Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (37 minutter siden):

Skader ikke å prøve i alle fall. Jeg ville nok forsøkt. Det var veldig deilig med de tablettene. Og jeg tok dem til og med sv.uke 10. Akkurat slik jeg gjorde med cyclogest. Så de har virkelig samme bruksområdet. Men gynekologen min er spesialist på området og sa de var ny på markedet i vår, så er meget mulig det er gynekologer som ikke har hørt om dem. Men lettere å spørre når du har et navn ja. 

Synd jeg ikke tenkte på å spørre deg før timen😌 tenkte gyn visste hva det var når jeg spurte😬 men da spør jeg etter de tabletten imorgen, selv om det er litt kjipt å mase, føler det når jeg ringer sånn å skal ha en annen resept😬 

Prøver2021 skrev (35 minutter siden):

Åå, så gode nyheter! Nå ble jeg glad 😍 Har troen på dere denne måneden. Kanskje får du tidenes julegave? Jeg ville ringt for å spørre om resept hvis du vet du reagerer på de andre. Spennende uke dere har foran dere!

Ja, ble veldig glad! for at det betyr jo at syklusen min begynner å bli bedre nå! Hadde det vært helt på bærtur så hadde det ikke sett så bra ut mente gyn, og fint å vite at livmorslimhinnen er tykk å fin, for det betyr jo at spottingen jeg har hatt til CD 9 ikke har noe med at den ikke er bygd opp greit hvertfall! Føler veldig på at dette er en gull syklus! Gjelder bare at det er et gull egg der nå! Og goe sædceller🤗

skal ringe å høre selv om jeg hater å mase 😬 håper vi begge kan sitte der med positive tester før julen eller i julen, vet ikke hvor i syklusen du er i nå? Men kanskje blir det en jule spire på oss begge🥰 hadde vært supert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (8 timer siden):

Synd jeg ikke tenkte på å spørre deg før timen😌 tenkte gyn visste hva det var når jeg spurte😬 men da spør jeg etter de tabletten imorgen, selv om det er litt kjipt å mase, føler det når jeg ringer sånn å skal ha en annen resept😬 

Ja, ble veldig glad! for at det betyr jo at syklusen min begynner å bli bedre nå! Hadde det vært helt på bærtur så hadde det ikke sett så bra ut mente gyn, og fint å vite at livmorslimhinnen er tykk å fin, for det betyr jo at spottingen jeg har hatt til CD 9 ikke har noe med at den ikke er bygd opp greit hvertfall! Føler veldig på at dette er en gull syklus! Gjelder bare at det er et gull egg der nå! Og goe sædceller🤗

skal ringe å høre selv om jeg hater å mase 😬 håper vi begge kan sitte der med positive tester før julen eller i julen, vet ikke hvor i syklusen du er i nå? Men kanskje blir det en jule spire på oss begge🥰 hadde vært supert

Jeg ligger ca en uke etter deg. Blir spennende! Hvilke vitaminer tar deg og mannen? Tar du ellers noe for å øke sjansene? 
 

Tok dere IVF sist, eller hvor lang tid brukte dere da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Jeg ligger ca en uke etter deg. Blir spennende! Hvilke vitaminer tar deg og mannen? Tar du ellers noe for å øke sjansene? 
 

Tok dere IVF sist, eller hvor lang tid brukte dere da? 

Da er det vel ikke lenge til eggløsning hos deg heller🤗 krysser fingrene for oss🤞🏻 

Mannen tar noe som heter Swim count sperm care, er spesielt laget til å få bedre sædkvalitet, han har ikke påvist dårlig, men jeg var veldig desperat etter jeg mistet sist og bestilte dette, var litt dyrt da men🙈 jeg tar multivitamin, folat, D vitaminer, og omega 3🤗 så håper det gjør sjansene våre bedre også😄 så har jeg et bedre kosthold nå, skeia helt ut etter jeg mistet, syntes så synd på meg selv og det tenkte det hver gang jeg spiste dritten😬 men er bedre nå😄 

vi brukte 2 år på ungen vi har, og var innom noen IVF runder også, men ble gravid naturlig imellom forsøkene, men nå så ble jeg gravid etter å ha prøvd tilsammen 9 sykluser, hadde noen mnd pause og ble gravid på første syklusen vi begynte på igjen, men prøvde 9 sykluser tilsammen men de var ikke på rad liksom☺️ Så vet ikke hvorfor vi brukte så lang tid på nr 1, kanskje rein å skjær uflax, for ikke funnet noe galt på noen av oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fikk jeg de tablettene på resept🤗tusen takk Amatariel for gode tips❤️Uten deg så hadde det ikke blitt noe progesteron støtte på meg! For hadde ikke kommet til å brukt de vaginale kapslene😅 Takknemmelig for alle gode råd og tips fra deg her inne! Så takk❤️
Så må jeg spørre deg om når det er lurest å begynne på de? Jeg har jo ikke begynt tempingen enda denne syklusen, så kanskje for sent det nå? Må vel gå utifra eggløsning iforhlld til tester og når den er negativ igjen jeg da, men har forstått det sånn at det ikke er lurt å begynne med progesteron for tidlig? Så må vente noen dager etter eggløsning for å være sikker kanskje? Regner med positiv el test på fredag, og eggløsning sent på lørdag en gang, når er det lurt å begynne med tablettene? Vil være 100% sikker på at den har vært å ikke starte for tidlig med de, så kanskje lurt å vente helt til tirsdag for å være sikker eller hva tenker du? 😄

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ordnet seg og at jeg kunne være til hjelp 😊
Jeg har jo en god del erfaringer innenfor en del som har med prøving å gjøre, men akkurat progesteron i lutealfasen har jeg ingen erfaring med. Gynekologen min har alltid ment at det ikke var nødvendig for meg. Det har derimot vært fra positiv g-test at jeg har hatt behovet for ekstra progesteron. Så jeg har alltid begynt først da, altså rundt 11-12 dpo. Men dem som bruker progesteron i lutealfasen pleier jo å begynne så snart man er sikker på at EL er overstått. Men er viktig at man da vet at den er overstått. Så bedre å vente et par dager senere enn å starte for tidlig. Så hvis du selv tror EL skjer på lørdag, så ville jeg nok ha ventet til tirsdag med å begynne. Så syns du har resonnert bra :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Så bra det ordnet seg og at jeg kunne være til hjelp 😊
Jeg har jo en god del erfaringer innenfor en del som har med prøving å gjøre, men akkurat progesteron i lutealfasen har jeg ingen erfaring med. Gynekologen min har alltid ment at det ikke var nødvendig for meg. Det har derimot vært fra positiv g-test at jeg har hatt behovet for ekstra progesteron. Så jeg har alltid begynt først da, altså rundt 11-12 dpo. Men dem som bruker progesteron i lutealfasen pleier jo å begynne så snart man er sikker på at EL er overstått. Men er viktig at man da vet at den er overstått. Så bedre å vente et par dager senere enn å starte for tidlig. Så hvis du selv tror EL skjer på lørdag, så ville jeg nok ha ventet til tirsdag med å begynne. Så syns du har resonnert bra :Nikke:

Takk for svar☺️ 
ble veldig usikker på om jeg skal bruke den dyre bare progesteron tablettene denne syklusen :( da jeg har sett en del blod på do besøk i hele ettermiddag :( er så skuffet nå! Hadde så tro på at ting begynte å bli greit nå… synes det er rart ettersom alt så ut til å være så bra på ultralyd i går. Skjønner ikke hva dette kan komme av nå? Blør jeg av livmorslimhinnen nå eller skjønner ikke :( er veldig veldig frustrerende… tenker jo st livmorhalsen nå er helt åpen for eggløsningen nærmer jo seg veldig og at det da siger ut blod av livmorslimhinnen, men hvorfor😩 så usikker på om jeg skal bruke de progesteron tablettene jeg nå har til denne syklusen nå eller spare de til en syklus som jeg føler er 100% som den skal være ! Følte stikk i hjerte når jeg så det røde blodet på papiret, nesten sånn blod skrekk jeg hadde når jeg gikk gravid følte jeg, så skuffet ble jeg 😩 tenker å se an men fortsetter det sånn så vet jeg ikke altså😩

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt dem ja. Skjønner det er kjedelig med det blodet, men ville stolt på ultralyden. Forholdene ER fine, og da trenger ikke det blodet å bety noe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Jeg ville tatt dem ja. Skjønner det er kjedelig med det blodet, men ville stolt på ultralyden. Forholdene ER fine, og da trenger ikke det blodet å bety noe :klem:

Ikke sett så mye blod idag, bare svakt i eggløsnings slimet. Så er vel sant som du skriver lurt å gå for progesteron tross litt blod, ettersom jeg tross alt denne syklusen har vært hos gyn og sett et fint egg og fine forhold i livmoren.❤️
Så ikke noe blod da vi hadde sex på CD 11 så er veldig spent på om sex trigger mye blod nå som det er eggløsning på gang. Foreige syklus så blødde jeg store mengder med store klumper dagen etter vi hadde sex i forbindelse meg eggløsning. Så håper ikke sex trigger til det samme denne eggløsningen🤞🏻 For da ser jeg virkelig på løpet som kjørt altså😬 Er bare å krysse fingrene fremover for at blodet skal holde seg vekk og spess klumper!
Spurte jo gyn om litt blod og brun spotting ødelegger sjansene og han mente det ikke gjorde det ettersom han så at alt var på plass der inne så, så litt går vel kanskje greit :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!!! Tror testen snakker for seg selv og at du kan se bort i fra blødningene. Kos dere masse i helgen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent en rar smerte i siden nederst i magen en stund nå, samme side som gyn så egget. Kan det være eggløsningssmerter allerede, rett etter positiv el test?😮 har aldri kjent eggløsning smerter før, så var noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det kan være det 😊 jeg får som regel kjempevondt samme dagen/kvelden som positiv test (murring er før, og vondt på positiv test og dagen etter positiv test). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje toppen på LH var igår? Mulig eggløsningen har vært eller er idag da?  Øverste idag, nederste igår kveld🤗

