Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Sweetheaven skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at akkurat dette er viktig. Å si fra. Tenker at noen må starte med å ta ansvar, og varsle om såpass alvorlige forbilder som presser ut hva som helst i sosiale medier. Bildet her ser så retusjert ut og hele høyre side mangler konturer helt fra hakeparti og ned. Proporsjonene er bare merkelige. 

Hun ser jo bare helt vanvittig syk ut, og det er trist at hennes omgangskrets, som man skulle tro bestod av folk som brydde seg om henne, ikke sier fra ang hennes rolle og negative påvirkningskraft rettet mot unge jenter. Med den sykelige utviklingen i samfunnet i dag med unge som sliter mer enn før er dette rett og slett skremmende. Hun, som skal representere disse ungdommene kommer med et svært f*** Y** og driter jo loddrett i deres psykiske helse. Motbydelig. 

Jeg er helt enig med deg i at det hun driver med er ekstremt skadelig, og at det kan være direkte farlig for unge som følger henne. 
Det kan jo være at noen rundt henne har forsøkt å si i fra. Men om hun er så syk som det kan virke som, så går det kanskje ikke inn. 
Det bør absolutt gjøres et forsøk på å få bl.a Aftenposten til å ta grep. Det er svært lite greit at de brukes i hennes eget «proana-prosjekt».
Men hvem skulle man sagt ifra til? Hennes sjef i Aftenposten? Og hvordan få dem til å forstå alvoret? 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jaeols skrev (38 minutter siden):

Hvis du er ferdig med å øse ut eder og galle, ja jeg beundrer henne. Og det får ikke du gjort noen ting med. 

Du må tåle at noen har andre meninger en deg. 

Det var du som beskyldte meg for å hate, noe som er helt feil, noe jeg forklarte deg.

Saklig kritikk er ikke hat!

Saklig kritikk er ikke "eder og galle"!

At du beundrer henne, det kan du selvfølgelig bare fortsette å gjøre.

 

 

 

Det at du beundrer henne tar likevel ikke bort det faktum at Ingeborg Senneset, som helsepersonell, skribent, og selvvalgt offentlig person har et særskilt ansvar for å ikke opptre på en måte som skader andre.

Det Ingeborg Senneset tidvis skriver og stadig legger ut på egne bedriftskanaler som påvirker - det er svært skadelig innhold som kan sende både barn, unge og voksen inn i både alvorlig sykdom og død.

Som en som lider av anoreksi vet Ingeborg Senneset utmerket godt hvor farlig dette er - og likevel velger hun å bruke sin offentlige stemme og påvirkning til å publisere svært skadelig innhold. Det ville vært forkastelig av en vanlig person å gjøre. Ingeborg Senneset er utdannet sykepleier og en selvvalgt offentlig person - at hun gjør det hun vet skader andre det er både forkastelig og helt uakseptabelt.

Så lenge Ingeborg Senneset fortsetter å publisere innhold som gir stor risiko for at hennes følgere, eller andre som kommer over det hun publiserer, kan utvikle alvorlig(ere) sykdom, trigge sykdom, som i verste fall kan føre til død - så får Ingeborg Senneset tåle å høre sannheten fra saklige kritikere.

At hun er syk selv gir henne ingen rett til å skade andre!

Og du er med på å bagatellisere hvor alvorlig dette er,  det at hun bevisst velger å publisere bilde og tekst som risikerer å skade andre alvorlig.

  • Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymLykke skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i at det hun driver med er ekstremt skadelig, og at det kan være direkte farlig for unge som følger henne. 
Det kan jo være at noen rundt henne har forsøkt å si i fra. Men om hun er så syk som det kan virke som, så går det kanskje ikke inn. 
Det bør absolutt gjøres et forsøk på å få bl.a Aftenposten til å ta grep. Det er svært lite greit at de brukes i hennes eget «proana-prosjekt».
Men hvem skulle man sagt ifra til? Hennes sjef i Aftenposten? Og hvordan få dem til å forstå alvoret? 

Ja. Som vel er debattredaktøren, vil jeg tro.

Og én måte å få ham til å forstå alvoret, vil for eksempel være å legge ved skjermdump av gode innlegg i denne tråden, pluss problematiske og forkastelige bilder som hun har lagt ut på Insta.

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vi er helt forskjellig, ellers hadde det blitt kjedelig. Noen kvinner er så fucked på IS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (7 minutter siden):

Bra vi er helt forskjellig, ellers hadde det blitt kjedelig. Noen kvinner er så fucked på IS. 

Hva mener du med "er så fucked på"?

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 time siden):

Ja. Som vel er debattredaktøren, vil jeg tro.

Og én måte å få ham til å forstå alvoret, vil for eksempel være å legge ved skjermdump av gode innlegg i denne tråden, pluss problematiske og forkastelige bilder som hun har lagt ut på Insta.

Og Halloween-posten på IG og face, hvor hun jo sensurerte/skjulte en kritisk kommentar (ikke akkurat journalist-verdig). Mange av disse klart proana-vinklede bildene tas også i Aftenposten sine lokaler (som det siste som er delt her, og da hun liksom begynte hos psykolog igjen («aldri mer pasient sa jeg») i fjor august og fikk lage egen sak på det, bare glemte at hun hadde posta på IG i april 2020 at hun begynte hos psykolog igjen da også…). Akkurat der har man faktisk en klar kobling, sånn mtp faren for å bli beskyldt for å drive med kansellering om man kontakter arbeidsgiver. Man bør nok samle og bygge en «sak», for å begrunne alvoret, hvis ikke blir det bare nok en «stakkars Ingeborg som er så flink og taler de svakes stemme og blir angrepet», og hun kan hyle om kansellering i tillegg. 
Jeg tror helt ærlig folk rundt henne har prøvd å si fra. Hun er ikke typen til å greie å stoppe. Hun må krasje hardt, eller så må det en svært uredd og myndig person som setter foten HARDT ned til, før hun greier å stoppe der hurtigtoget hun er på med jobb og sykdom i skjønn forening, nærmest en symbiose der de begge avhenger av hverandre. Noen må tørre å si at «nå er det ikke forsvarlig at du jobber eller er offentlig» og virkelig mene det og bruke virkemidler hun skjønner. Jeg har aldri vært på den offentlighetsgalleien hun er, og aldri holdt på med bilder etc, men ellers kjenner jeg meg igjen i en del av «holde tempo oppe og late som det går dritfint å gjøre alt og være dritsjuk samtidig», og det måtte dønn ærlige tilbakemeldinger til fra folk jeg hadde høy respekt for før jeg greide å stoppe. Folk utenfor behandlingsapparatet, inkl lederen min. 

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun må få være så tynn hun vil for meg. Problemet er ikke at vi med 22 i BMI føler oss feite av å se bildene av henne, problemet er at hun er en samfunnsstemme som har pekt finger mot andre og også laget en "vær varsom"-plakat for spisefortyrrelser, og så bryter hun sine egne regler. Da er det noe som skurrer, og det må være lov å snakke om. 

  • Liker 24
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (12 timer siden):

Nei det er ikke et problem. Folk med fedme blir shamet og devaluert, de blir hetset og mobbet. Mens pro ana forbilder blir fremsnakket.. 

Riktig, overvektige blir mobbet til de blir psykisk syk, også fra folk på diskusjonsforum. Alle skal være slanke og vellykkede. Noe et fåtall er. Vi må heie på de som er overvektige. De fortjener vår støtte. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkla skrev (4 timer siden):

Hun må få være så tynn hun vil for meg. Problemet er ikke at vi med 22 i BMI føler oss feite av å se bildene av henne, problemet er at hun er en samfunnsstemme som har pekt finger mot andre og også laget en "vær varsom"-plakat for spisefortyrrelser, og så bryter hun sine egne regler. Da er det noe som skurrer, og det må være lov å snakke om. 

Selv har jeg en BMI på 29,8. Og sliter noe grusomt med  å gå ned i vekt. Har prøvd i over 30 år. Men hva som er verst strides de lærde om. Alt har sin bakside. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/24/2022 at 10:55 AM, Tough cookie said:

Det ser da ut som om hun har fillers leppene nå også?

Så reportasjen med henne på nrk tidligere i uken, og det første jeg tenkte var at leppene hennes ikke er naturlige.

Man ser jo lett om damer har fillers, for den naturlige leppekanten er litt hoven eller utvisket

Min venninne har sånt siden barndommen, uten fillers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (7 timer siden):

Riktig, overvektige blir mobbet til de blir psykisk syk, også fra folk på diskusjonsforum. Alle skal være slanke og vellykkede. Noe et fåtall er. Vi må heie på de som er overvektige. De fortjener vår støtte. 

Det er nettopp derfor IS er et dårlig forbilde. Hun er ikke sitt ansvar bevisst når det gjelder negativ påvirkning.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annelis skrev (1 time siden):

Min venninne har sånt siden barndommen, uten fillers

Det her ikke Ingeborg Senneset hatt...

Og man ser som regel tydelig forskjell på de som har større lepper naturlig og de som har brukt fillers.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

annelis skrev (3 timer siden):

Min venninne har sånt siden barndommen, uten fillers

Se på gamle bilder, hun er ikke født sånn. IS altså. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annelis skrev (6 timer siden):

Min venninne har sånt siden barndommen, uten fillers

IS har selv innrømmet å ha brukt store mengder fillers i leppene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (17 timer siden):

Det er nettopp derfor IS er et dårlig forbilde. Hun er ikke sitt ansvar bevisst når det gjelder negativ påvirkning.

Det er ikke bare hun som mobber overvektige. Der er det mange som bidrar også folk som burde vist bedre. Å være overvektig er helt normalt. og det er ikke farlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pust skrev (På 6.6.2023 den 10.35):

På Instagram ble hun spurt om fillers i leppene husker jeg. Nei, det hadde hun så absolutt ikke skrev hun. Ikke i samme ordlyd da. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...