Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

Hei! Har knapt tid til å skrive i min egen for tiden, leser her og ville bare si takk for alt du deler, for en inspirasjon å komme etter deg. Takk, du er rå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Addict! 
 

Jeg har vært innom her jevnt og trutt, men denne dagboken din begynner å bli så lang at det er ikke bare-bare å finne fram i jungelen, hihi!

Du har sikkert svart på dette før, men hvor mange cm heng hadde du før operasjon? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pinkpashion skrev:

Hei Addict! 
 

Jeg har vært innom her jevnt og trutt, men denne dagboken din begynner å bli så lang at det er ikke bare-bare å finne fram i jungelen, hihi!

Du har sikkert svart på dette før, men hvor mange cm heng hadde du før operasjon? ☺️

Nei ser det ikke er så lett å finne fram! 

Jeg vet ikke, er dessverre svaret! Men langt ifra 7 cm som man gjerne ser på nett at man må ha. Jeg hadde løs hud over hele magen og ikke bare nederst, og kirurgen min så på helheten og ikke så mye på akkurat det nederste henget. 

PSX_20200622_154319.thumb.jpg.138eeb4584891bf7c6a50089aafc3beb.jpg

Legger ved dette, hvis det kan hjelpe 😊 Definitivt ikke en av de peneste bildeseriene jeg har på telefonen 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20200826_102153.thumb.jpg.f59ee405bea05dab5b7a91818aecc228.jpg

 

Ville bare vise dere baksiden med å være nyoperert. Det er definitivt ikke sånn at man bare kan legge seg under kniven også våkner man opp fresh to go. Første bilde er tatt morgen og andre bildet er tatt kveld. 

 

Hovner veldig opp og blir oppblåst. Skulle tro jeg ble gravid ila dagen 😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange ikke tenker på konsekvensene av operasjon (uansett hva det er), og at det tar tid å komme seg. Har selv blitt operert for helt andre ting, og som min lege sa: "Operasjonen er fort over. Det er tida etterpå som blir knalltøff". Det var snakk om en operasjon med påfølgende rehabilitering, som er litt annerledes, men det er noe i det :)

Er bare å gi det tid! Og husk at normale, slanke mennesker blir også oppblåst i løpet av dagen. Jeg blir det om jeg spiser en stor middag, eller masse snacks. Oppblåst er også normalt :) Du har ekstra hevelser også selvsagt, så litt mer, men det er få som har helt´flat mage hele dagen. Jeg har ikke hatt det når min mage har vært helt flat.

Hvordan går det med puppene? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Addict 😊

Håper alt går bra i rekonvalesens 😊

Et lite spørsmål; hvor lang tid tok det før du fikk time til operasjon etter konsultasjonen? 

Endret av Elle81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Elle81 skrev:

Hei Addict 😊

Håper alt går bra i rekonvalesens 😊

Et lite spørsmål; hvor lang tid tok det før du fikk time til operasjon etter konsultasjonen? 

Takk for det 😊

 

Jeg er dessverre ikke representabel for hvermannsen akkurat der, for jeg har helseforsikring via arbeidsgiver og har derfor behandlingsgaranti. Jeg fikk operasjon 13 dager etter konsultasjon og valgte selv å flytte den 1,5 mnd fordi mannen måtte ha fri fra jobb. 

 

Anbefaler deg å melde deg inn i bukplastikk.com-gruppa på Facebook. De fleste ser ut til å vente 8 mnd til 1 år, og noen velger å bli henvist til sykehus med kortest ventetid og heller reise. Det har vært en del utsettelser og lengre ventetid pga korona også.

 

1 time siden, Navani skrev:

Tror mange ikke tenker på konsekvensene av operasjon (uansett hva det er), og at det tar tid å komme seg. Har selv blitt operert for helt andre ting, og som min lege sa: "Operasjonen er fort over. Det er tida etterpå som blir knalltøff". Det var snakk om en operasjon med påfølgende rehabilitering, som er litt annerledes, men det er noe i det :)

Er bare å gi det tid! Og husk at normale, slanke mennesker blir også oppblåst i løpet av dagen. Jeg blir det om jeg spiser en stor middag, eller masse snacks. Oppblåst er også normalt :) Du har ekstra hevelser også selvsagt, så litt mer, men det er få som har helt´flat mage hele dagen. Jeg har ikke hatt det når min mage har vært helt flat.

Hvordan går det med puppene? :P 

Ja du har helt rett. Jeg var forberedt men samtidig ikke, hvis du skjønner? Hadde for eksempel ikke sett for meg at buksene mine ikke skulle passe, og det er litt nederlag mtp hvor mye jeg har brukt på ny garderobe 🙊

 

Puppene har det veldig fint! De ser ihvertfall fantastiske ut, hvis man ser bort ifra all tapen, at de er helt gule og litt firkanta pga hovenhet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Elle81 skrev:

Hei Addict 😊

Håper alt går bra i rekonvalesens 😊

Et lite spørsmål; hvor lang tid tok det før du fikk time til operasjon etter konsultasjonen? 

Må bare svare på denne, jeg har operert på samme klinikk/samme kirurg. Ble henvist av fastlege. Fikk time til konsultasjon ca 1 mnd etter henvisning og operasjon 3 mnd etter konsultasjon. Kunne fått etter 2 uker, men valgte selv å utsette slik at det passet med jobb. Opererte lår, mage og armer der. 6-8 uker mellom alle operasjonene, så begynte i desember og var ferdig med alt i mai året etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leia17 skrev:

Må bare svare på denne, jeg har operert på samme klinikk/samme kirurg. Ble henvist av fastlege. Fikk time til konsultasjon ca 1 mnd etter henvisning og operasjon 3 mnd etter konsultasjon. Kunne fått etter 2 uker, men valgte selv å utsette slik at det passet med jobb. Opererte lår, mage og armer der. 6-8 uker mellom alle operasjonene, så begynte i desember og var ferdig med alt i mai året etter. 

Så bra at du slapp å vente! Har inntrykk av at Volvat Stokkan generelt sett har ganske kort ventetid men at ting nå har litt etterslep pga korona 😊

 

Er du fornøyd med resultatet? 

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leia17 skrev:

Må bare svare på denne, jeg har operert på samme klinikk/samme kirurg. Ble henvist av fastlege. Fikk time til konsultasjon ca 1 mnd etter henvisning og operasjon 3 mnd etter konsultasjon. Kunne fått etter 2 uker, men valgte selv å utsette slik at det passet med jobb. Opererte lår, mage og armer der. 6-8 uker mellom alle operasjonene, så begynte i desember og var ferdig med alt i mai året etter. 

Tusen takk for svar :) 

Er ferdig med konsultasjonen der, men har ikke fått dato for operasjon enda. Jeg spurte da jeg var der og de sa at det kunne ta 6-8 måneder 😢, så det var godt å høre at det kan gå raskere. Jeg håper jeg får det så raskt som mulig, kjenner jeg er skikkelig utålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, addict skrev:

Takk for det 😊

 

Jeg er dessverre ikke representabel for hvermannsen akkurat der, for jeg har helseforsikring via arbeidsgiver og har derfor behandlingsgaranti. Jeg fikk operasjon 13 dager etter konsultasjon og valgte selv å flytte den 1,5 mnd fordi mannen måtte ha fri fra jobb. 

 

Anbefaler deg å melde deg inn i bukplastikk.com-gruppa på Facebook. De fleste ser ut til å vente 8 mnd til 1 år, og noen velger å bli henvist til sykehus med kortest ventetid og heller reise. Det har vært en del utsettelser og lengre ventetid pga korona også.

 

Ja du har helt rett. Jeg var forberedt men samtidig ikke, hvis du skjønner? Hadde for eksempel ikke sett for meg at buksene mine ikke skulle passe, og det er litt nederlag mtp hvor mye jeg har brukt på ny garderobe 🙊

 

Puppene har det veldig fint! De ser ihvertfall fantastiske ut, hvis man ser bort ifra all tapen, at de er helt gule og litt firkanta pga hovenhet 😂

Takk for svar :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Så bra at du slapp å vente! Har inntrykk av at Volvat Stokkan generelt sett har ganske kort ventetid men at ting nå har litt etterslep pga korona 😊

 

Er du fornøyd med resultatet? 

Sikkert litt etterslep ja, måtte ta armene på nytt da de tok litt lite, men gjorde det i mars i år, så er fornøyd nå :) Fornøyd med resten også, bortsett fra koronakiloene som har sneket seg på 😅 Magen er like fin da 👌 Men skal sies at jeg fortsatt blir hoven innimellom, 1,5 år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elle81 skrev:

Tusen takk for svar :) 

Er ferdig med konsultasjonen der, men har ikke fått dato for operasjon enda. Jeg spurte da jeg var der og de sa at det kunne ta 6-8 måneder 😢, så det var godt å høre at det kan gå raskere. Jeg håper jeg får det så raskt som mulig, kjenner jeg er skikkelig utålmodig...

Du kan si at du vil stå på lynliste hvis de får en avbestilling. Jeg gjorde det da jeg skulle fikse armene, de sa ca 6 mnd ventetid da å, men tok 8 dager. Alltid noen som avlyser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Leia17 skrev:

Sikkert litt etterslep ja, måtte ta armene på nytt da de tok litt lite, men gjorde det i mars i år, så er fornøyd nå :) Fornøyd med resten også, bortsett fra koronakiloene som har sneket seg på 😅 Magen er like fin da 👌 Men skal sies at jeg fortsatt blir hoven innimellom, 1,5 år etterpå.

Ja har forstått at det er veldig vanlig 😊 har et lite eseløre på høyre side som jeg håper hun kan fikse, sikkert etter 1-årskontrollen. Ellers er det virkelig ingenting å klage på, er så fornøyd med Dr. Isern ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

Ja har forstått at det er veldig vanlig 😊 har et lite eseløre på høyre side som jeg håper hun kan fikse, sikkert etter 1-årskontrollen. Ellers er det virkelig ingenting å klage på, er så fornøyd med Dr. Isern ❤️

Slapp unna eselører jeg, men er også veldig fornøyd! Mange sier hun er kald/hard. Men tenker at de skal ikke engasjere seg i følelsene til pasientene, men det medisinske grunnlaget. Hun er kort, men svarer jo om man lurer på noe og sier det som må sies, samt er realistisk. Tror en del forventer alt for mye ifht utgangspunkt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leia17 skrev:

Du kan si at du vil stå på lynliste hvis de får en avbestilling. Jeg gjorde det da jeg skulle fikse armene, de sa ca 6 mnd ventetid da å, men tok 8 dager. Alltid noen som avlyser ;)

Så fint å høre :) Jeg sa ja til å stå på en slik liste, så da krysser jeg bare fingrene for at det går raskt.

Kjenner jeg er litt utålmodig for jeg føler at den store, dissende magen ligger som et forkle foran på kroppe og "ødelegger resultatet" av slankingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, addict skrev:

Ja har forstått at det er veldig vanlig 😊 har et lite eseløre på høyre side som jeg håper hun kan fikse, sikkert etter 1-årskontrollen. Ellers er det virkelig ingenting å klage på, er så fornøyd med Dr. Isern ❤️

Det er betryggende å høre at kirurgen er dyktig. Jeg har tatt flere operasjoner, både med og uten narkose og alle har gått bra, men jeg kjenner at etter hvert som jeg har blitt mer voksen (nærmer meg 40 med stormskritt 🙈) og etter at jeg fikk mine 3 barn så har jeg blitt mer pysete og redd for slike ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leia17 skrev:

Slapp unna eselører jeg, men er også veldig fornøyd! Mange sier hun er kald/hard. Men tenker at de skal ikke engasjere seg i følelsene til pasientene, men det medisinske grunnlaget. Hun er kort, men svarer jo om man lurer på noe og sier det som må sies, samt er realistisk. Tror en del forventer alt for mye ifht utgangspunkt 😅

Jeg synes er var veldig omsorgsfull jeg 😊 Hun småprater ikke veldig mye, men hun skrøt oppriktig av både vektnedgangen, så helheten, skrøyt veldig mye av resultatet og forklarte veldig godt hvorfor hun ikke ville operere axiller på meg. Føler meg veldig sett av henne. 

 

3 minutter siden, Elle81 skrev:

Så fint å høre :) Jeg sa ja til å stå på en slik liste, så da krysser jeg bare fingrene for at det går raskt.

Kjenner jeg er litt utålmodig for jeg føler at den store, dissende magen ligger som et forkle foran på kroppe og "ødelegger resultatet" av slankingen min.

Skjønner veldig godt den følelsen ❤️ hold ut, det er definitivt verdt det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

Jeg synes er var veldig omsorgsfull jeg 😊 Hun småprater ikke veldig mye, men hun skrøt oppriktig av både vektnedgangen, så helheten, skrøyt veldig mye av resultatet og forklarte veldig godt hvorfor hun ikke ville operere axiller på meg. Føler meg veldig sett av henne. 

 

Skjønner veldig godt den følelsen ❤️ hold ut, det er definitivt verdt det! 

❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, addict skrev:

Nei ser det ikke er så lett å finne fram! 

Jeg vet ikke, er dessverre svaret! Men langt ifra 7 cm som man gjerne ser på nett at man må ha. Jeg hadde løs hud over hele magen og ikke bare nederst, og kirurgen min så på helheten og ikke så mye på akkurat det nederste henget. 

PSX_20200622_154319.thumb.jpg.138eeb4584891bf7c6a50089aafc3beb.jpg

Legger ved dette, hvis det kan hjelpe 😊 Definitivt ikke en av de peneste bildeseriene jeg har på telefonen 😂

Takk for svar ☺️ Aleris her jeg bor har hatt en grense på 5 cm heng for å bli tatt inn til konsultasjon etter henvisning fra lege (har spurt dem selv), men ser også et helhetlig bilde. Jeg fikk per definisjon operasjonen godkjent etter første svangerskap, men ønsket å vente til jeg hadde fått begge barna mine. Fikk sistemann for 4 år siden, men nå har ikke lengre Aleris her offentlig avtale, og jeg må reise med fly for å få komme på konsultasjon og operasjon i en annen by, for enkelhets skyld vil jeg operere meg her i byen. Så jeg har ventet og ventet, i håp om at Aleris her skal få offentlig avtale igjen, men det skjer jo ikke 😭 Så nå må jeg nok belage meg på å eventuelt opereres utenbys. 
 

Edit: Min mage er veldig lik din! Jeg er godt trent og trener styrke flere ganger i uka. Markerte muskler på armene, rumpa og lårene, men hvem vet hva som gjemmer seg under løshuden på magen 😂

Har forøvrig tatt brystreduksjon. Den ble og innvilget og godkjent mellom barn 1 og 2, men ventet til etter siste svangerskap og ammeperiode var vel overstått. Rakk å gjennomføre den her i byen mens Aleris hadde offentlig avtale, og har ikke angret et sekund!! Fikk et nytt liv med mindre pupper. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...