Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (24 minutter siden):

Men det er jaggu lite hun har i Aftenposten nå, og kan ikke huske sist hun la ut bilder fra redaksjonen, som hun ofte gjorde før. Hun er rundt med Peder Kjøs, promoterer bok og deltar på GMN o.l. Men jobber hun i Aftenposten nå, ut ifra publiseringsmønsteret hennes tidligere, det ble jeg jaggu usikker på…Hun deler bare gamle saker, hun er aldri i redaksjonen (altså bilder av det, som hun ofte hadde før), og hun pleide også å legge ut bilder/story med at hun jobba med saker, dialog med redaktør, deadline osv. Mulig jeg har gått glipp av ting, men det slo meg plutselig at det har vært et annet mønster.

Hennes siste sak ble skrevet 18. Januar. Det er ofte store hopp mellom når hun blir publisert, så om hun er delvist eller helt sykemeldt er umulig å vite. 

https://www.aftenposten.no/av/ingeborg-senneset

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

h/k skrev (1 minutt siden):

Hennes siste sak ble skrevet 18. Januar. Det er ofte store hopp mellom når hun blir publisert, så om hun er delvist eller helt sykemeldt er umulig å vite. 

https://www.aftenposten.no/av/ingeborg-senneset

Ah, takk, som sagt har jeg kanskje ikke fulgt så godt med akkurat der i det siste. Var på IG nå, og så var det faktisk er bilde med «innom» fra redaksjonen i Aftenposten 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun jobber på desken i tillegg til å skrive kommentarer, det gjorde hun i allr fall før. Hehe, enda et bilde i helfigur fra redaksjonen. Lurer på hva de andre ansatte tenker om at hun så ofte står og tar utstuderte selfier foran speilet på arbeidsplassen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (8 timer siden):

Men det er jaggu lite hun har i Aftenposten nå, og kan ikke huske sist hun la ut bilder fra redaksjonen, som hun ofte gjorde før. Hun er rundt med Peder Kjøs, promoterer bok og deltar på GMN o.l. Men jobber hun i Aftenposten nå, ut ifra publiseringsmønsteret hennes tidligere, det ble jeg jaggu usikker på…Hun deler bare gamle saker, hun er aldri i redaksjonen (altså bilder av det, som hun ofte hadde før), og hun pleide også å legge ut bilder/story med at hun jobba med saker, dialog med redaktør, deadline osv. Mulig jeg har gått glipp av ting, men det slo meg plutselig at det har vært et annet mønster.

Lov å håpe på at arbeidsforholdet holder på å bli faset ut?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (13 timer siden):

Lov å håpe på at arbeidsforholdet holder på å bli faset ut?

 

Så ondsinnet og sur. Håper hun blir i Aftenposten og får masse oppgaver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Sarah93 said:

Tror hun jobber på desken i tillegg til å skrive kommentarer, det gjorde hun i allr fall før. Hehe, enda et bilde i helfigur fra redaksjonen. Lurer på hva de andre ansatte tenker om at hun så ofte står og tar utstuderte selfier foran speilet på arbeidsplassen.

De tenker litt av hvert, kan jeg trygt si!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint om vi ikke forer trollet i tråden, da sprekker det etter hvert, og vi kan ha en saklig diskusjon her inne, istedenfor å diskutere med en som tydelig er en venn av IS.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS har gjort karriere av å være syk, og i tillegg blir hun stadig vekk behandlet med silkehansker og hyllet for å være "ærlig" om vonde ting. Jeg er for ærlighet om mentale lidelser, men jeg er veldig skeptisk når folk begynner å gjøre det til et varemerke. Dette høres kanskje slemt ut, men du trenger ikke ta opp mobilen og ta grine-selfie hver gang du har det jævlig, eller skrive en kronikk om innleggelseshistorikken din hver gang du får tilbakefall. Det finnes et metthetspunkt før det som skal virke som trøst går over til selvdyrking av egen sykdom. Ta tak i det privat. 

  • Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (Akkurat nå):

IS har gjort karriere av å være syk, og i tillegg blir hun stadig vekk behandlet med silkehansker og hyllet for å være "ærlig" om vonde ting. Jeg er for ærlighet om mentale lidelser, men jeg er veldig skeptisk når folk begynner å gjøre det til et varemerke. Dette høres kanskje slemt ut, men du trenger ikke ta opp mobilen og ta grine-selfie hver gang du har det jævlig, eller skrive en kronikk om innleggelseshistorikken din hver gang du får tilbakefall. Det finnes et metthetspunkt før det som skal virke som trøst går over til selvdyrking av egen sykdom. Ta tak i det privat. 

