Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

1 time siden, addict skrev:

Å elske det man ser i speilet.. 

Jeg hadde et øyeblikk med lite hevelse nå på morgenen og tenkte at WOW se på magen min! Jeg må få tatt et bilde! 

 

Jeg startet med et bilde. Og slettet det. Fordi når jeg så på det så så armen min for stor ut. Bh-valken syntes. Jeg så litt bred ut. Nei der vistes hevelsen på ryggen.

 

Jeg tok sikkert 10 bilder før jeg dristet meg til å sende et til de nærmeste på Snapchat. Også måtte jeg inn og se på det igjen fordi jeg ble usikker på om det så bra nok ut og var redd for at jeg hadde driti meg ut. 

 

"Alle" sier at vekttap er hardt, men jeg tror ikke alle klarer å forstå hva som kanskje er det værste. Ikke det å avstå fra sjokolade, men det å få hodet til å følge etter. Det å sammenligne meg selv med andre, tenke at det ikke er bra nok, at jeg burde vært tynnere, at jeg ikke er ferdig med å slanke meg enda, at jeg er redd for å falle tilbake i gamle spor. Følelsen av å være mislykket fordi jeg ikke kan trene enda, at rumpa er pinlig flat, at lårene fortsatt har mye løs hud.

 

Også tenkte jeg likevel et lite sekund at shit jeg elsker det jeg ser i speilet. Men hva er det jeg elsker? At jeg har flat mage?

 

Jeg føler jeg er min største kritiker. Kanskje vi alle er det. At jeg ikke er verdig før jeg er i mål. Men det er jo bare tull, for hva har jeg egentlig fått til? 

 

🌿 Jeg har gått ned 30 kilo. 30 kilo er nesten vekta på hele 10-åringen min. Hodet mitt kan hvis JEG bestemmer meg for det. 

🌿 Jeg har tatt grep om helsa mi. Jeg er normalvektig og har en normal omkrets rundt magen. Jeg har lagt et grunnlag for å leve et sunt liv videre. 

🌿 Jeg er mor til 2 nydelige barn, og de har jeg bært fram til tross for grusomme svangerskap. De er trygge og fine mennesker som vet at de er høyt elsket. 

🌿 Jeg er ønsket på jobben min på grunn av personligheten min og at jeg tilfører positivitet og liv i andres hverdag. Tenk det!

🌿 Jeg har ikke utdanning, men jeg har jobbet meg opp fra bunnen av og har en lønn jeg kan leve greit av fordi jeg er sabla god i jobben min.

🌿 Jeg har en mann som elsker meg for den jeg er uansett hvordan jeg ser ut - fordi jeg gir han noe i livet hans som han synes er fantastisk å ha rundt seg. 

🌿 Jeg jobber hver dag med å ha god selvinnsikt slik at jeg kan være ærlig med meg selv og forstå konsekvensene av mine handlinger i alle situasjoner. Akkurat det har jeg jobbet ekstremt hardt for og det er ikke en selvfølge, og jeg kommer nok aldri i mål 100%.

 

Ingen av disse oppnåelsene har noe med hvordan jeg ser ut å gjøre. Bortsett fra helse-faktorene så er det faktisk kvaliteter som er kontinuerlige uansett hvordan jeg ser ut og veier.

 

Mitt løfte til meg selv:

Jeg skal bli litt flinkere til å tenke at jeg er bra og at det jeg har gjort og det jeg gjør er bra. Er man i en grop så hjelper det ikke å grave dypere. Det hjelper heller ikke å sitte på ræva i gropa og vente på at man veier 5 kilo mindre før man prøver å komme seg opp.

IMG_20200725_122100.thumb.jpg.890f3d6ff6057d4217eafa79dc0687ba.jpg

 

 

SLUTT 😍😍😍 Fyy for en babe!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Mariángel skrev:

SLUTT 😍😍😍 Fyy for en babe!!

