Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man middelaldrende som 37-åring? Allerede da liksom? 😲 Jeg er tidlig i 30-årene og føler meg som 30. Er singel jeg også, men har barn. 

Anonymkode: 30d44...b29

Du er over halveringstiden på gjennomsnittskrotten. Kroppen din har allerede på cellenivå forfalt i over 10 år. Genetiske sykdommer i slektstreet ditt kommer snart til syne for fullt. Lever du med dårlige vaner som fett mat, røyking og overdrevet rus så vil det bli mer og mer synlige. Kvinner starter i denne perioden å bli mer og mer ufruktbare.

Så ja, du er på vei til seniornivået aldersmessig.

Anonymkode: 67ce3...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er over halveringstiden på gjennomsnittskrotten. Kroppen din har allerede på cellenivå forfalt i over 10 år. Genetiske sykdommer i slektstreet ditt kommer snart til syne for fullt. Lever du med dårlige vaner som fett mat, røyking og overdrevet rus så vil det bli mer og mer synlige. Kvinner starter i denne perioden å bli mer og mer ufruktbare.

Så ja, du er på vei til seniornivået aldersmessig.

Anonymkode: 67ce3...5c1

Enda godt jeg er ferdig med barn da. Lever sunt og drikker ikke, røyker heller ikke. Jobber i krevende sykepleierturnus da, gjort det i over 10 år. 

Anonymkode: 30d44...b29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, men noen sider her og der. 

For min del fungerte Tinder veldig bra, og en av grunnene til det er at jeg sveipet til høyre på litt flere enn bare de aller råkjekkeste mennene. Jeg sveipet til venstre på dem som det så ut som jeg hadde noe til felles med og dem som så snille ut. Menn jeg syntes var gjennomsnittlig kjekke og oppover. De aller fleste menn har ræva bilder, men man får jo et visst inntrykk likevel. 

Det hjelper også å selektere litt på yrke/utdanningsnivå, men det er en felle som kan gjøre at du går glipp av gode menn. Selv er jeg veldig høyt utdannet og akademisk anlagt, og vet av erfaring at jeg går dårlig sammen med feks lastebilsjåfører fordi jeg er litt for nerdete anlagt for en del av dem. Så da gikk jeg typisk for noen av de tusen ingeniørene eller lærerne som finnes på Tinder....

Når man chatter med folk og vil på date, så er erfaringa mi at hvis personen virker oppegående så er det bare å invitere selv. Det liker menn. Si at du ikke er så glad i eviglang chat, men hva med en kaffe/øl på nærmeste kafé i morgen kveld? Møter man dem live finner du fortere ut om kjemien er der, og dessuten får du øvd på å flørte. Mange menn er håpløse på bilder, men veldig trivelige og flotte i virkeligheten. Og veldig mange er helt gjennomsnittlige og trivelige, men ikke din type. Jaja, så var det en trivelig time på kafe da. 

Du må ikke fire på verdisyn, ønsker for livet, osv. Det kommer aldri til å funke i lengden. 

Samboeren min og jeg møttes på Tinder. Han syntes jeg var helt alminnelig kjekk på bilder, men han hadde så fint et smil. Han virka snill, liksom. Når vi møttes ville vi ikke avslutte daten fordi vi klaffa så bra. God humor, god kjemi. Nå er han verdens kjekkeste i mine øyne. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Månestjerne skrev:

Jeg har ikke lest hele tråden, men noen sider her og der. 

For min del fungerte Tinder veldig bra, og en av grunnene til det er at jeg sveipet til høyre på litt flere enn bare de aller råkjekkeste mennene. Jeg sveipet til venstre på dem som det så ut som jeg hadde noe til felles med og dem som så snille ut. Menn jeg syntes var gjennomsnittlig kjekke og oppover. De aller fleste menn har ræva bilder, men man får jo et visst inntrykk likevel. 

Det hjelper også å selektere litt på yrke/utdanningsnivå, men det er en felle som kan gjøre at du går glipp av gode menn. Selv er jeg veldig høyt utdannet og akademisk anlagt, og vet av erfaring at jeg går dårlig sammen med feks lastebilsjåfører fordi jeg er litt for nerdete anlagt for en del av dem. Så da gikk jeg typisk for noen av de tusen ingeniørene eller lærerne som finnes på Tinder....

