Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss, veldig gøy å se testene dine!! Den ble positiv ila dagen, den 🤩 Mine er like negative som dagen er lang, så jeg får smøre meg med tålmodighet litt tid. Men ekstra stas å se at den kan bli positiv på et blunk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (1 time siden):

Jøss, veldig gøy å se testene dine!! Den ble positiv ila dagen, den 🤩 Mine er like negative som dagen er lang, så jeg får smøre meg med tålmodighet litt tid. Men ekstra stas å se at den kan bli positiv på et blunk!

Ja, det var gøy altså! Regner med at monitoren viser maksimal i morgen 😊 

Håper på positiv test for deg også snart! Plutselig skjer det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for positiv EL-test! Så nydelig når den er så sterk som dette- da er det liksom ingen tvil. Har du testet igjen i dag tidlig, og hva var status da i så fall?  😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (3 timer siden):

Hurra for positiv EL-test! Så nydelig når den er så sterk som dette- da er det liksom ingen tvil. Har du testet igjen i dag tidlig, og hva var status da i så fall?  😇

Jepp, testet både i dag tidlig og nå nettopp. Fortsatt sterk strek, og monitoren viste også første dag med maksimal i dag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, EXB1987 said:

Jepp, testet både i dag tidlig og nå nettopp. Fortsatt sterk strek, og monitoren viste også første dag med maksimal i dag 😁

Hurra! 😄 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 15 - PP4 

Her er el-testene jeg har tatt til nå. De 4 nederste er fra i går og i dag. Veldig gøy å se at den plutselig blir positiv på bare noen timer! I dag viste også monitoren første dag med maksimal🥳 Første positive strimmel var i går ettermiddag, men regner med at monitoren kanskje hadde slått ut da i stedet for i dag hvis jeg hadde testet samtidig (testperioden for monitoren er på morningen). 

Jeg luuurer på om den nederste strimmelen er en liiiten antydning lysere enn kontrollstreken, men vanskelig å si.. Men folkens, hva betyr det når streken begynner å bli svakere? Betyr det at eggløsning har vært, eller at den skjer i løpet av 24-36 timer? 

Og halloooo!! Strimmeltesting er jo SÅ gøy! Skjønner ikke hvorfor jeg investerte i monitoren, det her er jo enda gøyere! 😂

 

20210214_202145.jpg

Endret av EXB1987
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, EXB1987 said:

Jeg luuurer på om den nederste strimmelen er en liiiten antydning lysere enn kontrollstreken, men vanskelig å si.. Men folkens, hva betyr det når streken begynner å bli svakere? Betyr det at eggløsning har vært, eller at den skjer i løpet av 24-36 timer? 

Sant det er gøy med strimmeltester, ja?! 😄 

Jeg synes den nederste ser NOE lysere ut enn den over, men vanskelig å være sikker. Jeg tolker det alltid slik at EL har vært når jeg får en lysere (negativ) test igjen- tror det skal være riktig 🙈 Ville tatt en ny test igjen litt senere for å se om den har blitt enda litt svakere igjen, og dermed få en bekreftelse på at EL har vært. Når tok du den nederste? Om jeg hadde fått en sånn på morningen feks, ville jeg testet på nytt på ettermiddagen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om det ikke stemmer at EL har vært når du får en negativ test igjen, men at EL er innen 24-36 timer må noen gjerne rette på meg (i så fall har jeg tenkt litt feil nemlig haha) 🙈 #tvilerplutseligpåmegselv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (12 minutter siden):

Sant det er gøy med strimmeltester, ja?! 😄 

Jeg synes den nederste ser NOE lysere ut enn den over, men vanskelig å være sikker. Jeg tolker det alltid slik at EL har vært når jeg får en lysere (negativ) test igjen- tror det skal være riktig 🙈 Ville tatt en ny test igjen litt senere for å se om den har blitt enda litt svakere igjen, og dermed få en bekreftelse på at EL har vært. Når tok du den nederste? Om jeg hadde fått en sånn på morningen feks, ville jeg testet på nytt på ettermiddagen :) 

Den nederste ble tatt i ettermiddag, den nestnederste ble tatt i dag tidlig. Tenker jeg har en ny i morgen tidlig 😊 

 

Anonymapekatt skrev (11 minutter siden):

Altså, om det ikke stemmer at EL har vært når du får en negativ test igjen, men at EL er innen 24-36 timer må noen gjerne rette på meg (i så fall har jeg tenkt litt feil nemlig haha) 🙈 #tvilerplutseligpåmegselv

Hehehe, jeg aner ikke hva som er riktig! Anyone? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, EXB1987 said:

Den nederste ble tatt i ettermiddag, den nestnederste ble tatt i dag tidlig. Tenker jeg har en ny i morgen tidlig 😊 

Hehehe, jeg aner ikke hva som er riktig! Anyone? 😂

Spennende! Krysser fingrene for at EL har vært nå eller er like rundt hjørnet 🤞 I så fall: Velkommen i dpo-land!!

