Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

Hei addict! ❤️
Ville bare gi deg en stor klem og si at jeg er litt på samme sted i livet som du er nå. Vekta har gått litt opp, selvfølelsen er lav om dagen. Etterhvert som ukene går og jeg har gått fra kraftig overvekt til normalvekt finner jeg «nye» feil med meg selv. Puppene er litt hengete og små, lårene henger litt på innsiden. Grevinnehenget blir tydeligere uten overvekten. Rumpa er veldig flat osv..  Men vet du hva, jeg har funnet ut at det er for meg mye påvirkning fra bukplastikk siden på Facebook. Jeg studerer disse nydelige kvinnene med sine komplekser og tenker: «hvis hun vil operere lårene bør ihvertfall jeg ville det fordi mine ser verre ut enn hennes». Altså jeg har funnet ut at jeg skal melde meg ut av denne siden etter høsten når bukplastikken er gjennomført. Og ikke misforstå: jeg elsker før og etterbilder, får masse tips og triks og syntes generelt miljøet er veldig fint på gruppa, men for meg kjennes det samtidig giftig ut hvis du skjønner? Jeg ser at jeg med å måle meg med alle andre aldri vil bli fornøyd med meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Smørblomst87 skrev:

Hei addict! ❤️
Ville bare gi deg en stor klem og si at jeg er litt på samme sted i livet som du er nå. Vekta har gått litt opp, selvfølelsen er lav om dagen. Etterhvert som ukene går og jeg har gått fra kraftig overvekt til normalvekt finner jeg «nye» feil med meg selv. Puppene er litt hengete og små, lårene henger litt på innsiden. Grevinnehenget blir tydeligere uten overvekten. Rumpa er veldig flat osv..  Men vet du hva, jeg har funnet ut at det er for meg mye påvirkning fra bukplastikk siden på Facebook. Jeg studerer disse nydelige kvinnene med sine komplekser og tenker: «hvis hun vil operere lårene bør ihvertfall jeg ville det fordi mine ser verre ut enn hennes». Altså jeg har funnet ut at jeg skal melde meg ut av denne siden etter høsten når bukplastikken er gjennomført. Og ikke misforstå: jeg elsker før og etterbilder, får masse tips og triks og syntes generelt miljøet er veldig fint på gruppa, men for meg kjennes det samtidig giftig ut hvis du skjønner? Jeg ser at jeg med å måle meg med alle andre aldri vil bli fornøyd med meg selv. 

Hah! Dette. Ja, jeg er jo med i den gruppa og har jo funnet operasjoner jeg ikke visste eksisterte engang 😂 var på konsultasjon for axiller i går, men hun ville ikke ta de fordi jeg hadde for lite fett der til at jeg ville få markant endring.

Takk for fin melding ❤️ man må kanskje ta seg sammen på en side, og finne ut hva som faktisk er reelle plager på den andre 😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden innlegg her nå, så ville bare hoppe innom for å si at ting går bra 😊 Etter jeg kom tilbake i jobb så har jeg 8 timer mindre hver dag til å sitte på KG, og mtp at jeg har trengt en liten pause fra egne tanker rundt kropp osv så har jeg ikke skrevet noe særlig. 

 

Snakket med kirurgen i går om å ta axiller (område under armen) samtidig med bryst, men hun mente at det ikke var noe hun ville ta uansett om jeg betaler selv. Hun sa at med stor vektnedgang så vil man merke det på kroppen, og noe må man bare godta, i mitt tilfelle så var det ikke nok fett å ta av rett og slett så resultatet kom ikke til å utgjøre stor nok forskjell. Samtidig er jo huden et bilde på ufattelige timer med hardt arbeid. Føler en ro etter jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde grunnlag for operasjon, for da vet jeg at det ikke er et alternativ og at jeg må heller jobbe med å bli enig med meg selv om at dette er normalt ❤️ Skal fortsatt få en vurdering av lårene mine på mandag, så får vi se hva hun sier der. 

 

Kirurgen var VIRKELIG fornøyd med bukplastikk-operasjonen. Hun dro til og med fram før-bildet mitt som hun tok før jeg skulle på operasjonsbordet. Skal be henne om å sende det over, så jeg har det selv. Er veldig enig med henne, magen er helt fantastisk bra til tross for hevelser. Jeg fikk bekreftet at sidene og ryggen kommer til å ha hevelser lenge, det er en eneste stor sårflate under huden og det kan ta et helt år før man ser resultatet. Går med body 24/7 nå selv om jeg egentlig kunne droppe den for 1 uke siden. 

 

Nå er det bare 5 dager, inkl i dag, til brystreduksjon. Jeg gleder meg så vanvittig til det! Har igjen fått betennelser det hvor bh-stroppene ligger, pga vekta på skuldrene. Kjennes ut som underjordiske kviser, og det er absolutt ikke godt å ha bh-stropper oppå. Kirurgen sa at det var vanlig når man har store bryster som i tillegg henger, for det er bh-stroppene som må gjøre mesteparten av jobben.

 

Hadde abs i 4 sekunder før hevelsene kom igjen etter jeg tok av bodyen, så here you go! Er så stolt ❤️

 

IMG_20200812_091208.thumb.jpg.5f83ecdf5afe1b45dcbdae19edcc000f.jpg

 

Håper alle får en helt super dag, jeg setter SÅ STOR PRIS PÅ DERE! 💐

Endret av addict
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor flink er du til å ikke la deg påvirke av andre? 

 

Nå merker jeg at hvert innlegg her inne handler om problemer, og det er ikke sånn at jeg går rundt og har det vanskelig om dagene generelt sett. Jeg er fantastisk fornøyd med både hverdag, resultater og livet mitt altså 😂 Samtidig så merker jeg jo at jeg har enkelte ting som påvirker meg når jeg tenker over det. En ting jeg har innsett er en stor del av det er at jeg sammenligner meg selv veldig mye med andre.

 

Noe som har hjulpet meg veldig med venktnedgangen er å følge andre på samme reise. Jeg er veldig glad for at jeg også kan være den personen for andre, og ingenting varmer hjertet mitt så mye som når jeg får tilbakemelding om at jeg har sagt noe eller gjort noe som oppriktig er motivasjon for andre. Da føles dette større, for jeg kan oppriktig overbevise meg selv om at 30 kilo ikke er så veldig mye, at jeg burde gått ned mer. Noe som egentlig er helt tullete. Samtidig så er jeg også redd for å påvirke andre negativt. Jeg prøver å være veldig ærlig om hva som foregår "bak fasaden" og at det ikke bare er sånn at jeg gikk ned i vekt også ble det helt uproblematisk. 

 

Uansett, jeg kan sitte i nærmest timesvis og se på før/etterbilder på Instagram. Folk som har klart det, det inspirerer og gjør noe med motivasjonen. Likevel så merker jeg at det tipper over fra motivasjon av resultatet til å ønske det samme resultatet. Noen som kjenner seg igjen?

 

Jeg har sammenlignet meg med jenter som er 15 cm smalere i midja enn hva jeg er nå, og som på bilder har mellomrom mellom lårene. Sannheten er at de egentlig er lavere enn meg, veier mindre og rett og slett har en helt annen genetikk. Og vet du? Det mellomrommet mellom lårene eksisterer egentlig ikke annet enn på bilder. Før jeg opererte så visste jeg ikke hvilket resultat jeg kunne vente meg, så jeg satt og prøvde å se det for meg hele tiden og har derfor sett på andre. Dette har jeg ikke helt klart å legge fra meg selv om jeg nå har resultatet, og jeg må rett og slett jobbe med å skjønne at jeg og kroppen min ikke er det samme som noen andres på Instagram. Jeg er ikke naturlig smal i midja og kommer nok heller aldri til å ha veldig smal midje. Det er ikke sikkert at jeg noen gang kommer til å få mellomrom mellom bena, selv etter huden er borte, fordi jeg heller ikke har veldig brede hofter. Og alt dette er jo helt ok!

 

Jeg ser alt dette veldig godt i gruppene med folk som har gjennomgått det samme som meg. Det er et ekstremt fokus på hvor høy man er, hvilken bmi man har, hvor man er operert ect fordi man sammenligner seg selv med andre. Folk glemmer at det er store forskjeller på alder, hudkvalitet, totalt vekttap, kroppsform, genetikk, underhudsfett.. Jeg feks har en veldig god hudkvalitet, jeg har mye fett i underhuden som gjør at den er elastisk og heller ikke rynker seg. Det gjorde at kirurgen kunne ta så mye hun trengte og at jeg har flat mage når jeg sitter, mens andre kanskje har tynnere og mindre elastisk hud og må ha igjen overskuddshud for å klare å rette seg opp. Det betyr ikke at resultatet er dårligere eller at kirurgen har gjort en dårlig jobb, men det var det utgangspunktet man hadde. Jeg kan feks heller ikke operere huden jeg har under armene fordi det meste ligger bakover mot rygg, mens andre har et bedre utgangspunkt for akkurat det. Jeg vet ikke engang om det er normalt å ha den huden der, fordi jeg ikke har et utgangspunkt for meg selv. Så jeg må lære meg å tenke at "det er sånn en kropp skal være".

 

Jeg har faktisk fått en liten eyeopener fra to jenter på Instagram og som jeg vil anbefale videre, kanskje andre også kan få utbytte av å følge dem 😊

 

@maeve_madden fordi hun har en veldig ekte væremåte med stort fokus på at kroppen er som den er og ikke er som på Instagram. Det høres rart ut, men jeg som alltid har vært overvektig har faktisk trengt en forklaring på at det er normalt å bli oppblåst og at magen faktisk øker i størrelse når man spiser (har ikke skjønt hvorfor folk må åpne buksa etter de har spist fordi fettet mitt bare har blitt mer komprimert så jeg har ikke lagt merke til det før 😂)

@theirongiantess fordi hun har en helt fantastisk ærlig tilnærming til vekttap, det å gjøre jobben, å poengtere unskyldninger og en veldig fin tilnærming til kropp og vekt.

 

Håper alle får en veldig fin dag! Jeg kantkjørte bilen i går og den måtte hentes av viking, så jeg er uten bil og kommer meg ikke på jobb. Har derfor lagt inn en feriedag. Just my luck!

IMG_20200802_120151.thumb.jpg.613fd1103a63aa3e56ee5be04320515d.jpg

Og forresten, livet er ikke bare abs og fine selfies i speilet. Sånn ser jeg ut hvis jeg går uten body i noen timer og spiser litt 😬

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei addict, utrolig fint det siste innlegget ditt, og utrolig imponerende at du har gått ned så mye! Jeg er vel omtrent der du starta sånn vektmessig, og etter mange år med jojo-slanking skal jeg nå starte enda engang.

Men, jeg lurer på om du kan si litt om hvordan denne slankeprosessen har vært i kombinasjon med barn?

Jeg har gått ned en del før, men alt og litt til kom tilbake etter et svangerskap. Når jeg har gått ned i vekt tidligere har alt fokus vært på mat og trening, men nå har jeg en sønn som krever og fortjener masse oppmerksomhet, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette. Blir så gretten på slankern, så er litt bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnnaO skrev:

Hei addict, utrolig fint det siste innlegget ditt, og utrolig imponerende at du har gått ned så mye! Jeg er vel omtrent der du starta sånn vektmessig, og etter mange år med jojo-slanking skal jeg nå starte enda engang.

Men, jeg lurer på om du kan si litt om hvordan denne slankeprosessen har vært i kombinasjon med barn?

Jeg har gått ned en del før, men alt og litt til kom tilbake etter et svangerskap. Når jeg har gått ned i vekt tidligere har alt fokus vært på mat og trening, men nå har jeg en sønn som krever og fortjener masse oppmerksomhet, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette. Blir så gretten på slankern, så er litt bekymret. 

Hei! 😊😊

 

Fordi jeg ganske naturlig spiser etter periodisk faste så spiser jeg somregel mer på ettermiddagen når jeg er mest med barna. Jeg er somregel ganske tålmodig og lite sulten fra morgenen av, både mtp diett og barna. Her blit lunta kortere og kortere i løpet av dagen, men fordi jeg spiser større måltider når jeg begynner å bli mer sliten utover dagen så balanseres det bedre. 

 

Nå skal jeg ikke påstå at jeg er verdens blideste mamma på diett hele tiden, men det er jeg ikke ellers heller sikkert 😂 jeg synes heller ikke man spiser så lite på 1500 kalorier så lenge man spiser ordentlig mat, så for meg har det gått ganske bra. Spiser det samme som resten av familien, sunn mat, men ungene får mere fett og karbohydrater naturligvis 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye tanker har gått igjennom hodet siden jeg skrev mitt siste innlegg. 

 

Jeg har bestemt meg for å takke nei til konsultasjon av lårene og ikke operere dem. 

 

-30 kilo vises på kroppen. Det er greit 😊 Jeg skal fokusere på å komme meg igjen, trene og akseptere meg selv i stedet for å tenke på alt som kunne vært bedre. Det er mitt bidrag til meg selv og dere som følger reisen min. Jeg ønsker ikke å være den som påvirker i feil retning. Magen og brystene gir fysiske plager som jeg er glad jeg får hjelp til, men så lenge jeg ikke oppriktig har daglige smerter eller plager så skal kropp få være kropp!

 

I morgen er det tid for brystreduksjon! Jeg gleder meg faktisk noe enormt, og da kan jeg endelig si at jeg er FERDIG! Da er det 6-8 uker med grotid også kan livet mitt endelig starte igjen. Føler jeg går på vent når jeg må begrense meg hele tiden. 

 

Ville vise dere arret mitt, forresten! Er neeesten ferdig grodd, men har et par punkter på høyre side som ble betent. Nå er det behandlet og ser endelig ut til å gro. Navlen har også er par punkt hvor det er grodd men så er huden så tynn at det går hull igjen. Litt frustrerende, men jeg tat godt vare på det og det går riktig veg. Jeg reagerer forresten på tape og har fått beskjed om å slutte med det til det har roet seg. Så kan jeg kanskje prøve på nytt. Skal egentlig ha tape på i 6 mnd, men det er ikke krise å la være. Litt leit om jeg ikke kan gjennomføre likevel, vil jo gjerne gjøre alt riktig.

 

Hvis noen har spørsmål så er det bare å komme med dem ❤️

IMG_20200816_144038.thumb.jpg.a3c7337f7012f918fb9253a444d0d10c.jpg

IMG_20200816_143907.thumb.jpg.8a2806ca4786ac339146d888f07dc789.jpg

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt som faen 😍

PSX_20200816_144649.thumb.jpg.afb2bec9840f76156a36ce67bcd02c73.jpg

(her ser dere forresten de to punktene o arret som ikke helt gror. Mistenker at det er tråden som ikke løser seg opp som den skal.. ) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en fantastisk jobb ❤️ Lurt å vente med lår. Du har store operasjoner, og du merker jo hvordan kroppen blir påvirket. La kroppen få gro skikkelig etter brystreduksjonen, start med styrketrening, og se hvor du er om et år til! :) Du vet jo hvor mye som kan skje på bare 12 måneder.

Hva slags teip brukte du? Jeg reagerer også på teip, men jeg takler kirurgisk teip i noen timer (typisk til soling), eller så kan man også kjøpe silketeip. Det koster mer, men jeg tror ikke man skal kunne reagere på det. Når jeg opererte måtte de gå over til det når jeg fikk en svær blemme rundt mine arr :P Sjekk det ut i alle fall! :) 

 Lykke til med operasjon imorgen, tenker det skal bli godt å bli ferdig, og bare kunne fokusere på å leges og bli sterkere igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Navani skrev:

Du har gjort en fantastisk jobb ❤️ Lurt å vente med lår. Du har store operasjoner, og du merker jo hvordan kroppen blir påvirket. La kroppen få gro skikkelig etter brystreduksjonen, start med styrketrening, og se hvor du er om et år til! :) Du vet jo hvor mye som kan skje på bare 12 måneder.

Hva slags teip brukte du? Jeg reagerer også på teip, men jeg takler kirurgisk teip i noen timer (typisk til soling), eller så kan man også kjøpe silketeip. Det koster mer, men jeg tror ikke man skal kunne reagere på det. Når jeg opererte måtte de gå over til det når jeg fikk en svær blemme rundt mine arr :P Sjekk det ut i alle fall! :) 

 Lykke til med operasjon imorgen, tenker det skal bli godt å bli ferdig, og bare kunne fokusere på å leges og bli sterkere igjen :hoppe:

Takk! ❤️

Har brukt 2 forskjellige kirurgiske taper og silikontape. Må uansett vente til alt har grodd nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altså så fantastisk, og FOR en innsats du har lagt ned! Jeg tror også det er lurt å vente med å gjøre mer, til kroppen har fått lov til å lege seg ferdig. Du har vært gjennom én stor operasjon, og skal gjennom en ny en. Beslutningen angående lår tror jeg rett og slett er lur! Mye kan endre seg med tiden, og per nå vet man jo ikke hva trening kan gjøre. Dessuten trenger kroppen ro til å komme seg etter operasjoner. Takket være dagboken din, har du gitt meg en god dose med inspirasjon til eget liv, til å holde fokus, samt ha fokus på de rette tingene. Du har vært en god bidragsyter på min egen reise angående kosthold og helse. Vi har forskjellige utgangspunkt, men jeg kan kjenne meg igjen i mye av frustrasjonen du skriver om. Såpass at jeg turte å starte min egen beskjedne dagbok om temaet. Så til deg, @addict, vil jeg bare si tusen hjertelig takk og lykke til i morgen!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Du er altså så fantastisk, og FOR en innsats du har lagt ned! Jeg tror også det er lurt å vente med å gjøre mer, til kroppen har fått lov til å lege seg ferdig. Du har vært gjennom én stor operasjon, og skal gjennom en ny en. Beslutningen angående lår tror jeg rett og slett er lur! Mye kan endre seg med tiden, og per nå vet man jo ikke hva trening kan gjøre. Dessuten trenger kroppen ro til å komme seg etter operasjoner. Takket være dagboken din, har du gitt meg en god dose med inspirasjon til eget liv, til å holde fokus, samt ha fokus på de rette tingene. Du har vært en god bidragsyter på min egen reise angående kosthold og helse. Vi har forskjellige utgangspunkt, men jeg kan kjenne meg igjen i mye av frustrasjonen du skriver om. Såpass at jeg turte å starte min egen beskjedne dagbok om temaet. Så til deg, @addict, vil jeg bare si tusen hjertelig takk og lykke til i morgen!❤️

You just made my day ❤️❤️❤️ takk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict skrev:

You just made my day ❤️❤️❤️ takk! 

Bare hyggelig kjære deg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2020 den 15.13, addict skrev:

Hei! 🥰

 

Oppretter denne dagboken for å dele min reise med vektnedgang, resultater og tanker som følger med. Kanskje noen vil være med på "reisen", eller kanskje du har vært der selv? 😊

 

Jeg er 30 år, har 2 barn og er forlovet (bryllupet er corona-utsatt). Jeg er 168 høy og har alltid vært overvektig. Siden jeg var 18 år så har jeg veid mellom 80 og 86 kilo opp og ned. Etter barn nr 2 så gikk jeg opp voldsomt i vekt etter et svangerskap med hyperemesis og veide til slutt 100 kilo. Hadde en BMI på 35,4.

 

Jeg tok tak i juli 2019 og per i dag så har jeg gått ned 24,5 kilo. Jeg veier i dag (21 mai 20) 75,5 kilo og skal fortsatt ned 5-10 kilo til. Jeg har kun telt kalorier og brukt aktivitetsklokke for å følge med på hvor mye jeg forbrenner. Har ikke trent noe særlig annet enn å gå litt tur. Ingenting hokus pokus, men veldig effektivt for meg 😊

 

24. juni skal jeg igjennom full bukplastikk og i august skal jeg ha brystreduksjon med løft. Er så utrolig spent på resultatet! Håper på å gå ned så mye jeg kan innen da 😍

 

Har du spørsmål så er det bare å komme med dem 🥰

 

(PS, hvis du vet hvem jeg er så setter jeg pris på diskresjon ❤️

(PS 2, det å dele bilder og å dele tanker rundt kropp og vektnedgang er veldig personlig for meg så jeg håper dere kan være snille ☀️

 

 

IMG_20200521_151139.jpg

Det synes at du har gått ned i vekt! 👏🏻Nå ble jeg inspirert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WhiteSwan skrev:

Det synes at du har gått ned i vekt! 👏🏻Nå ble jeg inspirert 😊

Så bra! Heia deg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gratulerer" med valget om å ikke ta lårene (nå hvertfall)! Jeg syns det høres fornuftig ut slik du tenker, og det er fint at du reflekterer omkring det. Jeg skal innrømme at jeg ikke helt forstår tankene og behovet om å "fikse alt", men så har jeg jo ikke vært med i den type grupper, og jeg har alltid hatt et ganske avslappet forhold til kropp. Likevel vet jeg jo så altfor godt hvor lett det er å la seg påvirke og hige etter det mer perfekte utifra sosiale medier, men på helt andre områder. Det er ikke bare ungdommer som påvirkes, og det er kan være lurt for oss voksne også å ta et steg tilbake og tenke på om det egentlig er så viktig med de lårene/nyoppusset stue/perfekt hage. 

Bli kjent med kroppen din slik den er nå! Du trenger ikke ha det travelt, får du lyst til å fikse lårene senere har du jo et hav av tid. :)

Masse masse lykke til i morgen! 

