AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #161 Skrevet 16. februar 2021 Gikk til legen alt for sent, etter 10 år med smerter i skulder. Legen var vikar og bare søkte på «skulderplager» på Google, og skrev ut første treningsprogrammet som kom opp på søk. Funnet ut i ettertid at jeg har leddgikt og skulderleddet er helt ødelagt 🤷🏼♀️ nå er nok dette mye min feil som aldri kom meg til legen. Men ble ikke akkurat overbevist om at det hjalp å dra til legen med hu vikaren 😅 Anonymkode: 788b0...502 6
Mjessa Skrevet 16. februar 2021 #162 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2020 den 1.52): Jeg gikk med ubehandlet lavt stoffskifte i nesten ti år. Da jeg byttet fastlege i fjor, ble jeg fortalt at jeg har hatt lavt stoffskifte siden 2009. Det kunne han se på prøvesvarene mine. I løpet av de ti årene har jeg hatt 4 fastleger hvor ingen har brydd seg. Jeg stoler ikke på leger. Anonymkode: c1535...c2b De bryr seg ikke om prøvene viser at man er i nedre eller øvre del av normalområdet. Der kan du jo ha vært. Mange fastleger kan heller ikke lese stoffskifteprøver. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #163 Skrevet 16. februar 2021 Verste jeg har sett var en lege som hadde en stabel med konfidensielle papirer liggende åpenlyst, henvisning med fullt navn til psykiater osv. Sånt skal ikke skje. Anonymkode: 63c87...e1f 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #164 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2020 den 11.11): Ikke fastlege, men gynekolog som jeg var blitt henvist til. Jeg var nokså ny i sex-gamet og det var snakk om mistanker om vaginisme. Etter undersøkelsene spurte jeg om det var normalt å ikke ha noe følelse i klitorisområdet og om det ikke er meningen at f.eks. oralsex skal skal føles godt for kvinner. Jeg fikk som svar at underlivet skal brukes til fødsel og at det dermed ikke var meningen at vulva skal være full av (gode) nerver. Den kvinnelige orgasmen var også en myte mente han.... Anonymkode: 31c61...b3a Dette tror jeg ikke på...hvor var legen fra? Anonymkode: 71810...b32
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #165 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så du blir narkoman av cipralex? Slutt a uttale deg om ting du ikke vet noe om. Anonymkode: 71810...b32 Cipralex er ikke beroligende. Det er antidepressiva. Beroligende medisiner går innunder A- og B-preparater. Anonymkode: d9daf...477 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #166 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han drev å snakket om hvordan det at en dame tok på håndsprit fordi hun tenkte at andre kunne merke det om hun ikke gjorde det for angst. Angst er ikke å være litt obs på hva andre tenker/ føler eller tenke at du kan gjøre det for deres skyld. Det er å sykeliggjøre de friske. Så er enig med den andre ab Anonymkode: 2eb39...eb0 Da har du også misforstått Wilhelmsen. Wilhelmsen er ekspert på å normalisere hverdagslige "angster" som de fleste har, og er flink til å sette skillelinjen til der det blir patologisk. Du må nok høre på litt mer av det han snakker om. Anonymkode: d9daf...477 4
bhlue Skrevet 16. februar 2021 #167 Skrevet 16. februar 2021 (endret) . Endret 12. august 2024 av bhlue 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #168 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har du også misforstått Wilhelmsen. Wilhelmsen er ekspert på å normalisere hverdagslige "angster" som de fleste har, og er flink til å sette skillelinjen til der det blir patologisk. Du må nok høre på litt mer av det han snakker om. Anonymkode: d9daf...477 Han tar også feil.... Anonymkode: bbfe2...ae3
Mjessa Skrevet 16. februar 2021 #169 Skrevet 16. februar 2021 For noen år siden hadde fastlegen min sykehusåret sitt og det var et par vikarer og passet praksisen. Blant annet en eldre dame, som også tilfeldigvis sent i livet hadde funnet ut at hun skulle bli lege. Jeg hadde slitt lenge med mangel på D-vitamin og var satt på dråpetilskudd av fastlegen min. Hun regelrett nektet å fornye resepten. Hun var helt krakilsk og viste meg artikler fra diverse naturlegemiddelaviser. Jeg var overvektig og levra mi slet nok fra før av (uten lever-prøver foran seg). Hun kunne derfor ikke fornye resept. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #170 Skrevet 16. februar 2021 Ikke dumt men rart. Skulle undersøke junior og baller for noe greier. Og så runka hu meg. Anonymkode: 7fc13...f31
