Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Så fin økning på testene!😍

Uff, så kjipt med ubehag og magetrøbbel altså,  håper det går bedre med deg veldig snart altså!:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis skrev (1 time siden):

Føler veldig med deg. Plager med magen er virkelig ingen spøk, det er invalidiserende når det står på som verst. Du kjenner det selv beste, men i tillegg det kan motivere vil jeg bare fortelle at min magelidelse ble uendelig mye verre uke seks og sju, men etter den ble den gradvis bedre, og jeg har nå en mer velfungerende mage og tarm enn før jeg ble gravid. Så du kan kanskje være heldig å oppleve det samme 🥰 Ellers innser jeg i etterkant at jeg absolutt skulle søkt hjelp for dehydrering og næringsmangel de ukene magen min kranglet som verst. Så der vil jeg råde deg til å be om hjelp med intravenøst om du lurer på om det kan være nødvendig. Her fikk jeg vite i etterkant at jeg kunne fått intravenøst på legekontoret, så det kan godt være det finnes en ordning hos dere også som gjør at du kan slippe innlegging. God bedring ❤️

Ja, kunne aldri tenke meg at det kom så raskt altså😩 er ikke kvalmen som er ille enda og å få i seg mat går fint enda. Er magen som er helt vrang, jeg vet bare ikke hvor lenge jeg holder ut dette, er som ha omgangsyke bare at det bare kommer den andre veien☹️ Har ikke klart å vært med jenta mi idag, mannen har måtte vært alene med hun i hele dag, jeg har prøvd, men er så svimmel og uvel sånn at jeg må legge meg ned så fort jeg har prøvd å vært med på ting😓 virker som om at jeg er så uvel fordi jeg renner på do hele tiden, og det bare renner ut. Så kjenner jeg på kroppen etter hvert do besøk at jeg er så uvel at jeg må pøse innpå med veske for å ikke bli for svimmel☹️ Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer dette så lenge jeg altså😢 nesten så jeg tenker at blir det en SA så slipper  jeg hvertfall dette! Fordi alt jeg vil er å ha energi til lille jenta mi og jeg makter ikke å gå sånn her over tid! Og det sier litt om hvor dårlig jeg er! For dette er høyt ønsket!! Ringte legekontoret igår, men fikk ikke time der før neste mandag. Føler jeg skulle vært til lege imorgen så dårlig som jeg er nå. Og dagen idag har vært enda dårligere enn igår igjen☹️ Tror jeg må fortelle min mor snart også så jeg kan få hjelp med barnet mitt når mannen ikke kan også. For sånn som jeg er nå så klarer jeg ikke å være alene med henne😢 dette er bare så leit😓 men fint å høre din erfaring! Håper det blir bedre hos meg også, så skal jeg følge rådet ditt å høre med fastlege om intravenøst veske der, er bare litt for lenge til jeg skal dit.. 

Annabel skrev (1 time siden):

Så fin økning på testene!😍

Uff, så kjipt med ubehag og magetrøbbel altså,  håper det går bedre med deg veldig snart altså!:klem:

Ja, testene øker fint! Med tilsvarende mye symptomer så er vel ingen fare for at noe er galt enda hvertfall☺️ Håper jeg også! Må bare bli bedre hvis ikke vet jeg ikke hvordan dette skal gå.. 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (10 minutter siden):

Ja, kunne aldri tenke meg at det kom så raskt altså😩 er ikke kvalmen som er ille enda og å få i seg mat går fint enda. Er magen som er helt vrang, jeg vet bare ikke hvor lenge jeg holder ut dette, er som ha omgangsyke bare at det bare kommer den andre veien☹️ Har ikke klart å vært med jenta mi idag, mannen har måtte vært alene med hun i hele dag, jeg har prøvd, men er så svimmel og uvel sånn at jeg må legge meg ned så fort jeg har prøvd å vært med på ting😓 virker som om at jeg er så uvel fordi jeg renner på do hele tiden, og det bare renner ut. Så kjenner jeg på kroppen etter hvert do besøk at jeg er så uvel at jeg må pøse innpå med veske for å ikke bli for svimmel☹️ Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer dette så lenge jeg altså😢 nesten så jeg tenker at blir det en SA så slipper  jeg hvertfall dette! Fordi alt jeg vil er å ha energi til lille jenta mi og jeg makter ikke å gå sånn her over tid! Og det sier litt om hvor dårlig jeg er! For dette er høyt ønsket!! Ringte legekontoret igår, men fikk ikke time der før neste mandag. Føler jeg skulle vært til lege imorgen så dårlig som jeg er nå. Og dagen idag har vært enda dårligere enn igår igjen☹️ Tror jeg må fortelle min mor snart også så jeg kan få hjelp med barnet mitt når mannen ikke kan også. For sånn som jeg er nå så klarer jeg ikke å være alene med henne😢 dette er bare så leit😓 men fint å høre din erfaring! Håper det blir bedre hos meg også, så skal jeg følge rådet ditt å høre med fastlege om intravenøst veske der, er bare litt for lenge til jeg skal dit.. 

