Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Så gøy at du også har dagbok! Jeg kjenner meg veldig igjen i alle spørsmål du stiller deg selv og tankene du deler her, og synes det er veldig fint med all støtte og gode råd her inne :) Er selv på vei mot pp4 nå, og må jobbe litt med meg selv av og til for å ikke bli for bekymret for at noe kan være i veien for å kunne bli gravid (det er jo ennå heeelt innafor og forholdsvis tidlig, selv om man gjerne skulle blitt gravid i pp1). 

Nyt deres lille hemmelighet og kos dere med prøvinga. Plutselig har du en positiv test i hånda ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EXB1987 skrev (4 timer siden):

Oi, har ikke sett at du har skrevet til meg før nå! 😱  

IKM er rundt 4.januar tenker jeg, men kan komme allerede i morgen og fram til torsdag. Så det blir noen spennende dager nå! Lurer litt på når jeg bør begynne å teste 🤔🤔 

Hvordan går det med deg? 

Oj du er jo rett rundt hjørnet nå da! Så spennende!! Det er absolutt innafor å ta en tidligtest hvis du ikke klarer å vente de siste dagene, de vanlige testene kan man vel ta fra dagen man forventer mens. 
Jeg fikk positiv EL-test i dag, så jeg er passe spent! Veldig klar for å komme i DPO-land nå! 
Jeg har begynt å teste med tidligtest 4-5 dager før forventet IKM, og så ventet to dager før jeg tar ny test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO 

Sov skikkelig dårlig i natt, og bestemte meg for å ta tidligtesten fra CB. Den var så negativ som det går an å få den 😔 Ble ikke overrasket, for jeg føler på meg at dette kommer til å ta tid.. Jeg har tenkt at vi kanskje burde ta en fertilitetssjekk, bare for å utelukke at det er noe galt med oss. Sikkert sykt å tenke sånn etter bare pp2, men jeg er så sykt skuffa!! 😭

20210103_085714.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff 😕 det er så dritt det der! :klem:

det gjør vel ikke noe å ta en sjekk hos gyn, bare sånn for å se at alt står bra til oppi der hvis du er bekymret. Men samtidig kan jo også det stresse litt hvis du får beskjed om at alt er bra og man ikke får det til med en gang (jeg fikk den beskjeden når jeg fjernet spiralen, fikk beskjed om å passe på å bruke prevensjon frem til vi skulle starte prøvingen, så det gnager litt i bakhodet hos både meg og mannen). Bare husk at det er mange ting som skal klaffe for at det faktisk blir en baby ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, forstår deg godt og har kjent på det samme selv (ligger bare 1 pp foran deg). Spesielt triggende når mange rundt deg blir gravide på første eller andre forsøk. Jeg prøver å ikke gi de tankene noe oppmerksomhet, da det tross alt er helt normalt å måtte prøve en stund. Slike bekymringer får rett og slett vente i noen måneder til, selv om det kan være lettere sagt enn gjort ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Protea  @Anonymapekatt Tusen takk for gode ord! ❤ La oss bare krysse fingrene for at 2021 blir året da babydrømmen går i oppfyllelse for oss alle tre! 🤞😊 

Ja, det er vel normalt å måtte prøve en stund før det blir full klaff, men jeg føler det har gått så raskt med "alle" andre. Jeg leste bloggen til Ida Wulff her en dag (hun er jo gravid nå og jeg synes hun skriver så godt) og der skriver hun at det ble full klaff nesten med en gang, og at de hadde blitt gravide på tredje forsøk (eller noe i den duren). Og i mitt stille sinn tenkte jeg: tre forsøk, er det å regne som raskt da? Så min definisjon på raskt er kanskje noe annet enn hva andre regner som raskt 😅 

