AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #121 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.10.2020 den 20.38): Opp Anonymkode: 2cf50...89c Opp igjen 😁 Anonymkode: bbfe2...ae3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #122 Skrevet 11. februar 2021 Fjernet en føflekk. Fastlegen sa det var trygt å fjerne sting selv med sterilt sett fra apoteket, noe det også var. Etterhvert merket jeg at arret vokste utover i stedet for å flate seg ut. Ble en stor, hard klump ut fra hudoverflaten. Denne var nok 5 ganger større enn den opprinnelige føflekken. Jeg tok kontakt med legen igjen, som mente at jeg mest sannsynlig hadde glemt en trådbit fra stingene under hudoverflaten og at det hadde blitt betent. Det var helt tydelig ikke betent fra min synsvinkel. Legen var på’n igjen og kuttet opp dette harde arrklumpen og til hennes store forferdelse var det ikke noe puss eller noe væske i den, selv om jeg hadde sagt at det virket bare som en hard klump. Hun kom da med det utmerkede forslaget, nemlig å ikke sy igjen det hun nå hadde kuttet opp. Hun satt bare på et plaster og sendte meg hjem. Dette begynte etter hvert å bli ubehagelig, da det i tillegg til å ikke gro rett (mangelen på sting), grodde utover! Tror jeg måtte innom der et par tre ganger til før jeg ble henvist til en hudspesialist. På den tiden hadde jeg allerede rukket å selvdiagnostisere meg. Da jeg kom inn til hudspesialisten var jeg der i kanskje 2 minutter og kom ut med diagnosen jeg selv hadde googlet meg frem til. Håper jeg slipper å ta keisersnitt da... Anonymkode: f30f6...6e4 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #123 Skrevet 11. februar 2021 Min søster fikk beskjed om at hun hadde kreft, tre uker senere dro hun tilbake og fikk beskjed om at hun ikke hadde det. Anonymkode: 9d473...c3b 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #124 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.9.2020 den 6.44): Gikk til legen fordi jeg har hatt pusteproblemer i godt over en mnd. Har testet negativt for korona. Første gangen fikk jeg kortisontabletter som virket bittelitt. Etter ca en mnd gikk jeg tilbake og sa at jeg blir andpusten og må legge meg nedpå bare jeg går fra sengen til badet, går jeg på flatt underlag så kjennes det ut som jeg er på fjelltur og får vondt i lungene og jeg er andpusten om kvelden når jeg ligger. Hoster mye og har feber innimellom. Fikk til svar at CRP var under 5 og lungene hørtes greie ut (de er ikke vonde når jeg sitter stille, men hvis jeg går) så det var ikke lungebetennelse men kanskje halsbrann? (!!!). Dessuten var det jo ikke akutt. Jo, sa jeg, det er akutt når jeg puster så dårlig at jeg ikke har fått beveget på meg på halvannen mnd og allmenntilstanden min er elendig. Var dessverre ikke noe han kunne hjelpe med. Ikke en gang en blodprøve eller to, kun CRP. Så... jeg ligger her og er andpusten og er frisk, jeg da, altså? Så bra... Anonymkode: a200f...440 Blodpropp/lungeemboli Anonymkode: 388aa...e38 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #125 Skrevet 11. februar 2021 I mars/april sa fastlegen at corona ikke var så farlig, det var bare eldre som kom til å dø av det uansett. Håper jeg misforstod han, men ble sjokkert. Anonymkode: 9dd73...b23 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #126 Skrevet 11. februar 2021 Var hos legen for min første gynekologiske undersøkelse da jeg var rundt 20. Da legen stakk en finger inn i min anus, la han tommelen på klitten min et par sekunder. Ble veldig overrasket over det men trodde det var normalt, helt til ei venninne fortalte meg flere år senere, at det skal legen ikke gjøre ved en gynekologisk undersøkelse. Dette var samme lege som skulle kjenne på brystene min hver gang jeg var på svangerskapskontroll. Da jeg spurte ei venninne om det var vanlig, sa hun nei og fikk samtidig vite at legen skal heller ikke ta på klitten ved gu. Anonymkode: 80314...2d5 11