Når man chatter med folk og vil på date, så er erfaringa mi at hvis personen virker oppegående så er det bare å invitere selv. Det liker menn. Si at du ikke er så glad i eviglang chat, men hva med en kaffe/øl på nærmeste kafé i morgen kveld? Møter man dem live finner du fortere ut om kjemien er der, og dessuten får du øvd på å flørte. Mange menn er håpløse på bilder, men veldig trivelige og flotte i virkeligheten. Og veldig mange er helt gjennomsnittlige og trivelige, men ikke din type. Jaja, så var det en trivelig time på kafe da. 

Du må ikke fire på verdisyn, ønsker for livet, osv. Det kommer aldri til å funke i lengden. 

Samboeren min og jeg møttes på Tinder. Han syntes jeg var helt alminnelig kjekk på bilder, men han hadde så fint et smil. Han virka snill, liksom. Når vi møttes ville vi ikke avslutte daten fordi vi klaffa så bra. God humor, god kjemi. Nå er han verdens kjekkeste i mine øyne. 

Ts her. Bor på et lite sted og det er ikke menn å sveipe på hele tiden. Det er i rykk og napp. 
Har dessverre ikke så mange bilder for tiden. Et par bilder fra 2018/2019 men har ikke forandret meg mye siste tiden
,så det de ser er det de får. Burde ta flere selfies men syns det er et ork. Må ta 50 bilder før en blir fornøyd med et. Har også litt uren hud i ansiktet pga matallergi(noe herk,dette kommer og går da,kan ha fin hud også).

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 15.55, AnonymBruker skrev:

eg har gått mange runder med meg selv og søkt råd hos mange. Det eneste som går igjen er "senk kravene". Jeg er forsåvidt enig, men jeg har ikke så mange krav til utseende og økonomi/sosial status. Jeg syns det fleste norske menn er ganske pene forutsatt at de har tatt vare på seg selv, og er såpass sterk økonomisk at jeg bryr meg ikke så lenge fyren er i stand til å betale sine egne regninger. Men jeg har hele tiden vært ganske streng på at jeg og min partner må ha felles verdier, forhold til familie med eller uten barn, felles syns på hva et forhold er, felles interesser (i allefall til en viss grad). Dette er det eneste virkelig strenge kravet jeg har hatt, og menn møter meg ikke på denne fronten i det heletatt. Etter å ha gått noen runder med meg selv tror jeg at jeg må senke disse kravene dersom jeg skal ha noen som helst sjanse til å finne noen. Det gjorde jeg, men jeg sitter jo for det meste alene for fyren mener det holder å møtes noen timer i måneden... 

Da velger du feil type menn! Da er det bare å gå videre! Mennesker som bare vil ha kontakt sjeldent er ikke et forholdsmateriale. Har også hatt slike kjærester, og det blir avsluttet så fort jeg merker at dette er tilfellet. Der er ikke der man skal senke kravene! Da trives du heller mye bedre alene, og heller bruker tiden din på å søke den rette. For de er der ute helt garantert. Det tar bare tid å finne de og så skal et klaffe med "kjemi". Er ikke lett i det hele tatt, men umulig er det ikke.  Jo eldre en blir jo vanskeligere er det, fordi da har man så mye ballast med seg ofte, og familie som tar veldig mye tid. Da må det kommuniseres godt, slik at begge er klar over forutsetningene. Leverer ikke den andre på dette? Gå videre.

Har selv gjort dette, så kommer den andre tilbake og maser om hvor mye hun savner meg. Da er det som oftest for sent, jeg stoler bare ikke på en slik person etter noe slikt. De hadde mange måneder å vise det på ved handling, når det ikke skjedde og jeg trekker meg ut? Da skal det liksom bli bedre neste gang? Det er bare en illusjon. En lærer når man støter på slike! Ikke senk slike krav.

Anonymkode: 04891...079

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Jo, man må ta blodprøve og se hva verdiene ligger på.

