Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

EXB1987 skrev (3 timer siden):

I dag var kjæresten og leverte sædprøve (jeg håper du ikke glemte å tenke på han @Amatariel😂😂) og prøven var heeeelt normal, ingenting å bekymre seg for! Han fikk til og med bli med inn på laben for å se prøven + filme 😅 Så jeg fikk tilsendt en video av mange sprellende sædceller - artig 😁

Oo gøy å se de ivrige soldatene!! Og kjempegode nyheter at de er friske og fine 🤗
(og neeei, kan vel ikke påstå at jeg tenkte så hardt på han, hihi)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med aktive svømmere, og ingen grunn til bekymring! Bedre blir det ikke jo! 😄❤️ 

Holdt på å skrive en lang kommentar på det du skrev om frykten for å miste seg selv, men mannen ble plutselig i tullehumør, så jeg trykket delete i all hast (jeg deler alt men den fyren, men forumet vil jeg ha for meg selv haha). 😂 Poenget i det jeg skrev var egentlig at jeg selv ikke kjenner meg så mye igjen, men at jeg godt forstår at slike tanker kan dukke opp hos mange. Og resten gikk ut på det egentlig alle andre fornuftige, fine mennesker allerede hadde skrevet til deg: Verdier kan tas med inn i familielivet ❤️ 

Håper du får en nydelig helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener, jeg tenker på det samme. Jeg vet at det kommer til å bli en fantastisk tid 🌸Det kommer til å bli oppturer og nedturer, men tenk på den fantastiske tiden du kommer til å få når du ser babyen din den første gangen eller når du holder babyen din i armene dine. Når babyen begynner og krabbe, stå, gå, så glemmer du fort de tankene om at småbarnslivet noen ganger ikke er en dans på rosene ❤️De som ikke må gjennom den samme kampen som oss, nyter ikke nedturene på samme måte som oss, vi har allerede hatt nedturene, så for meg, så kommer nedturene med lange netter, lite søvn vær verdt det siden jeg har den beste gaven jeg kunne fått, nemlig en baby som jeg elsker mer enn noe annet og vært sekund kommer til å vær verdt det fordi jeg har allerede vært i krig og vunnet ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9 - PP4 

Tenk at jeg er på CD9 allerede 😱 Jeg vet jeg sier det ofte, men hjeeeelp så fort dagene raser avgårde! 

Vel vel, i dag viste fertilitetsmonitoren høy for første gang denne syklusen, dermed er kaninuka offisielt i gang! 😜 Sist syklus hadde jeg EL på CD 12-13, dermed kan jeg ha EL allerede torsdag/fredag denne uken. Skal til gynekolog torsdag morgen og håper han både finner et fint, stort gullegg, i tillegg til at alt annet ser bra ut 😊 Nå har vi jo fått konstatert at alt er fint med mannens svømmere, så om alt er fint med meg også er det vel bare å ta tiden til hjelp. Som nevnt før helgen så er vi på et veldig godt sted i livet akkurat nå, vi koser oss og gjør akkurat det vi vil hver eneste dag (etter jobb riktig nok..😉). Om jeg skulle bli gravid nå så føles det som at det skjer på "riktig" tidspunkt fordi alt er på stell i livet, samtidig ønsker jeg å bare nyyyte at vi er der vi er nå og kun har oss selv å tenke på.. Livet er ganske fint 😊 

Ønsker dere alle ei fin uke! Det er så deilig at dagene er lysere og lengre! 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig og positivt innlegg ☺️ Deilig at du både syns dagene går fort, men at du samtidig nyter også. Lykke til hos gyn. på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXB1987 skrev (18 timer siden):

CD 9 - PP4 

Tenk at jeg er på CD9 allerede 😱 Jeg vet jeg sier det ofte, men hjeeeelp så fort dagene raser avgårde! 

Vel vel, i dag viste fertilitetsmonitoren høy for første gang denne syklusen, dermed er kaninuka offisielt i gang! 😜 Sist syklus hadde jeg EL på CD 12-13, dermed kan jeg ha EL allerede torsdag/fredag denne uken. Skal til gynekolog torsdag morgen og håper han både finner et fint, stort gullegg, i tillegg til at alt annet ser bra ut 😊 Nå har vi jo fått konstatert at alt er fint med mannens svømmere, så om alt er fint med meg også er det vel bare å ta tiden til hjelp. Som nevnt før helgen så er vi på et veldig godt sted i livet akkurat nå, vi koser oss og gjør akkurat det vi vil hver eneste dag (etter jobb riktig nok..😉). Om jeg skulle bli gravid nå så føles det som at det skjer på "riktig" tidspunkt fordi alt er på stell i livet, samtidig ønsker jeg å bare nyyyte at vi er der vi er nå og kun har oss selv å tenke på.. Livet er ganske fint 😊 

Ønsker dere alle ei fin uke! Det er så deilig at dagene er lysere og lengre! 🤩 

For et koselig innlegg! Bra innstilling og plutselig sitter nok spiren også ❤️ Lykke til hos gyn. på torsdag - flere av oss som skal samme dag - så det blir spennende! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (7 timer siden):

For et koselig innlegg! Bra innstilling og plutselig sitter nok spiren også ❤️ Lykke til hos gyn. på torsdag - flere av oss som skal samme dag - så det blir spennende! 😄 

Jaa, det blir spennende med oppdatering fra oss torsdags-gynere! 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (2 timer siden):

Føler ALLE skal til gynekolog i morgen! 😂😂 

Haha, ja 😂 Vittig 😂❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (4 timer siden):

Føler ALLE skal til gynekolog i morgen! 😂😂 

Ikke jeg, jeg er en fredags-gyner 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 11 - PP4

Sånn - da begynner jeg å bli klar for gyn-timen i morgen formiddag. Kl 09 skal jeg til pers! 