Det er ikke få av influencerne som har en form for avhengighetsproblem. Se og bli sett, få klikk og kommentarer på bilder som avslører den sykelige avhengigheten av å vise seg frem og få tilbakemeldinger.

At voksne personer gjør det til sitt varemerke å fronte det som skader andre er uprofesjonelt, det er forkastelig. Jeg tror det vil komme saker som ansvarliggjør flere av dem etterhvert.

Å nærme seg 40 og holde på slik... da er det på tide å logge av alt av sosiale medier og heller finne noe annet å gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (Akkurat nå):

Fint om vi ikke forer trollet i tråden, da sprekker det etter hvert, og vi kan ha en saklig diskusjon her inne, istedenfor å diskutere med en som tydelig er en venn av IS.

Hvem er venn av Senneset? Har du et navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (4 timer siden):

IS har gjort karriere av å være syk, og i tillegg blir hun stadig vekk behandlet med silkehansker og hyllet for å være "ærlig" om vonde ting. Jeg er for ærlighet om mentale lidelser, men jeg er veldig skeptisk når folk begynner å gjøre det til et varemerke. Dette høres kanskje slemt ut, men du trenger ikke ta opp mobilen og ta grine-selfie hver gang du har det jævlig, eller skrive en kronikk om innleggelseshistorikken din hver gang du får tilbakefall. Det finnes et metthetspunkt før det som skal virke som trøst går over til selvdyrking av egen sykdom. Ta tak i det privat. 

Folk = kvinner. Hvorfor er det såpass få menn som gjør det? Har kvinner et større behov for å bli sett? Tenker litt høyt her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Djerv2020 skrev (11 timer siden):

Folk = kvinner. Hvorfor er det såpass få menn som gjør det? Har kvinner et større behov for å bli sett? Tenker litt høyt her.

Dette har jeg også tenkt mye på. Det er vel slik at kvinner lettere benytter kropp for å få bekreftelse og oppmerksomhet, og siste tiden er det mye psykiske lidelser som flommer over på nett, men også fysiske. Noe kan hjelpe andre i samme situasjon, men noe kan skape en smitteeffekt. Slik nettet fungerer nå, med algoritmestyrte inholdstjenester, så skaper det en avhengighet og uheldig smitteeffekt. Spesielt hvis de som deler ikke er ærlige. 
Mulig flere menn kommer på banen. Leser at Prins Harry har hatt en terapitime live. Der han fikk mange alvorlige diagnoser.
Ganske spesielt, og alarmerende:

https://www.vg.no/rampelys/i/kEdlbj/prins-harry-intervjuet-av-lege-fikk-diagnoser-i-fleng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste influensene er kvinner? Menn søker vel bekreftelse og oppmerksomhet på andre måter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IreneV
parmanoia skrev (1 time siden):

De fleste influensene er kvinner? Menn søker vel bekreftelse og oppmerksomhet på andre måter.

De fleste som følger influencere er også kvinner, men det er ikke kjempestor forskjell. Det som er den største forskjellen er det du påpeker, at det er flest kvinnelige influencere, samt at kvinner påvirkes i større grad av nett, de kjøper mer av det som selges.
Jeg har ikke sosiale medier, ikke min mann heller, og vi kjenner ingen som følger influencere. Det er 15 år mellom meg og min mann(jeg er eldst!), så det har ikke så mye med alder å gjøre. Vi er av typen som får papiraviser på døren, og vi har ikke tv, men ser selvsagt på utvalgte serier og filmer, og hører mye podcast. Begge benytter seg også av diskusjonsforum på nett, men utenfor Facebook.

"Analyzing sponsored posts on Instagram, 84% of them were posted by female influencers while only 16% were posted by male influencers."

"The most female-dominated platform amongst influencers is Instagram, where 78% of influencers who are monetizing their accounts are females, and only 22% are males. TikTok has 76% of its influencers identify as female and 24% as male; YouTube is 69% female and 31% male."

 

https://www.fohr.co/blog/7-stats-that-show-women-dominate-influencer-marketing

https://influencermarketinghub.com/male-female-influencer-income-inequality/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (16 minutter siden):

De fleste som følger influencere er også kvinner, men det er ikke kjempestor forskjell. Det som er den største forskjellen er det du påpeker, at det er flest kvinnelige influencere, samt at kvinner påvirkes i større grad av nett, de kjøper mer av det som selges.
Jeg har ikke sosiale medier, ikke min mann heller, og vi kjenner ingen som følger influencere. Det er 15 år mellom meg og min mann(jeg er eldst!), så det har ikke så mye med alder å gjøre. Vi er av typen som får papiraviser på døren, og vi har ikke tv, men ser selvsagt på utvalgte serier og filmer, og hører mye podcast. Begge benytter seg også av diskusjonsforum på nett, men utenfor Facebook.

"Analyzing sponsored posts on Instagram, 84% of them were posted by female influencers while only 16% were posted by male influencers."

"The most female-dominated platform amongst influencers is Instagram, where 78% of influencers who are monetizing their accounts are females, and only 22% are males. TikTok has 76% of its influencers identify as female and 24% as male; YouTube is 69% female and 31% male."

 

https://www.fohr.co/blog/7-stats-that-show-women-dominate-influencer-marketing

https://influencermarketinghub.com/male-female-influencer-income-inequality/

Selv følger jeg bare katter, hunder, sauer, kyr og andre dyr på Instagram. Lite kroppspress og narsissisme der. TikTok kommer jeg aldri til å laste ned. Men det blir hva man gjør det til. Men nå sporer det fort av her. 

Endret av parmanoia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
parmanoia skrev (Akkurat nå):

Selv følger jeg bare katter, hunder, sauer, kyr og andre dyr på Instagram. Lite kroppspress og narsissisme der. TikTok kommer jeg aldri til å laste ned. Men det blir hva man gjør det til. 

Helt enig. Jeg kjenner noen som følger dyr på instagram, det stemmer.  Selv hadde jeg Facebook noen år, men orket ikke all reklamen, og alle selfiene.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (På 26.2.2023 den 12.35):

Det går nok bra med Senneset, dette takler hun, så henne på tv i morges. Så pigg ut og sa mye fornuftig. 

Banebrytende ting som at krig er dumt, ingen barn burde sulte, vaksiner er bra og vannet er vått?

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (17 timer siden):

Banebrytende ting som at krig er dumt, ingen barn burde sulte, vaksiner er bra og vannet er vått?

Gjøre narr er sjarmerende, tøft av deg. Ikke alle hater Senneset, men du er vel ikke blant dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos "å hate Senneset"...

Jeg hater ikke Senneset, og har heller ikke sett noen formulere seg som om de hater henne som privatperson. Så syk som hun er det lett å ha stor sympati med henne som privatperson.

Men når hun bruker sin bedrift og sitt yrkesliv til å bevisst spre alvorlig proana - da har jeg ingen respekt for henne som "profesjonell" person.

Hun tar forkastelige valg hvor hun velger helt uprofesjonelle fremgangsmåter for selv å tjene penger og for selv som privatperson føle at hun kan få tilbakemeldinger på hvor "flink" anorektiker hun er. Det siste kan jeg tenke er en del av hennes sykdom, men også at det er helt uakseptabelt og nærmest groteskt å gjøre av en yrkesperson  som er helseutdannet å gjøre, for selv å tjene penger.

Om hun ikke greier å skille bedrift og yrke fra egen sykdom, da bør hun ikke jobbe. For i dag tar hun intet ansvar for at hun skader andre, at hun kan føre andre inn i døden fordi hun prioriterer det å eksponere egen anorektiske sykdom.

Helt uakseptabelt at hun holder på som hun gjør, og også når Aftenposten i årevis har gitt henne spalteplass!

 

Jeg håper de som står henne nær, også fagpersoner, får henne til å forstå at det hun holder på med skader andre og at det kan få uopprettelige, skadelige følger for andre, spesielt unge, sårbare personer med spiseforstyrrelser.

Tross alt tror jeg ikke Senneset ønsker å påføre andre skade, så jeg håper hun selv og de rundt henne hjelper henne til å ikke lenger legge ut slikt skadelig pro-ana i sine bedriftskanaler eller via andre kanaler.

  • Liker 34
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...