Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟

addict

Anbefalte innlegg

Hallois, Ble nyskjerrig på dagboka di siden den skulle handle om bl.a. bukplastikk. Har ikke lest alle innleggene, men har mer bladd raskt igjennom så har vel fått med meg hovedtrekkene.

Jeg har omtrent samme utgangspunkt som du hadde før operasjonen, og jeg venter fortsatt på avklaring om hvorvidt jeg får dette dekket eller ikke. Jeg har heller ikke så mye heng ved trusekanten, 4 cm kanskje. Men har masse hud på sidene og over navlen. Har konstant rød og væskende navle, tidvis under magefolden, samt at jeg har mye sjenerende klaskelyder. Må gå med stramt undertøy eller body for å holde huden på plass for å unngå klasking. (åååhh skammen 😖 )

Jeg er 170 høy og veier nå 73 kg. Vekta svinger mellom 72-75 utifra mageinnhold og hvor i syklus jeg er). Har gått ned fra 124 kg. Det var vel på høsten 2017 at jeg hadde min høyeste vekt, og begynte å trene mer regelmessig og strukturert. 

Situasjonen ift operasjon nå, er at i vinter hadde jeg en brystreduksjon på et offentlig sykehus. Kirurgen så da på magen min samtidig, og målte litt osv. Han sa at dette skulle "vi" fikse, og at vi kunne snakke om det ved kontrolltimen etter brystreduksjonen. Den timen har jeg fortsatt ikke hatt, pga coronasituasjonen, og jeg er veldig utålmodig mtp å få det skikkelig avklart. Jeg er klar over at det sannsynligvis er lang ventetid, men så lenge jeg vet at det vil skje, så kan jeg vente.

Jeg fant dagboken din i dag, og jeg kommer til å følge deg framover :) Takk for at du deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, addict skrev:

Jeg angrer faktisk skikkelig på at jeg ikke startet tidligere. Jeg tenkte som deg, synes det var flaut fordi jeg kunne feile. Men hva er å feile liksom, hensikten er jo ikke at andre skal dømme resultatene mine. Nå så hjelper det meg å få ned tankene, så det handler ikke så mye om å få ned resultater og vise alle hvor "veldig flink jeg er" men mer om å sortere, reflektere eller bare notere. Det blir litt som å putte tankene i en boks og sette på hylla, så blir jeg ferdig med det og kan velge å se tilbake på det. 

Også er det jo også utrolig gøy å kunne dele når ting går bra og å få så fine meldinger ❤️

Du har jo helt rett! Og vekta er jo som den er, uansett om man deler det med andre eller ei. Jeg prøver 😊❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt altså, på ALLE punkter :P Følte bare at jeg måtte slenge det med, sånn just in case :P Jeg vet at HM og Lindex har pleid å ha noe som er hold in, det er jo en mulighet å sjekke ut litt? Bruker heller ikke hold-inn for å pynte meg egentlig, mest når magen definitivt ikke vil samarbeide, eller hvis jeg vet jeg skal spise noe jeg ikke kan kontrollere selv (spise ute feks). Synes egentlig utvalget her i Norge er litt lite når det kommer til hold in, for savner mer variasjon. For det kan jo være mange grunner til å bruke hold in, annet enn til å pynte seg.

Definitivt 😊😊 takk for mange gode tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, addict skrev:

Definitivt 😊😊 takk for mange gode tips! 

Bare hyggelig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2020 den 14.33, Candiru skrev:

Hallois, Ble nyskjerrig på dagboka di siden den skulle handle om bl.a. bukplastikk. Har ikke lest alle innleggene, men har mer bladd raskt igjennom så har vel fått med meg hovedtrekkene.

Jeg har omtrent samme utgangspunkt som du hadde før operasjonen, og jeg venter fortsatt på avklaring om hvorvidt jeg får dette dekket eller ikke. Jeg har heller ikke så mye heng ved trusekanten, 4 cm kanskje. Men har masse hud på sidene og over navlen. Har konstant rød og væskende navle, tidvis under magefolden, samt at jeg har mye sjenerende klaskelyder. Må gå med stramt undertøy eller body for å holde huden på plass for å unngå klasking. (åååhh skammen 😖 )

Jeg er 170 høy og veier nå 73 kg. Vekta svinger mellom 72-75 utifra mageinnhold og hvor i syklus jeg er). Har gått ned fra 124 kg. Det var vel på høsten 2017 at jeg hadde min høyeste vekt, og begynte å trene mer regelmessig og strukturert. 