Jeg og kjæresten har gått oss en lang tur i dag og snakket litt ut om skuffelsen min. Han er innstilt på at det kan ta tid og hadde ikke regnet med at det skulle bli klaff på de to forsøkene vi har hatt. Så jeg får jobbe med innstillingen min, leve som normalt og legge gøye planer fremover slik at jeg har noe å se frem til som får tankene over på andre ting 😊 

Håper mensen kommer snart slik at vi kan komme i gang med pp3! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å starte testingen på 9 dpo. Fordi da syns jeg at jeg har ventet lenge nok 😆 Og jeg har klart å skimte noe på denne dagen før. Den gode nyheten er at dersom man tester så tidlig så er det masse håp igjen ☺️ I sommer testet jeg ikke svakt positivt før 11 dpo. Så jeg krysser fingrene for deg fortsatt!! Jeg har hatt skuffelsepraten med mannen min noen ganger før faktisk, men kunne med gledelige nyheter kort tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Men ville ikke tidligtesten fra Clearblue ha vært positiv nå dersom jeg var gravid..? Den skal jo kunne gi utslag med stor sikkerhet 5-6 dager før forventet mens, og i dag var den så hvit som det går an 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (1 minutt siden):

@Amatariel Men ville ikke tidligtesten fra Clearblue ha vært positiv nå dersom jeg var gravid..? Den skal jo kunne gi utslag med stor sikkerhet 5-6 dager før forventet mens, og i dag var den så hvit som det går an 🤷🏼‍♀️

Jeg ville ikke stolt 100% på den nei. 9 dpo er og blir tidlig. Kan hende egget nettopp har festet seg, og da må det gå noen dager før det blir utslag på test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Jeg ville ikke stolt 100% på den nei. 9 dpo er og blir tidlig. Kan hende egget nettopp har festet seg, og da må det gå noen dager før det blir utslag på test.

Ok, da venter jeg noen dager og ser hva som skjer 😊 Takk for optimismen din! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO 

Intet nytt å melde herfra, mensen har ikke dukket opp enda og jeg har ikke tatt ny graviditetstest heller. Nå som jeg er tilbake på jobb går dagene raskt og jeg "glemmer" at jeg er prøver 😂 Tenker jeg bare avventer litt og ser om mensen dukker opp, så får jeg heller ta ny graviditetstest til helgen.. Kanskje.. Hvis jeg greier å vente så lenge 😅

Ha en fin uke alle sammen! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dagene går litt raskere når det er hverdag og jobb. Men for en iskald vilje du har! 😅 Her er vi jo flere som gjerne tester flere ganger om dagen, i alle fall daglig. Men håper mensen holder seg unna hos deg slik at du får trangen til å ta en test. Krysser fingrene for at den blir positiv da 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du får fokuset over på noe annet. Krysser fingrene for at det ikke kommer noen mens 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper at mensen ikke kommer og at du får positiv test ❤️ 

Jeg skjønner deg veldig godt i det med å bli utålmodig. Jeg er på en måte innstilt på at det kommer til å ta tid, men vil jo helst at det skal skje med en gang. Er jo egentlig veldig få som blir gravide med en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Enig i at dagene går litt raskere når det er hverdag og jobb. Men for en iskald vilje du har! 😅 Her er vi jo flere som gjerne tester flere ganger om dagen, i alle fall daglig. Men håper mensen holder seg unna hos deg slik at du får trangen til å ta en test. Krysser fingrene for at den blir positiv da 🤞

Haha, iiiiskald 🥶🥶 Jeg ble bare så skuffa på søndag da jeg tok tidligtesten og fikk negativ. Etter det har jeg bare innstilt meg på at det ikke gikk denne gangen. Det et første gang i mitt liv jeg har tatt graviditetstest, og jeg tenker liksom at siden det var en tidligtest og den var helt blenda så er det ikke sjanse for at det skal bli noe annet resultat hvis jeg tester igjen nå eller de neste dagene. Men her vil jeg gjerne høre hvilke erfaringer dere andre har! Har dere tatt tidligtest før som har vært negativ (evt hvor mange dager før forventet mens) og som senere ble positiv? 

