Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pust skrev (På 14.6.2023 den 12.52):

Anoreksi. Man kan fint være sunn og ha det bra med en bmi på 30, det viktigste er hva man spiser og at man er i litt aktivitet. https://forskning.no/overvekt-samfunnsmedisin/hva-er-den-sunneste-vekta/420564

 

Godt å høre. Jeg trener mye og går lange turer. Men er alt for tung. Får ikke gjort noe med det i min alder. Forbrenningen synker kraftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (3 timer siden):

Godt å høre. Jeg trener mye og går lange turer. Men er alt for tung. Får ikke gjort noe med det i min alder. Forbrenningen synker kraftig. 

Kanskje det kan hjelpe å ikke kikke inn på Ingeborgs Instagram? Blokker henne og unngå å se på det som har negativ påvirkning. Livet er for kort til å la oss bli påvirket av syke, farlige rollemodeller.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velociraptor skrev (På 12.6.2023 den 15.56):

Nettopp. Jeg får ikke lyst å overspise, trøstespise eller slutte å trene hvis jeg ser bilder av overvektige mennesker. Men som en som har hatt issues med mat og kropp blir jeg veldig trigget av IS sine pro-ana bilder. Hun er pen, kul, edgy, tynn, gir assosiasjoner til selvkontroll, sterk, viljestyrke - jeg tar meg i å tenke at jeg kan trene mer, spise mindre, få litt skarpere kanter…

Enig i dette. Anoreksi er den spiseforstyrrelsen som dessverre er trendy i samfunnet på noen måter. Ja, folk snakker om hvor farlig det er med denne sykdommen, men samtidig blir den såkalte «selvkontrollen» også beundret.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg faktisk de siste bildene på storyen hennes var mye mer normale og ikke tatt for å fremheve undervekten. Veldig fint, håper hun fortsetter sånn! Enkelt å si, men hun er altfor mye verdt til at en underernært kropp skal være det som definerer henne og får fokus :) Er for øvrig i tilfriskning fra spiseforstyrrelser selv, og det er krevende, men fantastisk at hode og kropp fungerer og følelsen av egenverdi øker. Håper hun får muligheten til et bedre forhold til egen kropp og bearbeidet traumene og unngåelsesstrategiene, det unner jeg henne virkelig.

( La kanskje veldig mye i et par bilder, men det var en god start.)

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (På 15.6.2023 den 22.09):

Nå synes jeg faktisk de siste bildene på storyen hennes var mye mer normale og ikke tatt for å fremheve undervekten. Veldig fint, håper hun fortsetter sånn! Enkelt å si, men hun er altfor mye verdt til at en underernært kropp skal være det som definerer henne og får fokus :) Er for øvrig i tilfriskning fra spiseforstyrrelser selv, og det er krevende, men fantastisk at hode og kropp fungerer og følelsen av egenverdi øker. Håper hun får muligheten til et bedre forhold til egen kropp og bearbeidet traumene og unngåelsesstrategiene, det unner jeg henne virkelig.

( La kanskje veldig mye i et par bilder, men det var en god start.)

Så lenge varte det…bilde i story nå som ja…Jeg forstår ikke hvorfor hun bare må…

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (36 minutter siden):

Så lenge varte det…bilde i story nå som ja…Jeg forstår ikke hvorfor hun bare må…

Beklager... det jeg først skrev var i feil tråd.

 

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (40 minutter siden):

Så lenge varte det…bilde i story nå som ja…Jeg forstår ikke hvorfor hun bare må…

Har sett bildene du refererer til nå.

Jeg skulle ønske Ingeborg Senneset hadde hatt vett nok i sin sykdom til å IKKE fronte dette innholdet som bidrar til å gjøre andre syke og sykere av anoreksi.

Det er ikke alt man bør legge ut - innhold som er skadelig for andre, det burde vært ulovlig.

Her legger Ingeborg Senneset, sykepleier og journalist i Aftenposten ut ren proana.

Det er uforsvarlig og uakseptabelt.

At hun er syk er trist, men det gir henne INGEN rett til å bruke sin offentlige stemme til å fronte proana!

