Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

oh yes kom på en til fra barneskolen da vi sang for maten!

O du som ETER liten fugl!

Jeg trodde det var "Å du! sa Mette; liten fugl, velsign vår mat og gud." Oppdaget ikke før i niende klasse at det var "Å, du som metter liten fugl, velsign vår mat, å Gud". :oops:

Mange varianter av denne, og her er min:

Og du som heter liten fugl, velsign vår mat og gud, amen.

"Å du som møtte liten gud, velsign vår mat og fulg" :fnise:

Priceless! :gullengel: Gullkorn fra barnemunn!

Noen som har flere varianter av denne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Atanih2
Skrevet

Jeg fikk jo aldri med meg hva de sang på nasjonalsangen på 17.mai,

så jeg trodde de sang "Furu trær vidt over vannet". :D

Gjest Uglefot
Skrevet (endret)

Den der mytji lys og mytji varme av Åge Aleksandersen,når han synger og føglan ska vis vei,der trudde jeg han sang føglan ska vi sveis..Skjønte ikke hvorfor han sang om å sveise fugler. Var vel rundt 5-6år.

edit;skriveleifing

Endret av Uglefot
Skrevet

Bryan Adam sin summer of 69. Strofen går som dette "Standing on your mother's porch", jeg trodde lenge det var "Stealing your mothers Porsche"..

Skrevet
:skratte: så mye bra!
Skrevet

ikke helt hørt feil, men misforstått betydning.

Jeg trodde lenge den sangen om å kjøre E6, handlet om en utro dame... Ble voksen før jeg plutslig forstod eller ble fortalt betydningen... (Kanskje påvirket av utro far???)

Jeg kjører EEEEEE6, den strakaste vei, kanskje ligger det noen i arman dine nooo....

sangen ble mye finere når jeg forstod det handlet om en baby... (eller????) hihihi

Det trodde jeg også, helt til det plutselig gikk opp for meg nå nylig :ler:

• Liker 1
Skrevet

Godt vi er to;-) hihihi

Skrevet

ikke helt hørt feil, men misforstått betydning.

Jeg trodde lenge den sangen om å kjøre E6, handlet om en utro dame... Ble voksen før jeg plutslig forstod eller ble fortalt betydningen... (Kanskje påvirket av utro far???)

Jeg kjører EEEEEE6, den strakaste vei, kanskje ligger det noen i arman dine nooo....

Samme her! :ler:

Skrevet

Salmen "Milde Jesus" går slik:

Milde Jesus du som sagde

at til dig skal barnet gå.

Jeg tolket det slik at Jesu sagde, altså med

sag. Logisk. Han var jo snekker, ikke sant?

Jeg var 6- 7 år gammel.

Gjest Vanndråpe
Skrevet

I Kaizers Orchestra sin Hevnervals trodde jeg de sang: "Eg har kjøttdeig mellom beina når eg går", men så var det visst kjetting de sang..

Skrevet

Da jeg var liten fikk jeg Bonnie Tyler sin sang Bitter blue til å bli Baby blue!

Trodde det fortsatt jeg :ler:

Skrevet

Sting sin Englishman in New York...

"Oooh, I'm an alien, I'm a legal alien, I'm an englishman in New York"

hørte tydelig Eagle-Alien jeg :ler:

Synger btw enda om Ørne-Romvesen hver gang jeg synger til den :grine2:

Jeg har alltid trodd det var

Oooh, I'm an alien, I'm an evil alien, I'm an englishman in New York

Skrevet

Vengaboys hadde en sang som alle gikk å sang på: Hey, we're going to eat pizza! Men egentlig gikk den slik: Hey, we're going to Ibitza!

Bonnie Tyler hadde en som alle sang på også: Baby blue, baby blue, I can't take my heart from you.

Men egentlig gikk den slik; Bitter blue, bitter blue, I can't take my heart from you.

Har hørt flere, men kommer ikke på noen i slengen.

:ler:

Skrevet

Haha, det minner meg forresten om at jeg misforstod DDE sin tekst totalt, jeg trodde han sang Rompa mi ... Æ prumpe gjerne for å holde kroppen sunn.

Nei, den går slik:

Rompa mi - Du e så glad i rompa mi

Æ pumpe jern for å få kroppen sunn

Haha! Det trodde jeg også... Tenkte at "jaja, det er jo fint å ikke være oppblåst, kanskje..."

Skriver under på den med E6 også. Trodde han oste nordover for å ta dama på fersken, liksom... Hvorfor har jeg så vanskelig for å forstå DDE?

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden er fantastisk. Jeg ler så jeg holder på å daue her... :skratte:

Har forøvrig en herlig en fra ei venninne, som i mange år trodde Kjærlighetsvisa hadde "fire kalde pinnsvin nedi vannet" (originalen er fire kalde pils ligg nedi vannet". Haha!

Skrevet

:sjenert:

Jeg har frem til nå trodd Sting har sunget følgende:

"Ooh, I'm an alien, I'm a little alien,

I'm an Englishman in New York"

Takk for oppklaringen! :fnise:

Skrevet

Fantastisk! :fnise:

Eg hadde Abbas s.o.s. Where are those happy days, they seem so hard to find, blei til Where are those happy GAYS, they seem so hard to find. Ikkje skjønte eg kvifor dei plutseleg skulle synge om homofile, passa liksom ikkje heilt :P Eg var vel då 11 år og mor mi lo noko sinnsjukt når eg song for full hals. :romeo:

Og så yngste bror min som song I believe I can fly, I believe I can touch the skjai (skjei vert uttalt skjai på vossamål :P ) Ikkje heilt rett, men godt forsøk. :ler:

Skrevet

Hihi, mange forskjellige tolkninger av denne. Jeg trodde det var livin' alien.

Sånn ellers har også jeg hørt Spice Girls synge "if you want my future forget my ass" og klapsa meg på rumpa mens jeg dansa til den.

Og en mer fin enn morsom feil jeg har hørt er "and quietly gets swallowed by a whale" i Summersong av The Decemberists. Syntes den linja var så fin helt til jeg fant ut at det var snakk om a wave.

Gjest Bianca28
Skrevet

Skriver under på den med E6 også. Trodde han oste nordover for å ta dama på fersken, liksom... Hvorfor har jeg så vanskelig for å forstå DDE?

hehe trodde det lenge jeg ogå:)

Skrevet

Å du som tetter liten fugl...

Selvsagt fant en bergenser det helt naturlig at

(som i sin tid hjemsøkte radioen) sang: "Å, jeg tåler vann!"

Ukjent artist på bilstereoen til en tjommi, fort og på feil side i de uoversiktlige svingene et sted i Sogn og Fjordane: Bells are ringing in my ass... (ears)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...