Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man må kanskje fire litt på kravene,men syns tanken på å ta noen man ikke finner attraktiv,blir feil.

 

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Man må kanskje fire litt på kravene,men syns tanken på å ta noen man ikke finner attraktiv,blir feil.

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Men, man endrer jo ofte syn på hvorvidt noen er attraktive etter hvert som man blir kjent med dem. Jeg syntes ikke mannen min var attraktiv da jeg møtte ham første gangen, men vi ble kjent som kollegaer og etter 8-9 måneder falt jeg pladask. Nå, 10 år etter, synes jeg han er kjempekjekk.

Er virkelig veldig synd at tinder og dating er så utseendefiksert, tror det er mange som går glipp av veldig fine forhold der...

Anonymkode: 4c52f...774

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville droppet dating-apper og utseende-krav. Krav til personlighet bør man selvsagt ha. 

Prøv å møte noen gjennom hobbyer, frivillig arbeid eller lignende. Dating-apper passer ikke for alle. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Ville droppet dating-apper og utseende-krav. Krav til personlighet bør man selvsagt ha. 

Prøv å møte noen gjennom hobbyer, frivillig arbeid eller lignende. Dating-apper passer ikke for alle. 

Vet bare ikke helt hva jeg skal begynne med. Må i hvertfall mer ut og være synlig. Klarer samtidig ikke å slette datingapp, for har faktisk panikk for å ende opp alene 😬

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt men tror du fremstår kanskje som litt desperat og verpe syk ovenfor en potensiell partner? Ikke vondt ment, men når mange menn på din alder ser vil ha barn står svart og hvitt på en dating side, så vil mange menn oppleve et snev av forventningspress, eller du blir utelukket fordi dem føler at de allerede har fått barna de vil ha.

Å ha et barne ønske er viktig, men det er slik man gjerne tar opp etter noen dates og da mer spørsmålet ser du for deg noe barn i fremtiden i livet ditt?  Svaret her vil fortelle mye om en partner er interessert i barn i det hele tatt. 

Det andre som er viktig og som jeg vet dessverre høres sårt ut er dessverre at det å få barn gjerne tar noen år. Enn trenger tid til å bygge et forhold før man får prøver å få barn.  Bli kjent tar en stund, og man bør absolutt ikke sette barn til verden før man vet hvor man har den andre foreldrenen en. Du er 37 nå, og skulle du treffe noen snart så må du nok belage deg på 2 år minst før barn blir aktuelt.  Hopper du på den biten for fort risikerer du at partneren stikker av.. Det kan også være en ide å innse det dessvere er mulig at det aldri blir noen barn. Mulighetene er der men det er dessverre ingen garanti, uansett alder. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, tussi84 skrev:

...når mange menn på din alder ser vil ha barn står svart og hvitt på en dating side, så vil mange menn oppleve et snev av forventningspress, eller du blir utelukket fordi dem føler at de allerede har fått barna de vil ha.

Og det er jo mye smartere enn å date en tobarnsfar som ikke ønsker barn med det formål at han sikkert endrer mening...

Anonymkode: d2573...a20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tussi84 skrev:

Jeg vet ikke helt men tror du fremstår kanskje som litt desperat og verpe syk ovenfor en potensiell partner? Ikke vondt ment, men når mange menn på din alder ser vil ha barn står svart og hvitt på en dating side, så vil mange menn oppleve et snev av forventningspress, eller du blir utelukket fordi dem føler at de allerede har fått barna de vil ha.

Å ha et barne ønske er viktig, men det er slik man gjerne tar opp etter noen dates og da mer spørsmålet ser du for deg noe barn i fremtiden i livet ditt?  Svaret her vil fortelle mye om en partner er interessert i barn i det hele tatt. 

Det andre som er viktig og som jeg vet dessverre høres sårt ut er dessverre at det å få barn gjerne tar noen år. Enn trenger tid til å bygge et forhold før man får prøver å få barn.  Bli kjent tar en stund, og man bør absolutt ikke sette barn til verden før man vet hvor man har den andre foreldrenen en. Du er 37 nå, og skulle du treffe noen snart så må du nok belage deg på 2 år minst før barn blir aktuelt.  Hopper du på den biten for fort risikerer du at partneren stikker av.. Det kan også være en ide å innse det dessvere er mulig at det aldri blir noen barn. Mulighetene er der men det er dessverre ingen garanti, uansett alder. 

