Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Så dumt at streken ikke var å se i dag... Men, som du sier, fremdeles veldig tidlig. Forstår riktignok godt uansett at det føles demotiverende 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner den negative testen idag tidlig bare fikk meg til å gi helt opp håpet for denne syklusen😐 selv om det er tidlig så kjenner jeg ingen god følelse. Hvorfor skal det gå nå liksom? Vi brukte to år på vår første før jeg i det hele tatt fikk en antydning til positiv test. Så ikke rart jeg så masse håp i den testen fra igår når det var noe der. Kjenner jeg ikke gidder å teste mer denne syklusen fordi jeg synes nederlaget begynner å bli så stort når de blenda testene kommer. Lurer på om jeg heller vil leve i håpet hele neste syklus i dpo land, så kan jeg heller oppdage spotting fra 13 dpo. For jeg synes nesten de hvite testene er større nederlag. Hvertfall når de kan gi sånne falske forhåpninger. 

jeg koser meg sånn med jenta mi❤️ Men kjenner jeg får en slags sorg når jeg kan se for meg hun med et fremtidig søsken. Vet hvor omsorgsfull hun kommer til å bli og passer på sin lillebror eller lillesøster. Og kommer til å elske å hjelpe til med ting. Var en dag her vi ryddet i klesskapet hennes, og hun ut av det blå sa at de små klærne mine kan lillebror få. Jeg har ikke nevnt noe om små søsken for henne. Så tydelig at hun vil ha søsken hun også. Var veldig sårt, for jeg vet ikke om det noen gang blir! Og jeg har så lyst til å oppleve en graviditet, barseltid og alt sammen en gang til. Og ikke minst gi lille jenta mi et søsken og denne forhåpentligvis fremtidige barnet en så fin storesøster og familie❤️ Jeg blir så lei meg av tanken på at hvis det ikke skjer. Eller at jenta vår blir så mye eldre enn evt søsken som kommer også.

jeg Har barndoms venner der de har søsken som er 6 + år eldre og da har de ikke hatt så mye med hverandre å gjøre i en stor periode av livet pga aldersforkjellen osv. jeg har en lillebror som er 4.5 år mindre, og det funka kjempe bra! Lekte mye med han i hele barndommen min. Så har inntrykk av at det er en grei aldersforskjell men jeg vil ikke ha noe mer aldersforskjell enn det. Og da må ting begynne å skje snart!  
 

hvis det blir sånn at neste syklus ikke blir prøvestopp så har jeg tenkt å prøve meg på temping. Så jeg hvertfall får sett at tempen øker som den skal etter eggløsning og akkurat når eggløsningen skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

 Ble så jeg testet idag en siste gang. Og den var jo som forventet negativ. Utifra hvordan den positive testen så ut på 12 dpo sist jeg ble gravid (testet bare 8, 9 og 12 dpo) så burde den vist en svak strek idag. Kan jo selvfølgelig være fra graviditet til graviditet. Men jeg pleier å gi opp testingen på 10 dpo. Så sånn er det🤷‍♀️ Får bare håpe å krysse alt at jeg snart blir gravid. For jeg vet faktisk ikke hvor lang tid jeg orker å holde på med det her. Sånn psykisk jeg tenker. For noen av oss kvinner så blir dette med prøvingen og bli gravid altoppslukende, det blir det hos meg. Og i prøvestoppen jeg hadde i 2-3 mnd før vi begynte på igjen var det så godt. For da tenkte jeg ikke på dette hele tiden. Også blir jo hun vi har større, og begynne på nytt med en baby når hun begynner å bli så selvstendig og den alderforskjellen som jeg skrev om igår, Så lurer jeg litt på hvor lang tid vi skal orke prøvingen. Kanskje fren til høsten? September/oktober. Tror ikke jeg orker noe lengre hvertfall... for føles lenge ut til da også om det ikke går med tanken på psyken.

