Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om lege ønsker å utføre en slik test når man ikke har prøvd så lenge, men det skader ikke å spørre 😊 Var faktisk selv til gynekolog igår. Tilfeldigvis dagen etter eggløsning, siden jeg fikk timen i høst. Skulle ikke sjekke fertilitet, men følge opp smerter. Se gjerne dagboken min for hva som ble sett/sagt under undersøkelsen. Innvendig ultralyd ble brukt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 8 - PP3 

I dag viste fertilitetsmonitoren høy, altså at østrogen er oppdaget 🎉 Går nok en uke til den viser maksimal, det gjorde i alle fall det sist gang. 

Takk for gode råd om undersøkelse hos gyn, jeg prøvde å bestille time i går, men de har så teite telefontider og det kræsjet helt med alle møtene jeg hadde på jobb. Får prøve igjen senere i dag. 

Her skinnet sola i dag og jeg skal snike meg ut fra hjemmekontoret ☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hormonnivået har økt 👏
Ha en fin dag på hjemmekontor og ikke minst ut i sola! Nydelig vær her også, men er under -20 grader her, så jegholder meg fint inne foran peisen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Da er det jo bare å begynne å øve på å lage barn ☺️ Blir spennende å se om du følger samme «syklus» som sist ☺️
her er det overskyet men ikke så kaldt, er meldt at det skal bli bikkjekaldt de neste dagene da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10 - PP3

Ikke så mye nytt fra denne kanten. Monitoren viser fortsatt høy, så i går begynte "kaninuka" (som jeg har lest noen kalle det her inne) 🤭 

Jeg håper det går denne gangen her! Er det forresten noen som har erfaring med WildYam? Når tas det og hva er det godt for?🤔 Er det noe jeg bør prøve? 

God helg alle sammen! Her skinner sola fortsatt og det skal utnyttes til det fulle!☀️

Endret av EXB1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler å søke litt rundt på "wild yam + gravid". Mange som har sverget til det. Inntas etter at eggløsning har vært 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å hoppe i det (🤣) og nyte tiden fremover! Jeg vet ikke hva WildYam er engang så jeg kan ikke hjelpe deg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kaninuka!! Her ventes EL når som helst, så vi nærmer oss slutten av kaninuka allerede. Bare å nyte tida! 🐰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 - PP3

Hurra! I dag viste fertilitetsmonitoren maksimal!🎉 Litt tidligere enn forventet, men reagerte på fredag/lørdag på at utfloden min endret konsistens, så det stemmer nok. Tror likevel vi kommer til å holde kaninuka gående hele denne uken, bare sånn i tilfelle 🤭 

Jeg har ikke fått tid til å ringe å bestille gyntime enda. Eller, de har så teite telefontider på legesenteret og hver gang de har åpen telefon så har jeg vært i møter. Tviler på at jeg får time så veldig raskt, men dersom jeg skulle være så heldig å få time den uka her: kan legen se hvordan egget ligger an, selv om eggløsninga har funnet sted? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo!! Bare å kjøre på og satse på at sædcellene klarer å kræsje i egget! (leste at det faktisk var det de gjorde, svømte uten retningssans og forhåpentligvis i riktig retning til de kræsjet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!! :bolledeig:
Og eh.. kjenner igjen den med teite telefontider hos fastlegen. Håper du slipper å vente for lenge på en time :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (10 timer siden):

 

Jeg har ikke fått tid til å ringe å bestille gyntime enda. Eller, de har så teite telefontider på legesenteret og hver gang de har åpen telefon så har jeg vært i møter. Tviler på at jeg får time så veldig raskt, men dersom jeg skulle være så heldig å få time den uka her: kan legen se hvordan egget ligger an, selv om eggløsninga har funnet sted? 

Er legesenteret ditt koblet opp mot helsenett? Jeg kan nemlig kontakte fastlegen min der og bestille time uten å måtte ringe inn. 😃 Men det er ikke alle steder det er tror jeg, vi fikk det for ikke så lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXB1987 skrev (På 16.1.2021 den 10.20):

CD 10 - PP3

Ikke så mye nytt fra denne kanten. Monitoren viser fortsatt høy, så i går begynte "kaninuka" (som jeg har lest noen kalle det her inne) 🤭 

Jeg håper det går denne gangen her! Er det forresten noen som har erfaring med WildYam? Når tas det og hva er det godt for?🤔 Er det noe jeg bør prøve? 

God helg alle sammen! Her skinner sola fortsatt og det skal utnyttes til det fulle!☀️

Jeg vurderte å begynne med WildYam, dette fordi jeg har litt kort lutealfase (tiden mellom eggløsning og mensen) som kan hindre egget i å klare å feste seg. Det sies, uten at det er noe dokumentert effekt på det (så vidt jeg vet) at det kan forlenge denne fasen. Mulig det har andre effekter også, men de kjenner ikke jeg til. 

For øvrig så har jeg også kun 3 dager mensen! :)

Happy humping og velkommen inn i dpo-land straks! 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 - PP3 

Dagene er travle, og tiden går egentlig fort. Fertilitetsmonitoren viste maksimal på CD12 og 13, og i dag viste den høy. Tenker derfor at vi legger inn aksjer i kveld og håper det holder! (Vi har lagt inn aksjer de siste 5-6 dagene i tillegg altså🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har hatt maksimal på monitoren, og det nå går ned igjen. Nå blir det en spennende ventetid 🥰 

Vi ligger ganske likt på hvilken syklusdag vi er på 🤩 Jeg er på cd13, men må nok vente enda omtrent tolv dager før det er tid for eggløsning. Håper du rekker å få positiv test innen da🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 DPO - PP3 

Yes, da er jeg i DPO-land! I dag viste monitoren lav, så da er det ingen tvil 😊 Nå starter ventetida! 

Endret av EXB1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...