 

To år er ikke aktuelt,underkant av år kan man kanskje gå med på. Kjenner noen som ble sammen med en og blei grwvid etter tre mnd. Dette var for 6 år siden,nå venter de nr tre.

Vet også om folk som fikk første barn når de var 41 og 43 år. Ene fikk tvillinger. Dette var på vanlig måte,ikke prøverør. Men de hadde vær i forholdet flere år.

Kjenner til ei som lå med en fyr når hun hadde eggløsning og ble gravid(hun var 36 år tror jeg,og det var med vilje for å få barn),så ble hun sammen med fyren og fikk et barn til. Nå er hun visst alenemor.  Hun fikk også spørsmålet om hvorfor hun ikke fikk barn før og da sa hun at hun ikke hadde behov for å få før.

 

Jeg hadde en bekjent som sa han kunne gjøre meg gravid og kunne ha 50/50 ordning. Men han fikk barnet på 12 år som prøverør og skyldte på at eksen ikke kunne få barn. Vet ikke om det er sant eller om seter spermen hans det var noe galt med. Han lyver mye. Jeg tenkte en slik løsning kunne gått så jeg fikk barnet jeg ønsker,men ikke med han der,han er frastøtende og er ikke min smak,så det må evt bli noen andre,men hvem🤔

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To år er ikke aktuelt,underkant av år kan man kanskje gå med på. Kjenner noen som ble sammen med en og blei grwvid etter tre mnd. Dette var for 6 år siden,nå venter de nr tre.

Vet også om folk som fikk første barn når de var 41 og 43 år. Ene fikk tvillinger. Dette var på vanlig måte,ikke prøverør. Men de hadde vær i forholdet flere år.

Kjenner til ei som lå med en fyr når hun hadde eggløsning og ble gravid(hun var 36 år tror jeg,og det var med vilje for å få barn),så ble hun sammen med fyren og fikk et barn til. Nå er hun visst alenemor.  Hun fikk også spørsmålet om hvorfor hun ikke fikk barn før og da sa hun at hun ikke hadde behov for å få før.

 

Jeg hadde en bekjent som sa han kunne gjøre meg gravid og kunne ha 50/50 ordning. Men han fikk barnet på 12 år som prøverør og skyldte på at eksen ikke kunne få barn. Vet ikke om det er sant eller om seter spermen hans det var noe galt med. Han lyver mye. Jeg tenkte en slik løsning kunne gått så jeg fikk barnet jeg ønsker,men ikke med han der,han er frastøtende og er ikke min smak,så det må evt bli noen andre,men hvem🤔

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Så på Else om barn, mange forskjellige måter å få bsrn på, og noen fikk sammen med en venn. De bodde i samme hus i hver sin etasje😊 Men man blr nok da velge noen man kunne hatt ett godt samarbeid med.

Anonymkode: cc0f5...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... du er 37 år. Om du vil ha biologiske barn er du rimelig sent ute, og du har faktisk ikke råd til å være kresen. 

Anonymkode: 49491...2df

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke bare bestille mann og barn da, mann kan du nok alltids få, men å få barn er ingen garanti. Likevel bruker du opp tiden din til å lete opp det perfekte forhold. På en annen side, kan du jo tenke som 45 åring på hvorfor du ikke fikk barn. Blir det ikke pinlig i etterpåklokskap at... nei farsken, hvorfor gjorde jeg ikke ditt og datt som så mange fortalte meg. Det skal ihvertfall ikke stå på gode råd og støttende fremmede her...

"I morgen er vi 1 dag nærmere enn i går"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... du er 37 år. Om du vil ha biologiske barn er du rimelig sent ute, og du har faktisk ikke råd til å være kresen. 

Anonymkode: 49491...2df

Det er ikke alt som er frivillig i denne verden. Har ikke truffet drømmemannen så da har det ikke blitt barn da...har også sitter litt «isolert»siste årene og da har det ikke skjedd mye. Lite hell på datingapper/sider. Mange som har kastet vekk tid og energi ved å ikke ha ville møttes,noen ville bare booste egoet,andre ville ikke ha hverken forhold eller sex men skulle likevel lure en og bruke av ens dyrebare tid. Har vært endel uheldig så det har faen ikke vært lett. Mange potensielle har bodd langt vekk og var på jobbreise/på tur i området når man fikk match for flere år siden. Jeg har prøvd i MANGE år,men har ikke lykkes.....

