Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

4 DPO - CD 19 - PP5

Herlighet, dagene bare raser avgårde! Ja, vet jeg sier det ofte! 😅 Jeg føler vi fikk lagt inn greit med aksjer rundt EL, og jeg tok hostesaft dagene rundt EL, og nå tar jeg babyklister hver dag. 

Egentlig så har jeg ingen forventninger til denne PP'en heller, det er som om jeg er innstilt på at dette ikke kommer til å gå av seg selv og at vi trenger hjelp for å bli gravide. Faktisk kan jeg teste allerede neste uke, 12 DPO er f.eks torsdag, men jeg har ikke bestemt meg for hva jeg gjør enda. Uansett utfall av testen så skal vi på en fin påskeferie sammen, og den skal vi nok nyte selv om testen blir negativ. Da blir det vin til maten i alle fall 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Nå krysser jeg fingrene for deg, og håper du må la vinen stå i påsken 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO - CD20 - PP5

I dag bestilte jeg påfyll av eggløsningstester. Har virkelig ikke tro på at det går denne PP'en heller. Og siden vi kaaaanskje reiser bort i påska og jeg må begynne EL-testinga når vi er bortreist så tenkte jeg det var greit å fylle opp lageret. Synes jo det har blitt veldig gøy med strimmeltesting i tillegg til å bruke monitoren, så det ble noen strimler fra babyplan også 😉 

Tenker å sende mail til fertilitetsklinikk snart for å høre hvordan vi går fram videre. Fastlegen min (som også er gynekolog) sa han kunne sende henvisning både til offentlig og privat. Men hva er forskjellen? Man må vel betale uansett? Det er kanskje forskjell på ventetid/kø? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, EXB1987 said:

5 DPO - CD20 - PP5

I dag bestilte jeg påfyll av eggløsningstester. Har virkelig ikke tro på at det går denne PP'en heller. Og siden vi kaaaanskje reiser bort i påska og jeg må begynne EL-testinga når vi er bortreist så tenkte jeg det var greit å fylle opp lageret. Synes jo det har blitt veldig gøy med strimmeltesting i tillegg til å bruke monitoren, så det ble noen strimler fra babyplan også 😉 

Tenker å sende mail til fertilitetsklinikk snart for å høre hvordan vi går fram videre. Fastlegen min (som også er gynekolog) sa han kunne sende henvisning både til offentlig og privat. Men hva er forskjellen? Man må vel betale uansett? Det er kanskje forskjell på ventetid/kø? 

Tror det handler mest om ventetid. Om fastlegen sender henvisning må man vel bare betale egenandel uansett? (mulig det er noe forskjell i pris, men tror ikke det er snakk om alt for mye da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med shopping, men håper da virkelig ikke at du får bruk for de nye EL-testene ;) Men skjønner det er greit å ha en backup på lur.

Jeg fikk også valget mellom offentlig eller privat da jeg satt hos legen og skulle ha henvisning. Hadde selv fått Medicus anbefalt, derfor sa jeg dem. Har fått inntrykk etterpå av at dette går på ventetid ja. For jeg betaler ikke mange kronene hos Medicus egentlig, så det kan ikke være så mye mer enn offentlig egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å ha fått hamstret inn noen tester 😊 Jeg håper litt på at du ikke får bruk for dem jeg da 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO - CD24 - PP5

Nå er jeg skikkelig lei!! Har helt gitt opp å følge med på hvor i DPO-land jeg er til enhver tid, for har virkelig følt at dette ikke skal gå vår vei.. denne gangen heller. Gikk akkurat på do, og der kom det noen røde streker på papiret. Så da er det vel bare å si takk og farvel til denne PP'en også 😞 Altså, hvorfor(!!!) skal det være så innmari vanskelig å bli gravid!??? Det popper ut babyer rundt meg, overalt! Til og med de som går på spiral, eller nettopp har møtt kjæresten sin og ikke har lyst på barn enda, blir gravide på null komma niks! Jeg orker ikke mer.. Tror virkelig ikke det er meningen at dette skal gå, og det har jeg følt på lenge nå. 