 

tjolahei skrev (13 minutter siden):

Så spennende! Håper at mensen ikke kommer og at du får positiv test ❤️ 

Jeg skjønner deg veldig godt i det med å bli utålmodig. Jeg er på en måte innstilt på at det kommer til å ta tid, men vil jo helst at det skal skje med en gang. Er jo egentlig veldig få som blir gravide med en gang :) 

Ja, vi håper jo på at mensen uteblir, men jeg føler meg virkelig ikke gravid nå, og som nevnt så var tidligtesten for 2 dager siden veldig negativ. Hvilken pp er du i? 😊

 

Protea skrev (3 timer siden):

Så godt at du får fokuset over på noe annet. Krysser fingrene for at det ikke kommer noen mens 😃

Ja, jobben tar mye fokus nå, og det er litt godt 😊 Du er vel i dpo-land nå, spennende!! 🤞

 

Anonymapekatt skrev (4 timer siden):

Spennende! 😄 

Jaaa 😁😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlighet damer, det er så koselig her inne i dagboka mi, og det er på grunn av DERE! Takk for at dere heier og støtter og kommer med oppmuntrende ord og deler av deres erfaringer ❤ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med 🤩 Spennende del av syklusen nå, håper det ender i positiv test. Men husk også at det absolutt ikke trenger å være noe "feil" dersom det ikke går denne syklusdn heller 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (3 timer siden):

Haha, iiiiskald 🥶🥶 Jeg ble bare så skuffa på søndag da jeg tok tidligtesten og fikk negativ. Etter det har jeg bare innstilt meg på at det ikke gikk denne gangen. Det et første gang i mitt liv jeg har tatt graviditetstest, og jeg tenker liksom at siden det var en tidligtest og den var helt blenda så er det ikke sjanse for at det skal bli noe annet resultat hvis jeg tester igjen nå eller de neste dagene. Men her vil jeg gjerne høre hvilke erfaringer dere andre har! Har dere tatt tidligtest før som har vært negativ (evt hvor mange dager før forventet mens) og som senere ble positiv? 

 

Ja, vi håper jo på at mensen uteblir, men jeg føler meg virkelig ikke gravid nå, og som nevnt så var tidligtesten for 2 dager siden veldig negativ. Hvilken pp er du i? 😊

 

Ja, jobben tar mye fokus nå, og det er litt godt 😊 Du er vel i dpo-land nå, spennende!! 🤞

 

Jaaa 😁😁 

Følte meg sånn i desember jeg også. Skjønte at jeg ikke var gravid, venta bare på Mensen. Men man vet aldri 😁 jeg er i pp2(eller pp3, alt ettersom). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (2 timer siden):

Her vil jeg gjerne følge med 🤩 Spennende del av syklusen nå, håper det ender i positiv test. Men husk også at det absolutt ikke trenger å være noe "feil" dersom det ikke går denne syklusdn heller 🥰

Takk for at du følger! Leste noen siden av dagboka di også, og forstår at du har prøvd en god stund. Får litt dårlig samvittighet over at jeg klager over mine 2 prøveperioder, det er jo virkelig ingenting😔  

Siden jeg helt frem til nå har tenkt på barn og graviditet som noe som skjer laaaangt der framme i tid, så har jeg liksom tenkt at det kommer til å gå helt fint den dagen vi bestemmer oss for det. Og når man i tillegg har flere venninner som "alle" har blitt gravide på omtrent første forsøk så er det på en måte det som har blitt regnet for normalen i mitt hode. Innser jo nå etter å ha leste mange dagbøker her inne at det er de færreste det klaffer for med en gang, og at det er vanlig å måtte prøve et år. Jeg ble selvsagt skuffet på søndag da jeg fikk negativ test, og har på en måte innfunnet meg med at jeg sikkert går over i pp3, og det er greit det og. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...