Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Idag har heldigvis store blødninger med store klumper gitt seg, er mer som vanlig mens blødning nå. Skjønner ikke hva som skjer, hvorfor skjedde dette når jeg nettopp hadde eggløsning? Og hva var de store klumpene? Og så masse og stort.. kan hele livmorslimhinnen ha kommet ut allerede? Isåfall var det sykt mye. Kjenner jeg er lei dette nå og at det muligens tar tid å bli gravid på nytt. Vurderer å bestille meg en time til privat gynekolog for å sjekke hva dette var, de store klompene og hvordan det ser ut der inne nå å kanskje få en pekepinn på ting fremover. Føler også at om blødningene ikke stopper at jeg kanskje skulle hatt noe for å få ting på plass om det går an? Og kanskje få noe hjelp for å bli gravid litt kjappere? Noen her som leser som har vært hos privat gyn som vet hva de kan bidra med hos meg? Hvis jeg kunne fått noe for å først å fremst for en stabil syklus først og fremst men også noe prøver osv for å se om det er noe de kan gjøre for at jeg lettere skal bli gravid igjen, har jo ikke problemer med å få eggløsning, men etter mange mnd med eggløsningstesting så er det jo ofte jeg har hatt positiv el test i 3 dager så kanskje en eggløsningssprøyte hadde økt sjansen og noe progesteron støtte i dpo land ettersomm jeg tror den er på bærtur etter MAen.. hvor skal jeg bestille, bor litt utafor trondheim, kanskje noen her er veldig fornøyd med en plass? ☺️ Føler meg litt desperat etter å få fikset litt å få gjort noe som kan gjøre det bedre å øke sjansene mine etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mystisk hva dette kan være ja. Skjønner godt du vil ha noen svar. Jeg ville tenkt at det ikke skader å ta kontakt med noen fagfolk. Ikke sikkert de har noe svar på hva blødningene/klumpene er, men da har du forsøkt i alle fall.

Vet ikke om det blir for langt å dra inn til Trondheim, men der er muligheten mange i alle fall. Du kan jo først ta kontakt med fastlegen og høre hva den tenker om henvisning til gynekolog. Hvis ikke ta kontakt direkte selv. Både Spiren og Medicus er jo utrolig flinke og gjør virkelig sitt ytterste for å hjelpe. Selv om det ikke er så mye "galt" påvist. Jeg har fått mye støtte og hjelp der i alle fall. Fått både progesteron og eggstimulerende medisin når jeg har bedt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Veldig mystisk hva dette kan være ja. Skjønner godt du vil ha noen svar. Jeg ville tenkt at det ikke skader å ta kontakt med noen fagfolk. Ikke sikkert de har noe svar på hva blødningene/klumpene er, men da har du forsøkt i alle fall.

Vet ikke om det blir for langt å dra inn til Trondheim, men der er muligheten mange i alle fall. Du kan jo først ta kontakt med fastlegen og høre hva den tenker om henvisning til gynekolog. Hvis ikke ta kontakt direkte selv. Både Spiren og Medicus er jo utrolig flinke og gjør virkelig sitt ytterste for å hjelpe. Selv om det ikke er så mye "galt" påvist. Jeg har fått mye støtte og hjelp der i alle fall. Fått både progesteron og eggstimulerende medisin når jeg har bedt om det.

Tusen takk for svar🥰 

snakket med legen min i ettermiddag, forklarte hun hvor lenge jeg nå har blødd og de klumpene og store blødningen i helgen og at jeg fortsatt blør, så hun ville ha meg inn allerede imorgen, for å ta noe blodprøver og en henvisning til gyn. Henviser fastleger til privat gyn også? Må man betale da alikevel? Tviler på at jeg får en videre oppfølging av gyn på sykehuset og føler de ser litt for lett på ting etter jeg snakket med de i helgen. Å si at kluss i syklusen er normalt etter MAen er nå en ting men at jeg nå har hatt to store blødninger og med store klumper nå igjen når jeg er midt i en syklus synes jeg ikke er normalt og det syntes ikke legen min heller. Så godt å bli hørt av henne nå. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (57 minutter siden):

Henviser fastleger til privat gyn også? Må man betale da alikevel?

Ja min spurte iallefall om det første gang jeg skulle ha en henvisning. Vil du gå privat eller offentlig? Valgte privat pga ventetiden, og da Medicus. Siden har jeg holdt meg til dem! Aldri betalt mer enn egenandel på rundt 300 kr de gangene jeg har vært der. 

Så bra du får komme inn til legen imorgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja min spurte iallefall om det første gang jeg skulle ha en henvisning. Vil du gå privat eller offentlig? Valgte privat pga ventetiden, og da Medicus. Siden har jeg holdt meg til dem! Aldri betalt mer enn egenandel på rundt 300 kr de gangene jeg har vært der. 

Så bra du får komme inn til legen imorgen! 

Da tror jeg at jeg kommer til å spørre om henvisning til privat så kanskje de tar tak i ting videre også, ettersom jeg tross alt ikke blir gravid så fort også. Er verdt turen til trondheim. Håper bare hun kan sende henvisning selv om det er et par timer unna ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo

vet ikke helt hva jeg forventet, men ble kjempe skuffet over negativ test ikveld, har siden eggløsning, hadde jo en stor blødning 2 dager etter eggløsning, så har jo tenkt i disse dpo dagene at jeg må ha blødd ut hele livmorslimhinnen allerede da så sjansen for graviditet kan jo ikke være der😪 men så når der nærmet seg 9 dpo som jeg testet positiv på kvelden sist så har jeg kjent på en forhåpning, og et stort håp. Har tenkt at kanskje var den blødningen noe helt annet enn livmorslimhinnen og at den ikke har noe betydning for om et egg vill feste seg. Men nei, med helt blenda test og skuffelse, skjønner ikke hvorfor jeg plutselig tok opp håpe så mye.😞

har de siste dagene sluttet å spottet blod da heldigvis, og håper mensen kommer som planlagt og at det ikke blir noe spotting etter den, for da er det vel bare å glemme en graviditet i den syklusen å. Ble skuffet av blenda test, men tror jeg kommer til å bli 100 gang mer skuffet i neste syklus da jeg har store forhåpninger til den, spesielt om den er normal uten noe mellomblødninger. Så har kostholdet mitt vært helt på villspor etter jeg mistet, hadde levd over sunt og vært kvalm som gravid i flere uker og med den sorgen oppå det så har jeg skeia helt ut med mye godteri, brus og dritt mat jeg og mannen har kost oss med på kveldene😅 føler sjansene blir noe større neste mnd hvis jeg kan skjerpe meg litt der da. Så skal prøve på det!
Gruver meg veldig til 9 dpo neste syklus allerede kjenner jeg, den skuffelsen hvis den er blenda da, og julen er rett rundt hjørnet tørr jeg ikke å tenke på. Skuffelsen med blenda test før jeg mistet kan ikke sammenlignes med skuffelsen nå med blenda tester, det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig tidlig ennå så ikke mailen håpet ❤ ville heller ikke tenkt så mye på ene blødningen cd 2, tenk på de som har tidlig el på typ cd 12 og likevel blir gravid 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (38 minutter siden):

Det er veldig tidlig ennå så ikke mailen håpet ❤ ville heller ikke tenkt så mye på ene blødningen cd 2, tenk på de som har tidlig el på typ cd 12 og likevel blir gravid 🌻

Ettersom jeg så noe svakt på 9 dpo kveld sist så føler jeg løpet er kjørt når jeg ikke ser noe, men hadde jo i utgangspunktet ikke så store forhåpninger til den her, blødde store klumper 2 dager etter eggløsning, så store at det nesten så ut som hele livmorslimhinnen kom på en gang, og har spottet siden og sett blod siden MAen, ikke sett noe på to dager, så fikk opp forhåpningene litt av det og tenkte at det kanskje var pga en graviditet, men var dum nok å fikk forhåpninger igjen. Men sånn er det vell bare🤷‍♀️ 
❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (5 minutter siden):