😘🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser kjempeflott ut, du har allerede gjort den ene tunge jobben - å gå ned i vekt. ❤️

Nå må du gjøre den vanskeligste jobben, å bli glad i deg selv som du er, både i dag og om et år. Lang tid med selvhat gjør noe med en, og det tar tid å bevisst bli glad i seg selv som man er. Øv deg på å si til deg selv i speilet hva du er fornøyd med. "Jeg liker smilet mitt". "Jeg liker magen min". "Jeg liker håret mitt".  Jeg kjenner nesten ingen som elsker seg selv som de er, bortsett fra kjæresten min. Jeg øver på det selv hver dag, og har kommet en god vei etter et par år. Tar meg selv i å kikke kritisk i speilet, men løser det med å smile til meg selv, fremheve det jeg liker best, og ikke snakke meg selv ned. Du har lov å skryte av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Navani skrev:

Du ser kjempeflott ut, du har allerede gjort den ene tunge jobben - å gå ned i vekt. ❤️

Nå må du gjøre den vanskeligste jobben, å bli glad i deg selv som du er, både i dag og om et år. Lang tid med selvhat gjør noe med en, og det tar tid å bevisst bli glad i seg selv som man er. Øv deg på å si til deg selv i speilet hva du er fornøyd med. "Jeg liker smilet mitt". "Jeg liker magen min". "Jeg liker håret mitt".  Jeg kjenner nesten ingen som elsker seg selv som de er, bortsett fra kjæresten min. Jeg øver på det selv hver dag, og har kommet en god vei etter et par år. Tar meg selv i å kikke kritisk i speilet, men løser det med å smile til meg selv, fremheve det jeg liker best, og ikke snakke meg selv ned. Du har lov å skryte av deg selv!

Mange gode ord, og du har veldig rett!

 

Mamma sa her om dagen at "du har blitt så fin!". Jeg svarte at jeg alltid har vært fin, jeg har hare vært tjukk 😂 hun mente det forøvrig ikke slik da, mamma er godheten selv, men det handler litt om det du sier. Å være glad i seg selv, men også den personen man har vært. Det et meg det også. 

 

Samboeren min elsker forøvrig også seg selv 100%, så vi er heldige som har dem til å vise veg ihvertfall 😂❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så hovnet jeg sånn opp på jobb at jeg ikke kunne sette meg ned 🙃 Hadde tatt på meg et dongeriskjørt fra bikbok i str 40. Mtp at jeg har 38 i de fleste buksene mine ellers så tenkte jeg at det kom til å gå fint selv om skjørtet ikke har stretch, men den gang ei. Det ble rett og slett plutselig ikke plass til meg inni der 😂 måtte åpne det opp helt når jeg skulle kjøre hjem for å klare å sette meg inn i bilen. Det er en merkelig opplevelse å plutselig ese ut på den måten 🙄

 

Jobber 50% ut uka og tror det er lurt. Selve jobben min er ikke et problem, jeg har en rolig kontorjobb. Merker derimot når jeg går de 10 min det tar å gå fra parkeringen og til kontoret at bevegelse påvirker en del. Kan heller ikke sitte noe særlig så jeg må stå mens jeg jobber. Det fungerer ganske fint, men jeg er likevel uendelig sliten når jeg kommer hjem.

 

7 cm større rundt magen i ettermiddag enn i morges 🙃

IMG_20200727_153715.thumb.jpg.c453a64095162d60d092b970e097059d.jpg

 

Føler meg forøvrig klar for å gjøre en liten innsats mtp vektnedgang igjen. Har stabilisert meg på rundt 71,5 kilo nå. Opererer igjen om 3 uker og håper å være stabilisert på 69 komma et eller annet innen da. Så får vi se om det er gjennomførbart mtp at svigerbror kommer på besøk og vi blant annet skal på byen og bo på hotell neste uke 😄 det er jo bare et par dager, men kjenner jeg gutta riktig så blir det vel ok med mat og snop i løpet av den uka også 🙃

Endret av addict
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Sprøtt at kroppen reagerer så veldig.. godt du vet det går over.

Her er vekten lav, for meg, men dagen i dag er «fluffy, magen buler ut å haka kjennes ut som en kilo med hud.. Men det er jo bare dagsform og litt sånn det er å være dame. 
 

Om et par uker «feirer jeg vektnedgangen med botox og Restylane 😁 Huden i ansiktet sagger kan du si.. Og det er vel fortjent!

Hva skal du operere neste gang? 

 

Endret av Fallabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snapchat-21820157.thumb.jpg.73d66e8a163ca6a22b46605456cf5b1b.jpg

Arret! Det gror veldig pent, er utrolig tynt og vil lysne helt etter hvert 😊 Er foreløpig veldig fornøyd med det! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, addict skrev:

Snapchat-21820157.thumb.jpg.73d66e8a163ca6a22b46605456cf5b1b.jpg

Arret! Det gror veldig pent, er utrolig tynt og vil lysne helt etter hvert 😊 Er foreløpig veldig fornøyd med det! 

Oi, det var et meget pent arr! Venninnen min har tatt bukplastikk og arret hennes er langt fra slik, hverken når det var "like gammelt" som ditt og nå, noen år etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, neon_sun skrev:

Oi, det var et meget pent arr! Venninnen min har tatt bukplastikk og arret hennes er langt fra slik, hverken når det var "like gammelt" som ditt og nå, noen år etter. 

Ja er utrolig overrasket over hvor tynt det er. Håper venninna di er fornøyd med arret og resultatet likevel ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å bruke sunblock og teipe med kirurgisk teip når du skal ut i sola det første året etter operasjon, for penest mulig resultat :) Jeg gjorde det, og har fått fine, hvite arr. Sol er ikke bra for hud som gror. Ser ut til å gro veldig fint ja! :jepp:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, addict skrev:

Ja er utrolig overrasket over hvor tynt det er. Håper venninna di er fornøyd med arret og resultatet likevel ❤️

Hun er desverre ikke det, men det er mest pga noen "flipper" på hoftene. Magen hennes ser uansett smashing ut. Kom på at eksen min også tok denne operasjonen, også hennes arr var mye tykkere enn ditt. Det der er rett og slett et meget bra arr 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, neon_sun skrev:

Hun er desverre ikke det, men det er mest pga noen "flipper" på hoftene. Magen hennes ser uansett smashing ut. Kom på at eksen min også tok denne operasjonen, også hennes arr var mye tykkere enn ditt. Det der er rett og slett et meget bra arr 👏

Eselører korrigeres vel etter 1-årskontrollen under lokalbedøvelse? 🤔 Har sett flere som har fått det fikset ihvertfall! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Navani skrev:

Husk å bruke sunblock og teipe med kirurgisk teip når du skal ut i sola det første året etter operasjon, for penest mulig resultat :) Jeg gjorde det, og har fått fine, hvite arr. Sol er ikke bra for hud som gror. Ser ut til å gro veldig fint ja! :jepp:  

Selvfølgelig ❤️ Skal bruke tape generelt sett det første året 😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, addict skrev:

Eselører korrigeres vel etter 1-årskontrollen under lokalbedøvelse? 🤔 Har sett flere som har fått det fikset ihvertfall! 😊😊

Har ingen aning, men håper det for hennes del :) skal tipse henne om det iallefall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 17.04, addict skrev:

De fine meldingene deres betyr så mye! 

Tok en liten pause fra dagboka etter det siste innlegget. Ikke at det er så mye å skrive om generelt sett, men jeg trengte noen dager på å komme meg ut av den negative spiralen. Nå er jeg på god veg igjen! Å lese meldingene deres var utrolig fint, et skikkelig lysglimt i hverdagen 😊 

 

I dag begynte jeg på jobb igjen. Har startet på 50% for å få en rolig start, og det gikk forsåvidt greit. Eller. Jeg sov en time når jeg kom hjem og ligger i senga nå, ble sinnsykt sliten. Ble ganske øm i ryggen i løpet av dagen så jeg tok en paracet. Jeg står for det meste mens jeg jobber for å ikke få press på magen og det har fungert greit, men det er såklart en overgang fra å ligge i ro mesteparten av dagen.

 

Jeg tror nok jeg kunne vært sykemeldt lengre, men samtidig så er det psykiske aspektet også en faktor. Jeg blir fort veldig nede av å ikke være produktiv og å ha ting å gjøre. Har såklart snakket med klinikken hvor jeg opererte om det også, og de sier at jeg må kjenne på det selv 😊 prøver ut uka, så får vi se hvordan dagene blir framover.

 

Det å starte på jobb igjen er utrolig morsomt mtp at ingen der har sett meg siden korona eller etter operasjonen. Vi har hatt hjemmekontor siden 13. mars og jeg har i mellomtiden gått ned 15 kilo. Da jeg gikk ned de første 15 kiloene så gikk jeg fra veldig tjukk til mindre tjukk så det var ikke så mange som merket det. De siste 15 var de som tok meg fra overvektig til normalvektig, og de vises betraktelig bedre. Det har vært noen jaw-drop-øyeblikk fra kolleger og det er jo veldig artig! Og litt ubehagelig når det blir for mye fokus på det 🙈

IMG_20200722_164222.thumb.jpg.8a0955e44746be4fb5fbc8e1c154bb0d.jpg

Just, WOW! Herlighet for en forskjell! Det er så ufattelig inspirerende å se. Jeg har begynt å ta tak i meg selv og min egen situasjon på grunn av hva jeg har sett at du har fått til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dagboken din for 35 dager siden og har vært innom her hver dag siden 😊 Grunnen til at jeg vet antall dager er at jeg var syk når jeg leste her inne for første gang og du både inspirerte og motiverte meg til å gjøre noe med helsen min og formen min. Siden jeg var syk tenkte jeg at jeg skulle starte med å slutte å røyke! Jeg har prøvd å spise nogenlunde sunt også for ikke å få en vektoppgang i tillegg, og jeg har nå vært røykfri i 35 dager og gått ned 1 kg 😅 Jeg har røykt siden jeg var 13 år og ble akkurat 35 år så tro meg når jeg sier du er inspirerende ❤️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.7.2020 den 12.48, addict skrev:

Å elske det man ser i speilet.. 

Jeg hadde et øyeblikk med lite hevelse nå på morgenen og tenkte at WOW se på magen min! Jeg må få tatt et bilde! 

 

Jeg startet med et bilde. Og slettet det. Fordi når jeg så på det så så armen min for stor ut. Bh-valken syntes. Jeg så litt bred ut. Nei der vistes hevelsen på ryggen.

 

Jeg tok sikkert 10 bilder før jeg dristet meg til å sende et til de nærmeste på Snapchat. Også måtte jeg inn og se på det igjen fordi jeg ble usikker på om det så bra nok ut og var redd for at jeg hadde driti meg ut. 

 

"Alle" sier at vekttap er hardt, men jeg tror ikke alle klarer å forstå hva som kanskje er det værste. Ikke det å avstå fra sjokolade, men det å få hodet til å følge etter. Det å sammenligne meg selv med andre, tenke at det ikke er bra nok, at jeg burde vært tynnere, at jeg ikke er ferdig med å slanke meg enda, at jeg er redd for å falle tilbake i gamle spor. Følelsen av å være mislykket fordi jeg ikke kan trene enda, at rumpa er pinlig flat, at lårene fortsatt har mye løs hud.

 

Også tenkte jeg likevel et lite sekund at shit jeg elsker det jeg ser i speilet. Men hva er det jeg elsker? At jeg har flat mage?

 

Jeg føler jeg er min største kritiker. Kanskje vi alle er det. At jeg ikke er verdig før jeg er i mål. Men det er jo bare tull, for hva har jeg egentlig fått til? 

 

🌿 Jeg har gått ned 30 kilo. 30 kilo er nesten vekta på hele 10-åringen min. Hodet mitt kan hvis JEG bestemmer meg for det. 

🌿 Jeg har tatt grep om helsa mi. Jeg er normalvektig og har en normal omkrets rundt magen. Jeg har lagt et grunnlag for å leve et sunt liv videre. 

🌿 Jeg er mor til 2 nydelige barn, og de har jeg bært fram til tross for grusomme svangerskap. De er trygge og fine mennesker som vet at de er høyt elsket. 

