Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Ved XU så opplever dessverre 20% nor al hcg stigning 😕 likevel er du for kort på vei til at det er farlig, dersom det skulle være utenfor ❤ altså det er for lite til at eggleder sprekker enn så lenge. de kan ikke se om det er riktig plassert før mot uke 7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (På 14.8.2021 den 17.29):

Ved XU så opplever dessverre 20% nor al hcg stigning 😕 likevel er du for kort på vei til at det er farlig, dersom det skulle være utenfor ❤ altså det er for lite til at eggleder sprekker enn så lenge. de kan ikke se om det er riktig plassert før mot uke 7. 

så kjipt, trodde alle hadde sein hcg stigning ved exu.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

har ikke hatt sånne skikkelig vondter siden sist jeg skrev her. Bare murringer frem og bak på begge sidene som kommer og går iløpet av dagen/natten så har jeg kvalme bølger som kommer igjennom dagen, varer noen minutter for å så gå over. Sist så kom morgen kvalmen for fult på dagen i uke 6, så får se om det blir det samme denne gangen, håper egentlig det da jeg blir litt mer trygg på at dette går veien da, tar morgen kvalme som et godt tegn. 

ellers så var jeg hos legen idag tidlig, han skulle sende henvisning til st.Olav fostermedisin, så jeg får samme oppfølgingen der som sist, med tidlig ultralyd også, beholder den private jeg har bestilt ettersom tidlig ultralyd kan jo like gjene være uke 8 eller 9, og da synes jeg det er verdt å være på en i uke 7 også så jeg slipper å vente så lenge, for de dagene ekstra er lange altså.  
Nevnte de sterke smertene jeg har hatt til legen, men ettersom jeg ikke har kjent noe til de siden lørdag så villa han se an og hvis det tok seg opp igjen med mindre mellomrom mellom hver gang så skulle han få meg inn med en gang så de kunne sjekke på ultralyd, men han mente pr nå at det er for tidlig til å se noe. Jeg er roligere nå da jeg ikke har hatt sånne vondter igjen enda. Og er veldig sikker på at det ikke er utenfor livmoren, fordi jeg kjenner tydelig tegnene til at livmoren vokser som sist, så jeg tror ikke det er EXU. 

synes ellers dagen idag er litt skummel da dette er dagen embryo hjerte begynner å slå, mye galt kan skje nå tenker jeg.. ellers så føler jeg at dagene snegler, og føler først nå at jeg må bare komme meg til uke 7 nå å få sett lille bønna, klarer nesten ikke å vente❤️❤️ Håper så inderlig vi får oppleve dette vi har i vente fremover! tenker mye på alt dette nå og tiden fremover, planlegger ting i hodet mitt. Mannen er der at han allerede snakker om navn til den i magen, så må roe han ned noen ganger å si vi ikke kan tilknytte oss for mye for da blir nedturen enda større om det går galt. Men synes uansett det er veldig koselig at han er så glad for dette nå og gleder seg så mye❤️ 

 

bestilte et par babyplan tester og tok en på gøy nå bare for å se hvor sterke de kan bli, ettersom jeg ikke blir å ta en clear blue til, frister veldig så klart men er redd det blir som sist at den aldri bli 3+, så da koser jeg meg heller med denne sterke testen🤩 for noen uke siden så drømte jeg om en positiv test, og er så godt å bare være i denne bobla nå, selv om jeg også er mye bekymret for om det kan gå galt. Så gleder jeg meg innimellom, og denne er testet med bare 2 timers spart urin 😅❤️

så hvis noen er interesserte i teorien om positiv eggløsningstest og graviditet, denne tok jeg igår kveld, med urin som var holdt på 30 min. Aldri har jeg fått så positiv eggløsningstest under eggløsning, så at den blir positiv under graviditet stemmer hvertfall.  😅 ❤️

0394350B-F6ED-4C50-B8E7-38F44CE4DCA6.jpeg

66E9CB8B-9B77-4332-BF4B-BE6899A470A5.jpeg

Endret av Love90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg skjønner hvor nervepirrende og langtekkelig disse dagene her er... jeg syns nettopp jeg var der selv. Så full forståelse herifra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 timer siden):

Åh jeg skjønner hvor nervepirrende og langtekkelig disse dagene her er... jeg syns nettopp jeg var der selv. Så full forståelse herifra :hug:

Ja, er lange dager og spesielt når jeg er så dårlig i magen også, går bare hjemme nå, har knapt energi til å stå opp med jenta mi og levere i bhgen, er helt ferdig etter morningen med henne bare☹️ Får komme inn når som helst på et helsehus i nærheten å få veske intravenøst heldigvis. Legen ordnet med det igår. Men sitter  i å begynne med det allerede nå i uke 5😩 da blir det noen lange dager og uker fremover hvis jeg blir sittende der flere ganger i uken😵💫 så drikker på og pøser ned så godt jeg kan nå før jeg evt blir kvalm og ikke har annet valg. 