 Var noe annet når vi ikke hadde noe barn og vi prøvde så lenge. Men nå har vi et barn så da er det helt greit å gi opp, jeg har på en måte drømmen min. En familie. Skulle så gjerne hatt en til og det er jo å en drøm. Men den største drømmen jeg hadde sist vi var prøvere og tanken jeg hadde da var at jeg bare vil ha det etterlengtet barnet så er alt greit. Og det glemmer jeg ikke❤️ Jeg har min familie også! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt tankene om hvor lenge der er verd å prøve, for det går absolutt ut over trivsel og psyke. Det kan sikkert vært lurt å kjenne etter igjen til høsten hvordan det føles å være prøver på det tidspunktet. Jeg ser i alle fall for meg at bare det å få lettelser i koronarestriksjoner kaan hjelpe, bare for å få litt ekstra innhold i livet utenom rutine, hverdag og prøving.

Tror du at du ville greid å "ta pause" fra prøvingen (for eksempel i høst) i form av å droppe ALL kartlegging og tracking av syklus, men likevel fortsette uten prevensjon? Slik at sjansen er der, men maset og presset kanskje senkes? Eller vil det kanskje ikke være mulig uansett å legge fra seg alle tankene? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer i det Godis skriver. Livet er så mye mer enn å være prøver. Det står full respekt i det å tørre å kjenne etter, ikke minst å gjøre det kroppen sier er best for deg. God klem ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (3 timer siden):

Forstår godt tankene om hvor lenge der er verd å prøve, for det går absolutt ut over trivsel og psyke. Det kan sikkert vært lurt å kjenne etter igjen til høsten hvordan det føles å være prøver på det tidspunktet. Jeg ser i alle fall for meg at bare det å få lettelser i koronarestriksjoner kaan hjelpe, bare for å få litt ekstra innhold i livet utenom rutine, hverdag og prøving.

Tror du at du ville greid å "ta pause" fra prøvingen (for eksempel i høst) i form av å droppe ALL kartlegging og tracking av syklus, men likevel fortsette uten prevensjon? Slik at sjansen er der, men maset og presset kanskje senkes? Eller vil det kanskje ikke være mulig uansett å legge fra seg alle tankene? 😊

Har tenkt tanken på om jeg bare skal droppe el tester og graviditets teste fra neste gang vi begynner prøvingen igjen, men så frister det å tempe for å ha prøvd det også for å se om alt er som det skal etter eggløsning har skjedd, men samtidig så føler jeg da at jeg overvåker syklusen og tankene rundt denne prøvingen blir enda mer. Så vurderer som du skriver å allerede kutte alt, bare la vær å kjøp mer testing av alt og bare se hva som skjer. For livet er så mye bedre om man ikke prøver. Tror nok det er vanskelig å ikke la vær tanken rundt dette når man vet man kan bli gravid, mindre sjanser uten å teste etter eggløsning, men man må jo bare prøve🤷‍♀️ 

Neutral90 skrev (9 minutter siden):

Jeg stemmer i det Godis skriver. Livet er så mye mer enn å være prøver. Det står full respekt i det å tørre å kjenne etter, ikke minst å gjøre det kroppen sier er best for deg. God klem ❤️

Er så enig med deg! Hvertfall når man har oppnådd det store ønske om et barn før! Og det har jeg jo! Hadde aldri gitt opp om jeg ikke hadde hatt et barn. Men er jo veldig fornøyd med livet som det er også❤️ Man finner alltid noe man vil ha som man ikke har, og det kan hende jeg må innfinne meg i at en nr to ikke ble også. Ihvertfall når det går utover hodet mitt og psyken da er det nesten ikke verdt det, hvertfall ikke om det viser seg at det tar lang tid. 

Endret av Love90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 dpo

har ikke testet mer fortsatt men så kom jeg til å tenke på at jeg kanskje ikke er 11 dpo enda🙈 hadde jo så sterke el tester så lenge denne syklusen, men jeg anntok eggløsning på CD 15 ettersom testene etter CD 15 var ør litte svakere. Den eneste testen jeg kan si med sikkerhet er negativ er på CD 17. så kom jeg på at jeg hadde en sånn syklus tidlige, der testene var så sterke i 3-4 dager, og da kom mensen 14 dager etter den siste testen som var så sterk. Så hvis det gjelder det samme denne gangen så er jeg bare 9 dpo idag og eggløsning på CD 17🙈 så klart et lite håp det🤣 men tviler uansett på en graviditet, men klamrer meg til det lille håpet! 
 

så over til noe annet. Jeg skal bli undersøkt av noen eksperter på et annet sykehus enn det jeg tilhører, som skal se på og vurdere om jeg skal opereres. Så nå må jeg vente på henvisning dit🙄 som jeg ikke aner hvor lang tid tar. Så skal de se på å planlegge en evt operasjon som jeg heller ikke aner hvor lang tid tar. Så nå blir det som jeg fryktet prøve pause på ubestemt tid. Veldig kjipt men samtidig greit å få dette gjort også. 

469CE7E9-A627-4ED9-A407-4AB93112F115.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 eller 10 dpo. 
idag siden jeg sto opp har jeg hatt skikkelige mensmurringer. Hvis jeg er 12 dpo så stemmer vel det at jeg pleier å få noe murringer noen dager før mens, men hvis jeg er 10 dpo så er det for tidlig å kjenne så sterke murringer. Er ikke menssmerter men skikkelige murringer 🤔 sitter fortsatt i håpet, og synes det er gøy å ikke ha testet på to dager nå, for da lever man en liten stund på et håp😊 synes nesten det er bedre enn de hvite testene må jeg si.
Synes det er vondt å tenke på at vi må ha pause nå... blir aldri ferdi med denne prøvingen hvis det skal være pauser her og der hele tiden🙄 

blir faktisk litt spennende å se når mensen dukker opp for da får jeg svar på når eggløsningen var 👍🏻 Jeg gjetter at den mest sannsynlig var på CD15 og at jeg er 12 dpo idag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo

vel da stemmer vel eggløsnings dagen på CD 15, for har spottet siden idag tidlig, så regner med mensen kommer for fult om et par dager.

Var som forventet. Begynner å tenke mer å mer tanken om å  «bare» ha et barn. Følelsen på at en graviditet skal gå snart er ikke der, kjennes ut som sist, at dette kommer til å ta tid. får trøste jenta vår om det blir noe flere spm om søsken at hun kan være store søsteren til hunden vår😑

 Blir vel mest sannsynlig pause nå i en mnd, skal på undersøkelse for å se om jeg må ha en operasjon, mest sannsynlig blir det ikke, at de kommer til å la det vær, kan gjøre vondt værre med en operasjon. Men just in case så tar vi en pause. Jeg blir å tar pause her inne også. Blir kanskje ikke å innom her på en eller to mnd. Så hvis dere som vet jeg følger dagbøker til her inne ikke hører fra meg så vet dere hvorfor. Masse lykke til videre i graviditeten til dere jeg følger som er gravide og til dere som enda ikke er. Håper jeg ser neste gang jeg er innom at dere er gravide❤️🤞🏻 Så får vi se om vi i det hele tatt orker å begynne prøvingen igjen, betyr masse. Men hvis det nå blir pause så er det noe med det å begynne på igjen. Håper dere får en fin vår fremover🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et reflektert og følelsesrikt innlegg fra deg. Har så utrolig stor forståelse for tankene du sitter meg, og tror jeg kan absolutt sette meg inn i hvordan det føles. Den håpløse følelsen av å ha et ønske, men så oppleves det så uoverkommelig å få oppfylt ønsket sitt. Det er ikke noe godt. Og attpåtil måtte trøste barnet sitt som ønsker småsøsken, vil absolutt tro det kjennes sterkt. 

Nå vet du i alle fall at det blir en pause en periode, så får du muligheten til å slå deg til ro med det, og også kjenne litt på hvordan det føles å legge prøvingen bort. Kanskje det blir lettere å få oversikt over følelsene deres rundt tiden fremover, om prøvingen skal gjenopptas eller ikke. Jeg ønsker dere en god pause, håpe den blir grei operasjon eller ei. Og så gleder jeg meg til du kommer tilbake, så vi får høre hvordan det går 🥰 Stor klem, til både deg og familien din ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du også har hatt en vanskelig uke bak deg og at det endte slik vi ikke ønsker, at mensen kommer ☹️ Jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår hvordan du føler det, og det tror jeg du vet at jeg gjør. Dette er utrolig tøft!
Lykke til med pausen din og så håper jeg du titter innom om du skulle savne oss eller bare ønsker å skrive litt. Mest av alt håper jeg på en plutselig gladnyhet fra deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En liten oppdatering her. 

skal inn til operasjon om et par uker nå, er en liten lett operasjon som bare er greit å bli ferdig med nå. Skal ærlig si vi ikke har vært så forsiktige denne ppen heller, ikke testet etter eggløsning men jeg vet jo ca når den er pga el slim og tegn. Ble ikke klaff denne mnd uansett men er vel lik så greit så jeg får unna denne opersjonen nå da.

Har tenkt tanken på å kontakte fertilitetsseksjonen på st.olav der vi har 5 blasto frys liggende fra da vi prøvde på nr 1 i 2 år. er tross alt 8 mnd vi har prøvd nå og med tanke på at vi brukte to år sist så hadde det vært fint å kunne ta i bruk de eggene vi uansett har liggende, så slipper jeg de nedturene hver mnd når det er så enkelt å bare sette inn et fryst egg. Hadde aldri orket det hvis vi ikke hadde hatt på frys fra før med uttak osv igjen, men når vi først har brukt masse penger og energi på de vi har liggende uansett så hvorfor ikke🤷‍♀️

Kanskje ikke noe vits i å ringe å høre med dem før jeg har tatt denne opersjonen for kommer til å få beskjed om å ringe når jeg er ferdig med den. Er bare spent på om de tar oss inn og lar oss få ta i bruk de eggene når vi ble gravide naturlig sist🤔 dette blir jo helt sikkert ikke før etter sommeren uansett at det kan skje, ettersom sommerstengt nærmer seg. Men tenkte å ringe før så jeg evt kunne få komme inn der i august for å sette inn. 

i mellomtiden vil jeg endre litt på livsstilen for å se om det kan øke fruktbarheten. Jeg drikker jo en del brus og spiser en del sjokolade  og godteri. Så hvorfor ikke prøve? Er så vanskelig å kutte synes jeg😪 så har jeg tenkt på å pøse på med litt vitaminer til både meg og mannen, så kanskje kan dette øke fruktbarheten vår og kanskje får vi det til selv før vi evt kommer inn på ivf 🤗

Har tenkt at kostholdet endrer jeg automatisk den dagen jeg står der med en positiv test, har forskjøvet og forskjøvet. Men tenker om fruktbarheten øker av endringene så må jeg gi det et forsøk for det betyr jo så mye også☺️ Vet flere her har brukt forskjellige vitaminer til seg og mannen så jeg vil gjerne ha tips på hva dere brukte osv? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det ikke er lenge til operasjonen er overstått! :klem: To små uker går forhåpentligvis raskt nå.

Veldig god idè å se litt på muligheten til å bruke blasto som dere har fra før av! Det kan jo ikke skade å snakke med sykehuset allerede nå, og kanskje få tidspunkt til oppstart e.l. Så lenge datoen er etter operasjonen så burde vel det gå?

Det er kjeeempevanskelig å endre på uvaner når det gjelder kosthold ja! Jeg måtte være beinhard etter påske for å få det til. Hadde "heldigvis" pakket i meg så mye dritt i påsken at jeg nesten var kvalm på godteri, så det gikk greit å kutte det ut. Og etter ca. èn uke så har man ikke det søtsuget lenger. Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Så godt å høre at det ikke er lenge til operasjonen er overstått! :klem: To små uker går forhåpentligvis raskt nå.

Veldig god idè å se litt på muligheten til å bruke blasto som dere har fra før av! Det kan jo ikke skade å snakke med sykehuset allerede nå, og kanskje få tidspunkt til oppstart e.l. Så lenge datoen er etter operasjonen så burde vel det gå?

Det er kjeeempevanskelig å endre på uvaner når det gjelder kosthold ja! Jeg måtte være beinhard etter påske for å få det til. Hadde "heldigvis" pakket i meg så mye dritt i påsken at jeg nesten var kvalm på godteri, så det gikk greit å kutte det ut. Og etter ca. èn uke så har man ikke det søtsuget lenger. Lykke til! :klemmer:

Ja, heldigvis ikke lenge igjen🤗 

ja, håper bare vi får bruke de eggene selv om det ordnet seg på naturligvis sist.. er så redd for at de skal si at vi må prøve lengre selv først. Men så tenker jeg at vi har betalt en god del egenandel for å få de eggene der også, så er det jo våre og da må vi jo få bestemme selv om vi tar de i bruk tross for at det gikk av seg selv sist.. 🤷‍♀️

Har erfaringer fra før av at de er strenge på at ting må være i orden før de setter opp noe time desverre😪 ringte mellom noe forsøk sist, hadde blitt oppdaget nyresteiner som lå i nyrene på ultralyd mellom ivf forsøkene og skulle da i operasjon for å knuse de steinene. Jeg hadde dato og alt for operasjon sist og så ringte jeg for å ordne og få dato for en ny ivf runde så jeg kunne komme dit etter jeg var ferdig med operasjonen, tenkte det var greit å ha en dato å se frem til. Men nei, fikk beskjed om at jeg måtte ringe tilbake når jeg var ferdi med operasjonen 🙄 så da tenker jeg det samme gjelder nå. Så da venter jeg med å ringe når alt det her er ferdig. Er jo ikke så lenge til heller da ☺️ Håper sånn at jeg får komme inn i august for innsett, kan ikke tro jeg blir satt i en kø når jeg allerede har på frys? Kan ikke noe om søskenforsøk og hvordan det fungerer og når vi itllegg ble gravide naturlig. 

må vel bare prøve hardt og endre kosthold. Jeg vet hvor stort ønske det her er så da må jeg vare prøvenå tenke på det når ting frister. Enklere sagt enn gjort så klart😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 minutter siden):

Lykke til med operasjon om 2 uker 🙂 Får håpe du får innsett etter sommeren :)

Tusen takk☺️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hadde gledet meg til å gjøre unna denne operasjonen for å begynne prøvingen uten en pause nesten . Men så ringer de og sier at jeg får komme å ta korona vaksinen på torsdag 🙄 skulle jo egentlig vært glad for å få den nå, men nåååå midt i prøvingen..... og dose nr to er vel fleeeere uker etter den første? Og hvor lenge må man vente med prøvingen etter nr to igjen? Altså. Gir snart opp denne prøvingen jeg. Noe som skal stoppe dette opp hele tiden. Og jeg kan ikke ringe fertilitetsentre før jeg er ferdig med dette heller sikker? -,- for de sier vel bare «ring når du er ferdig med vaksinene» har ikke googla enda for å sjekke tiden mellom vaksine 1 og 2 og heller ikke undersøkt hvor lenge vi må vente etter vaksine nr 2. blir nok skuffet over hvor lang tid det er... og jenta vår blir jo større og større og tiden går og det blir en aldersforskjell jeg ikke hadde sett for meg.

Sa til mannen at jeg egentlig ikke ville ta vaksinen, men da sa han at han nekter å prøve på et barn til hvis jeg ikke tar den, mente det var helt sykt å ikke ta den nå før et svangerskap. Er forsåvidt litt enig men alikevel 🙄🙄 

måtte ha en utblåsning, for ting skal stoppe opp dette hele tiden. Snart 1 år siden vi begynte prøvingen. Og dette blir den 3. pausen...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for et dilemma 😣 Forstår mannen din som mener det er fryktelig dumt å droppe vaksinen til fordel for å prøve, men jeg forstår samtidig deg så ekstremt godt for hvor vondt det må føles. Pause, på pause, på pause i prøvingen. Husker enda sterkt den følelsen jeg fikk da jeg måtte ta seks måneder prøvepause for å få kontroll på stoffskiftet... Vondt, ekstremt vondt.. men desverre nødvendig 😣 

Inbiller meg at det er 12 uker mellom hver dose nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeei så utrolig demotiverende!! Men, jeg skjønner ikke.. får man ikke lov til å prøve å bli gravid ved vaksinasjon? Trodde gravide nå ble ansett som trygge å vaksinere, men jeg har ikke fulgt godt nok med kjenner jeg 😅 huff, ingen god situasjon.. stor klem ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...