Vi har blitt enige om å kontakte fertilitetsklinikk for hjelp nå, siden vi tydeligvis ikke greier dette på egenhånd.. 

Sorry for tidenes mest negative innlegg, jeg bare orker ikke mer av dette.. 😞😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg verdens største klem ❤️❤️ kjenner meg sånn igjen i det du skriver! At det skal vere så vanskelig å bli gravid, og så virker det som ALLE rundt blir gravid bare en mann ser i riktig retning 🙈 nå vet jo jeg at jeg kan bli gravid, siden jeg har blitt det engang før, uplanlagt tilogmed. Men kanskje desto mer irriterende at det nå lar vente på seg. Jeg tenker det er bra å oppsøke hjelp med en gang, så slipper dere å bruke tid og energi på å gå å lure og tilføre mer stress enn nødvendig. For det er jo ikke til å stikke under en stol at prøving er nettopp det, stressende 🙄 en blir så utrolig psykisk utmattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt :klem: Det er utrooolig tungt å være prøver. Lurt å ta kontakt med en gynekolog, så får dere sjekket om det er noe årsak liksom, eller om man bare må vente på den der flaksen. Føles bedre når man får bestilt slike ting og føler at man gjør noe.

Men kan jo være spennende dager foran deg nå! Du pleier vel ikke spotte på 9 dpo? Jeg fant blod på 9 dpo en gang og da var jeg gravid. Så jeg håååper at det er noe slikt på gang hos deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, jeg forstår deg så godt! ❤️ Det er fader meg ikke lett dette her, og det kan være en enorm påkjenning til tider. At "alle" rundt deg popper ut unger som om det er det enkleste i verden gjør det heller ikke bedre (her har jeg akkurat den samme erfaringen). 

Å ta kontakt med fertilitetsklinikk for en sjekk synes jeg høres ut som en god plan når du kjenner det på denne måten. Jeg ligger som du vet bare 1 måned foran deg og er veldig glad for at vi nå tar det steget denne måneden- nettopp av den grunnen at det føles som en stor psykisk belastning til tider. Ingenting som føles så kjipt som å ikke vite hvorfor det ikke går. I beste fall finner man ut at ingenting er galt, og da er det forhåpentligvis lettere å tenke at det tar den tiden det tar. Hvis noe skulle være i veien for å lykkes, så finner man det iallfall ut relativt tidlig, og så kan man forhåpentligvis gjøre noe. 

Du skal ikke beklage for et negativt innlegg. Vet at dette føles både urettferdig og ufattelig tungt til tider, så jeg sender over en stor digital klem og håper at du har noen lettere dager framfor deg ❤️ :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO - CD25 - PP5

De siste par dagene har vært tunge, men dagen i dag har vært blytung 😞 Endte med at jeg dro tidlig hjem fra jobb fordi hodet kverner rundt på hvor kjipt jeg synes alt er nå. Mensen har ikke dukket opp enda, men jeg føler meg oppblåst og tung i magen, så den er nok ikke langt unna. Ikke har jeg orket å g-tester heller, for alt i meg sier at det ikke har gått denne gangen. Det ble ikke noe mer av de røde strekene fra papiret i går, men jeg har opplevd det et par ganger tidligere og da kom mensen rett etterpå. 

Fikk svar fra privat fertilitetsklinikk i dag, og de vil gjerne hjelpe oss og vil at vi skal starte med utredningstime. Fikk også rekvisisjon til blodprøve for å teste AMH-verdier. Det ble plutselig så virkelig at dette sannsynligvis blir veien videre for oss, og det er nok det jeg kjenner på nå. Skuffet over kroppen min for at den ikke gjør det den skal. Skuffet over meg selv for at jeg var så naiv og trodde at dette skulle gå på første forsøk. Lei meg for at jeg hele tiden må dra på meg et falskt smil og fortelle at "neida, vi stresser ikke vi, vi har ikke lyst på barn foreløpig" hver eneste gang venninnene spør om vi ikke skal sette igang snart. Og dette skjer flere ganger i uka. Selv om jeg svarte på det samme spørsmålet forrige uke så spør de samme venninnene om akkurat det samme igjen den uka her. Har ikke latt det gå så inn på meg før, men akkurat nå kjenner jeg at disse spørsmålene blir en stadig påminnelse om at kroppen ikke funker som den skal 😞 Jeg blir så lei meg og da jeg fikk spørsmålet igjen i går så kjente jeg at jeg hadde mest lyst til å bare knekke sammen og fortelle hva jeg står i. Men jeg vet det bare fører til flere spørsmål, og det orker jeg ikke. Det er bedre at de ikke vet. 

