Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amatariel skrev (6 timer siden):

Kan vel trygt si at jeg kan relatere meg til det. Vi fikk jo klaff i vår nestsiste prøvesyklus, så nå er vår tidsfrist over. Så om vi mister nå så blir det ikke sånn at vi kaster oss på prøving igjen. Det blir denne eller ingen flere. Nå har jeg kommet meg godt avgårde, og håper det blir sånn for deg også :hug: Men er jo ikke så lenge siden jeg var akkurat der du er nå så jeg forstår veldig godt at dette er altoppslukende og at man blir akutt bekymret.

Ja, det måtte være veldig nervepirrende når du vet det er siste sjansen, for dere hadde liksom satt det også! Må være veldig godt nå å senke skuldrene fordi du er så langt på vei nå, at det kommer til å gå bra❤️❤️ Gleder meg til jeg også er der🥰 ja, minste lille ting man legger merke til så blir man jo bekymret!😬 håper så inderlig jeg kommer meg dit du er nå også! Ingen garanti og føler sånn at sjansene også er store for å miste, tørr ikke å tenke tanken en gang. Så har det ikke skjedd meg enda, så da føler jeg nesten sjansene er større fordi jeg også må igjennom det der…😐

er bare 6 dager bak på terminen nå iforhold til sist🤣 kroppen min blir jo ikke kjapt gravid så litt rar tilfeldighet synes jeg det er! Kroppen min er tydeligvis mest fruktbar om sommeren kanskje? 😅 enda en ting som er veldig trist om det ikke skulle gå nå er jo også at jeg har drømme termin tidspunkt på året nå! Synes terminen med jenta mi sist var så perfekt på årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (13 timer siden):

Ingen garanti og føler sånn at sjansene også er store for å miste, tørr ikke å tenke tanken en gang. Så har det ikke skjedd meg enda, så da føler jeg nesten sjansene er større fordi jeg også må igjennom det der…😐

Prøv å ikke tenk slik :hug: Venninnen min har 7 barn og har f.eks aldri opplevd en abort. Går fint an det! 

Håper du får kjøpt en digital test i dag. Er såå koselig å se det med bokstaver ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig veldig fin økning med babplan testene ifra igår til idag, og ikke minst økning i clear blue🤩🤩 og Gravid 1-2 som mannen måtte se før han trodde jeg var gravid 😅🤩🤩🤩 han tar det godt imot idag heldigvis❤️❤️ 

F2340DA1-59D7-44EB-AA17-ACF8688C0D0D.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin økning ❤🥰 Hihi, disse mannfolka altså 🙈 Min kjære måtte og få litt tid til å glede seg på, mens jeg var jo i fyr og flamme med en gang. Skulle gjerne hatt innsyn i panikktankene som foregår en liten stund før gleden tar over 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! :nordvesta: For en gledelig nyhet å lese i dagboken din! Tenk å skulle få termin nesten likt med datteren din også da. Så spennende! Det samme skjedde med svigerinna mi, og det ble bare ni dager mellom søsknene der. De synes det er tipp-topp å kunne feire bursdag sammen.  Jeg har forresten lest at man faktisk blir mer fruktbar på sommeren, helt utrolig. Tror teorien var at det hadde noe med sola å gjøre. Kos deg med de seks nydelig bokstavene på testen! ❤️ Også håper jeg at mannen din deler din lykke nå. Jeg skjønner godt at du synes det var sårt å ikke bli møtt med den samme gleden du følte inni deg. :hug: Det hadde jeg synes også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (2 timer siden):

Så fin økning ❤🥰 Hihi, disse mannfolka altså 🙈 Min kjære måtte og få litt tid til å glede seg på, mens jeg var jo i fyr og flamme med en gang. Skulle gjerne hatt innsyn i panikktankene som foregår en liten stund før gleden tar over 🙈

Ja, samme her😅 måtte roe meg ned over gleden fordi han hadde litt kaldeføtter og følte ikke helt det samme der å da. Men gikk heldigvis raskt over og nå passer han på meg som om jeg er høygravid allerede😅

bittelillebolla skrev (24 minutter siden):

Gratulerer så mye!! :nordvesta: For en gledelig nyhet å lese i dagboken din! Tenk å skulle få termin nesten likt med datteren din også da. Så spennende! Det samme skjedde med svigerinna mi, og det ble bare ni dager mellom søsknene der. De synes det er tipp-topp å kunne feire bursdag sammen.  Jeg har forresten lest at man faktisk blir mer fruktbar på sommeren, helt utrolig. Tror teorien var at det hadde noe med sola å gjøre. Kos deg med de seks nydelig bokstavene på testen! ❤️ Også håper jeg at mannen din deler din lykke nå. Jeg skjønner godt at du synes det var sårt å ikke bli møtt med den samme gleden du følte inni deg. :hug: Det hadde jeg synes også. 

Tusen takk❤️ Ja, synes det er veldig gøy at det blir så nærme jeg🥰 første jeg tenkte når jeg regnet ut termindatoen var det praktiske med bursdager😅 

ja, tror faktisk jeg har hørt om at vi er mere fruktbare om sommeren, så kan jo være hvis jeg har  mer vanskelig med å bli gravid så er det sommeren som skal til før den sitter😅 mannen er mer happy nå, tror ikke han var helt forberedt på det der og da når han så de første testene, at vi skulle få det til kjappere enn sist🙈 ble selvfølgelig litt nedtrykt gleden min igår når han ikke var helt der jeg var, så synes det var litt unødvendig av han å vise det på den måten på sekundet han så testene, men heldigvis mye bedre idag og vi har snakket om det og han synes jo det er veldig bra nå ☺️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. har veldig vondt bak i korsryggen☹️ Sånne take smerter ! Dette liker jeg ikke! Husker jeg hadde mye vondt sist, men det tror jeg ikke kom før over IKM dagen.. og jeg husker jo ikke akkurat smertene.. men dette er smerter som kjennes veldig godt altså.. kunne ønske jeg ikke hadde smerter hva enn det betyr fordi det gjør meg bare bekymret…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo

testene blir jo sterkere så det må jo bety at de murringene i korsryggen må være pga graviditeten hvis ikke så hadde vel ikke hcg gått opp? 🤔

her er testene fra 10, 11 og idag 12 dpo🤩 er dette grei stigning regner jeg med? Håper det fortsetter sånn! Tar en siste CB plus imorgen, så har jeg igjen 3 babyplan tester, bestiller aldri mange om gangen😬 men er kanskje nok å teste i 3 dager til hver morgen for å sjekke stigningen også gå over på CB digital bare for å sjekke?☺️

så har jeg massevis av symptomer noe som kom veldig kjapt sist også! 

* halsbrann 

*kvalm hvis jeg ikke spiser når jeg er sulten, og blir mye raskere sulten sånn typ knip i magen sulten. 

* Morgen kvalme, allerede! Ikke sånne voldsom og som går raskt over når jeg spiser, men kjenner det ganske godt altså! Fikk det også veldig raskt sist, noe som utviklet seg til oppkast ganske så kjapt over IKM dagen. Regner med det kan bli noen kjipe travle morgner meg alene med jenta vår etterhvert, stress og levering i bhgen og må være kvalm oppå det der og kanskje kaste opp🤪 

* så de murringene i korsryggen og sånne tak som kommer av å til, regner med det er som sist! At livmoren driver og strekker seg og forbreder seg på en spire som skal vokse seg stor og sterk🥰

Så er planen å prøve å holde ut å ikke si det til noen før uke 12🙈 får se hvordan det kan gå!  Har veldig nærme kontakt med min familie, og spesielt min mor og de bor nærme, så kan vel bli vanskelig! Men har veldig lyst til å vente fordi jenta vår kan raskt snappe opp samtaler nå om det blir et emne mellom meg og min mor som jabber veldig mye, og har ikke noe lyst til har jenta vår skal få vite noe før ultralyden i uke 12-13 som er grundig ultralyd om at alt er bra! For siste jeg vil er å fortelle henne nyheten for tidlig for å så må fortelle en sånn trist nyhet etterpå. Så mye av at jeg vil vente er nettopp derfor! Så venter vi også med venner osv, er litt fordi hvis det ikke skal gå nå så blir det vel kanskje ikke så vi prøver igjen, og da har de kanskje forventninger til at det er tenkt og venter på at vi skal bli gravide igjen, så derfor vente med de også. 

Har allerede sett for meg hvordan vi skal fortelle nyheten til min familie🤩 skal kjøpe en sånn t-skjorte til jenta vår der det skal stå «jeg skal bli storesøster» også dra til de på besøk når mine søsken med barn er samlet der også går vi bare inn så er sikkert jenta vår i ekstase med å fortelle å vise t-skjorta si🥰 mamma kommer til å bli sjokkert over at jeg da er i uke 12-13🙈 da jeg fortalte henne med en gang jeg fikk positiv test sist😅 gleder meg sånn og håper jeg kommer meg dit!! fikk kjenne på sorgen over å miste inatt! Drømte at jeg var på do og blødde mye og at det lå masse klumper ned i do😢 den følelsen i drømmen var så vond og da jeg våknet så trodde jeg det i noen sekunder, å hvor lettet jeg ble når jeg forsto at det bare var en drøm var ubeskrivelig! Synes så synd på alle de som måtte ha opplevd det! Må ha vært fryktelig vondt i hjerte☹️
 

ble et langt innlegg dette, må vel ordne meg gravid dagbok snart, men venter noen dager over IKM 🤗 målet er å komme over den først😬

2227B24D-34CC-42BB-ADFE-6D43D86ABAC5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine tester! Og koselig å fremtidsdrømme om å fortelle nyheten ♥️
Jeg har enda ikke fortalt mamma og min familie selv (skal vente til uke 18, slik vi gjorde sist) og nå begynner jeg å glede meg. Gøy å overraske med slike positive nyheter 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp😩 ingen økning fra igår til idag☹️☹️ Konsentrert nok urin også så er ikke det😩 vet regelen er dobling annen hverdag men sist så var det betydelig forskjell fra hver dag så tidlig 😢 har kjent på vondter i ryggen inatt også på ene siden, som går i tak. Jeg er et nervevrak nå! Enn hvis mensen kommer bare med en liten forsinkelse😢

640AB2FC-725A-4003-A22B-B55F174B1869.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det ikke er noe gøy når man ikke ser økning på testen 😔 Men min beste anbefaling er å prøve å ikke tenke så mye over det, lettere sagt enn gjort, men er såpass vanlig at man opplever å ikke se økning osv, så det skjer dessverre når man tester hver dag.. Jeg hadde også mye mer jeg i urinen på ettermiddager ifølge de testene, uavhengig av hvor konsentrert urinen var. Selv så jeg veldig liten forskjell på 12-15dpo. Hvis det er noen trøst kan du jo se hvordan mine så her:

Håper lille spire har det fint der inne ❤ Anbefaler å etterhvert stoppe strimmeltestene og heller bruke de digitale. Det er flere av oss her inne som har blitt urolige av strimmeltestene av samme grunnen, men de digitale testene har bekreftet fin økning for det om. Håper det er tilfellet her også 🤞

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse testene er ikke gode på å vise økning! Så anbefaler virkelig å ikke bruke dem til det. Mine økte heller ikke alltid, gikk faktisk ned litt innimellom. Så når man har fått positiv test så må man nesten bruke digitale tester for økning :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (8 timer siden):

Skjønner det ikke er noe gøy når man ikke ser økning på testen 😔 Men min beste anbefaling er å prøve å ikke tenke så mye over det, lettere sagt enn gjort, men er såpass vanlig at man opplever å ikke se økning osv, så det skjer dessverre når man tester hver dag.. Jeg hadde også mye mer jeg i urinen på ettermiddager ifølge de testene, uavhengig av hvor konsentrert urinen var. Selv så jeg veldig liten forskjell på 12-15dpo. Hvis det er noen trøst kan du jo se hvordan mine så her:

Håper lille spire har det fint der inne ❤ Anbefaler å etterhvert stoppe strimmeltestene og heller bruke de digitale. Det er flere av oss her inne som har blitt urolige av strimmeltestene av samme grunnen, men de digitale testene har bekreftet fin økning for det om. Håper det er tilfellet her også 🤞

Tusen takk for gode erfaringer og beroligende ord🥰 er sant som du sier at det kan være vanskelig å se økningen på babyplan testene, man blir så nervøs og jeg føler meg som et nervevrak og er utslitt om dagene fordi jeg går og er nervøs hele tiden, finner ikke roa i kroppen, kommer vel frem hvor mye jeg ønsker dette! 

Amatariel skrev (4 timer siden):

Ja disse testene er ikke gode på å vise økning! Så anbefaler virkelig å ikke bruke dem til det. Mine økte heller ikke alltid, gikk faktisk ned litt innimellom. Så når man har fått positiv test så må man nesten bruke digitale tester for økning :Nikke:

Godt å høre🥰 tok en til tidligere idag og nå ser jeg heldigvis økning! Syntes best etter den siste nå var helt tørr. Øverste igår, midterste idag tidlig og nederste i ettermiddag! Også tok jeg den siste CB plus og den var jo mega fin🤩 så må prøve å få roet meg litt nå! Ikke bra når det går utover dagene med at jeg er utslitt etter lite søvn og nervøsitet på dagtid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 dpo

er vel denne dagen som regnes som en ny svangerskapsuke? Så idag er jeg i uke 4 og imorgen er IKM dagen. 

kunne ønske jeg slapp den dårlige formen😓 er ikke kvalmen som er problemet enda. Men ble så dårlig i magen dagen etter positiv test og har vært det siden. Er så løs i magen at det renner bare gjennom meg. Er i magen jeg fra før av har en sykdom, så tydelig at Jeg reagerer sterkt på HCG. Reagerer med en gang. Inatt har jeg vært så dårlig, på do flere ganger at idag er jeg helt kjørt og dehydrert til de grader! Såpass at jeg er svimmel😢 hvordan skal dette utvikle seg? Kan ikke dra bort en liten tur en gang før jeg må på do. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette svangerskapet løpet ut med et barn fra før denne gangen om det fortsetter sånn.. og kvalmen kommer til å komme oppå det her også etterhvert☹️ Missforstå meg rett, er veldig glad og takknemmelig for graviditeten nå, men er tross alt lenge å gå sånn her med denne magen og å være dehydrert i 9 mnd og ha et barn å være sammen med denne gangen også. Hadde sånne plager sist å, men tror ikke det kom så tidlig sist. Jeg hadde glemt litt hvor ille det egentlig var. Ikke kan jeg ta medisninene som hjelper på diare heller fordi det ikke er anbefalt under svangerskap😓 redd jeg blir innlagt etterhvert hvis det fortsetter sånn☹️ Fordi å være så dehydrert er ikke bra…  håper der er værst i starten nå før kroppen har blitt vant med hcg-en som stiger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler veldig med deg. Plager med magen er virkelig ingen spøk, det er invalidiserende når det står på som verst. Du kjenner det selv beste, men i tillegg det kan motivere vil jeg bare fortelle at min magelidelse ble uendelig mye verre uke seks og sju, men etter den ble den gradvis bedre, og jeg har nå en mer velfungerende mage og tarm enn før jeg ble gravid. Så du kan kanskje være heldig å oppleve det samme 🥰 Ellers innser jeg i etterkant at jeg absolutt skulle søkt hjelp for dehydrering og næringsmangel de ukene magen min kranglet som verst. Så der vil jeg råde deg til å be om hjelp med intravenøst om du lurer på om det kan være nødvendig. Her fikk jeg vite i etterkant at jeg kunne fått intravenøst på legekontoret, så det kan godt være det finnes en ordning hos dere også som gjør at du kan slippe innlegging. God bedring ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...