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #127 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Min søster fikk beskjed om at hun hadde kreft, tre uker senere dro hun tilbake og fikk beskjed om at hun ikke hadde det. Anonymkode: 9d473...c3b 😨😨😔 Jeg er målløs. Slike leger må anmeldes. Anonymkode: bbfe2...ae3 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #128 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var hos legen for min første gynekologiske undersøkelse da jeg var rundt 20. Da legen stakk en finger inn i min anus, la han tommelen på klitten min et par sekunder. Ble veldig overrasket over det men trodde det var normalt, helt til ei venninne fortalte meg flere år senere, at det skal legen ikke gjøre ved en gynekologisk undersøkelse. Dette var samme lege som skulle kjenne på brystene min hver gang jeg var på svangerskapskontroll. Da jeg spurte ei venninne om det var vanlig, sa hun nei og fikk samtidig vite at legen skal heller ikke ta på klitten ved gu. Anonymkode: 80314...2d5 Har du klaget? Anonymkode: bbfe2...ae3 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #129 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😨😨😔 Jeg er målløs. Slike leger må anmeldes. Anonymkode: bbfe2...ae3 Jepp veldig unødvendig av han legen å fortelle sånne ting uten å være helt sikker. Hun har heldigvis byttet fastlege. Anonymkode: 9d473...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #130 Skrevet 11. februar 2021 Flyttet til ny by og skulle ha nye p-piller (bytte merke). Fastlegen nektet å skrive ut noe som kunne hindre meg i å bli gravid og rådet meg heller å stifte familie. Hun var katolikk. Jeg byttet fastlege fort 😄 Anonymkode: cc97a...774 20
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #131 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jepp veldig unødvendig av han legen å fortelle sånne ting uten å være helt sikker. Hun har heldigvis byttet fastlege. Anonymkode: 9d473...c3b Det har kanskje påvirket henne psykisk? Anonymkode: bbfe2...ae3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #132 Skrevet 11. februar 2021 Jeg kom til en lege under utdanning ifjor. Jeg spiste veldig lite. Var ekstremt opptatt av vekten min, ville ikke spise etter kl 14. Osv. Fortalte legen dette, og sa jeg følte vekta mi var for høy (normal bmi ) Han flira meg opp i ansiktet, og sa nei jeg trukke det. Du kan bare løpe 1mil hver dag og spise mer. Skal sies at jeg også er dårlig til bens. Sendte mail til sjefslegen. Og her nektet den legen jeg var hos, for å ha sagt dette. Han skrev også en annens pasient sitt hjerte frekvens i min journal (han lyttet aldri på meg) Anonymkode: 23766...230 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #133 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kom til en lege under utdanning ifjor. Jeg spiste veldig lite. Var ekstremt opptatt av vekten min, ville ikke spise etter kl 14. Osv. Fortalte legen dette, og sa jeg følte vekta mi var for høy (normal bmi ) Han flira meg opp i ansiktet, og sa nei jeg trukke det. Du kan bare løpe 1mil hver dag og spise mer. Skal sies at jeg også er dårlig til bens. Sendte mail til sjefslegen. Og her nektet den legen jeg var hos, for å ha sagt dette. Han skrev også en annens pasient sitt hjerte frekvens i min journal (han lyttet aldri på meg) Anonymkode: 23766...230 Var mer også ang dette. Men for å unngå å bli igjenkjent så vil jeg ikke utdype det mer Anonymkode: 23766...230