Det hjelper ikke at hun innimellom kommer med bøker om sykdommen, når hun bare fortsetter og fortsetter å legge ut bilder på egne bedriftskanaler, og refererer til seg selv i artikler i Aftenposten, som fronter proana.

Det er helt uforsvarlig at Aftenposten og Nrk gir IS taletid så lenge hun er så syk OG velger å fronte proana.

Det som gjør henne ekstra farlig, det er at hun vet å formulere seg og hevder å tale de sykes sak - når det er en del av hennes eget sykdomsbilde å fronte seg selv som en "flink" anorektiker og å fronte proana i egne bedrifskanal (i dag også blandet mellom reklame for egen bok...).

  • Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Har sett bildene du refererer til nå.

Jeg skulle ønske Ingeborg Senneset hadde hatt vett nok i sin sykdom til å IKKE fronte dette innholdet som bidrar til å gjøre andre syke og sykere av anoreksi.

Det er ikke alt man bør legge ut - innhold som er skadelig for andre, det burde vært ulovlig.

Her legger Ingeborg Senneset, sykepleier og journalist i Aftenposten ut ren proana.

Det er uforsvarlig og uakseptabelt.

At hun er syk er trist, men det gir henne INGEN rett til å bruke sin offentlige stemme til å fronte proana!

Det hjelper ikke at hun innimellom kommer med bøker om sykdommen, når hun bare fortsetter og fortsetter å legge ut bilder på egne bedriftskanaler, og refererer til seg selv i artikler i Aftenposten, som fronter proana.

Det er helt uforsvarlig at Aftenposten og Nrk gir IS taletid så lenge hun er så syk OG velger å fronte proana.

Det som gjør henne ekstra farlig, det er at hun vet å formulere seg og hevder å tale de sykes sak - når det er en del av hennes eget sykdomsbilde å fronte seg selv som en "flink" anorektiker og å fronte proana i egne bedrifskanal (i dag også blandet mellom reklame for egen bok...).

Enig i alt. Vil ikke dele det bildet her en gang av hensyn til folk. Jeg er så møkkalei. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan arbeidsgiveren hennes tillater at hun poster slike åpenbart skadelige bilder på fritiden. For jobben hun har, bidrar jo i veldig stor grad til at hun er svært profilert. Dermed burde det vært et slags utvidet redaktøransvar her.

For hun bruker faktisk sin rolle og status som kommentator i Aftenposten til å promotere anoreksi og til å trigge og inspirere sårbare individer til potensielt dødelig adferd. Dermed har også redaktøren hennes et ansvar, mener jeg.

Det er ganske ufattelig at arbeidsgiver lar seg utnytte på denne måten.

Men jeg ser jo hva det handler om. For etter det jeg har skjønt, er alle mulige tall (ikke bare klikk) viktige for media. Og jeg regner med at hun skårer skyhøyt på antall unge, og på antall kvinnelige lesere, som er blant de to gruppene som er aller vanskeligst å nå.

Så hvis hennes redaktører/ledelse har fått med seg at hun faktisk ofte publiserer ekstremt problematiske bilder, holder de seg nok for ørene mens de ser ut i lufta og sier "blablablabla" mens de jubler over lesertallene.

IMG_6433.PNG

  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IreneV
Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Har sett bildene du refererer til nå.

Jeg skulle ønske Ingeborg Senneset hadde hatt vett nok i sin sykdom til å IKKE fronte dette innholdet som bidrar til å gjøre andre syke og sykere av anoreksi.

Det er ikke alt man bør legge ut - innhold som er skadelig for andre, det burde vært ulovlig.

Her legger Ingeborg Senneset, sykepleier og journalist i Aftenposten ut ren proana.

Det er uforsvarlig og uakseptabelt.

At hun er syk er trist, men det gir henne INGEN rett til å bruke sin offentlige stemme til å fronte proana!

Det hjelper ikke at hun innimellom kommer med bøker om sykdommen, når hun bare fortsetter og fortsetter å legge ut bilder på egne bedriftskanaler, og refererer til seg selv i artikler i Aftenposten, som fronter proana.