65E60E19-7550-439C-AAF5-2D3829D1BF72.jpeg

940C9171-E88F-4595-983B-773ACE466715.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (14 timer siden):

Tror kanskje toppen på LH var igår? Mulig eggløsningen har vært eller er idag da?  Øverste idag, nederste igår kveld🤗

65E60E19-7550-439C-AAF5-2D3829D1BF72.jpeg

940C9171-E88F-4595-983B-773ACE466715.jpeg

Nå begynner de mest spennende dagene!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter bare inn som helsepersonell og vil minne om å ta jod i tillegg til folat. Forskning viser at det er vel så viktig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 dpo 

testen var uten tvil negativ igår ettermiddag, så regner med el skjedde iløpet av går dagen ☺️ 
så må jeg si jeg er så glad jeg ikke ventet til mandag med å ta ut de progesteron tablettene, som jeg hadde tenkt. Var igår og skulle ta de ut istedenfor, de hadde dem ikke og måtte få de tilsendt fra oslo, og hun trodde de skal kunne komme frem på tirsdag! Så bare flax! Ettersom det er tirsdag jeg skal begynne med dem, og vil helst ikke begynne en dag senere ettersom jeg føler jeg begynner med de sent i utgangspunkte ettersom eggløsningen mest sannsynlig var igår! Så håper det ikke blir noe forsinkelser med dem nå da🤞🏻 Hva er vanlig dosering på dem, Amatariel, om du leser? Tenkte hvis jeg må ta de fra morgen av, så håper jeg de kommer på tirsdag morgen så jeg rekker doseringen jeg skal ta😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dpo-land!

Om jeg husker riktig så er det èn tablett pr. dag på progesteronet * Og da er det ikke så nøye med når på døgnet de tas. Jeg tok de på morgenen fordi jeg hadde så mange andre piller jeg også skulle ta :roll: Bra du var på! Er så irriterende når apotek ikke har riktig medisin inne.

* Edit: Sjekket det opp og det var èn tablett tre ganger om dagen.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (28 minutter siden):

Hurra for dpo-land!

Om jeg husker riktig så er det èn tablett pr. dag på progesteronet. Og da er det ikke så nøye med når på døgnet de tas. Jeg tok de på morgenen fordi jeg hadde så mange andre piller jeg også skulle ta :roll: Bra du var på! Er så irriterende når apotek ikke har riktig medisin inne.

Så bra! Da er det heldigvis ikke så nøye med å få tatt på den morgen 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dpo

og dagene snegler av gårde, blir sånn når jeg bare venter på å få teste ! Og har heller ingen gode erfaringer med det når jeg har så store forhåpninger som nå, er jo da det ikke går også😬 kjenner et slags desperat behov for å bli gravid nå, og enda ekstra før jul, vet ikke helt hvorfor! Hadde bare vært mye finere å gå inn i det nye året med en spire i magen, spesielt med tanke på året som har vært, og oppå det, mistet! Så føler jeg fortjener såå mye at det skjer nå og begynne med det nye året sånn, om det er lov å si. Kjenner jeg er redd også, redd for skuffelsen, innerst inne så vet jeg jo at det mest sannsynlig skjer da det er størst sjanse for å ikke bli gravid, men jeg har et veldig stort håp og en god magefølelse! Det som er greit er jo at jeg vet hva jeg skal merke meg iforhold til sist, før jeg får positiv test. 6 dpo sist så fikk jeg stikkinger i brystene, og husker så godt at jeg var 8 dpo og sto på kjøkkene og lagde kveldsmat til jenta vår og jeg kjente de tydelige stikkingen og en rar følelse i livmoren, og da viste jeg nesten helt sikkert at noe var i gjære, derfor ble jeg helt sykt ivrig på å teste 9 dpo, men den var negativ, men så dukket det opp noe veldig svakt 9 dpo kveld, og jeg hadde halsbrann! Så vet hva jeg skal tenke over som et godt tegn da ☺️ Samtidig som at jeg må ha i bakhode at jeg går på progesteron tabletter denne gangen noe som også kanskje kan gi falske symptomer ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...