Ganske identisk min opplevelse. Kvalmen var ikke enda ett problem, men det var som en vond omgangsyke hvor alt kom andre veien ja. Håper du skal oppleve at det letter raskt.. Ville absolutt fortalt det til moren din, ta i mot all hjelp du kan få. Når jeg var på det stadiet der var jeg selv så hjelpetrengende at det var like før samboer måtte ta kortere arbeidsdager for å ta hånd om meg. Hadde jeg hatt barn ville jeg vært nødt å be om mer hjelp. Forstår det er vondt, men jenta di skal få ha glede av den normale deg i alle andre deler av livet, og det er det hun vil sitte igjen å huske ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow se der ja 🥳 gratulerer! 🥰 sååå fine tester da! Leit med magetrøbbel, stemmer i med å ta imot hjelp hvis du kan. Når du kjenner at det er helt nødvendig med hjelp så vil du allerede være supersliten, høres ut som det kan være lurt å helgardere seg litt på forhånd. Stor klem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så fælt at du er så dårlig! Du reagerer så hardt på hcg altså? Det virker jo så tidlig så nesten så jeg trodde at det måtte være noe annet (magesjau generelt o.l). Men du opplevde det sånn her med jenta di også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Uff så fælt at du er så dårlig! Du reagerer så hardt på hcg altså? Det virker jo så tidlig så nesten så jeg trodde at det måtte være noe annet (magesjau generelt o.l). Men du opplevde det sånn her med jenta di også?

Ja, veldig kjipt😓 idag er jeg kvalm også😳 ble på denne tiden kvalm sist også, mener det var rett over uke 4.

tror mage problemene kom rundt uke 6-7 sist.. men er nok pga graviditeten ja, for er akkurat som sist, og kommer i bølger virker det som. Også blir jeg så uvel i hele kroppen og skikkelig slapp og sliten og det er vel fordi jeg taper så mye veske og næring når jeg renner sånn på do😩 var innlagt en del sist også pga dette men det var litt senere i svangerskapet. Håper bare på å bli litt bedre snart.. ble bedre i magen når jeg nærmet meg uke 12 sist tror jeg. Men det er så lenge til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (15 timer siden):

Ganske identisk min opplevelse. Kvalmen var ikke enda ett problem, men det var som en vond omgangsyke hvor alt kom andre veien ja. Håper du skal oppleve at det letter raskt.. Ville absolutt fortalt det til moren din, ta i mot all hjelp du kan få. Når jeg var på det stadiet der var jeg selv så hjelpetrengende at det var like før samboer måtte ta kortere arbeidsdager for å ta hånd om meg. Hadde jeg hatt barn ville jeg vært nødt å be om mer hjelp. Forstår det er vondt, men jenta di skal få ha glede av den normale deg i alle andre deler av livet, og det er det hun vil sitte igjen å huske ❤️

Sitter så i å fortelle min mor det også. Jeg kommer til å vente så lenge med det at jeg ikke har annet valg. Har nettopp levert jenta i bhgen og kjente det var sånn akkurat st jeg klarte det. Har rent på do inatt så er så dehydrert og slapp etter natten. Nå så prøver jeg å drikke mye for å ta igjen all tapt veske iløpet av natten. Huff, hørtes ikke noe godt ut det du har slitt med heller😓 

takk for gode ord❤️ Jeg får veldig fort dårlig samvittighet når det kommer til jenta mi❤️ 

ble mye sutter på meg her inne nå, men når man er så dårlig så blir det vel litt sånn😬

Neutral90 skrev (14 timer siden):

Wow se der ja 🥳 gratulerer! 🥰 sååå fine tester da! Leit med magetrøbbel, stemmer i med å ta imot hjelp hvis du kan. Når du kjenner at det er helt nødvendig med hjelp så vil du allerede være supersliten, høres ut som det kan være lurt å helgardere seg litt på forhånd. Stor klem ❤

Tusen takk🥰 

ja, jeg er litt sånn av person at jeg tar ikke kontakt med helsevesenet før jeg virkelig må 🙈 hadde nok vært aller mest fornuftig å ta kontakt idag. Men kjenner jeg klarer å holde det akkurat gående med å drikke farris 24/7. men blir jeg skikkelig kvalm Og ikke klarer det så blir det værre å få i sei noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 😀👏🏻 Du kan jo forhøre deg med apoteket og kjøpe tabletter som hjelper på løs mage? Som stabiliserer magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (7 timer siden):

Gratulerer 😀👏🏻 Du kan jo forhøre deg med apoteket og kjøpe tabletter som hjelper på løs mage? Som stabiliserer magen. 