Og du ser smashing ut! Forstår derfor lite av hva du vil endre så veldig på. 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.8.2020 den 8.19, addict skrev:

Hvor flink er du til å ikke la deg påvirke av andre? 

 

Nå merker jeg at hvert innlegg her inne handler om problemer, og det er ikke sånn at jeg går rundt og har det vanskelig om dagene generelt sett. Jeg er fantastisk fornøyd med både hverdag, resultater og livet mitt altså 😂 Samtidig så merker jeg jo at jeg har enkelte ting som påvirker meg når jeg tenker over det. En ting jeg har innsett er en stor del av det er at jeg sammenligner meg selv veldig mye med andre.

 

Noe som har hjulpet meg veldig med venktnedgangen er å følge andre på samme reise. Jeg er veldig glad for at jeg også kan være den personen for andre, og ingenting varmer hjertet mitt så mye som når jeg får tilbakemelding om at jeg har sagt noe eller gjort noe som oppriktig er motivasjon for andre. Da føles dette større, for jeg kan oppriktig overbevise meg selv om at 30 kilo ikke er så veldig mye, at jeg burde gått ned mer. Noe som egentlig er helt tullete. Samtidig så er jeg også redd for å påvirke andre negativt. Jeg prøver å være veldig ærlig om hva som foregår "bak fasaden" og at det ikke bare er sånn at jeg gikk ned i vekt også ble det helt uproblematisk. 

 

Uansett, jeg kan sitte i nærmest timesvis og se på før/etterbilder på Instagram. Folk som har klart det, det inspirerer og gjør noe med motivasjonen. Likevel så merker jeg at det tipper over fra motivasjon av resultatet til å ønske det samme resultatet. Noen som kjenner seg igjen?

 

Jeg har sammenlignet meg med jenter som er 15 cm smalere i midja enn hva jeg er nå, og som på bilder har mellomrom mellom lårene. Sannheten er at de egentlig er lavere enn meg, veier mindre og rett og slett har en helt annen genetikk. Og vet du? Det mellomrommet mellom lårene eksisterer egentlig ikke annet enn på bilder. Før jeg opererte så visste jeg ikke hvilket resultat jeg kunne vente meg, så jeg satt og prøvde å se det for meg hele tiden og har derfor sett på andre. Dette har jeg ikke helt klart å legge fra meg selv om jeg nå har resultatet, og jeg må rett og slett jobbe med å skjønne at jeg og kroppen min ikke er det samme som noen andres på Instagram. Jeg er ikke naturlig smal i midja og kommer nok heller aldri til å ha veldig smal midje. Det er ikke sikkert at jeg noen gang kommer til å få mellomrom mellom bena, selv etter huden er borte, fordi jeg heller ikke har veldig brede hofter. Og alt dette er jo helt ok!

 

Jeg ser alt dette veldig godt i gruppene med folk som har gjennomgått det samme som meg. Det er et ekstremt fokus på hvor høy man er, hvilken bmi man har, hvor man er operert ect fordi man sammenligner seg selv med andre. Folk glemmer at det er store forskjeller på alder, hudkvalitet, totalt vekttap, kroppsform, genetikk, underhudsfett.. Jeg feks har en veldig god hudkvalitet, jeg har mye fett i underhuden som gjør at den er elastisk og heller ikke rynker seg. Det gjorde at kirurgen kunne ta så mye hun trengte og at jeg har flat mage når jeg sitter, mens andre kanskje har tynnere og mindre elastisk hud og må ha igjen overskuddshud for å klare å rette seg opp. Det betyr ikke at resultatet er dårligere eller at kirurgen har gjort en dårlig jobb, men det var det utgangspunktet man hadde. Jeg kan feks heller ikke operere huden jeg har under armene fordi det meste ligger bakover mot rygg, mens andre har et bedre utgangspunkt for akkurat det. Jeg vet ikke engang om det er normalt å ha den huden der, fordi jeg ikke har et utgangspunkt for meg selv. Så jeg må lære meg å tenke at "det er sånn en kropp skal være".

 

Jeg har faktisk fått en liten eyeopener fra to jenter på Instagram og som jeg vil anbefale videre, kanskje andre også kan få utbytte av å følge dem 😊

 

@maeve_madden fordi hun har en veldig ekte væremåte med stort fokus på at kroppen er som den er og ikke er som på Instagram. Det høres rart ut, men jeg som alltid har vært overvektig har faktisk trengt en forklaring på at det er normalt å bli oppblåst og at magen faktisk øker i størrelse når man spiser (har ikke skjønt hvorfor folk må åpne buksa etter de har spist fordi fettet mitt bare har blitt mer komprimert så jeg har ikke lagt merke til det før 😂)

@theirongiantess fordi hun har en helt fantastisk ærlig tilnærming til vekttap, det å gjøre jobben, å poengtere unskyldninger og en veldig fin tilnærming til kropp og vekt.

 

Håper alle får en veldig fin dag! Jeg kantkjørte bilen i går og den måtte hentes av viking, så jeg er uten bil og kommer meg ikke på jobb. Har derfor lagt inn en feriedag. Just my luck!

IMG_20200802_120151.thumb.jpg.613fd1103a63aa3e56ee5be04320515d.jpg

Og forresten, livet er ikke bare abs og fine selfies i speilet. Sånn ser jeg ut hvis jeg går uten body i noen timer og spiser litt 😬

 

Sjekk ut danaemercer på Instagram, hun viser hvordan samme kropp kan se ulik ut på bilder, veldig feelgood konto 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Albbas skrev:

"Gratulerer" med valget om å ikke ta lårene (nå hvertfall)! Jeg syns det høres fornuftig ut slik du tenker, og det er fint at du reflekterer omkring det. Jeg skal innrømme at jeg ikke helt forstår tankene og behovet om å "fikse alt", men så har jeg jo ikke vært med i den type grupper, og jeg har alltid hatt et ganske avslappet forhold til kropp. Likevel vet jeg jo så altfor godt hvor lett det er å la seg påvirke og hige etter det mer perfekte utifra sosiale medier, men på helt andre områder. Det er ikke bare ungdommer som påvirkes, og det er kan være lurt for oss voksne også å ta et steg tilbake og tenke på om det egentlig er så viktig med de lårene/nyoppusset stue/perfekt hage. 

Bli kjent med kroppen din slik den er nå! Du trenger ikke ha det travelt, får du lyst til å fikse lårene senere har du jo et hav av tid. :)

Masse masse lykke til i morgen! 

Og du ser smashing ut! Forstår derfor lite av hva du vil endre så veldig på. 😅🙈

Hehe ja, du har jo rett. Jeg tror at for meg så handler det om at jeg i utgangspunktet har hatt en forestilling om at jeg ikke har vært SÅ stor at løs hud er noe jeg trenger å tenke på. I tillegg så har jeg følt så mye mestringsfølelse og makt over egen kropp når jeg selv har tenkt at jeg kan bestemme hvordan jeg skal se ut, og plutselig så når jeg målet også er det ikke som forventet, hvis det gir mening? Det får meg til å føle meg veldig maktesløs og litt sånn "hvis jeg ikke kan bestemme selv hva er da vitsen?". Det handler nok mye om hva som har vært drivkraften min og hvor forventningene lå. Og nok også at det jeg selv har brukt som motivasjon plutselig ikke er oppnåelig og det knuser selvbildet litt. Jeg har også hatt en forestilling om at den dagen jeg er slank så er jeg også automatisk lykkelig. Noe som egentlig er litt søkt, for jeg er ikke ulykkelig. Jeg elsker livet mitt. Men så har jeg alltid hatt et slags selvhat ovenfor kroppen som jeg innser ikke nødvendigvis handler kun om overvekt.

 

Når det er sagt så vet jeg at det ikke er logisk og at jeg må jobbe med det. Det sitter først og fremst i hodet. Jeg har flere og flere dager nå hvor jeg ser meg selv i speilet og bobler over av stolthet, og noen dager så fokuserer jeg mer på at jeg ikke har så smal midje som jeg trodde jeg skulle få og at lårene har løs hud. Av og til så ser jeg bare 30 kilo overvekt og sier til meg selv at det ikke er så stor forskjell. 

 

Jeg tror jeg er på veldig god veg til å falle mer til ro i meg selv 😊 men det er definitivt ikke noe som kommer gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Hvor mange kalorier spiser du ila dagen og hva slags aktivitetsklokke har du? 

Det kommer an på hvor mye jeg har forbrent, har ligget i gjennomsnitt 500 kcal under 😊 har brukt fitbit charge 3 og fikk Garmin Venu i 30-årsgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...