Situasjonen ift operasjon nå, er at i vinter hadde jeg en brystreduksjon på et offentlig sykehus. Kirurgen så da på magen min samtidig, og målte litt osv. Han sa at dette skulle "vi" fikse, og at vi kunne snakke om det ved kontrolltimen etter brystreduksjonen. Den timen har jeg fortsatt ikke hatt, pga coronasituasjonen, og jeg er veldig utålmodig mtp å få det skikkelig avklart. Jeg er klar over at det sannsynligvis er lang ventetid, men så lenge jeg vet at det vil skje, så kan jeg vente.

Jeg fant dagboken din i dag, og jeg kommer til å følge deg framover :) Takk for at du deler.

Hei! 

Hvordan gikk brystreduksjonen? Er du fornøyd? 13 dager igjen til min, gleder meg til å være ferdig.

Shit så mye du har gått ned! Bra jobba! Håper du får det svaret du ønsker deg 🥰 bare å spørre hvis du lurer på noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, addict skrev:

Hei! 

Hvordan gikk brystreduksjonen? Er du fornøyd? 13 dager igjen til min, gleder meg til å være ferdig.

Shit så mye du har gått ned! Bra jobba! Håper du får det svaret du ønsker deg 🥰 bare å spørre hvis du lurer på noe 😊

Den har i grunn gått veldig fint. Hadde litt smeterter de tre første dagene. Jeg har ikke lagt inn silikon da, for jeg orker ikke å ha store pupper. Veldig fornøyd jeg altså 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så inspirende at jeg ikke får satt ord på det engang, addict! Takket være deg våger jeg nå å tørre å tenke langsiktig, jeg tørr for første gang å tenke at jeg skal bli normalvektig. Sist jeg slanket meg gikk jeg fra 99 til 82 før det sa bom stopp og jeg ga opp. Nå er det litt stopp igjen, men i stedet for å gi opp og gå tilbake i gamle vaner, så kjører jeg på. Fordi jeg hører i bakhodet noen kloke ord: trust the process. 

Takk ♥️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neon_sun skrev:

Du er så inspirende at jeg ikke får satt ord på det engang, addict! Takket være deg våger jeg nå å tørre å tenke langsiktig, jeg tørr for første gang å tenke at jeg skal bli normalvektig. Sist jeg slanket meg gikk jeg fra 99 til 82 før det sa bom stopp og jeg ga opp. Nå er det litt stopp igjen, men i stedet for å gi opp og gå tilbake i gamle vaner, så kjører jeg på. Fordi jeg hører i bakhodet noen kloke ord: trust the process. 

Takk ♥️

Åååå så fint å høre! Masse heia deg!! 🥰

Det hjelper forøvrig meg masse å ha folk "med på lasset". Dette er ikke enkelt. Har også møtt en "vegg" som gjør det mentalt vanskelig. Da er det godt å være flere! 

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Så spennende å følge med her inne! Er ganske stor selv, men med mulig dercums sykdom og/eller lipødemer. Og der er tydeligvis det eneste som langvarig hjelper fettsugning...  DET skremmer meg, er tydeligvis sånn at man må ha kompressjonsklær dag og natt i 6 mnd og dagtid i ytterligere 6 mnd!

Så trøster meg med dine fine resultat - og motivasjon til å (enda en gang) forsøke minske omfanget på egen hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det stagnert litt her hos meg, noen tips til å holde motivasjonen oppe? Hva gjør du når det butter? 

Jeg har spist og spist i hele dag, startet bra med normal frokost og lunsj, også ble det fast food, kroneis og enda mer fast food. Føler jeg mister det helt!

Jeg har ikke telt kcal, men startet med en livsstilsendring i mai. Har fokusert på rett type mat, normale porsjoner, grønnsaker, frukt og bær. Tenkte i utgangspunktet å ta av meg 7-10kg, og har tenkt at det gjerne kan ta tid, dette skal være en varig endring. Jeg trener flere ganger i uken, styrke, cardio bl.a. 

Venter menstruasjon til uken, har da en tendens til å putte i meg alt som kommer min vei. Nå vil jeg tilbake i rett spor igjen, trivdes jo så godt med det jeg hadde oppnådd. Nå kjenner jeg på at jeg ødelegger hele planen min. 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, missus skrev:

Nå har det stagnert litt her hos meg, noen tips til å holde motivasjonen oppe? Hva gjør du når det butter? 

Jeg har spist og spist i hele dag, startet bra med normal frokost og lunsj, også ble det fast food, kroneis og enda mer fast food. Føler jeg mister det helt!

Jeg har ikke telt kcal, men startet med en livsstilsendring i mai. Har fokusert på rett type mat, normale porsjoner, grønnsaker, frukt og bær. Tenkte i utgangspunktet å ta av meg 7-10kg, og har tenkt at det gjerne kan ta tid, dette skal være en varig endring. Jeg trener flere ganger i uken, styrke, cardio bl.a. 

