Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

On 10/17/2020 at 5:45 PM, addict said:

Jeg hadde 5 kg i sekk på ryggen, og det er det kjappeste jeg har løpt hittil. De 5 kiloene merktes sinnsykt godt, helt utrolig at jeg har hatt 26 kilo mer på kroppen før.... 

Ha, er det ikke rart? Jeg har gått ned 7kg og går mye i skogen med en ryggsekk som veier akkurat like mye pga fotoutstyr. Men det er jo et enormt slit å drasse på den ryggsekken, den veier stein! Jeg skjønner bare ikke at jeg gikk rundt hver dag med samme vekt fordelt på kroppen for tre år siden. Det eneste som føles likt er hva jeg kaller press i føttene, at de liksom presses ned i bakken. Den følelsen er borte nå heldigvis.

Det har vært mye lettere for meg å gå ned litt uten en masse trening fordi jeg slapp å bli så skrubbsulten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Så utrolig motiverende å lese om historien din! Og så utrolig mange tanker jeg kjenner meg igjen i mens jeg skumleser gjennom de mange sidene. Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! 

 

Takk for alle de fine meldingene jeg har fått ❤️

 

Ville bare komme med en liten oppdatering!

 

Tiden etter operasjonene ble psykisk mye tyngre enn forventet. Jeg måtte holde meg i ro i flere måneder, gikk opp noen kilo, fikk for meg at jeg skulle fikse på absolutt alt, gå ned mer i vekt og samtidig så hadde jeg i perioder problemer med å kontrollere spisemønsteret mitt med tanke på overspising. I perioder har jeg vært mer misfornøyd med eget utseende nå enn da jeg veide 100 kilo.

 

Å gå ned i vekt er ingen enkel prosess når årsaken til overvekt ikke nødvendigvis kun er fysisk. Det å endre tankemønster uten å bli påvirket i negative retninger og å få varige endringer er ekstremt vanskelig. At man ikke blir lykkelig av å miste kiloene er noe man bare tror er tull som overvektig, for det virker som om det er overflødig fett som er problemet. Det er det ikke. Det er grunnen til overvekten som er problemet. Denne forsvinner ikke nødvendigvis når man er slank, den bare forplanter seg og følger en annen spiral.

 

Dette skriver jeg for å bidra. Jeg vil at du som er i den samme prosessen skal vite at dette KAN skje. Det er selvfølgelig forskjellig fra person til person, men jeg tror at alle opplever et snev av det på en eller annen måte. Det å endre seg både psykisk og fysisk kan være beintøft, og den følelsen man får når man går ned en kilo kan bli altoppslukende og avhengighetsskapende. Man tror at det man ser på sosiale medier er fasiten, men sannheten er at ikke engang de som er fasiten ser slik ut når de ikke poserer i speilet. Anbefaler å følge @danaemercer på Instagram, for det har faktisk vært en eyeopener for meg. Det å se at en slank kropp også har det vi i samfunnet ser på som "flaws" og at det også er normalt fordi det rett og slett helt normalt. Vi lever ikke i en evig posering i riktig vinkel. Det høres kanskje banalt ut, men for meg som aldri har vært normalvektig har det faktisk vært noe jeg har måttet lære meg.

 

Uansett, ingen er tjent med å løpe rundt i sin egen spiral av vanskeligheter. Jeg har vært gressenke 80% av denne senhøsten og vinteren, er i 100% jobb med 2 barn alene, vi bygger hus, gifter oss om 1,5 mnd og lever midt i en pandemi. Det sier seg selv at jeg måtte tvinge meg selv til å ta grep for å ikke gå helt under 😂

 

Jeg kuttet ut kvinneguiden for å hjelpe meg til å slutte å fokusere. Jeg sluttet å telle kalorier (dette var overraskende vanskelig og jeg tok meg selv i å snik-regne på enkelte måltider). Sluttet å bruke aktivitetsklokke for å telle kalorier og skritt. Fokuserte på at jeg kunne spise når jeg ville så lenge jeg tok sunne valg og modererte meg. Holde snop osv til helgene.

 

Det har tatt ganske lang tid, men jeg føler nå at jeg er på en ganske god plass. Jeg veier nå 1 kilo mer enn hva jeg veide på operasjonsdagen og går sakte men sikkert nedover uten at jeg er ekstremt opptatt av det. Jeg er heller ikke lengre så kritisk til meg selv. Tanken om å gå ned mer er der, men ikke på den måten at jeg tenker at jeg skal gjøre det ved å telle kalorier og være sulten på noe vis. Det kan ta et år, det kan ta 2. Så lenge jeg klarer å få et varig og normalt forhold til mat i hverdagen så er det nok akkurat nå. Jeg fikk også se bilder av meg selv i brudekjolen da vi var der for å få den tilpasset, og jeg tenkte faktisk at WOW er det meg!?!? Dere skal få se bilder. Jeg må bare få giftet meg først 😍

 

Det ble et mye lengre innlegg enn jeg hadde tenkt, men så vet dere hva som rører seg. Jeg har ikke tenkt å slutte å oppdatere her nettopp fordi de aller fleste jeg vet av som har vært i samme prosess slutter å dele. Det er vanskelig å faktisk få informasjon om HVA som er vanskelig med å holde vekta, men man får likevel høre av alle at det er da jobben starter. Håper jeg kan bidra litt der 😊

 

Det er ikke sikkert jeg er like aktiv hele tiden, men jeg leser alle meldingene dere skriver og setter veldig stor pris på det ❤️

 

Hvis det er noe spesielt dere lurer på og som dere vil jeg skal skrive et innlegg om så veldig gjerne gi meg beskjed så skal jeg gledelig dele 😊

 

Ooogså vet jeg mange er her for bilder, so here you go:

IMG_20201203_081806.thumb.jpg.0048d4eb66358ca1014bc74ce7a23b79.jpg

 

Screenshot_20201203_082058.thumb.jpg.a14b1fdb428dcf46dde448c41a641c35.jpg

 

Screenshot_20201125_214255_com.huawei.himovie.overseas.thumb.jpg.222b6f25d8dfd27f340d289b85be7118.jpg

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du deler så åpenhjertig! Pass på deg selv, og kutt ut alt som krever noe ekstra i denne perioden. Høres ut som du holder på å få et sunt forhold til mat og spising, og det er ekstra imponerende når det koker rundt en, synes jeg. Jeg håper du klarer å kose deg litt også i denne stressende perioden (ikke nødvendigvis med mat, men senke skuldrene og ha det hyggelig). Og veldig spennende at du gifter deg om bare 1,5 måned! :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler. ❤️ Det er sååå viktig med den siden av prosessen også. Og du er virkelig en superkvinne, alt det du får gjort og går gjennom med både arbeid, som gressenke, hus og barn. Wow! 

 

Håper du får en nydelig førjulstid. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei 😁 så fantastisk du ser ut 😁 har du fått "ny" navle? Kan jeg få se hvordan arret er? 

Jeg holder på å sette meg inn i bukplastikk, da magen ikke trekker seg tilbake etter siste svangetskap... Men synes det er et herk å lese seg opp, sile ut hva som er relevant... Og alle bilder er tatt etter ca en mnd, så slutter folk å oppdatere.. Har du en side å anbefale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkar skrev (På 24.1.2021 den 17.09):

Hei 😁 så fantastisk du ser ut 😁 har du fått "ny" navle? Kan jeg få se hvordan arret er? 

Jeg holder på å sette meg inn i bukplastikk, da magen ikke trekker seg tilbake etter siste svangetskap... Men synes det er et herk å lese seg opp, sile ut hva som er relevant... Og alle bilder er tatt etter ca en mnd, så slutter folk å oppdatere.. Har du en side å anbefale? 

Hei! Bukplastikk-gruppen på Facebook 😊

 

Her er bilde av arrene. 

 

Snapchat-1867759060.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne vekttap-reisen startet med at jeg skulle inn i en brudekjole (som jeg slanket meg milevis ut av) så ville jeg bare vise dere et bilde fra selve bryllupsdagen ❤️

 

Korona ødela bryllupet og vi har hatt 4 forskjellige datoer. Til slutt dro vi på rådhuset med en kjole fra Bubbleroom og slør fra AliExpress. Brudekjolene jeg egentlig skulle ha henger i skapet og vi hadde 8 gjester til bord i kjent Korona-stil med avstand og antibac. Selv om det er veldig sårt og kjipt så er jeg nå gift med drømmemannen min, og det er tross alt det viktigste 🥰

Screenshot_20210131_184649.thumb.jpg.7c9e219c4f68b7fbe0340e1e81c9e68e.jpg

 

Håper alle har det fint ❤️

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

addict skrev (3 timer siden):

Hei! Bukplastikk-gruppen på Facebook 😊

 

Her er bilde av arrene. 

 

 

Arret er veldig fint, er jo bare et halvt år gammelt 😊 og pen navle 😊 hvem opererte deg? 

Hadde du problem med at navlen din blei klissete før operasjonen? Har fått løs hud over navlen, og klissete navle..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE MED BRYLLUP! ❤️ Også så utrolig fin du var, blir litt rørt av bildene du la ut ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sokkar skrev (11 timer siden):

Arret er veldig fint, er jo bare et halvt år gammelt 😊 og pen navle 😊 hvem opererte deg? 

Hadde du problem med at navlen din blei klissete før operasjonen? Har fått løs hud over navlen, og klissete navle..

Operert hos Isern på Volvat Stokkan. Ja jeg hadde infeksjon i navlen på slutten og ble veldig rød/sår i henget. 

 

Er veldig fornøyd med arrene ❤️ de plager meg på ingen måte, synes de er ganske spennende 😄

 

Jolene skrev (10 timer siden):

GRATULERER SÅ MYE MED BRYLLUP! ❤️ Også så utrolig fin du var, blir litt rørt av bildene du la ut ❤️

Tusen takk 🥰 husker når jeg bare satt og fulgte med på vi som venter på frieri-gruppa 😂❤️

neon_sun skrev (10 timer siden):

Gratulerer så mye med bryllupet ♥️ 

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (4 minutter siden):

Operert hos Isern på Volvat Stokkan. Ja jeg hadde infeksjon i navlen på slutten og ble veldig rød/sår i henget. 

 

Er veldig fornøyd med arrene ❤️ de plager meg på ingen måte, synes de er ganske spennende 😄

 

Tusen takk 🥰 husker når jeg bare satt og fulgte med på vi som venter på frieri-gruppa 😂❤️

Tusen takk ❤️

Hihi, samme her ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med giftemål ❤ nydelig kjole selv om det ikke ble som tenkt! Nå håper jeg dere får en flott tid som nygift🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...