Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (19 minutter siden):

Uff, vet det er fælt å føle på alt dette konstant :troest: Men så lenge du ikke blør noe nå så ville jeg forsøkt å dytte miste-tankene langt bort. Er vanlig å kjenne menssmerter og kramper. Livmoren og alt som gjør seg klar :klemmer:

Tusen takk for beroligende ord! Tenker det verste veldig fort og ser for meg at dette går galt når jeg hadde krampene her, kommer og går enda, men litt svakere. Så kjenner jeg også antydning til til urinveisinfeksjon? Men så blir jeg så usikker på om det er det for er ikke noe svie men mer en trang jeg kjenner når jeg egentlig er ferdig med å urinere, men kan også være noe med graviditeten det også?🤔 muskulaturen er vel litt slappere der nå, og kanskje det er slik det kjennes da. Uansett så har jeg tenkt å ringe lege å få sjekket urin idag, så jeg slipper å tenke på dette.. håper håper at dette bare er livmoren som vokser❤️ Så lenge det ikke er noe blod så er det kanskje størst sjanse for nettopp det. 

Annabel skrev (6 minutter siden):

Uff, så vondt…😣 Men prøv å tenke på at du ikke blør, ergo ER det ingenting som tyder på at du holder på miste nå, selv om det kanskje kjennes slik ut❤️ Jeg hadde også et par runder med skikkelige menskramper, og var sikker på at jeg skulle finne blod i trusa hver gang. Det skjedde ikke, og alt er (så langt) fint der inne! 

Jeg tror ikke at du holder på å miste nå, men at det bare, som Amatariel skriver, er livmoren din som vokser og gjør seg klar🥰
 

Har du planlagt en TUL i nær fremtid? Hvis ikke ville jeg vurdert å ta en f.eks. i uke 7 bare for å få litt sjelero, det er ikke noe kjekt å gå rundt med bekymringer:klem:

Tusen takk for beroligende ord❤️ Er sant som du sier at så lenge det ikke er blod! Men er så rart å ha sånne kramper også vøre så sikker på at det går galt, man blir liksom nesten 100% sikker fordi det kjennes ut som at blodet skal komme når som helst.. veldig fint å høre dine erfaringer! Blir mer betryggende når jeg hører flere har hatt det likt! 
skal på TUl om akkurat en uke idag heldigvis! Kan ikke vente! Skulle helst vært idag🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+6 

Siden sist så har jeg kjent kramper av å til, er mest på natten og tidlig på morgenen, men har ikke sett noe blod så da tenker jeg at dette er livmoren som strekker seg. Ellers så er kvalmen her for fult altså🤢 er sånn at jeg ikke kaster opp, men er litt vanskeligere å spise mat nå kjenner jeg, så blir jeg ekstremt kvalm hvis jeg rekker å bli sulten mellom måltidene, og blir sulten kvalm hvis det går mer enn en time 🙄 så må spise nesten hele tiden, og det er veldig slitsomt, for er egentlig ikke så enkelt å spise mat når man går og er kvalm, men så må jeg fordi jeg blir enda mer kvalm om jeg ikke spiser.. morgenen og kvelden er verst. Jeg har skikkelig kveldskvalme og går og legger meg ganske tidlig fordi jeg er så trøtt og veldig kvalm.

Så er jeg veldig glad for at jeg har kommet meg til uke 7 imorgen😄 sjansen for å miste nå er jo veldig liten og jeg velger å gå utifra den og ikke bekymre meg så mye egentlig, og det har jeg klart de siste dagene. Også blir det ultralyd på onsdag! Kan ikke vente, og håper håper det blir en god opplevelse! Banker hjerte på ultralyd i uke 7 så sies det at det bare er 2% sjanse for å miste etter det, så føler meg ganske så safe etter den ultralyden og velger å føle det til tross for at noen har opplevd andre ting. Sist jeg var gravid så følte jeg meg ganske safe ette TUL i uke 7, og sank skuldrene betraktelig etter den, noe jeg skal gjøre denne gangen også. Så er jeg selvfølgelig nervøs rett før ultralyden i uke 12 for å se at fosteret er friskt, men inntil den så skal jeg senke skuldrene for en evt spontanabort hvertfall, for det er sååå liten sjnse etter ultralyd i uke 7! Så nå vil jeg bare at den dagen på onsdag først og fremt skal komme så vi får se at alt er bra nå! Tenker jo selvfølgelig at enn om vi ikke ser et bankende hjerte eller at fosteret er mye mindre enn det skal være osv, det kan jo skje😩 så kjennes på kroppen av nervøsitet at dagen nærmer seg, men så prøver jeg å berolige meg med at jeg har så mye symptomer som skikkelig kvalme, skikkelige vonde bryst osv osv, og det lover jo godt vil jeg tro? Så jeg tenker at da er det mest sannsynlig som det skal? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1 

Fortsatt kvalm, og regner med jeg kommer til å være det ut 1.trimester. Det er kvalmebølger og noen av de er verre enn andre. er jo stort sett kvalm gjennom hele dagen, men kjenner jeg har bedre perioder innimellom. Har heldigvis blitt litt bedre i magen den siste uken sammenlignet med nesten helt siden positiv test som var 10dpo, magetrøble meldte seg nesten med en gang. Er fortsatt ikke bra, men bedre. Merkes godt om natten da jeg ikke må løpe på do hver 2.time - 3.time med så rinnende som vann. Nå er jeg oppe på do 2 ganger om natten noe som er en stor forskjell. Er fortsatt mange ganger på do på dagtid men ikke sånn som det var. Kroppen min må ha reagert veldig på hcg eller et eller annet som gravid ettersom magen bare klikket helt. Håper ikke det blir så ille som det var hvertfall for det var nesten ikke levbart for så ille var det, det å nesten ikke rekke annet enn å gå på do og itilegg ble jeg så nedkjørt og dehydrert av det. Synes faktisk det er bedre å gå å være kvalm da istede. 

Nå nærmer det seg første ultralyd også! Må si jeg gru gleder meg veldig! Jeg er såå redd for dårlig nyhet nå! Jeg tror det kommer til å gå bra, da jeg som sist jeg var gravid kjenner en hard klump helt nederst i magen, rett ovenfor underlivet. Og dette var livmoren sist som bare kom lengre og lengre opp. Og jeg husker jeg kjente den der sist også i uke 7, så da må jo livmoren ha vokst som den skal frem til nå hvertfall. Får bare håpe det er foster i denne fostersekken også så det ikke er bare en fostersekk uten noe inni. For er det det så vokser jo livmoren og hcg og symptomer kommer osv uansett. Så er vel det jeg nå er mest redd for. Kan ikke tenke på ultralyden for da kjenner jeg hjerte begynner å dunke raskt bare av tanken, så jeg skyver tanken vekk og prøver å la den ligge frem til onsdag! Så er bare å krysse fingrene🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3 

ultralyden gikk såå fint🤩🎉 

var så nervøs fra morgen av idag og heldivis var timen tidlig i formiddag så jeg slapp å være så nervøs for lenge! 
først så jeg bare fostersekken, og da ble jeg så nervøs for den så tom ut i noen sekunder, så plutselig dukket det opp en fin liten klump med plommesekken ved sin side🥰 eneste jeg stusser på er at Jordmoren er veldig sikker på at jeg er litt over 8 uker, sånn typ 8+2 og ikke 7+3 utifra målene, og morkaken og navlestrenger nettopp har tatt over, og utifra utseende til lille fosteret,  men jeg er uansett veldig sikker på at jeg er 7+3, kan være 7+4 på det meste. Utifra at jeg hadde positiv eggløsningstest den 24.juli og positiv graviditets test 10 dpo. Hadde jeg vært en uke mer så hadde jeg fått positiv graviditets test tidligere, så det går jo ikke an tenker jeg. Men utifra ultralyd bilde fra 7+0 sist jeg var gravid så ser de forskjellige ut også, men er kanskje normalt at det kan være forskjell fra gang til gang? Ser liksom lengre ut på vei utifra bildene om jeg sammenligner med sist, så synes jo også det er litt rart🧐, men er jo også 3 dager forskjell da, sist hadde jeg 7+0 og denne ganger 7+3, men jordmoren var veldig sikker på at jeg er over 8 uker, selv om jeg sa at det nesten er umulig. Den ble målt til 14mm, hjerte slo som normalt og hun sa også at hun så tydelig navlestrengen som går til morkaken, og mente den nettopp hadde begynt å tatt over for plommesekken. Noe som var veldig positivt fordi det er en prosess der ting kan gå galt 🤗  

her er et bilde av lille bønna🥰 og 100kg lettere menneske😅

71C156BD-22BB-4A23-B195-D5613A620E93.jpeg

Endret av Love90
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin liten bønne! ♥️ Gratulerer så mye med vellykket UL! :klemmer:

Jeg ville ikke bekymret meg for at de mistenker at du er lenger på vei enn du er. Det er vanskelig å måle helt nøyaktig, og skal veldig lite til før det blir feil antall dager. Du vil få nøyaktig lengde på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 timer siden):

Så fin liten bønne! ♥️ Gratulerer så mye med vellykket UL! :klemmer:

Jeg ville ikke bekymret meg for at de mistenker at du er lenger på vei enn du er. Det er vanskelig å måle helt nøyaktig, og skal veldig lite til før det blir feil antall dager. Du vil få nøyaktig lengde på et senere tidspunkt.

Tusen takk🥰 var veldig godt å få bekreftet at det faktisk er noe der og at ting ser bra ut nå. 

synes det var veldig rart det med målene, jeg spurte flere ganger under undersøkelsen om hun var sikker på målene, og hun sa hun målte mange ganger for å være sikker så hun var veldig sikker på at målene stemmer. Men har jo hørt at det bare er negativt om målene er mindre enn de skal være. Så regner med dette ikke betyr noe negativt? Finner isåfall ikke noe om det på nettet. Men så ser jeg at det er forskjellige mål som er normale i uke 7-8 noen plasser står det 5-9 mm, og andre plasser står det 9-14 mm. Så slår meg til ro om at det egentlig bare er positivt at den vokser, for det er jo bare positivt tenker jeg ☺️ 
 

kjenner jeg egentlig ikke ble så mye mindre nervøs for å miste etter ultralyden, er lettet over at noe er der nå og at hjerte banket, som jeg fryktet det ikke gjorde før jeg var der, så sånn sett er det bedre nå. Men på en annen side så er jeg mer redd for at ting skal gå galt etter å ha sett at alt er bra også, fordi nå blir jeg enda mer lei meg om det skulle gå galt etter å ha sett den lille klumpen og at alt er bra med den. Men får bare håpe på det beste videre, og sjansen minsker for hver dag. 
jeg kan ikke gå i 5 uker til neste ultralyd🙈 så bestilte ny privat når jeg er 10+3! Synes absolutt det er verdt pengene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt normalt at de vokser i rykk og napp, og derfor blir lengden litt forvirrende. Jeg ble flyttet 4 dager tilbake på OUL enda jeg vet 100% nøyaktig når EL var 😛 Så jo egget hos gyn., tok ovitrelle og tempen bekreftet. Men, bønna har vokst i sitt eget tempo og da er det til syvende og sist de målene som gjelder.

Skjønner godt du har booket en ny TUL! Jeg har vært på mange selv i tidligere svangerskap, så vet godt hvordan det er. Håper tiden frem dit går fort, og at du klarer å nyte den fine du har sett nå en god stund ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Ja det er helt normalt at de vokser i rykk og napp, og derfor blir lengden litt forvirrende. Jeg ble flyttet 4 dager tilbake på OUL enda jeg vet 100% nøyaktig når EL var 😛 Så jo egget hos gyn., tok ovitrelle og tempen bekreftet. Men, bønna har vokst i sitt eget tempo og da er det til syvende og sist de målene som gjelder.

Skjønner godt du har booket en ny TUL! Jeg har vært på mange selv i tidligere svangerskap, så vet godt hvordan det er. Håper tiden frem dit går fort, og at du klarer å nyte den fine du har sett nå en god stund ♥️

Ja, er vel litt sånn, at de vokser i rykk og napp, men trodde ikke det var så stor forskjell sånn så tidlig helt i starten 🙈 sist jeg var gravid så voks babyen i rykk å napp men det var når jeg var litt lengre på vei☺️ Ja, kjenner jeg må ha en ultralyd til å se frem til, synes 5 uker hadde vært pinsomt lenge å vente 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5 

kunne ønske jeg kunne nyte graviditeten skikkelig altså, men er blitt bare verre med kvalmen så klarer ikke så mye annet enn å ligge på sofaen og prøve å slurke i meg veske å små spise. Er virkelig ikke gøy med en sånn hard kvalme😩 og må tvinge meg igjennom ting løpet av dagen, lage middag, hente eller bringe i bhgen, morgen eller ettermiddager alene med jenta. Det er skikkelig skikkelig tungt når jeg er så kvalm nå😩 håper det blir bedre snart da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+1 

Første dagen der kvalmen er litt bedre om morgenen. Egentlig litt rart da det er nå hcg skal begynne å være på sitt høyeste, så burde være nå jeg er på mitt kvalmeste🤔 

Så må jeg spørre her om noen leser🙈 har opplevd noe gult/lyse brunt bittelitte slim på papiret ved tørk. Noen som vet hva dette kan være? Er ikke mye, men en bitteliten klump slim som en liten perle, men nok til at jeg lurer og bekymrer meg litt, for liker ikke farge på utfloden. Ellers så er utfloden hvit, utenom dette lille slimet jeg har opservert  3 ganger på 3 dager nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker tilbake det med kvalmen over her, tenkte at nå var den endelig bedre, men ikveld så er jeg så kvalm at jeg ikke klarer å spise og har vanskeligere med å drikke også. Så den er her absolutt, den gikk vel litt ned for å så stupe opp🤣😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig nedbrutt idag… 

har oppdaget en del brun og lyse rødt utflod 😩😩 jeg kjenner jeg tenker det verste nå, og må bare få sjekket opp i dette med en gang, men vanskelig å få kommet inn på ultralyd når jeg bare er i uke 8, og privat er det ingen ledige de første dagene… kjenner jeg må få sjekket dette opp da jeg ikke roer meg før jeg ser at ting er greit…. Åååh! Enn om jeg har en spontanabort foran meg nå!!!?😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er gravid i uke tolv, har tatt fire UL pga blødninger og sånt slim som du beskriver. Her går alt bra, om det kan være en trøst. Sjansen for at det går bra i uke 8 er jo også ganske stor når du har sett et hjerte slå og at fosteret har vokst som det skal. Jeg blødde rundt samme tid i mitt svangerskap, og jordmor mente det kunne være morkaken som vokste seg fast i livmorveggen. Det kan også være en hormonell gjennombruddsblødning, eller det kan skyldes treg mage og lettblødende slimhinner. Ikke ta sorgene på forskudd, selvom jeg vet at den ventetiden frem til man vet er helt uutholdelig! Ved spontanabort vil det forøvrig ganske raskt begynne å gjøre vondt, er min erfaring.

 

Masse lykke til, krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kankankan skrev (2 timer siden):

Jeg er gravid i uke tolv, har tatt fire UL pga blødninger og sånt slim som du beskriver. Her går alt bra, om det kan være en trøst. Sjansen for at det går bra i uke 8 er jo også ganske stor når du har sett et hjerte slå og at fosteret har vokst som det skal. Jeg blødde rundt samme tid i mitt svangerskap, og jordmor mente det kunne være morkaken som vokste seg fast i livmorveggen. Det kan også være en hormonell gjennombruddsblødning, eller det kan skyldes treg mage og lettblødende slimhinner. Ikke ta sorgene på forskudd, selvom jeg vet at den ventetiden frem til man vet er helt uutholdelig! Ved spontanabort vil det forøvrig ganske raskt begynne å gjøre vondt, er min erfaring.

 

Masse lykke til, krysser fingrene for deg ❤️

Tusen takk for beroligende ord❤️ Skal sies at det ikke er mye når jeg bare er på do og tisser og tørker meg, er mest når jeg tar ti litt for å gjøre nr to det kommer ut brunt/lyse rødt utflod. Var kjempe lite de dagene tidligere her men idag har det vært mere 😔 er veldig bekymret. Men er fortsatt veldig kvalm så deg må jo være et godt tegn? 
men føler det er nok til at jeg går og bekymrer meg så vil gjerne sjekke ut dette med ultralyd. Får komme inn til legevakt ikveld så forhåpentligvis henviser de videre til ultralyd til imorgen håper jeg🤞🏻 Man kan ikke gå sånn å bekymre seg tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (18 minutter siden):

Tusen takk for beroligende ord❤️ Skal sies at det ikke er mye når jeg bare er på do og tisser og tørker meg, er mest når jeg tar ti litt for å gjøre nr to det kommer ut brunt/lyse rødt utflod. Var kjempe lite de dagene tidligere her men idag har det vært mere 😔 er veldig bekymret. Men er fortsatt veldig kvalm så deg må jo være et godt tegn? 
men føler det er nok til at jeg går og bekymrer meg så vil gjerne sjekke ut dette med ultralyd. Får komme inn til legevakt ikveld så forhåpentligvis henviser de videre til ultralyd til imorgen håper jeg🤞🏻 Man kan ikke gå sånn å bekymre seg tenker jeg..

Ja, skjønner godt at du bekymrer deg. Jeg klarer ikke å vente på hcg-resultater over flere dager selv, må ha ting sjekket så straks som mulig. Jeg håper du får ultralydundersøkelse i dag, jeg, og at du får positive svar. Sender deg gode tanker!

 

Edit: glemte å si at jeg er enig i at det er et godt tegn at du fremdeles har symptomer. Om du heller ikke har smerter, så er det også et bra tegn. 

Endret av kankankan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kankankan skrev (4 timer siden):

Ja, skjønner godt at du bekymrer deg. Jeg klarer ikke å vente på hcg-resultater over flere dager selv, må ha ting sjekket så straks som mulig. Jeg håper du får ultralydundersøkelse i dag, jeg, og at du får positive svar. Sender deg gode tanker!

 

Edit: glemte å si at jeg er enig i at det er et godt tegn at du fremdeles har symptomer. Om du heller ikke har smerter, så er det også et bra tegn. 

Tusen takk❤️ Legen foreslo først hcg prøver over to ganger for å se stigning ja, men jeg var veldig klar på at jeg ikke piner meg gjennom så mange dager før svar, at det er mye bedre å få sjekket opp med ultralyd. Men han sa at å sjekke opp med ultralyd kan gi falsk svar fordi det hender at alt ser greit ut nå selv om jeg er i ferd med å spontanabortere, fordi fosteret ikke trenger å synes på at er noe galt, før det har gått noen dager etter første tegn på blod🤔 men det har jeg aldri hørt om? Trodde hvis man hadde en liten blødning og fikk sett på ultralyd at alt er greit så er alt greit? Men han ringte sykehuset alikevel så jeg får komme dit imorgen på undersøkelse og ultralyd. Han sjekket også med en gyn undersøkelse og så bare litt brunt slim på slimproppen som var på livmorhalsen. Han sa han hadde forventet mer og mente dette var helt ufarlig. Følte meg veldig overhysterisk der jeg satt i gyn stolen🙈 men ultralyd timen imorgen får jeg uansett heldigvis❤️ Veldig fornøyd med oppfølgingen iforhold til at jeg tross alt bare er 8 uker på vei! Kunne fått beskjed om å vente å se hvordan ting utvikler seg å. Så veldig fornøyd med at bekymringene mine blir hørt og at de gjør ting for å berolige en hysterisk gravid kvinne ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...