Ettersom jeg så noe svakt på 9 dpo kveld sist så føler jeg løpet er kjørt når jeg ikke ser noe, men hadde jo i utgangspunktet ikke så store forhåpninger til den her, blødde store klumper 2 dager etter eggløsning, så store at det nesten så ut som hele livmorslimhinnen kom på en gang, og har spottet siden og sett blod siden MAen, ikke sett noe på to dager, så fikk opp forhåpningene litt av det og tenkte at det kanskje var pga en graviditet, men var dum nok å fikk forhåpninger igjen. Men sånn er det vell bare🤷‍♀️ 
❤️

Å beklager, jeg trodde du mente at du blødde cd 2, ikke 2 dpo! Så rart at det skulle skje, da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (7 minutter siden):

Å beklager, jeg trodde du mente at du blødde cd 2, ikke 2 dpo! Så rart at det skulle skje, da 🤔

Åja😅 nei da hadde jeg jo mensen uansett så da hadde jeg ikke hatt så lite forhåpninger😅 får håpe syklusen min er stabil fremover nå så jeg har sjanser igjen🤞🏻
 Håper det går bra med deg! Tenkte mye på deg igår på farsdagen etter det du skrev! Aldri tenkt så mye å hatt så mye omtanker for noen som jeg ikke kjenner eller vet hvordan ser ut en gang! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (1 minutt siden):

Åja😅 nei da hadde jeg jo mensen uansett så da hadde jeg ikke hatt så lite forhåpninger😅 får håpe syklusen min er stabil fremover nå så jeg har sjanser igjen🤞🏻
 Håper det går bra med deg! Tenkte mye på deg igår på farsdagen etter det du skrev! Aldri tenkt så mye å hatt så mye omtanker for noen som jeg ikke kjenner eller vet hvordan ser ut en gang! ❤️ 

Så god du er, tusen takk ❤ det er rart hva man greier bare man må stå i det. skjønner godt du fikk opp forhåpninger,  men jeg velger å tro det er litt håp igjen 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 5 

mensen var over idag, varte i 4 dager, kraftigere enn en vanlig mens og vondere. Ble så glad når jeg første dagen på snart 10 uker ikke har sett blod idag, helt til vi hadde sex i kveld, da kom det blødning igjen! Og er nå veldig redd og bekymret for om det nok en gang blir en syklus til med mellom blødninger og spotting. Når vi hadde sex før mensen altså når jeg spottet, så tok det seg alltid opp etter sex i et par dager for å så gå over på spotting igjen, så virker som sex trigger blødning fra livmoren, skjønner ikke hvorfor? Tenker jo det enda er sånn etter MAen, og veldig irriterende! Mest irriterende fordi jeg vet at så lenge jeg har mellom blødninger og spotter så tror jeg ikke en sjans for graviditet er der fordi det betyr at det er kluss med hormonene enda🥵 kjenner tålmodigheten begynner å renne ut! 