———————————————————

Skjønner av og til ikke hva det er jeg har gjort. Tenker på tiden fremover og hvor lite jeg klarer å være med jenta mi etterhvert om det fortsetter sånn og jeg blir dårligere.. har allerede dårlig samvittighet. Er med henne men føler ikke at hele meg er med når vi er sammen fordi jeg er så sliten.

Er redd for å miste enda selvfølgelig men tenker også når bekymringene kommer at da slipper jeg hvertfall dette i 9 mnd, så trøster jeg meg med det og da bekymrer jeg meg litt mindre faktisk. Så tenker jeg at det får bare gå som det går. Var veldig dårlig i magen sist også, men denne gangen har jeg en unge å ta meg av også noe som gjør alt dette mye vanskligere. Og legen sa at jeg sist hadde så mange oppfølginger på st.olav fordi de anså det som et risiko svangerskap ettersom jeg har kroniske sykdommer osv. det visste jeg faktisk ikke før nå, så ble litt sjokka når han sa det sto det. Og da tenker jeg at jeg kanskje er helt klinkokos som ikke bare holdt meg til et barn😳 kanskje det bare var flaks at alt gikk så bra sist!?😬 men legen min sa at jeg aldri har fått beskjed om å ikke få flere, så hadde det vært skummelt så hadde jeg blitt frarådet en til, men det har jeg aldri hørt om. Og legene jeg har på St.olav vet også om at vi planla å begynne på en til, og de sa ikke noe spesielt på det. Så at jeg gikk under som et risiko svangerskap kan vel også være at de setter det pga oppfølgingen de tar fordi de ikke risikerer noe. Men alikevel, ble litt sjokkert over det. 
blir så jeg er meget aktiv her inne nå som jeg er så mye hjemme og tilbringer mye tid på sofaen når jeg er så dårlig😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiin test!😍Uff, forstår at du har mange følelser akkurat nå og ikke har der helt lett… Graviditeter krever virkelig at man har en mind of steel (noe i hvert fall ikke jeg har😅), for noe mer nervepirrende og krevende skal man lete lenge etter.

Håper det går bedre med deg og formen din veldig snart:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (5 timer siden):

Så fiiin test!😍Uff, forstår at du har mange følelser akkurat nå og ikke har der helt lett… Graviditeter krever virkelig at man har en mind of steel (noe i hvert fall ikke jeg har😅), for noe mer nervepirrende og krevende skal man lete lenge etter.

Håper det går bedre med deg og formen din veldig snart:klem:

Ja, var fint å se at den bare var maksimal sterk nå før jeg slutter helt med testingen 😃 

ja, en graviditet er så krevende, synes jeg allerede som bare er i uke 5😬har mange uker foran meg😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

har sinnsykt mye hvitt utflod, er helt våt der nede, veldig ekkelt for er sånn vått at at det kjennes ut som mensen,.. noen her med erfaring? Kan ikke huske hvordan det var sist.. men håper det ikke er noe dårlig tegn. Flere med som har/hadde mye utflod i begynnelsen av graviditeten som leser her? Alle nye ting her blir jo jeg bekymret for, altså det minste ting🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (På 18.8.2021 den 20.33):

Jeg har hatt økt mengde utflod hele veien i svangerskapet, og nå er jeg straks i uke 26 👏

Veldig betryggende å høre🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 

snart er jeg i uke 6 og det er for meg idag 11.8% sjanse for å miste mot 88.2% sjanse for at det går bra! Og se at tallene går ned for hver dag er så betryggende! Og ja jeg sjekker hver dag for å se de lille % gå ned for hver dag😅 for hver dag som går minker sjansen og det er godt å tenke på🥰 er fortsatt dårlig i magen, noen netter er så ille at jeg føler meg helt tom i magen når jeg står opp, fordi alt har kommet ut med do gåingen på natten, og det er ingen god følelse fordi jeg blir helt utmattet og dehydrert. I helgen er jeg alene med jenta vår da mannen jobber. Jeg kjenner at det er for mye! Jeg klarer egentlig ikke. Idag tidlig var jeg så slapp etter natten at å stå opp og være hele dagen alene med henne innså jeg fort at det gikk ikke, ikke forsvarlig mot henne heller med denne formen. Så måtte ringe min mor tidligere idag å si at jeg var i dårlig form og spørre om hun kunne komme å være noen timer med henne. Min mor tror jo at jeg bare er i dårlig form. Men nå vurderer jeg altså å fortelle. Fordi bedre at hun vet. Og det blir vel flere sånne dager også, så da blir det for dumt at jeg «bare er dårlig» hun kommer til å skjønne etterhvert uansett. Tenker å tenker nå, vi får se om jeg kommer frem til ordet til henne idag. Jeg hadde jo sett for meg en koselig måte å fortelle på, noe dette ikke blir da det blir fordi jeg er dårlig form. Så føler veldig på den at nyheten går litt i vasken som jeg hadde sett for meg og gleder meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 timer siden):

Hurra for 6 uker!! Det er absolutt en milepæl :klemmer:

Ja, føler det selv også🥰 hvertfall en liten milepæle, har mange igjen da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Love90 skrev (Akkurat nå):

Ja, føler det selv også🥰 hvertfall en liten milepæle, har mange igjen da😅

Absolutt, men er veldig deilig at man er over grensen slik at man ikke vil oppleve en kjemisk graviditet i alle fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 

Kvalmen har ankommet! Ble som sist graviditet. I uke 6 så kom den for fult, og det gjorde den jammen nå også😳 kroppen min er jo som en klokke i sykluser men tror også den er det i graviditeter😂 fordi alt jeg får av symptomer kommer nesten helt samtidig som sist😅 begynte på kvelden 5+6 faktisk, der jeg ble skikkelig uggen og kvalm, ble vanskelig å få i seg middagen. Også har jeg hatt det nå av å på i to dager, verst om morgenen og idag var det like før jeg kasta opp før jeg fikk i meg noe mat. Er så tungt å stå opp med jenta nå, stelle hun på badet for å så ordne frukost til både meg og henne med denne kvalmen🤢 stakkar hun skjønner jo ikke hva dette er så er veldig kort i ordene mine når vi prater før jeg får i meg noe mat😬 igår var jeg kvalm nesten hele dagen, fryktelig slitsomt. Er ikke noe som heter morgen kvalme her altså, men hele dagen kvalme! Var sånn sist også, og sist var jeg verst i uke 8 da jeg bare lå og ikke fikk i meg så mye mat, så blir spennende å se om det blir sånn denne gangen også, håper ikke det blir så ille.. magen er å det samme som for to dager siden, mye do renning og nettene som skal være hvile føler jeg er et mareritt med magen her. Også føler jeg at jeg har litt symptomer på urinveisinfeksjon🙄 sikkert pga all do gåingen og diaré, så er det lettere å få det. Kjennes ikke så godt, men litt. Bekymrer meg litt for det da det ikke er så heldig under graviditet. Drikker mye naturell biola og mye vann så skal jeg se om jeg blir bedre før jeg evt må til legen pga dette. 
Er veldig rart, men buksene mine er for stramme allerede😅 går det virkelig an så tidlig? Og mannen synes magen min har blitt litt større også, ser det i grunn selv også sånn helt nederst på magen, nå er jeg veldig tynn, så det merkes kanskje ganske fort😅

så fikk jeg time hos fostermedisin, men den er ikke før uke 12+3😳 ble litt sjokka når det er så lenge til, men samtidig så ser de og følger med på fosteret om det er helt friskt da det er hoved fokuset så da er det vel ingen vits for dem å sjekke før da, så da beholder jeg tildig ultralyden jeg har privat i uke 7+3 også kan det hende jeg bestiller meg enda en privat i uke 10😅 fordi det blir så lenge å vente mellom synes jeg! Men tenk, snart bare en uke igjen til vi får se om det foreløpig er noe der inne, og at alt forhåpentligvis er bra🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper virkelig ikke du må igjennom akkurat samme kvalme som sist alle ukene fremover :klem:

Veldig kjekt med en sånn tidlig UL rundt uke 7 syns jeg ja, slik at man får bekreftet liv. Men fosterdiagnostikk utføres ikke før uke 12-13 nei. De er veldig nazi på akkurat det, for fosteret må være akkurat en viss størrelse før de kan få sjekket de tingene de skal. Uke 10 er for tidlig for dette. Jeg var ut i uke 9 på en UL en gang og da så alt fint ut, men i uke 13 var det avvik :( Ikke for å gi deg bekymring, men det er bare en forklaring på hvorfor de vil sjekke deg på 12+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Uff, håper virkelig ikke du må igjennom akkurat samme kvalme som sist alle ukene fremover :klem:

Veldig kjekt med en sånn tidlig UL rundt uke 7 syns jeg ja, slik at man får bekreftet liv. Men fosterdiagnostikk utføres ikke før uke 12-13 nei. De er veldig nazi på akkurat det, for fosteret må være akkurat en viss størrelse før de kan få sjekket de tingene de skal. Uke 10 er for tidlig for dette. Jeg var ut i uke 9 på en UL en gang og da så alt fint ut, men i uke 13 var det avvik :( Ikke for å gi deg bekymring, men det er bare en forklaring på hvorfor de vil sjekke deg på 12+3.

Ja, jeg hadde aldri klart meg uten TUL altså! Hadde bare gått å bekymret meg for MA, som ikke hadde blitt oppdaget før ultralyd i uke 12, for det er alt for lenge å gå med noe man tror er der! 
ja, skjønte nesten når jeg fikk datoen at det var pga noe sånt, hadde ikke ultralyd der sist heller før i uke 12, men da fikk jeg TUL gratis på sykehuset, så tenkte da ikke over at jeg ikke fikk der før uke 12, før jeg kom på det nå når jeg fikk datoen. Er veldig betryggende å få komme dit til den ultralyden da, selv om det er sykt nervepirrende for om alt faktisk er greit. Kan ikke forestille meg hvordan det var for deg å ha kommet så langt for å så måtte ta det vekk! Skremmende at det ikke synes tidligere egentlig. Synd det ikke gjør det fordi da slipper man å gå så lenge før en sånn beskjed. Tror jeg uansett blir å ta en ultralyd i uke 10 også mest for å utelukke MA etter den i uke 7, for jeg orker ikke å komme i uke 12 før det blir oppdaget! ☺️Har en venninne som har hatt 2 MAer på rad nå i uke 8, så blir litt skremt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 

nervevrak igjen siden 5 tiden idag tidlig😩 masse mensverk i korsryggen og kramper, flere dager siden sist menssmerter men føler dette er skikkelige menskranmper og føler en slags tyngde frem mot magen også. Er så sikker på å miste at det er helt sykt nå☹️ Hvis jeg mister nå så går sjansene veldig imot meg da det bare er 9,3% sjanse for å miste idag, føler med nedkjørt nå, har jo hart vondt tidligere men ikke sånne kramper som dette😢 så tenker jeg om det skjer nå så er dette meat sannsynlig den eneste sjansen for nr to og ikke minst drømme termintidspunkt og perfekt aldersforskjell synes jeg 😢 dette kan bare ikke være starten på SA nå😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vet det er fælt å føle på alt dette konstant :troest: Men så lenge du ikke blør noe nå så ville jeg forsøkt å dytte miste-tankene langt bort. Er vanlig å kjenne menssmerter og kramper. Livmoren og alt som gjør seg klar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så vondt…😣 Men prøv å tenke på at du ikke blør, ergo ER det ingenting som tyder på at du holder på miste nå, selv om det kanskje kjennes slik ut❤️ Jeg hadde også et par runder med skikkelige menskramper, og var sikker på at jeg skulle finne blod i trusa hver gang. Det skjedde ikke, og alt er (så langt) fint der inne! 

Jeg tror ikke at du holder på å miste nå, men at det bare, som Amatariel skriver, er livmoren din som vokser og gjør seg klar🥰
 

Har du planlagt en TUL i nær fremtid? Hvis ikke ville jeg vurdert å ta en f.eks. i uke 7 bare for å få litt sjelero, det er ikke noe kjekt å gå rundt med bekymringer:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...