Anonymkode: 7a32a...b2b

Å jaaaaaa , du mener AMH?! Sier bare noe om antall egg og ikke kvalitet.. kan være defekte alle sammen for alt du vet. 
 
du kan nok sjekke hvordan egget ditt responderer på befruktning , som man gjør ivf.. men dette er uansett kanskje uaktuelt for ved ivf er man allerede i gang med å lage barn. 
 

å sjekke eggkvalitet isolert sett kan man ikke gjøre i Norge. 

 

Anonymkode: 3abcf...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.9.2020 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det så jo det får man.

Finnes sikkert grundigere måter å sjekke på, men jeg har tatt ultralyd av eggene mine på gyn flere ganger. 

Anonymkode: d2573...a20

Gå tilbake til gynekologen og spør om denne metoden sier noe som helst om din fremtidige fruktbarhet når det kommer til eggkvalitet. 
 

Da får du svar. For nå tror jeg du er i overkant naiv.

Anonymkode: 3abcf...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da velger du feil type menn! Da er det bare å gå videre! Mennesker som bare vil ha kontakt sjeldent er ikke et forholdsmateriale. Har også hatt slike kjærester, og det blir avsluttet så fort jeg merker at dette er tilfellet. Der er ikke der man skal senke kravene! Da trives du heller mye bedre alene, og heller bruker tiden din på å søke den rette. For de er der ute helt garantert. Det tar bare tid å finne de og så skal et klaffe med "kjemi". Er ikke lett i det hele tatt, men umulig er det ikke.  Jo eldre en blir jo vanskeligere er det, fordi da har man så mye ballast med seg ofte, og familie som tar veldig mye tid. Da må det kommuniseres godt, slik at begge er klar over forutsetningene. Leverer ikke den andre på dette? Gå videre.

Har selv gjort dette, så kommer den andre tilbake og maser om hvor mye hun savner meg. Da er det som oftest for sent, jeg stoler bare ikke på en slik person etter noe slikt. De hadde mange måneder å vise det på ved handling, når det ikke skjedde og jeg trekker meg ut? Da skal det liksom bli bedre neste gang? Det er bare en illusjon. En lærer når man støter på slike! Ikke senk slike krav.

Anonymkode: 04891...079

Takk skal du ha for innspillet. Det var jeg som skrev det du siterte (jeg ikke ts). Det hadde vært så mye lettere å kutte strengen og gå videre dersom jeg faktisk møtte andre, og at disse faktisk var litt lik meg. Men jeg roter bare rundt med menn jeg har svært lite til felles med. Kjenner meg ulykkelig av hele opplegget. 

Men jeg tar til meg dette. Gode innspill er alltid kjærkomment ❤️ 

Anonymkode: a11c6...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å sjekke eggkvalitet, ts? Fruktbarheten synker jo med alderen, både for kvinner og for menn. Etter hva jeg har lest er det individuelle variasjoner, men jo eldre vi er jo vanskeligere er det å bli/gjøre noen gravid. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i "samme båt" som deg hvis jeg kan si det slik.37 år,tidligere forhold som var totalt feil...Jeg skjønner i ettertid at jeg "løp etter" feil type menn,dessverre tok det lang tid før jeg innså det.I tillegg så kommer jeg fra en kultur hvor man helst er gift og har fått første barn før fylte 25.Slikt hjelper ikke akkurat på selvtilliten.Noen ganger var jeg utrolig lei meg men så tenkte jeg at ok,jeg får innfinne meg i å leve alene,ikke ha barn og min egen familie.Ja det er tungt og sårt,alle rundt meg har det jeg selv ønsker,men slik er det...Så jeg ga på en måte opp.Jeg var fortsatt på datingside,dro på date men forventet ikke stort.Så gikk det ett års tid,jeg ble invitert med ut av en hyggelig mann og så sa det pang.Det gikk litt fort etter det kan man si,vi har nå en sønn sammen og livet er veldig greit.Jeg tror at man i vår alder må ta noen runder med seg selv.Det er ikke lett og det er enkelt å tro at alle andre har det så fantastisk.