Har også tenkt på at det betyr veldig mye om jeg kan bli gravid på denne syklusen, det vil si at vi får vite det før jul, noe som hadde vært helt fantastisk! Også synes jeg de første 2-3 ukene går sinnsykt sakte, men når det er jul og vi er sammen så kommer de første to ukene til å gå mye raskere! Så håper så mye at det skjer! Og kjenner jeg blir veldig skuffet over kroppen min om det nå viser seg som jeg frykter, nok en syklus med spotting og blod. Eller at jeg rett og slett ikke blir gravid på en normal syklus! Da blir jeg såå skuffet! Og ja jeg har store forhåpninger til denne kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utfordrende når kroppen ikke spiller på lag etter MA. Det virker noen ganger som om kroppen får sjokk når en slik påkjenning skjer og at den bruker lang tid på å komme seg igjen. Mine hormoner var også på ville veier etter MA. Da jeg oppsøkte gynekolog, viste det seg at jeg hadde en cyste som angivelig oppsto etter hormonkluss fra MA. For hver gang jeg fikk mensen, ble kroppen mer og mer normal igjen. Håper syklusen din kommer raskt til normalen igjen ❤️ Det er virkelig en tålmodighetsprøve…. og så tøft å stå i! Det er så vanskelig når det ikke er noe man selv kan gjøre. Når det er sagt, ble min syklus stabilisert denne måneden. Jeg er helt sikker på at det var fordi jeg begynte å trene og spiste en gulrot hver dag. Høres rart ut, men fungerte for meg. Kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (På 26.11.2021 den 9.48):

Det er så utfordrende når kroppen ikke spiller på lag etter MA. Det virker noen ganger som om kroppen får sjokk når en slik påkjenning skjer og at den bruker lang tid på å komme seg igjen. Mine hormoner var også på ville veier etter MA. Da jeg oppsøkte gynekolog, viste det seg at jeg hadde en cyste som angivelig oppsto etter hormonkluss fra MA. For hver gang jeg fikk mensen, ble kroppen mer og mer normal igjen. Håper syklusen din kommer raskt til normalen igjen ❤️ Det er virkelig en tålmodighetsprøve…. og så tøft å stå i! Det er så vanskelig når det ikke er noe man selv kan gjøre. Når det er sagt, ble min syklus stabilisert denne måneden. Jeg er helt sikker på at det var fordi jeg begynte å trene og spiste en gulrot hver dag. Høres rart ut, men fungerte for meg. Kanskje verdt et forsøk?

Uff, ja! Er virkelig en tålmodighetsprøve! Kjenner jeg blir frustrert! Tørr nesten ikke å ha sex fordi jeg nå skal begynne å blø mer før eggløsningen er her, og veldig dumt å ha det sånn her synes jeg. Hadde ingen blødning/spotting igår for å så idag igjen være små spottinger! Så dette ser virkelig ikke lovende ut med at syklusen er normal desverre😞 men selv om jeg spotter og har mellom blødninger så kommer eggløsningen når den skal og mensen når den skal. Men føler jo at sjansene for en graviditet med dette ikke er der, for tror det er progesteron mangel osv ettersom jeg også blør etter eggløsning, hvertfall gjorde jeg det i forrige syklus! Jeg som gledet meg så til mensen skulle komme fer tenkte at da kommer syklusen til å bli normal etter den, men neida! Kan vel bare glemme å bli gravid før jul nå😭 

kan det komme cyster av hormon kluss altså? Gikk du privat og bestilte selv eller fikk du gjennom legen? Legen min ville jeg skulle se an og at jeg burde vente til det har gått 3 mnd fordi det vanligvis tar det før alt er normalt etter MA, nå har jeg hatt 2 mens etter MA og på vei mot min 3. og ble så oppgitt når jeg spotter enda at jeg bestilte meg privat gyn til onsdag! Vil få sjekket og høre litt, evt kanskje få noe progesteron støtte så jeg har noe sjans på denne syklusen også, håper han er villig til å gi det. Så er det uansett greit med en sjekk om at alt ser bra ut, både livmor og eggstokker, og med det samme få en pekepinn om eggløsning og livmorslimhinnen er så tykk som den burde, skal dit når jeg er CD 11 og jeg pleier å ha eggløsning CD 12-14 så da regner jeg med han kan se om livmorslimhinnen er så tykk som den burde være iforhold til eggløsning, er den jo ikke det så er jo det ikke sjans for et egg som fester seg, og er den det så tenker jeg jo at jeg kanskje har en sjanse denne syklusen hvis jeg får progesteron støtte selv om jeg spotter.

 Hva mente gyn hos deg om veien videre da du var der? Du fikk ikke noe progesteron eller noe for å øke sjansene så lenge hormonene var litt på av veie? 

hadde faktisk tenkt å begynne å trene, litt for å se om det faktisk funket på dette klusse, men også for å få generelt litt mere energi! Så har jeg begynt å spise sunnere i det siste, skeia helt av i kostholdet etter jeg mistet så måtte bare ta et grep der nå ☺️ Så bra at syklusen din er på plass nå😄 hvor lang tid gikk det da? Håper du blir gravid på denne syklusen da🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (27 minutter siden):

Uff, ja! Er virkelig en tålmodighetsprøve! Kjenner jeg blir frustrert! Tørr nesten ikke å ha sex fordi jeg nå skal begynne å blø mer før eggløsningen er her, og veldig dumt å ha det sånn her synes jeg. Hadde ingen blødning/spotting igår for å så idag igjen være små spottinger! Så dette ser virkelig ikke lovende ut med at syklusen er normal desverre😞 men selv om jeg spotter og har mellom blødninger så kommer eggløsningen når den skal og mensen når den skal. Men føler jo at sjansene for en graviditet med dette ikke er der, for tror det er progesteron mangel osv ettersom jeg også blør etter eggløsning, hvertfall gjorde jeg det i forrige syklus! Jeg som gledet meg så til mensen skulle komme fer tenkte at da kommer syklusen til å bli normal etter den, men neida! Kan vel bare glemme å bli gravid før jul nå😭 

kan det komme cyster av hormon kluss altså? Gikk du privat og bestilte selv eller fikk du gjennom legen? Legen min ville jeg skulle se an og at jeg burde vente til det har gått 3 mnd fordi det vanligvis tar det før alt er normalt etter MA, nå har jeg hatt 2 mens etter MA og på vei mot min 3. og ble så oppgitt når jeg spotter enda at jeg bestilte meg privat gyn til onsdag! Vil få sjekket og høre litt, evt kanskje få noe progesteron støtte så jeg har noe sjans på denne syklusen også, håper han er villig til å gi det. Så er det uansett greit med en sjekk om at alt ser bra ut, både livmor og eggstokker, og med det samme få en pekepinn om eggløsning og livmorslimhinnen er så tykk som den burde, skal dit når jeg er CD 11 og jeg pleier å ha eggløsning CD 12-14 så da regner jeg med han kan se om livmorslimhinnen er så tykk som den burde være iforhold til eggløsning, er den jo ikke det så er jo det ikke sjans for et egg som fester seg, og er den det så tenker jeg jo at jeg kanskje har en sjanse denne syklusen hvis jeg får progesteron støtte selv om jeg spotter.

 Hva mente gyn hos deg om veien videre da du var der? Du fikk ikke noe progesteron eller noe for å øke sjansene så lenge hormonene var litt på av veie? 

hadde faktisk tenkt å begynne å trene, litt for å se om det faktisk funket på dette klusse, men også for å få generelt litt mere energi! Så har jeg begynt å spise sunnere i det siste, skeia helt av i kostholdet etter jeg mistet så måtte bare ta et grep der nå ☺️ Så bra at syklusen din er på plass nå😄 hvor lang tid gikk det da? Håper du blir gravid på denne syklusen da🤞🏻

Høres lurt ut å sjekke at alt er i orden 🧡 Jeg fikk lov til å få oppfølging på samme henvisning som jeg hadde TUL og medisinsk abort. Jeg fikk bare beskjed om at jeg trolig ikke ville bli gravid mens jeg hadde cyste og at det kunne ta opptil 3 måneder før den forsvant. Hos meg tok det 2 måneder, men ytterligere 2 måneder før syklusen ble normal igjen. Denne gangen fikk jeg eggløsning tidlig og syklus på 29 dager, så tror trening og vitaminer har hjulpet. Jeg har tempet og hatt høy, jevn temperatur, så er nok ikke progesteronen som har vært problemet hos meg. Heller østrogen. Jeg ble møtt med «Du må bare være tålmodig… Du har blitt gravid før…». Håper du blir tatt på alvor og får den hjelpen du trenger!! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11

timen til gyn kunne ikke gått bedre🤗 

et egg ble målt til 17 mm og han trodde eggløsningen skjer på lørdag, noe som stemmer bra iforhold til at jeg idag har første dag med el slim, så da stemmer det bra at jeg har el slim 4 dager med el dagen, som jeg alltid har trodd👍🏻Han så en fin og tykk livmorslimhinne som var veldig klar for en graviditet! Han sa at det så veldig bra ut og at han hadde skikkelig troa på en graviditet nå. Jeg spurte om progesteron  tilskudd noe han var enig i ikke skadet å ta litt tilskudd av. Jeg spurte om tabletter istedet for vaginalt da jeg har reagert på vaginale tablettene før da jeg gikk på det iforbindelse med ivf, ble veldig rød og sår i underlivet av de, Men han  visste bare om vaginale tabletter så ble ikke noe vanlige tabletter her som jeg hadde håpet på, mener jeg leste om noen her inne som fikk progesteron støtte i tablett form så synes det var rart når han undersøkte og sa det ikke fantes😬 så har vaginal tabletter på resept men usikker på om jeg orker det da jeg vet jeg reagerer på de å heller satse på at jeg har nok fra før selv om jeg aller helst skulle tatt for å øke sjansen.

Ellers så har jeg ikke spotte mer heller, bare litt brunt spor i el slimet, men det er noe jeg har hatt tidligere å. Tenkte hvis spottingen skulle begynne etter eggløsning så begynner jeg på vaginal tablettene. Føler forholdene er veldig gode på en graviditet nå! Alt så veldig bra ut hos meg nå, spottingen har slutten og jeg og mannen har gått på kosttilskudd som er bra for fruktbarheten i nesten 2 mnd nå! Så nå er det bare å spare opp litt sæd til fredag så burde dette være en veldig god sjanse føler jeg! Bare spottingen og blod holder seg unna nå så🤞🏻 Har så store forhåpninger nå at det nesten er skummelt 😬

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at timen gikk fint og at forholdene er optimale for graviditet! 🤗

Hadde jeg visst det skulle bli et problem med progesteron i tablettform så skulle jeg jo gitt deg navnet på forhånd. Duphaston heter de, og var gynekologen på Medicus som anbefalte dem til meg fordi man da slapp å styre vaginalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (25 minutter siden):

Så bra at timen gikk fint og at forholdene er optimale for graviditet! 🤗

Hadde jeg visst det skulle bli et problem med progesteron i tablettform så skulle jeg jo gitt deg navnet på forhånd. Duphaston heter de, og var gynekologen på Medicus som anbefalte dem til meg fordi man da slapp å styre vaginalt. 

Hehe, takk! Var så komisk, satt inne hos gyn og han drev og letet etter vanlige tablett form på pcen, hva de heter osv, og jeg insisterte på at det fantes🙈 og tenkte tanken på å inne på kvinneguiden for å spørre deg om hva de het🤣 men tenkte du kanskje ikke svarte med en gang så la tanken fra meg! Kanskje jeg skulle ha ringt for å spørre om å få de på resept istedet, er det innafor ?😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å prøve i alle fall. Jeg ville nok forsøkt. Det var veldig deilig med de tablettene. Og jeg tok dem til og med sv.uke 10. Akkurat slik jeg gjorde med cyclogest. Så de har virkelig samme bruksområdet. Men gynekologen min er spesialist på området og sa de var ny på markedet i vår, så er meget mulig det er gynekologer som ikke har hørt om dem. Men lettere å spørre når du har et navn ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så gode nyheter! Nå ble jeg glad 😍 Har troen på dere denne måneden. Kanskje får du tidenes julegave? Jeg ville ringt for å spørre om resept hvis du vet du reagerer på de andre. Spennende uke dere har foran dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...