I disse månedene som prøver har jeg brukt å bli et nervevrak før mensen, og slik er det også denne gangen. Gleder meg bare til det endelig begynner å blø slik at jeg kan innstille meg på ny PP og begynne å legge en plan for utredning på fertilitetsklinikken. De har stengt i påska, og aller helst skulle jeg ha dratt dit da siden jeg har fri fra jobb og det er et stykke å kjøre. Tenker også en del på hvordan jeg skal få til IVF med full jobb.. Det blir jo både utredningstime, egguttak og innsett. Arbeidsgiver har jo ikke noe med dette å gjøre, men jeg må jo spørre meg fri og ta ut en hel arbeidsdag hver gang jeg må til klinikken. Heldigvis er sjefen min grei og jeg håper det skal gå greit hvis jeg forteller han om alt. 

Det blir noen sippeinnlegg fra meg nå, men jeg tenker som så at dette er ei dagbok der jeg bare må la tankene få komme ut. 

Synes for øvrig korona kan forsvinne nå, jeg er lei av at planer stadig må avlyses og at årets påskeferie også ryker. I tillegg kunne værgudene ha spilt litt på lag slik at det var lettere å komme seg ut og nyte livet litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så leit å høre at du har det så tungt! ❤️ Har en sånn dag selv (og venter også fortsatt på mensen), så jeg er nok ikke personen som kan komme med så mange gode råd akkurat nå 🙈 Men- hold ut, det kommer bedre dager, osv osv. Forstår at det er vanskelig å være optimistisk når det står på som verst, men det er faktisk slik at det meste ordner seg til slutt. Hvis dere ikke klarer det på egenhånd, så kanskje med hjelp. Jeg velger i all fall å håpe og tro på at du en dag sitter der med din egen lille baby ❤️ 

Er det pga adenomyosen at det allerede etter 5 måneder er snakk om IVF? Eller er det ikke sånn at det er den veien det går nå, men at det er dèt du frykter? 

Har som sagt ikke veldig mye fornuftig å komme med i dag, men tenker masse på deg og håper det kommer lysere dager snart! Sippeinnlegg er også veldig lov!
Stor klem! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for omtanken @Anonymapekatt 💕

Jeg er så innstilt på at det ikke går på egenhånd, og at det derfor går mot IVF. Aner jo ikke hvordan den adenomyosen påvirker fertiliteten min, men siden jeg ikke har blitt gravid til nå så kan det jo hende det innvirker.. Og jeg vet så godt at 5 PPer er kort tid, men jeg synes det er helt forferdelig å gå i uvisse og vet snart ikke min arme råd! Men hvis vi kan få hjelp til befruktning og plassere det befruktede egget der det skal være så har vi i alle fall gjort det vi kan. Nå kommer uansett PP6 og kanskje PP7 til å gå med til å prøve på egenhånd, så vi får se. Men tenkte å få til en time hos fertilitetsklinikk rett over påske. 

Nå skal jeg jogge meg en tur og håper jeg er i bedre humør når jeg er hjemme igjen 🤞 Typen har bakt kake til oss som vi skal kose oss med senere i kveld  💕 

Endret av EXB1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, EXB1987 said:

Takk for omtanken @Anonymapekatt 💕

Jeg er så innstilt på at det ikke går på egenhånd, og at det derfor går mot IVF. Aner jo ikke hvordan den adenomyosen påvirker fertiliteten min, men siden jeg ikke har blitt gravid til nå så kan det jo hende det innvirker.. Og jeg vet så godt at 5 PPer er kort tid, men jeg synes det er helt forferdelig å gå i uvisse og vet snart ikke min arme råd! Men hvis vi kan få hjelp til befruktning og plassere det befruktede egget der det skal være så har vi i alle fall gjort det vi kan. Nå kommer uansett PP6 og kanskje PP7 til å gå med til å prøve på egenhånd, så vi får se. Men tenkte å få til en time hos fertilitetsklinikk rett over påske. 