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd i MANGE år,men har ikke lykkes.....

Ts

Men hva har du gjort for å bedre sjansene dine? Det eneste du kan endre er deg selv. Du kan ikke endre andre. Har ikke lest alle innleggene i tråden, men er du en av de som har brukt tiden frem til sykdommen din til å fokusere på utdanning og karriere, for så å finne ut at nå er det på tide med mann og barn?

Tror mange kvinner går i denne fella. At alt må være perfekt før man får barn. Jobb, utdanning, høy inntekt, hus, bil osv. Når det barn egentlig trenger er kjærlighet. I hvert fall frem til de begynner på storskolen og press fra medelever ofte medfører litt mer kostnader for å ikke havne utenfor sosialt sett.

Kvinner burde ideelt sett prioritere omvendt. Få mann og barn tidlig og heller ta utdannelse og karriere når barna blir litt større. Det er barn som er viktig her i livet, ikke jobb.

Anonymkode: efee4...ccf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

To år er ikke aktuelt,underkant av år kan man kanskje gå med på. Kjenner noen som ble sammen med en og blei grwvid etter tre mnd. Dette var for 6 år siden,nå venter de nr tre.

Vet også om folk som fikk første barn når de var 41 og 43 år. Ene fikk tvillinger. Dette var på vanlig måte,ikke prøverør. Men de hadde vær i forholdet flere år.

Kjenner til ei som lå med en fyr når hun hadde eggløsning og ble gravid(hun var 36 år tror jeg,og det var med vilje for å få barn),så ble hun sammen med fyren og fikk et barn til. Nå er hun visst alenemor.  Hun fikk også spørsmålet om hvorfor hun ikke fikk barn før og da sa hun at hun ikke hadde behov for å få før.

 

Jeg hadde en bekjent som sa han kunne gjøre meg gravid og kunne ha 50/50 ordning. Men han fikk barnet på 12 år som prøverør og skyldte på at eksen ikke kunne få barn. Vet ikke om det er sant eller om seter spermen hans det var noe galt med. Han lyver mye. Jeg tenkte en slik løsning kunne gått så jeg fikk barnet jeg ønsker,men ikke med han der,han er frastøtende og er ikke min smak,så det må evt bli noen andre,men hvem🤔

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Der er årsakene til at du ikke får noen dates heller. Ingen menn vil hA en dame som fremstår så verpe syk og desperat om du ønsker et forhold også. Å være klar til å bli pappa etter bare en kort stund med noen de knapt kjenner er noe som får menn til å stikke av rimelig kjapt, da menn vil få følelsen av å føle seg kvalt av deg.

Jeg tror dessverre at om du ikke roer deg ned, så kommer du aldri til og lykkes med å finne noen. Om du ikke har tid til å vente med barn  til du skulle bli godt kjent med noen så er det kun befruktning for enslige kvinner om blir aktuelt for deg.  Synes du skal tenke litt på det barnet du evt skulle få også. Ikke bare få et barn med noen du knapt kjenner. Du vet ikke hvordan en person er bare etter noen mnd..

Tror flere har nevnt noe av det samme som jeg sier til deg før i denne tråden, men du vil bare ikke høre/innser det ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg avtalte uforpliktende sex med i vår,som ikke hadde tid til noe forpliktende pga jobb og barn,som aldri klarte å få ut fingern til å komme med et tidpunkt til treff,for det ligger ikke for han å ta et jævla initiativ, har nå oppdatert bildene sine på Tinder og Hot or not/Badoo....Og han er blitt skalla😳😳 Poenget er jeg var ikke bra nok selv om han var forelska i meg to ganger back in the da. Han var aldri noen jeg snudde meg for den gangen. Tenkte likevel å gi det en sjangs når vi møttes litt for tre år siden,men han ville aldri prioritere. Det var bare seg selv,selvsentrert,egoistisk og «I don,t give a fuck»-holdning. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først drar til Danmark og får barn kommer du til å få en annen ro over deg, og en mindre desperat framtoning. Da blir det lettere å finne en mann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tussi84 skrev:

Der er årsakene til at du ikke får noen dates heller. Ingen menn vil hA en dame som fremstår så verpe syk og desperat om du ønsker et forhold også. Å være klar til å bli pappa etter bare en kort stund med noen de knapt kjenner er noe som får menn til å stikke av rimelig kjapt, da menn vil få følelsen av å føle seg kvalt av deg.

Jeg tror dessverre at om du ikke roer deg ned, så kommer du aldri til og lykkes med å finne noen. Om du ikke har tid til å vente med barn  til du skulle bli godt kjent med noen så er det kun befruktning for enslige kvinner om blir aktuelt for deg.  Synes du skal tenke litt på det barnet du evt skulle få også. Ikke bare få et barn med noen du knapt kjenner. Du vet ikke hvordan en person er bare etter noen mnd..

Tror flere har nevnt noe av det samme som jeg sier til deg før i denne tråden, men du vil bare ikke høre/innser det ikke. 

Hvordan kan man roe seg ned når man nærmer seg 40 og vil ha barn da?Mange menn der ute som vil ha barn også. Snakket nylig med en via tinder som ønsker akkurat det samme som meg,men det føltes bare ikke rett.

Hvis jeg roer meg ned da må jeg slå meg til ro med å ikke få barn,og det klarer jeg ikke. Det er da ikke det første jeg vil si når jeg blir kjent med noen,men han må ønske det samme og ha samme verdier og mål. Og barn må ligge i kortene etter en liten stund. Jeg vil ikke bli gravid når jeg er 39 eller året jeg fyller 40. Får helt panikk med tanken.

Det var forresten psykologen min som sa jeg skulle skrive at man søkte en mann for samliv og barn,at man ønsker barn. Og at man da siler vekk de som kun er ute etter sex og useriøsitet. Kan forstå at menn blir skremt av at man vil ha barn,men da får man sile ut de også da. Der fins helt klart menn som vil ha barn innen 7-8 mnd forhold. 
Jeg hører på rådene folk kommer med her men er ikke så mye jeg får gjort akkurat nå. Har ikke råd til å reise til Danmark. 
 
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.8.2020 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Har senket kravene en gang tidligere fungerte ikke det heller dessverre. 
Du har rett at man må ut av komfortsonen,veit bare ikke hva jeg skal engasjere meg i.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Kan du fortelle meg hva du gjorde siden du senket kravene?

 

for de fleste kvinner senker kravene sier de men de har ikke senket et eneste krav. De har bare senket masse tullekrav.
 

Jeg har sett venninner senke kravene sine å de senker ikke kravet. De gjør seg selv dumme. Finn en seriøs dude. Det er mange som aldri har hatt en kjæreste engang å nærmer seg din alder. Så du har ikke funnet dem. Og nei de er ikke stygge. De er mennesker som sliter med sine ting å kanskje ikke er så frempå da de aldri har noe som helst erfaring. (Skal man tro tallene som bare øker å øker for hvert eneste år) men de er solide som fjell bare man kommer innpå de.

finner du de har du ikke senket et eneste krav men brukt grøten til noe fornuftig. 
 

mannfolk avgjør forhold mens kvinner avgjør relasjonen.

Anonymkode: ed77d...347

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man roe seg ned når man nærmer seg 40 og vil ha barn da?Mange menn der ute som vil ha barn også. Snakket nylig med en via tinder som ønsker akkurat det samme som meg,men det føltes bare ikke rett.

Hvis jeg roer meg ned da må jeg slå meg til ro med å ikke få barn,og det klarer jeg ikke. Det er da ikke det første jeg vil si når jeg blir kjent med noen,men han må ønske det samme og ha samme verdier og mål. Og barn må ligge i kortene etter en liten stund. Jeg vil ikke bli gravid når jeg er 39 eller året jeg fyller 40. Får helt panikk med tanken.

Det var forresten psykologen min som sa jeg skulle skrive at man søkte en mann for samliv og barn,at man ønsker barn. Og at man da siler vekk de som kun er ute etter sex og useriøsitet. Kan forstå at menn blir skremt av at man vil ha barn,men da får man sile ut de også da. Der fins helt klart menn som vil ha barn innen 7-8 mnd forhold. 
Jeg hører på rådene folk kommer med her men er ikke så mye jeg får gjort akkurat nå. Har ikke råd til å reise til Danmark. 
 
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Ved å akseptere den situasjonen du er i.  Jeg har kanskje ikke retten til å snakke da jeg er 36 år og gift, men jeg trodde jeg måtte legge på hylla det å få barn i mange år da jeg aldri lyktes med å bli gravid/eller fikk beholde de gangene jeg ble gravid.  Det var et veldig sårt punkt for meg å innse det at jeg kanskje aldri kom til å bli mamma, jo eldre jeg ble. Jeg måtte bite i det sure eplet og heller forsøke å konsentrere meg om alt de positive tingene jeg hadde i livet mitt, istedenfor å fokusere på det jeg manglet. Etterhvert klarte jeg og godta det at sannsynligheten for at jeg kom til å bli mamma noen gang var veldig liten.

Men, det ble ikke sånn. I en alder av 36 år så får vi nå vårt første barn i oktober. Det jeg hadde innsett at ikke kom til å skje, kommer til å skje all like vel. Jeg vet også om andre som har fått sitt første barn mellom 35 og rett etter fylte 40 et sted, så det er mulig.

Får man et barn er det et absolutt bonus om man ønsker et, men det er dessverre ingen garanti for at det skjer. Og akkurat dette er noe man man lære seg å akseptere med tiden om det feks ikke blir noen barn. Det er viktigste er å fokusere på hva du har, enn alt du ikke har.  Hvis det er meningen at du skal få barn så får du barn. I motsatt tilfelle så må du på sikt godta at dessverre ikke ble sånn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har du gjort for å bedre sjansene dine? Det eneste du kan endre er deg selv. Du kan ikke endre andre. Har ikke lest alle innleggene i tråden, men er du en av de som har brukt tiden frem til sykdommen din til å fokusere på utdanning og karriere, for så å finne ut at nå er det på tide med mann og barn?

Tror mange kvinner går i denne fella. At alt må være perfekt før man får barn. Jobb, utdanning, høy inntekt, hus, bil osv. Når det barn egentlig trenger er kjærlighet. I hvert fall frem til de begynner på storskolen og press fra medelever ofte medfører litt mer kostnader for å ikke havne utenfor sosialt sett.

Kvinner burde ideelt sett prioritere omvendt. Få mann og barn tidlig og heller ta utdannelse og karriere når barna blir litt større. Det er barn som er viktig her i livet, ikke jobb.

Anonymkode: efee4...ccf

Har dessverre slitt med å få til langvarige forhold,det har alltid kommet noe i veien fra den ene eller andre parten. I tidlig 20-år spurte jeg venninnene mine hva som er galt med meg,for noe må det være. Blid,søt,hyggelig og omgjengelig var og har jeg alltid vært,kommer fra gode oppvekstvilkår. Men har følt det har stått «ikke kjæreste/koneemne»i pannen min hele livet. Foreldrene mine har vært gift i snart 40 år på godt og vondt,men de har holdt ilag. De har vært litt strenge og kritiske og jeg som er eldste barnet har blitt hakket mye på nesten hele livet. Veldig kritisk mor som har kritisert meg og klesstil og andre folk i alle. Tenker at noe av det kan ha gjort jeg har slitt med å finne ekte kjærlighet.  Mine foreldre ønsker og unner meg å oppleve kjærlighet og jeg blir så lei meg når jeg aldri klarer å finne en bra en der det er gjensidig. Veldig sjelden har det vært gjensidig. Jeg veit jeg er ei bra dame med mye omsorg og kjærlighet for den rette mannen. Jeg bryr meg veldig om andre,har et godt hjerte til de som behandler en fint. Ønsker ikke være hun «enslige og barnløse». Har grått meg i søvn enkelte netter for hadde aldri trodd en skulle ende opp slik. 

Hvilken sykdom?Har hatt sosial angst «eneste» litt av og på siste årene pga en var arbeidsledig og veldig ensom en periode. Er fortsatt ensom til tider..

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sykdom?Har hatt sosial angst «eneste» litt av og på siste årene pga en var arbeidsledig og veldig ensom en periode. Er fortsatt ensom til tider..

Ts

Ok, leste som sagt ikke alle postene her, bare fikk med meg at du har vært "ute av funksjon" i noen år, antok at det var pga sykdom. 

Anonymkode: efee4...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...