Jeg har laget et lite skjema som viser syklusen min fra og med januar 2020 og frem til nå. Jeg begynte å teste for eggløsning for første gang i november og som dere ser så får jeg eggløsning midt i syklusen (men det er kanskje slik det skal være?🤔) Jeg er usikker på når jeg egentlig skal begynne å regne DPO og hvor lang lutealfase jeg har. Noen som vil prøve seg på et svar..? 😁

Jeg har ikke forberedt meg så veldig til i morgen, bortsett fra dette skjemaet da 😅 Men tenker jeg ønsker en sjekk av alt der inne, og sier at jeg er på CD12 og håper han kan se et egg. 

Og dere!! Jeg har begynt med strimmel-testing i tillegg til monitoren! Det hadde jeg aldri i verden kommet på om det ikke hadde vært for dette forumet! Blir jo litt hekta når jeg ser dere andre legger fram den ene strimmelen etter den andre 🙈 Jeg og viiiil 😂 Har ikke fått positiv test enda, verken monitor eller strømmen, men det blir i løpet av uka! 

Jeg vet vi er flere som skal til gynekolog i morgen, @HannaNO og @Anonymapekatt. Flere? 😅 Lykke til! 

16129878943331463121642959880333.jpg

Endret av EXB1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg, jeg er en fredags-gyner 😔

Skal du nå på fredag? Uansett veldig artig at vi er flere som skal den uka her! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Saschi said:

Ikke jeg, jeg er en fredags-gyner 😔

hahaha! Jeg har ingen gyn.timer planlagt i nærmeste fremtid faktisk @EXB1987. Føler meg plutselig veldig utenfor  😂 

 

31 minutter siden, EXB1987 said:

eg er usikker på når jeg egentlig skal begynne å regne DPO og hvor lang lutealfase jeg har. Noen som vil prøve seg på et svar..?

Jeg regner den første dagen etter negativ EL-test som 1 dpo (altså dagen etter første negative test, etter den har vært positiv haha). 

Ut fra oversikten du har laget, ser det ut som du har hatt lutealfase på ca 12-14 dager, noe som er innafor normalen. Det sies at lutealfasen skal være ganske stabil, og at når en syklus varierer i lengden så er det som regel tida mellom mens og eggløsning som er variabel (dette ser jo riktig ut hos deg når man ser på dine siste tre mnd :) ) Sikkert noen som kan dette bedre enn meg, men er iallfall slik jeg har forstått det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok 2 ulike graviditetstester ikveld. Ser lite ( kan kanskje skimte noe ) uten å redigere lysstyrken på bildene.

 

Disse 2 har jeg altså gjort litt mørkere. Hva tror dere?

received_487678532592447.jpeg

received_174748550770770.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (43 minutter siden):

hahaha! Jeg har ingen gyn.timer planlagt i nærmeste fremtid faktisk @EXB1987. Føler meg plutselig veldig utenfor  😂 

Åååå, jeg trodde du var en av de som skulle i morgen, men jeg blander deg visst med @Atticmess tror jeg 😉  Føler vi er en stor gjeng som er på omtrent samme CD nå, blir spennende når g-testingen skal begynne om et par uker! 

Takk for svar angående lutealfasen min🙏 Jeg tror også den er innenfor normalen, bortsett fra den siste syklusen kanskje. Den var på bare 24 dager, aldri hatt så kort syklus.. Jaja, får se hva han sier i morgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (20 minutter siden):

Tok 2 ulike graviditetstester ikveld. Ser lite ( kan kanskje skimte noe ) uten å redigere lysstyrken på bildene.

 

Disse 2 har jeg altså gjort litt mørkere. Hva tror dere?

received_487678532592447.jpeg

received_174748550770770.jpeg

Jeg er forferdelig dårlig på å tolke graviditetstester! Og dette innlegget skulle kanskje ikke inn hit..? 😬 Helt greit altså, men du får nok flere svar hvis du legger det inn i graviditetstesttolkningstråden! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (7 timer siden):

Åååå, jeg trodde du var en av de som skulle i morgen, men jeg blander deg visst med @Atticmess tror jeg 😉  

Hehe, stemmer det 🙈

Veldig fin oversikt du har lagd! Jeg har vurdert å forberede noe slikt, men ikke kommet så langt enda. Timen min er først litt utpå ettermiddagen.

Og 24 dagers syklus med lutealfase på 12 dager er litt drømmen! 😁

Nei, nå er jeg spent på oppdatering fra alle torsdags og fredags gynerne 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...