Tusen takk🥰 

har begynt med biola naturell og idoform. Hjelper kanskje litt, men er fortsatt vært dårlig idag! 
Skulle jo gjerne hatt noe stoppende tabletter, men man kan desverre ikke bruke det under svangerskap😐


nå ikveld har jeg også veldig vondter i magen. Usikker på om dette er et godt tegn altså, kan også være sammenheng med mage plagene.. vet ikke.. kunne ønske jeg kunne spole til uke 12. da plagene mest sannsynlig har avtatt og SA og MA minker betraktelig! Og jeg er bare 4+1🙄 tiden gikk sakte i dpo land, men tiden nå???? Går seriøst i snegle fart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å sove… men nå har jeg så sinnsyke sterke smerter i korsryggen, så pass smerte at jeg blir kvalm. Er ikke dette en begynnende SA så vet ikke jeg.. for dette er nesten verre enn menssmertene jeg opplever under mensen😩😢 regner med jeg våkner opp til blodbad imorgen☹️☹️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2

Foreløpig ikke noe blod, men de vondtene kommer å går enda, er sånne krampe smerter bak som kommer og går, sitter helt i siden og ganske langt opp egentlig, akkurat sånne smerter jeg synes er så vonde som jeg hater å få en dag før mensen. Så har jeg vært på do 5 ganger med dårlig mage fra 11-2 inatt🙄 så idag er jeg helt utkjørt og dehydrert.. og det fortsetter med do tømming enda også og kommer vel til å gjøre det resten av dagen!. Vet jeg suterer mye her inne nå altså, men er bare så mye! Håper jeg slipper gjennom en SA oppå det her nå, for å begynne på nytt med dette tror jeg faktisk ikke jeg orker🙄 

måtte ta en ny digital idag tidlig, heldigvis selv om jeg har rent på do i natt og det var bare to timer siden jeg var på do så viste den 2-3! Var veldig beroligende å se når jeg har så mye smerter. Har dårlig erfaring med sist jeg var gravid å ikke få 3+ så jeg stopper testingen her. 

F8151501-A689-4CA9-85B2-1FD742E1F36A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+3 

er jevnlige oppdateringer her inne, men er vel her jeg må blåse ut litt sutter og bekymringer. Fortsatt er jeg dårlig i magen, litt bedre idag, men natten derimot😪 får veldig lite søvn, sover max 4 timer hver natt. Renner så mye på do og rekker aldri å sovne før jeg må på do igjen. Også begynner mannen gørens tidlig så da våkner jeg av han 1.5 time før jenta kommer kl 7 på rommet. Så sover ofte ikke mellom der heller😪 håper på bedre nettet snart! Dagen idag har ikke vært så aller verst, men er det ikke det ene plagene så er det, det andre🙄 for idag har jeg hatt skikkelig vondt i høyre side på siden bak på ryggen, nesten konstant, er ganske vondt også🙄 så da blir jeg bekymret igjen for at noe ikke er som det skal😑 begynte å tenke på exu osv, men ds hadde jeg kanskje ikke en gang fått 2-3 på clear blue så fort og itilegg kanskje segt noe brunt utflod/blod også? Også har jeg jo de rypiske stikk/strekk smertene frem som tyder på at livmoren voksen, som jeg hadde sist! Men kan ikke komme på at jeg gikk en hel dag med de smertene på den ene siden sist altså🙄 håper dagene kan gå litt raskere snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir i litt bedre form snart. Kan smertene på høyre side ved ryggen være en uvi som har gått til nyrebekkenbetennelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (14 timer siden):

Håper du blir i litt bedre form snart. Kan smertene på høyre side ved ryggen være en uvi som har gått til nyrebekkenbetennelse? 