Venter menstruasjon til uken, har da en tendens til å putte i meg alt som kommer min vei. Nå vil jeg tilbake i rett spor igjen, trivdes jo så godt med det jeg hadde oppnådd. Nå kjenner jeg på at jeg ødelegger hele planen min. 

Noen tips? 

Når det skjer så tenker jeg på veiedagen og hvilke resultater jeg kunne hatt om jeg tok meg sammen. At jeg er ferdig med å tenke what if, og spesielt TRUST THE PROCESS. Den siste der har vært viktig for meg. Å vite at jeg når de målene keg setter meg hvis jeg bare gjør det jeg skal.

Og skal jeg si deg en ting? Å gå i jeans uten å holde inn magen og å ha valk som henger over er så sinnsykt verdt det. Det høres overfladisk ut men det er sant. Og jeg har hele tiden hatt klær liggende i skapet som målet har vært å passe inn i. 

8 timer siden, tranedatter skrev:

Så spennende å følge med her inne! Er ganske stor selv, men med mulig dercums sykdom og/eller lipødemer. Og der er tydeligvis det eneste som langvarig hjelper fettsugning...  DET skremmer meg, er tydeligvis sånn at man må ha kompressjonsklær dag og natt i 6 mnd og dagtid i ytterligere 6 mnd!

Så trøster meg med dine fine resultat - og motivasjon til å (enda en gang) forsøke minske omfanget på egen hånd!

Fettsuginga er det mest plagsomme etter denne prosessen, det gjør ganske vondt nå når jeg ikke bruker kompresjonsbody lengre 🙈 tok den på igjen i kveld pga at det er så ømt. Er det annerledes med fettsuging ved lipoødem enn ved vanlig fettsuging? (kan ingenting om det). 

Heier på deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt trust the process etter å ha lest dagboka di. Det ligger så mye i det, og det er så rett. 

Jeg må rett og slett bare ta meg sammen!

Skjønner tanken med olabukse uten valk, jeg har ikke den valken lenger, hvertfall ikke når jeg er oppreist eller ligger😅 

Jeg ser endringer på kroppen, men ingenting på vekten, og da har jeg lett for å gi litt beng. Er veldig styrt av tall, dessverre! 

Skal fortsette å jobbe med hodet, finne tilbake motivasjonen og fortsette der jeg slapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, missus skrev:

Ja, jeg har tenkt trust the process etter å ha lest dagboka di. Det ligger så mye i det, og det er så rett. 

Jeg må rett og slett bare ta meg sammen!

Skjønner tanken med olabukse uten valk, jeg har ikke den valken lenger, hvertfall ikke når jeg er oppreist eller ligger😅 

Jeg ser endringer på kroppen, men ingenting på vekten, og da har jeg lett for å gi litt beng. Er veldig styrt av tall, dessverre! 

Skal fortsette å jobbe med hodet, finne tilbake motivasjonen og fortsette der jeg slapp. 

Ja vekta kan styre mye, men trenger ikke ha så mye å si. Tar du mål? Anbefales! Og når jeg ikke får resultater på vekta så tenker jeg alltid at siden jeg tross alt har gjort alt riktig så kommer jeg til å få igjen for det uansett - med renter. Å stoppe kommer jeg ingen veg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, addict skrev:

Ja vekta kan styre mye, men trenger ikke ha så mye å si. Tar du mål? Anbefales! Og når jeg ikke får resultater på vekta så tenker jeg alltid at siden jeg tross alt har gjort alt riktig så kommer jeg til å få igjen for det uansett - med renter. Å stoppe kommer jeg ingen veg med. 

Jeg har ikke tatt mål, men det skal jeg gjøre når kroppen er ferdig med syklusen. Nå kjennes det ut som om jeg har est ut en hel del, venter til kroppen er i lage igjen. 

Jeg håper motivasjonen kommer tilbake, får følge med her inne og lese meg klok på ny😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 10.59, Jabbadabbaduu skrev:

Hvordan går det med deg, addict? Er det tøft å være tilbake i jobb?

Hei! 