Anonymkode: f4ec9...7f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre Tindermatcher i kveld. To av de bor relativt nært. Men han ene så litt ut som en narkoman😳

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut og få deg et ligg. Ta den kjekkeste du finner og bli gravid med han

Anonymkode: e0f28...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kom deg ut og få deg et ligg. Ta den kjekkeste du finner og bli gravid med han

Anonymkode: e0f28...e02

😂😂😂 

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre Tindermatcher i kveld. To av de bor relativt nært. Men han ene så litt ut som en narkoman😳

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Inviter de med ut og ta det derfra? :) Kanskje ikke narkomanen, han ville jeg nok sett nøye an. Men de to andre? 

Anonymkode: a11c6...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inviter de med ut og ta det derfra? :) Kanskje ikke narkomanen, han ville jeg nok sett nøye an. Men de to andre? 

Anonymkode: a11c6...9cf

Har ikke snakket til de og det gjør folk sjelden til en der. De bor et par timer unna så slikt må vel planlegges litt. 
Vet ikke om han ene er narkoman men hadde armene fulle av tatoveringer og så litt snodig ut men man kan ta feil. En annen ser polsk ut men har norsk navn?Andreas?Kan det være et tilfeldig navn han har gitt seg🤔Er skeptisk fra start her,har blitt lurt/playa endel ganger så jeg er lett på offensiven. 

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inviter de med ut og ta det derfra? :) Kanskje ikke narkomanen, han ville jeg nok sett nøye an. Men de to andre? 

Anonymkode: a11c6...9cf

Han ene var polsk ja. Nei står over det ja. Man får litt forhåpninger så blir de knust like fort igjen. Arg. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå tilbake til gynekologen og spør om denne metoden sier noe som helst om din fremtidige fruktbarhet når det kommer til eggkvalitet. 

Anonymkode: 3abcf...7cf

Gynekologene sa spesifikt at jeg hadde mange og friske egg, og derfor i utgangspunktet er fruktbar nå og i framtida. Det var to ulike med års mellomrom som sa det. Nå handler ikke fruktbarhet bare om eggkvalitet, men også hvor lett eggene fester seg og hvor lett man beholder fosteret. Jeg har feks ei venninne som hele tida blei gravid men mista. Gyn var også opptatt av at jeg har friske eggledere og regelmessig mens. 

Anonymkode: d2573...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

En annen ser polsk ut men har norsk navn?Andreas?Kan det være et tilfeldig navn han har gitt seg🤔Er skeptisk...

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Andreas er et internasjonalt, bibelsk navn. Polakker er veldig religiøse og gir ofte barn navn fra Bibelen.

 https://www.babynames.com/name/andreas

https://en.geneanet.org/genealogy/andreas/POL/ANDREAS-Poland

Anonymkode: d2573...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mist motet!

Jeg var evig singel, som i 14 år, fram til i fjor da jeg møtte mannen i mitt liv. Vi matchet på tinder, og selv om han var kjekk så han ikke ut til å være min type egentlig. Jeg sendte melding og praten gikk så lett at vi bare måtte møtes samme kveld. Nå 1,5 år senere venter vi barn❤

Og jeg er 37, vi ble gravide på første forsøk! 

Prøv å lag deg en liste over de 3 tingene som er viktigst for deg og let etter en mann med de kvalitetene. For meg var det morsom, snill og stabil. Jeg valgte å begynne å være helt åpen på hva jeg var ute etter, at jeg ønsket et forhold og barn f.eks. 

Anonymkode: 9ef0f...f4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mist motet!

Jeg var evig singel, som i 14 år, fram til i fjor da jeg møtte mannen i mitt liv. Vi matchet på tinder, og selv om han var kjekk så han ikke ut til å være min type egentlig. Jeg sendte melding og praten gikk så lett at vi bare måtte møtes samme kveld. Nå 1,5 år senere venter vi barn❤

Og jeg er 37, vi ble gravide på første forsøk! 

Prøv å lag deg en liste over de 3 tingene som er viktigst for deg og let etter en mann med de kvalitetene. For meg var det morsom, snill og stabil. Jeg valgte å begynne å være helt åpen på hva jeg var ute etter, at jeg ønsket et forhold og barn f.eks. 

Anonymkode: 9ef0f...f4c

Fantastisk💕

Har ei lang liste med kvaliteter jeg ønsker. Og som jeg selv har eller kan jobbe med å få. Dette lærte jeg via en law of attraction coach på YouTube.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...