Takk for det☺️
det tror jeg ikke det er, måtte vel ha hatt feber og enda vondere? For det skal visst være utholdelig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil bare at det skal bli mandag så jeg kommer meg til fastlege nå, kanskje få noen råd på denne magen og evt noe intravenøst veske. 

er så dehydrert idag også☹️ Sov lite inatt også pga magen.. er så dritt dette, får ikke nyte at jeg faktisk er gravid når jeg er så dårlig, alt jeg tenker å prøver er å komme meg gjennom dagene, der også jenta mi får sin del av mamman sin. Vet ikke hvordan dette skal gå om det fortsetter slik. Kan jo ikke være bra for det lille frøet at jeg har så lite søvn hver natt, og har så mye diare at jeg blir dehydrert og svimmel. Er spesielt fra morgen/formiddagen da jeg er veldig dehydrert etter natten, så pøser jeg på med veske og holder det ved like resten av dagen selv om jeg da også renner på do, så drikker jeg så pass mye at jeg klarer å holder det i sjakk på dagtid.

Ellers av  andre symptomer så er jeg små kvalm som kommer og går, menssmerter bak kommer å går også, men er en side om gangen, igår var der høyre side, idag er det venstre. Veldig rart. Så har jeg hatt mer menssmerter frem i magen idag, og nye smerter som dukker opp blir jeg så redd, så får se om det også er pga graviditeten..så er jeg også utrolig varm i hodet, kjennes nesten ut som feber men det har jeg ikke. Var sånn sist også og den varmen og svetten hadde jeg helt til babyen var ute og litt etter! 

så har jeg bestilt meg tidlig ultralyd da vil jeg være 7+2, men får jeg gratis på sykehuse etter jeg har snakket med fastlege så avbestiller jeg bare den private. Sist svangerskap hadde jeg ekstra oppfølginger på st.olav fostermedisin, hadde mange ultralyder der pga sykdoms historikken min. Så jeg håper nå når jeg har snakket med fastlege at han henviser dit så jeg får den samme oppfølgingen. Synes det er veldig betryggende å få komme dit, for da får jeg ultralyd hver 4.uke og mot slutten enda tettere. Så er jeg inn til lege der og jordmor etter hver ultralyd! Pluss de som tar ultralydene der er veldig flinke til å se hvis noe er som det ikke skal være. Så man føler seg veldig godt passet på der og trygg i svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6

nå er jeg så sikker på at dette ikke kan være annet enn spontanabort på gang! Er helt syke menssmerter bak på korsryggen, er veldig sikker på at så sterke smerter hadde jeg ikke sist. Kjenner på at dette er veldig tungt, søker rundt på nettet og finner jo mange som har mensmurringer eller smerter både bak og frem som det har gått bra med. Men jeg vet jo ikke hvordan deres smerte kjennes ut. Men dette er så vondt at det kan ikke være annet enn noe galt tenker jeg..

 Noen som vet om man kan se noe på ultralyd så tidlig? Skal jo til fastlegen på mandag, og har jeg ikke begynt å blø innen da så har jeg egentlig lyst til å få en ultralyd på dagen for å se at det ikke er svangerskap utenfor livmoren.. noen som vet om man ser det så tidlig? Dette er noe dritt og typisk min uflax hvis det er noe galt altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det høres ut som du bør få noe oppfølging ja. Bra du har time på mandag! Greit at man kan ha sterke mensmurringer i starten svangerskap, men direkte smerte skal det vel ikke være... 

Foster kan jo ikke sees på UL så tidlig, men kanskje de kan finne ut noe om det er svangerskap utenfor livmor ja... Hør hva legen sier. Masse lykke til! Håper dette bare er ubegrunnet frykt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Uff det høres ut som du bør få noe oppfølging ja. Bra du har time på mandag! Greit at man kan ha sterke mensmurringer i starten svangerskap, men direkte smerte skal det vel ikke være... 

Foster kan jo ikke sees på UL så tidlig, men kanskje de kan finne ut noe om det er svangerskap utenfor livmor ja... Hør hva legen sier. Masse lykke til! Håper dette bare er ubegrunnet frykt :hug:

Ja, er veldig nervøs for at det er noe galt.. har gitt seg nå, men hadde smertene nå i 3 timer så er veldig lenge med så sterke menssmerter.. men trodde kanskje om det hadde vært utenfor livmoren, så hadde ikke testene steget som de har gjort og ikke har jeg noe blødning eller brun spotting, som også ofte skjer ved exu. Håper jeg har endometriose eller noe sånt som legen faktisk trodde jeg hadde en gang jeg var hos gyn, fordi har lest at de med endo kan få sterke smerter under graviditet når livmoren strekker seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...