Takk som spør ❤️

Jeg har med vilje unngått dagboka fordi det er litt.. Kjipt for tida. Det å være tilbake i jobb er veldig godt, men med økt aktivitet så blir jeg også mer hoven. Det er lett å si at "det går over, det er ikke representabelt for resultatet, det er ikke der verdien din ligger", men samtidig så føles det så kjipt. Jeg er ofte større i omkrets nå enn før operasjonen, lovehandelsa er større enn før fordi jeg er hoven og gir meg derfor en mye værre form på kroppen enn tidligere. Det gjør meg relativt stresset, for jeg betalte en del for akkurat det 🙈 samtidig så hovner jeg opp mye fra navlen og opp, og det gir meg en veldig utpreget gravid-look som heller ikke er lett å takle. Det er også et problem at klærne mine ikke passer pga dette, og plutselig har jeg ingenting å ha på meg. 

Jeg skulle slutte med body etter 6 uker, men etter noen dager så måtte jeg starte med den igjen. Det er selvfølgelig kjedelig i seg selv, spesielt når det er varmt, og det begrenser der igjen hva man kan kle på seg og ikke.

Jeg har nok hatt veldig høye forventninger til disse operasjonene. I hodet mitt så skulle det løse alle "problemene" mine. Også ble det ikke helt sånn? Jeg ser meg i speilet og ser fortsatt overvekt, det er hardt å takle at jeg har mer overflødig hud som forventet. Slik det ser ut nå så må jeg igjennom flere operasjoner enn jeg hadde forventet, og jeg trodde aldri det skulle skje med meg.

Nå har jeg hatt en skikkelig ferieuke siden det ikke ble ferie i år. Masse god mat, masse snop, tur på byen, 80-årsfeiring.. Har gått opp fra 70,5 kilo til 76 (!!!) på en uke. Jeg vet at det selvfølgelig er mye vann, at jeg er ekstra eksponert pga hevelsene, men altså. 5,5 kilo. Jaja, jeg gleder meg ihvertfall til å hoppe tilbake på diett denne uka! 😄 Så får vi se om jeg får stabilisert dette før neste operasjon som er om 8 (!!) dager 😄

Det ble et langt svar og egentlig mest et eget innlegg 🙈 men ja, setter pris på st du spør ❤️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fallabella

Det er trist å lese at du har det tungt om dagen.. Det blir bedre ❤️
Selv er jeg jo «tynn nå men har hatt veldig høyt angstnivå å fått en slags irritabel tarm tror jeg... Det er ikke mye sexy med mye luft osv...  å gjør at jeg svulmer opp, ser faktisk gravid ut på tross av lite fett og harde magemuskler.. Går bare i store løse klær fordi alt annet gjør vondt. Jeg må løse det psykiske, ta valg som er bra for meg og øve på å si fine ting om meg selv til meg selv. 

Klem 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg, addict 🥰 du er et råskinn uten like, og jeg håper du får piffen igjen snart.  Nedturer er helt vanlig, jeg møtte den igjen i en nugattiboks i dag. Men er det en som har lært meg å reise meg igjen, så er det du. Heier på deg 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering! Det høres ikke lett ut. Det høres ut som om du har en del plager, også utover det kosmetiske. Det er tøft å ha vondt og ubehag :(

Angående det «kosmetiske»: Man kan jo si at du må tenke at mye er vann og hevelser, og at det blir bedre, og at du ser «feil» andre ikke ser. Men det er jo lettere sagt enn gjort. Jeg tenker at det er virkelig vanskelig å legge fra seg tanker om og fokus mot omkrets og kilo når man så lenge har hatt fokus og tankene på nettopp det.  Og man kan jo få en viss forvrengning i kroppsbildet når man så lenge har sett seg selv som overvektig, altså at man ser seg selv som større enn man egentlig er. Jeg skjønner at det ikke (bare) handler om det for deg, altså! 5,5 kg på en uke er mye. Og hevelser kan være voldsomme. Men jeg tenker at det kanskje er viktig å jobbe litt med det mentale, i at man er bra nok. Hmm, jeg vet ikke, kanskje ble det rotete og feil dette her. I så fall må du se bort fra det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det har vært en skuffelse at resultatet ikke ble sånn som du hadde ønsket. Gi det tid, jeg tror det kan bli bedre etterhvert. 

Ang ferieuka så legger jeg og typen også på oss masse når vi tar oss en fest eller har ferie. Begge teller og hvis vi tar pause fra tellinga så smeller vi opp med 3-5 kg veldig lett. Noen ganger mer. Heldigvis går det fort ned igjen. Ila 1-2 uker så er jeg alltid tilbake til der hvor jeg begynte. 

Det er som du har sagt før: trust the prosess. Dette er et maraton og en livsstilendring, ikke en sprint! Jeg vil sende deg en klem! Dette klarer du! Vet at det er utrolig kjipt at ting er tungt nå og ikke går din vei, men det skal ikke være sånn for alltid. Det er bra å tillate seg å kjenne på skuffelsen uansett. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...