Når jeg laster opp en positiv test i Premom, og en negativ dagen etter, pleier appen å sette den dagen med neg. test som dag for eggløsning. Får ofte pos. test på ettermiddag, og så en neg. test morningen etter, så da har det kanskje gått 0,5-1 døgn. Kan jo kanskje tolkes slik at appen opererer med at EL skjer 24 timer etter positiv test 😏 Nå ble det synsing her haha. Stoler på Premom, for om jeg skulle ha begynt å kverulere slik jeg gjør nå hadde jeg blitt gal 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, EXB1987 said:

CD 15 - PP4 

Her er el-testene jeg har tatt til nå. De 4 nederste er fra i går og i dag. Veldig gøy å se at den plutselig blir positiv på bare noen timer! I dag viste også monitoren første dag med maksimal🥳 Første positive strimmel var i går ettermiddag, men regner med at monitoren kanskje hadde slått ut da i stedet for i dag hvis jeg hadde testet samtidig (testperioden for monitoren er på morningen). 

Jeg luuurer på om den nederste strimmelen er en liiiten antydning lysere enn kontrollstreken, men vanskelig å si.. Men folkens, hva betyr det når streken begynner å bli svakere? Betyr det at eggløsning har vært, eller at den skjer i løpet av 24-36 timer? 

Og halloooo!! Strimmeltesting er jo SÅ gøy! Skjønner ikke hvorfor jeg investerte i monitoren, det her er jo enda gøyere! 😂

 

20210214_202145.jpg

Slik eg tolker det har EL vore når det byrjar å bli svakare :)

Ser kjempefint ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine tester! Gøy med slik testerekke ja 😁

Jeg har lært at EL skjer 12-48 timer etter sist positive test. Derfor er det greit å teste til den blir negativ igjen. Dette pleier tempingen å bekrefte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som temper og tester har opplevd både EL første dag med negativ test, men også EL først dagen etter den ble negativ igjen, altså 2 dager etter siste positive test 🤷🏻‍♀️ Tempingen bekrefter jo når EL var, siden tempen stiger på 1dpo 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 16 - PP4

Altså, jeg vet ikke om jeg har hatt EL eller har det nå (jeg kjenner jo ingenting🙈), men nå er i alle fall strimmelen på vei til å bli negativ, tok en i dag tidlig. Er det noe poeng i å ta en til i ettermiddag? 

Jeg har også lurt på om jeg kan lese eggløsning ut fra testene til monitoren, og det ser slik ut. Strimmelen var sterkest lørdag ettermiddag og i går morrest, og testen fra monitoren viste sterkest strek i går, samme dag som den gikk fra høy til maksimal. (Monitoren er én CD bak meg fordi mensen kom etter tidspunkt for registrering, derfor står det CD15 på testen for i dag).

Når kan jeg regne meg selv for å gå over i DPO? I dag eller i morgen? 🤔🤔

20210215_124844.jpg

20210215_124914.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde relativ lik utvikling på testene som det du har denne prøveperioden, og da hadde jeg EL samme dagen som testen hadde blitt slik din er i dag 😊 Kanskje du får el i dag da? 😀 Isåfall er du på dpo 1 imorgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier ikke å ta flere EL-tester når jeg har fått en negativ - så sant jeg har tatt alle til samme tid på døgnet da.

Hvis du ikke kjenner det på kroppen eller temper, så ville jeg tatt et utgangspunkt i at du har EL i dag (kanskje i natt). Men regnet meg som 1 dpo i morgen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over her! Ville talt imorgen for 1dpo siden du kun har testene å gå på 😉

Kjenner jeg er så glad for at puppene forteller meg når det skjer noe 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skulle så gjeerne kommet med noen gode råd og innspill, men jeg står i samme spørsmålsbalje selv 😅 Men tror og håper vi entrer dpo-land relativt likt 😅🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...