🌿 Jeg er ønsket på jobben min på grunn av personligheten min og at jeg tilfører positivitet og liv i andres hverdag. Tenk det!

🌿 Jeg har ikke utdanning, men jeg har jobbet meg opp fra bunnen av og har en lønn jeg kan leve greit av fordi jeg er sabla god i jobben min.

🌿 Jeg har en mann som elsker meg for den jeg er uansett hvordan jeg ser ut - fordi jeg gir han noe i livet hans som han synes er fantastisk å ha rundt seg. 

🌿 Jeg jobber hver dag med å ha god selvinnsikt slik at jeg kan være ærlig med meg selv og forstå konsekvensene av mine handlinger i alle situasjoner. Akkurat det har jeg jobbet ekstremt hardt for og det er ikke en selvfølge, og jeg kommer nok aldri i mål 100%.

 

Ingen av disse oppnåelsene har noe med hvordan jeg ser ut å gjøre. Bortsett fra helse-faktorene så er det faktisk kvaliteter som er kontinuerlige uansett hvordan jeg ser ut og veier.

 

Mitt løfte til meg selv:

Jeg skal bli litt flinkere til å tenke at jeg er bra og at det jeg har gjort og det jeg gjør er bra. Er man i en grop så hjelper det ikke å grave dypere. Det hjelper heller ikke å sitte på ræva i gropa og vente på at man veier 5 kilo mindre før man prøver å komme seg opp.

IMG_20200725_122100.thumb.jpg.890f3d6ff6057d4217eafa79dc0687ba.jpg

 

 

Du reflekterer så utrolig fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2020 den 16.32, Fallabella skrev:

Sprøtt at kroppen reagerer så veldig.. godt du vet det går over.

Her er vekten lav, for meg, men dagen i dag er «fluffy, magen buler ut å haka kjennes ut som en kilo med hud.. Men det er jo bare dagsform og litt sånn det er å være dame. 
 

Om et par uker «feirer jeg vektnedgangen med botox og Restylane 😁 Huden i ansiktet sagger kan du si.. Og det er vel fortjent!

Hva skal du operere neste gang? 

 

Hadde ikke sett meldingen din!

Åå hva skal du fylle? Har satt litt botox i år jeg også, i sinnarynken og for et brow lift. Kommer nok til å fortsette med det for shit resultatene blir så bra 😂 skal også ta tear through når jeg er ferdig med siste operasjon, som er brystreduksjon. 17 august. Jeg vurderer lårene mer og mer også, men jeg har lovet meg selv å gi de en stund med trening først. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 23.29, calium skrev:

Just, WOW! Herlighet for en forskjell! Det er så ufattelig inspirerende å se. Jeg har begynt å ta tak i meg selv og min egen situasjon på grunn av hva jeg har sett at du har fått til! 

Heier masse på deg, det får du til! Og tusen takk 🥰🥰

 

På 30.7.2020 den 0.26, Alantia skrev:

Jeg fant dagboken din for 35 dager siden og har vært innom her hver dag siden 😊 Grunnen til at jeg vet antall dager er at jeg var syk når jeg leste her inne for første gang og du både inspirerte og motiverte meg til å gjøre noe med helsen min og formen min. Siden jeg var syk tenkte jeg at jeg skulle starte med å slutte å røyke! Jeg har prøvd å spise nogenlunde sunt også for ikke å få en vektoppgang i tillegg, og jeg har nå vært røykfri i 35 dager og gått ned 1 kg 😅 Jeg har røykt siden jeg var 13 år og ble akkurat 35 år så tro meg når jeg sier du er inspirerende ❤️

Å slutte med røyk er så sinnsykt bra jobbet. Sender deg alle lykketanker! Du skal være ekstremt stolt av deg selv. Nikotin gir seriøs avhengighet, og tenk så sterk du er som klarer å kontrollere det 🤯

Blir veldig rørt av å lese at du ble inspirert, det gjør definitivt all eksponeringen verdt det. Det har vært mange øyeblikk med små-angst fordi jeg vet at jeg har blitt gjenkjent av flere, så det er nesten så jeg vurderer å bare opprette en instagram-konto og gå "public" 🙈

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...