Anonymous 91 Skrevet 11. februar 2021 #134 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.9.2020 den 22.01): Jeg kom på en da jeg leste tråden. Jeg var 26. Jeg skulle ha en gynekologisk sjekk hos fastlegen, en litt eldre herre. Mens han sjekket meg, ble han plutselig rastløs og gjorde seg fort ferdig, som om han plutselig fant ut at han hadde dårlig tid. Da han nesten løp fra den ene stolen til den andre (fra krakken han brukte under undersøkelsen til kontorstolen), så det ut som han hadde ereksjon. Mens jeg fikk på meg knærne, så jeg at han lente seg godt ned i stolen, så underlivet ble skjult under skrivebordet. Han var skikkelig ukomfortabel og visste knapt hvor han skulle gjøre av seg. Han er ellers en veldig rolig og avbalansert mann. Han pleier også å følge meg til døren, åpne den for meg når jeg skal ut, men det gjorde han IKKE den dagen. Jeg er ikke engang en pen kvinne. Anonymkode: a1635...3f4 Huff 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #135 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Flyttet til ny by og skulle ha nye p-piller (bytte merke). Fastlegen nektet å skrive ut noe som kunne hindre meg i å bli gravid og rådet meg heller å stifte familie. Hun var katolikk. Jeg byttet fastlege fort 😄 Anonymkode: cc97a...774 Sånt burde være ulovlig Anonymkode: 2fa0e...590 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #136 Skrevet 11. februar 2021 Skulle ta en celleprøve hos fastlegen. Ikke noen stor greie, jeg hadde en flink kvinnelig fastlege jeg var veldig komfortabel med. Men når jeg kom til legetimen var det en vikar, en ung, nyutdannet jypling som åpenbart syns det var flaut å utføre en GU. Jeg kledde av buksa og la meg på benken, og tenkte at alt var greit, men ble helt satt ut av legen som rødmet og stammen og fiklet med spekulumet uten å helt klare å putte det inn rett. Etter litt mer fikling og problemer med å få tatt celleprøven sa vikarlegen - jeg tror jeg henviser deg til gynekolog, er det greit for deg? Heeeeelt greit syntes jeg. Men jeg syns litt synd på legen som ble så ukomfortabel av å undersøke en dame. Anonymkode: 30fa5...6c8 15
Sola de Skrevet 11. februar 2021 #137 Skrevet 11. februar 2021 Har flere dumme opplevelser, men hadde en av det blodige slaget. Var til en undersøkelse. Var en vikar for fastlegen min. Hun var nyutdannet og tydeligvis ikke særlig vant slike undersøkelser. Hun stakk meg med et redskap og blodspruten sto og hun klarte ikke stoppe blødningen. Hun fikk panikk og etter å ha holdt press mot en halvtime før hun hun fikk ropt på ei av de som sitter i resepsjonen. Hun kom og holdt press på mens legen ringte sykehuset. Fikk beskjed om å sette lokalbedøvelse, for det skulle stoppe blødningen. Så ut som motorsagmassakeren hadde foregått der inne. Blod overalt. 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #138 Skrevet 11. februar 2021 Dumt at man ikke kan skrive hva legen heter....Fordi jeg vil ikke at andre skal oppleve sånt tull 😏 Anonymkode: bbfe2...ae3 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #139 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dumt at man ikke kan skrive hva legen heter....Fordi jeg vil ikke at andre skal oppleve sånt tull 😏 Anonymkode: bbfe2...ae3 Eller kan man? Anonymkode: bbfe2...ae3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #140 Skrevet 11. februar 2021 Det verste må være da jeg fikk betennelse i livmoren etter fødselen. Revnet ganske mye, så ble sydd innvendig og utvendig. Legene ville ta en innvendig ultralyd for å sjekke om det var rester inni livmoren... Altså dette var bare ett par dager etter fødselen. Gynekologen som skulle gjennomføre en sur gammel mann viste ingen nåde for å si det sånn... Han kjørte den ekle tingen bare rett inn, og sa overgitt: det er vell ikke så vondt?... Følte meg veldig liten og trampet på da ja. Anonymkode: ef355...800 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå