Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Masse masse lykke til! Tenk at det bare er to dager til du er tobarnsmamma! Jeg husker så godt de følelsene i forkant selv da vi var tre som skulle bli til fire. Hvordan skulle det gå?? Det hadde vært oss med jenta vår i over 6 år, og plutselig skulle det komme en lillebror. Jeg var redd for mye, spesielt dynamikken. Men alt var ubegrunnet, gikk såå fint. Etter et par uker kunne vi nesten ikke huske at vi ikke alltid hadde vært fire 🤪

Du har helt sikkert skrevet om det før, så beklager at jeg ikke husker det. Men er årsaken til planlagt keisersnitt? Hadde du det med første også, eller var det noe spesielt med lillebror som gjør at du må ha det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til :strix: Gleder meg til å lese om opplevelsen din.

Jeg husker og jeg var sykt spent. Men det gikk veldig fint å få en liten til. Man føler seg 100 ganger tryggere i mammarollen. Og bare det hjelper enormt mye. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser oss så mye hjemme nå med lillegull❤️💙 selve keisersnittet gikk problemfritt men lille gutten vår var veldig slapp da han kom, lilla og så helt livløs ut, så vi har vært på nyfødt intensiven på st.olav der han ble koblet til c-pap og sonde. Var en veldig vond opplevelse for oss da han kom ut og at det endte sånn. Legene fant ut at dette skjedde pga umodene lunger og mye vann på lungene som er pga keisersnittet. Umodene lunger kan komme av at jeg egentlig var nesten en hel uke mindre på vei enn sykehuset mente, altså det jeg alltid har sagt at jeg var, så kom han jo egentlig litt prematur som kan være årsaken til umodene lunger.

Etter litt over en uke på sykehuset med pustestøtte og sonde så ble det gradvis bedre for hver dag, og vi kom hjemme igår, noe som var utrolig deilig!🥰 koser meg masse nå som 2 barns mamma💙❤️ Han er en skikkelig foreløpig lett baby! Sover godt om natten og får morsmelk hver 3.time, ammingen har vært vanskelig ifra han sluttet med sonden, men nå ammer jeg og pumper og gir på flaske etter hver amming fordi han fortsatt er veldig slapp (gulsott) og sliten etter alt, så han klarer ikke fulle måltider på puppen enda. Men håper etterhvert å få bare ammet så jeg slipper å pumpe å gi på flaske itilegg for det er virkelig en jobb i seg selv! 
har vært en tøff start for alle sammen, men har det mye bedre nå💙 eneste er at jeg er ganske redd etter alt for at han skal slutte å puste på natten når vi sover så jeg sover veldig dårlig når han sover så blir lite søvn på meg og vet ikke hvor lenge det går med så lite søvn og denne angsten😬 

så beklager jeg for sen oppdatering her, har bare vært så mye osv, men nå som det går bedre så er det bedre å oppdatere her også🥰💙💙 og han er virkelig heeeeelt nydelig med masse mørkt hår 🥰 helt lik sin søster som baby! 😄

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye ❤️

Det hørtes veldig skremmende ut, jeg håper at det ikke er så lenge til du klarer å slappe av litt så du får sovet nok❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå gratulerer så mye ❤️ Har lurt mye på hvordan det har gått med dere. Høres ut som en tøff start ❤️
Tenker det var godt å komme hjem. Og jeg støtter deg i at å pumpe og gir flaske er mye ekstra jobb. Var ikke lenge jeg orket det der selv 🙈

Forstår godt at det er vanskelig å sove. Jeg synes også det de første ukene. Men det ble lettere. Vanskelig å si hva som kanskje kan gjøre deg tryggere slik at du får sove ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for gratulasjoner💙

dagene og nettene går bedre, han har vært mye plaget med magen en periode etter vi kom hjem, han plages med å få ut all lufta og kaver og har hatt mye uro, tydelig hvordan han knytter hendene og føttene opp mot magen samtidig som han har denne uroen, er jo ikke så uvanlig å være plaget med magen som nyfødt, men det har vært ganske ille, med lite søvn på natten og mye uro på dagtig også men spesielt mot ettermiddagen/kveld. Var hos osteopati med han for 3 dager siden og har følt litt bedring etter det😊 så er det bare å krysse fingrene  for at det ikke er en begynnende kolikk.

Sånn ellers så koser vi oss mye og storesøster veksler mellom å elske han og hate han🙈 men synes hun har taklet alt overraskende bra! Så er det viktig for henne at hun får alene tid med hver av oss noe, vi passer på og som er koselig å ha fortsatt❤️
Må le litt av oss selv og kaoset de gangene hele familien skal noe, endten på tur eller besøke noen, eller en tur på handel, er fullstendig kaos og tar sikkert en time før vi er ut av døra og i bilen🙈 er virkelig en overgang det der fra en til to barn, mye av tiden kreves jo pga at han enda er baby, men tror det hadde vært morsomt å være flue på veggen her hjemme når vi alle skal noe samtidig😅 

Ammingen  går bedre, jeg ammer for det meste nå, men orker ikke å amme på natten, fordi jeg er redd for å sovne med han, så jeg pumper om natten og gir han på flaske😅 sovner aldri når jeg pumper også blir han helt mett og fornøyd og sover bedre da😊 han har gått opp bra i vekt så at jeg fikk til ammingen denne gangen, er jeg stolt over fordi sist så fikk jeg det ikke til! Har jobber hardt og kanskje litt for hardt også, vært mye sliten med all pumpinga og all den tiden jeg har brukt på det, skjønner at det ikke er for alle, fordi har holdt på å gi opp mange ganger selv! 

Jeg er så takknemmlig og glad for å ha fått to barn tross mine sykdommer! Var ikke en selvfølge å få en, en gang! Og for en reise det har vært med å få begge, både prøvetiden og svangerskapene. Føler jeg har jobbet hardt for å få de! Så kunne han som operert meg fortelle at dette måtte være den siste fordi det var veldig mye arrvev nå, har tross alt hatt mange mageoperasjoner utenom keisersnitt to ganger også, så ikke så rart! Heldigvis så er to barn nok for oss! Og så glad for de to friske barna våre! 

Jeg tror jeg blir å avslutte dagboken her nå! Tusen takk til alle som har ville fulgt meg på reisen til å få to barn💙 mange gode råd og tips og støtte i nedturer💙 så kommer jeg til å følge med litt på de dagbøkene som jeg allerede følger med på! Heier på alle dere som har et stort ønske om å få barn! 🥰 

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, nå er du mamma til to små skatter. Du er heldig og de er heldige!! Takk for alt du har delt av deg selv og din prosess, og takk for god støtte og oppmuntring. Ønsker deg masse lykke til videre!! 🥰👶🏼 Glad for at ammingen har gått bedre denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...