Nå skal jeg jogge meg en tur og håper jeg er i bedre humør når jeg er hjemme igjen 🤞 Typen har bakt kake til oss som vi skal kose oss med senere i kveld  💕 

Skjønner, og er helt enig i at det er helt grusomt å gå med uvisstheten. Den synes jeg også er forferdelig vanskelig, og er jo et av grunnen til at jeg takket ja til fertilitetssjekk over påsken. ;) Selv om 5 måneder ikke blir regnet som "alt for lenge", så føles det jo som en halv evighet når man står opp i det (det tror jeg man bare kan forstå når man selv er prøver).  Synes det høres ut som en god plan dere har, og håper fertilitetsklinikken er til hjelp for dere!

Håper joggeturen og kaken hjalp litt- så hyggelig gjort av typen! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO - CD26 - PP5

2 blenda tester på morningen i dag. Som forventet. 

Har vært nedstemt nå noen dager, men nå vet jeg jo at mensen er på vei  og gleder meg til ny PP. Vi har fått time hos fertilitetsklinikk!!😁😁 Allerede uka etter påske turer vi avgårde! Sannsynligvis har jeg nettopp hatt EL da, men det får så være. Vet ikke om det har noe å si. Jeg har lest meg litt opp på IVF og forhåpentligvis kan vi starte opp like etter vi har vært der. Og når jeg leser om hvordan IVF foregår så er det jo heeelt fantastisk at det går an! Man fører faktisk et befruktet egg direkte inn i livmoren! Det er jo så tydelig at jeg og typen ikke greier å befrukte siden vi ikke har fått positiv test enda, og i alle fall at egget ikke greier å feste seg (som kan være et problem ved adenomyose). 

Nå kjenner jeg at positiviteten stiger litt i meg igjen og det føles virkelig bra å vite at vi kan starte opp om kort tid 😊 

Jeg vet det er innmari tidlig å skulle starte opp med prøverør før man i det hele tatt har vært prøver i minst ett år, men jeg kjenner at adenomyosen skaper mye hodebry og tankevirksomhet for meg, og derfor føler jeg at det er riktig for oss å prøve noe annet nå. Sannsynligvis vil vi være i PP7 ved oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget ditt i går og tok det veldig innover meg. Jeg kan omtrent føle lengselen din gjennom skjermen. Det er utrolig kjedelig når tiden går og ingenting skjer. For oss prøvere så føles faktisk èn dag som en uke og èn uke som minst en måned. Så ja, jeg skjønner godt at dette er tungt! Og det må du ikke beklage for. Veldig lov å være lei seg og skuffet over at kroppen ikke gjør det man ønsker sterkest av alt.

Det hjelper veldig lite å vite at det må gå tid, at man må ha flaks osv. når man står midt opp i det og så gjerne vil det skal gå! Og hvis man har ressursene til det, hvorfor ikke gå IVF-veien da? En del av meg skulle kanskje ønsket at vi også gjorde det i vår tid. Nå satt mine barn etter 13 og 14 måneder, så for mange slitere høres dette lite ut, jeg vet. Men dette er de verste drøye årene i hele mitt liv! Hvis jeg hadde visst det jeg vet nå så skulle jeg absolutt vurdert IVF etter fem måneder.

Godt å høre nå at du har fått time på klinikk :klemmer: Det føles allerede bedre ut nå sant ja? Det blir kjempespennende! Godt å vite at hjelpen er der fremme. Ellers så blir det vel et par pp'er nå hvor dere kan prøve på egen hånd, så hvem vet hva våren vil bringe! Forstår du ikke tror dere klarer det selv, men folk har opplevd de mest mirakuløse ting før så jeg heier på deg og har troen på en hjemmelagd spire også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...