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #171 Skrevet 16. februar 2021 Var fornøyd med min gamle fastlege frem til i høst. Da kom jeg på grunnlag av mye hodepine( maks dose med paracet og ibux daglig over flere uker), prikking og slapphet. Jeg har lavt stoffskifte og har tidligere hatt b12 mangel. Tok prøver, da hadde jeg fått diabetes og han skulte seg bak den diagnosen. Blodsukkeret fikk jeg stabilisert relativt kjapt, men smertene fortsatte. Byttet tilslutt fastlege da ingenting bla tatt tak i. Aldri vært så dårlig før. Viste seg at jeg er overdosert med stoffskiftemedisin. Noen leger er ubrukelige. Anonymkode: 1b29c...42d 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #172 Skrevet 16. februar 2021 Mann på ca 60 år og jeg lå i gynekolgostolen hans (hans er fastlegen min men gjør litt sv alt siden vi bor på landet) mens jeg lå der fortalte han om at han en gang hadde blitt anmeldt for å ha trollet over grenser seksuelt med pasienter på jobb. Og det hadde vært noe volsomt styr men han vant rettssaken dette hadde vært 20 år siden 🙈 jaja.... gikk der noen år til men ikke for slike problemer byttet med engang jeg gikk barn Anonymkode: 13226...1e2 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #173 Skrevet 16. februar 2021 En tidligere fastlege sa at jeg burde begynne å klatre, for da kom alle mine vondter til å forsvinne... Jeg er nå (6 år etter) under utredning for mage/tarmsykdom. Samme problemene nå som da, men ny fastlege. (Det tok meg 6 år å ta det opp med fastlegen på nytt, i frykt for å ikke bli hørt..) Anonymkode: e15f4...c85 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #174 Skrevet 16. februar 2021 Dette skjedde for ikke alt for lenge siden. Altså i corona tid jeg er døv og leser lepper . Jeg sliter nå litt i munnbind tider. Måtte ha akutt lege time pga intens smerter i magen. Legen min var ikke tilstede men ble sendt til en vikar. Tror hun var fra Polen eller noe. Viste seg å være noe relativt harmløst tror jeg. For selv om jeg satt 3 meter unna med munnbind på. Og hun ikke rørte ved meg. Nektet hun å ta av munnbind. Ikke ville hun bruke visir. Heller ikke skrive på lapp. Etter 5 min med mye frustrasjon viste hun meg antibiotika. Og jeg gikk. Så så jeg at jeg hadde urinveisinfeksjone da jeg fikk ut resepten på apoteket. Det hun bak kassa var veldig hyggelig mot en veldig lei seg døv dame. PS jeg funker så bra at de fleste ikke legger merke til at jeg er døv.. Anonymkode: 23ec8...63a 12
Aureka Skrevet 16. februar 2021 #175 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 20.00): Flyttet til ny by og skulle ha nye p-piller (bytte merke). Fastlegen nektet å skrive ut noe som kunne hindre meg i å bli gravid og rådet meg heller å stifte familie. Hun var katolikk. Jeg byttet fastlege fort 😄 Anonymkode: cc97a...774 Denne er drøy. Det har hun ikke lov til rett og slett. 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #176 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 15.31): 3 måneder? For epilepsi? Anonymkode: 163ab...d1a Det var alvorlig sykdom som hadde utløst epilepsien. Det tok tid å finne ut, og anfallsituasjonen var helt ute av kontroll under hele oppholdet. Anonymkode: 2fa0e...590 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #177 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En tidligere fastlege sa at jeg burde begynne å klatre, for da kom alle mine vondter til å forsvinne... Jeg er nå (6 år etter) under utredning for mage/tarmsykdom. Samme problemene nå som da, men ny fastlege. (Det tok meg 6 år å ta det opp med fastlegen på nytt, i frykt for å ikke bli hørt..) Anonymkode: e15f4...c85 Å klatre ville kurere deg? Ikke verst.. 🙄 Anonymkode: 2fa0e...590 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #178 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 14.9.2020 den 23.46): Haha. Dette er noe av det minst urovekkende jeg har lest, som er ment til å skape reaksjoner. Det er bare å spise B12 til krampa tar deg, altså. Ingen grunn til å involvere leger. Kanskje, hvis leger fikk taksere ekstra for vitamin-hysteri, så kunne de tjent noe i nærheten av fortjent lønn. Ser for meg at disse legene humrer godt i skjegget, tar en lang slurk av kaffen og puster langsomt inn og ut før de tar inn neste pasient. Anonymkode: 5cfb5...71f B12 mangel er jaggu meg ingen spøk, og har man stor mangel av det over tid og ikke minst som gravid så kan det få alvorlige konsekvenser som uopprettelige nevrologiske problemer, utmattelse, depresjon +++ Fastleger er ikke flinke på å følge med på dette og nåe man først har vært lav så hjelper det ikke med b12 vitaminer man får kjøpt reseptfritt, da må det injeksjoner til og gjerne over lang tid og korte intervaller. Anonymkode: 2eabf...b4b 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #179 Skrevet 16. februar 2021 Husker mor tok meg med til legen når jeg var i 12 års alderen fordi jeg hadde mye magekramper. Legen sa:" ta av deg buksene så skal jeg se på rumpa di." Jeg dro derfra rimelig fort for å si det sånn. Tviler på at dette er vanlig praksis. Selv ikke på 80 tallet? Anonymkode: 2fa0e...590 1
Silva Pluvialis Skrevet 16. februar 2021 #180 Skrevet 16. februar 2021 (endret) . Endret 8. oktober 2022 av Tvillingsjel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå