Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Ånei.. Er så kjipt å få slike humørnedturer når man egentlig hadde planlagt noe hyggelig 😔 Syns det er vanskelig når sånt skjer, avogtil blir man bare i skikkelig dårlig humør og sint på verden. Kanskje litt ekstra i prøveperioden 🙈 Godt vi har bra mannfolk som holder ut!

Nei, nå er jeg klar for vår og lysere tider, det hjelper ofte veldig!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off ja, det er er mye vi kvinner skal igjennom, men disse mannfolka som holder ut med oss fortjener jo litt heder og ære de også! :lol:

Masse lykke til i dagene fremover!! Blir utroolig spennende 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt her, ikke fordi det var så morsomt, men jeg kjenner meg så igjen i det du skrev om humøret på turen. Jeg har noen sånne dager jeg også. Bare oppfører meg som en liten drittunge, uten spesiell grunn. Litt som en fireåring i trassalderen 🙈

Lykke til med de neste dagene! ❤️ Selv er jeg på 9 dpo nå. Venter med testing til onsdag (hvis jeg klarer å la være i morgen). Har heller ingen stor følelse av at det har klaffet, men fader som jeg håper. Krysser fingrene for at flere av oss (eller i HVERT FALL 1!) blir overrasket med en positiv test om noen dager 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (1 time siden):

Måtte le litt her, ikke fordi det var så morsomt, men jeg kjenner meg så igjen i det du skrev om humøret på turen. Jeg har noen sånne dager jeg også. Bare oppfører meg som en liten drittunge, uten spesiell grunn. Litt som en fireåring i trassalderen 🙈

Lykke til med de neste dagene! ❤️ Selv er jeg på 9 dpo nå. Venter med testing til onsdag (hvis jeg klarer å la være i morgen). Har heller ingen stor følelse av at det har klaffet, men fader som jeg håper. Krysser fingrene for at flere av oss (eller i HVERT FALL 1!) blir overrasket med en positiv test om noen dager 🤞

Haha, godt det ikke bare er meg som viser trass innimellom! Stort sett oppfører jeg meg ganske pent, men innimellom tar drittkjerringa i meg overhånd 😈😅

Lykke til med testing! Blir veeldig spennende dette! 🤞Og ja: vi er jo flere som er omtrent likt i dpo-land, så en av oss MÅ få positiv test den gangen her! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (20 timer siden):

Endte med at han trasket avgårde alene, mens jeg satt i bilen, pottesur. I 3 timer

Hehehe, det er så herlig lesning 😄 Noen dager så går det bare ikke.  Ikke aner man hva det kommer av heller, men man bare er sur. Punktum. Ogd et får være lov, tenker jeg. Ser vi er likt på antall DPO. Hvordan er det med symtomjakta? Blir en spennende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (29 minutter siden):

Hehehe, det er så herlig lesning 😄 Noen dager så går det bare ikke.  Ikke aner man hva det kommer av heller, men man bare er sur. Punktum. Ogd et får være lov, tenker jeg. Ser vi er likt på antall DPO. Hvordan er det med symtomjakta? Blir en spennende helg!

Haha, jeg fremstår jo helt psyko ser jeg, men det får så være! Bedre stemning i heimen nå, heldigvis! Jeg er ikke langsint i det hele tatt, og med en gang jeg har fått blåst ut og fyrt av kruttet så er jeg klar for å bli venner igjen og leve som om ingenting har skjedd. Der er typen litt annerledes. Han har brukt et par dager nå på å "komme seg" etter utblåsninga mi 🙈😂 

Jess, vi er likt i løypa! Ingen symptomer på noe som helst, har ikke ømme pupper heller. Mulig det er liiitt tidlig enda hvis mensen kommer mandag-ish. Føler på meg at det ikke har gått.. Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra dere er venner igjen 😅 Det er jammen meg ikke lett å være prøvende kvinne, men det er søren meg ikke alltid lett å være mann heller 😂

Ingen symptomer her heller. Forrige måned hadde jeg så ømme brystvorter at jeg ikke kunne sove uten sports-bh. Og det kom ganske tidlig. Denne måneden ingenting. Jeg har hatt ekstremt med murringer siden lørdag og har vært mombesikker på at mensen skulle dukke opp når som helst, men foreløpig ingenting. Skal egentlig ha mensen i morgen, men pga sen eggløsning håper jeg den drøyer til hvertfall fredag, så jeg er ekstremt spent. Har jo ikke hatt sykluser lengre enn 24 dager og i dag er jeg på CD 24. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HannaNO Ååå, det er så spennende! Jeg håper mensen ikke kommer i det hele tatt og at du får positiv test! Føler vi er så mange som går rundt og venter på det samme nå, og det må jo klaffe for minst én av oss! 🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO - CD25 - PP4

Så begynner testdagene å nærme seg. Jeg liker ikke disse dagene, så mye usikkerhet og bekymringer. Tenk hvis det ikke går, lurer på hvor lenge vi blir prøvere, tenk om noe er galt med meg, tenk om jeg aldri blir gravid og ikke får barn.. Krisetenking. Humøret har også vært dårlig den uka her. Jeg er stort sett positiv og fornøyd med livet, men akkurat den uka her har vært dritt. Og det er mulig det henger sammen med testdagene fremover. Føler meg ukonsentrert og ineffektiv på jobb, selv om jeg har en drøss av ting jeg skulle ha gjort. 

Vel vel.. Over til noe annet da! I går ble det diskutert litt i @Atticmesssin dagbok om det er matvarer/drikke man burde holde seg unna som prøver. Hva gjør dere andre? Jeg holder meg unna alkohol, drikker veldig sjelden i utgangspunktet så det er heller ikke noe savn for meg. Kjæresten vil at vi skal lage biff til helga. Min første tanke var: ok, den må være godt stekt, vil ikke la noe påvirke en eventuell graviditet! 🤪 Jeg tar folsyre og spiser ellers sunt og variert. Hva med dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja, jeg syns dagene mellom 8-11dpo er vanskelige selv! Så skjønner akkurat hva du mener :klem:

Som prøver lever jeg som vanlig. Har alltid hatt månedsvis om gangen som prøver, og når den er så psykisk tøff i utgangspunktet så kutter jeg ikke ut ting som kan gi meg glede ellers. Så jeg spiser og drikker akkurat som før. Men skal sies at jeg ikke er så glad i alkohol i utgangspunktet, så tar ikke vin/øl i helgene for kos. Men er det en fest så tar jeg den likevel helt ut uavhengig av syklusdag. Biff o.l nyyyter jeg medium stekt, spiser masse spekemat osv. Det er først når man er gravid at man skal passe seg for dette, så da nyter jeg det mens jeg kan. Plutselig er de to strekene der, og da må man holde seg unna i lang tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør akkurat likt som Amatariel når det gjelder mat og drikke, og etter to og et halvt år som prøver kjenner jeg at den vurderingen er helt riktig for meg. Jeg blir påvirket av prøvingen på så mange områder, at akkurat mat skal det ikke gå ut over før jeg er gravid 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver egentlig under de 2 over her 😊

Aldri lagt noe ekstra tilrette kostholdsmessig. Spist det jeg har hatt lyst på, når det har passet. Liker ikke kaffi, så slipper å tenke på det, og te er godt når jeg fryser. Drikker lite og tåler lite alkohol, så har faktisk siste halve året begynt å kjøpe alkoholfri cider fordi jeg slipper å bli så påvirket av alkoholen og den er nesten halv pris av vanlig cider 🤷🏻‍♀️

Dagen før jeg fikk positiv test så fikk jeg så sinnsykt lyst på salami, men orket ikke på butikken. Sovnet heller på sofaen 🙈😂

Fant jo ut nå i helgen at salami og fårepølse er no go de neste månedene, så konkluderer altså med at frots i det du ønsker, når du ønsker frem til du får en positiv test, og heller moderere deg etter det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel @Godis @Niny Veldig fornuftig det dere kommer med altså. Det er jo faktisk litt idiotisk å skulle leve som en gravid før man faktisk er gravid! Tenk all den gode maten man går glipp av da...😜 Blir nok medium stekt biff i helga, ja! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXB1987 skrev (2 timer siden):

@Amatariel @Godis @Niny Veldig fornuftig det dere kommer med altså. Det er jo faktisk litt idiotisk å skulle leve som en gravid før man faktisk er gravid! Tenk all den gode maten man går glipp av da...😜 Blir nok medium stekt biff i helga, ja! 😁

Litt deilig å også huske på at helt i begynnelsen av graviditeten så har ikke morkaken utviklet seg og embryoet har egen plommesekk den får næringen fra. Så om du får i deg noe helt i begynnelsen, så får ikke spiren dette i seg likevel 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja eg lever eigentlig ganske som før faktisk. Men eg drikker uansett ikkje alkohol eller spiser kjøtt 🤪 Tar folsyra, og kutter ned på kaffi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO - CD26 - PP4

Sover dårlig og har vondt i magen. Har en sånn nervøs følelse inni meg. Og jeg vet ikke om jeg har vondt i magen fordi jeg gruer meg til å begynne testingen, eller om det er fordi mensen er på vei. Jeg bruker ikke å kjenne noe særlig til mensen i forkant, men jeg føler meg litt "rar" i magen, så jeg tror noe kanskje er på gang likevel. 

Huff, jeg føler på meg at det ikke har gått nå heller, men tør ikke sjekke for å få det bekreftet. Jeg hater virkelig de siste dagene i DPO-land, føler jeg forandrer meg som person og blir heeeelt nervevrak og deppa 😔

Jeg gikk inn i denne prøvingen ganske naiv, jeg trodde virkelig det var slik at folk ble gravide på første forsøk. Men jeg ser jo at det ikke er tilfellet, og mange av oss må jo prøve i månedsvis og år! Ikke at jeg har holdt på så innmari lenge, er fortsatt "bare" i pp4, men likevel.. Håpet er der hele tiden, så kommer bekymringene og skuffelsene.. Om og om igjen. Jeg skjønner ikke at folk holder ut dette, jeg synes det er helt pyton selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange klemmer til deg! :klem: Alt du skriver kunne jeg ha skrevet selv. Det er virkelig pyton! Det er liksom bare gøy å være prøver den første måneden... så er det som du sier, realiiteten slår inn og det trenger slettes ikke så enkelt. Selv om man "lærte" på skolen at dersom man glemte kondom eller èn p-pille så blir man gravid :roll: Syns faktisk man skulle lært om mer fertilitet!

Jeg syns også det er slitsomt å være på de dagene du er nå. Det er en skrekkblandet fryd. Man vil liksom ha et svar, men det må være et positivt svar. Det negative svaret vil man ikke ha 😕 Så ikke rart at magen er i ulage. Ubehagelig følelse det...

Jeg krysser alt jeg har for deg! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Disse dagene er fæle!! I dag våknet jeg 05.30! Drømte om positive g-tester og var sekunder unna å teste. Krysser fingrene for deg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også helt enig i det du skriver, og synes denne berg- og dalbanen er fryktelig utfordrende til tider. Spesielt de siste dpo-dagene er forferdelige. Er på 12 dpo nå, og tok en gtest for tredje dag på rad, men var som forventet forsatt blenda. Er bare å innse at det ikke gikk på pp5 for meg heller. 

Spent på om du får se en positiv test denne runden! Krysser alt som krysses kan!! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...