Det er helt uforsvarlig at Aftenposten og Nrk gir IS taletid så lenge hun er så syk OG velger å fronte proana.

Det som gjør henne ekstra farlig, det er at hun vet å formulere seg og hevder å tale de sykes sak - når det er en del av hennes eget sykdomsbilde å fronte seg selv som en "flink" anorektiker og å fronte proana i egne bedrifskanal (i dag også blandet mellom reklame for egen bok...).

Hvis dette kunne nådd fram til de ansvarlige i Aftenposten... Du skulle fått det på trykk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den presumptivt seriøse avisen Aftenposten bidrar faktisk aktivt i promotering av thinspo, proana, og ikke minst, i å vise alle med anoreksi at de ikke trenger å bli friske, for det er nemlig fullt mulig å sulte seg til døde og samtidig fungere i samfunnet - å være en såkalt "frisk anorektiker".

Reality check, Aftenposten: Dere tar feil. Det er faktisk ikke sånn. Man klarer ikke å overleve over tid når man sulter seg.

 

  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (45 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan arbeidsgiveren hennes tillater at hun poster slike åpenbart skadelige bilder på fritiden. For jobben hun har, bidrar jo i veldig stor grad til at hun er svært profilert. Dermed burde det vært et slags utvidet redaktøransvar her.

For hun bruker faktisk sin rolle og status som kommentator i Aftenposten til å promotere anoreksi og til å trigge og inspirere sårbare individer til potensielt dødelig adferd. Dermed har også redaktøren hennes et ansvar, mener jeg.

Det er ganske ufattelig at arbeidsgiver lar seg utnytte på denne måten.

Men jeg ser jo hva det handler om. For etter det jeg har skjønt, er alle mulige tall (ikke bare klikk) viktige for media. Og jeg regner med at hun skårer skyhøyt på antall unge, og på antall kvinnelige lesere, som er blant de to gruppene som er aller vanskeligst å nå.

Så hvis hennes redaktører/ledelse har fått med seg at hun faktisk ofte publiserer ekstremt problematiske bilder, holder de seg nok for ørene mens de ser ut i lufta og sier "blablablabla" mens de jubler over lesertallene.

IMG_6433.PNG

I tillegg er mange av de verste bildene tatt i Aftenposten sin redaksjon… (dette er hjemmefra, men uansett)

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

texas1990 skrev (4 minutter siden):

Samme faste posering med gape-munn... hva er poenget? 🫣

Og fremheving av kjevelinje, spiss hake, og lepper som er fylt til randen ...

  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvordan arbeidsgiveren hennes tillater at hun poster slike åpenbart skadelige bilder på fritiden. For jobben hun har, bidrar jo i veldig stor grad til at hun er svært profilert. Dermed burde det vært et slags utvidet redaktøransvar her.

For hun bruker faktisk sin rolle og status som kommentator i Aftenposten til å promotere anoreksi og til å trigge og inspirere sårbare individer til potensielt dødelig adferd. Dermed har også redaktøren hennes et ansvar, mener jeg.

Det er ganske ufattelig at arbeidsgiver lar seg utnytte på denne måten.

Men jeg ser jo hva det handler om. For etter det jeg har skjønt, er alle mulige tall (ikke bare klikk) viktige for media. Og jeg regner med at hun skårer skyhøyt på antall unge, og på antall kvinnelige lesere, som er blant de to gruppene som er aller vanskeligst å nå.

Så hvis hennes redaktører/ledelse har fått med seg at hun faktisk ofte publiserer ekstremt problematiske bilder, holder de seg nok for ørene mens de ser ut i lufta og sier "blablablabla" mens de jubler over lesertallene.

IMG_6433.PNG

Har jobba hardt for å finne riktig plassering under lampa her slik at kjeven kaster mest mulig skygge på halsen. Strekke hodet litt til siden sånn, legge det på skakke slik, litt ut med haka... og armen skal også være i riktig vinkel...

Herregud så åpenbart. Og denne dama leker moralpoliti overfor alt mulig annet? 🤮

  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at mange synes hun har en veldig kul og edgy klesstil. Jeg derimot, synes den ofte er... tja, umoden. 

Sånn, der sa jeg det. 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...