Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

texas1990 skrev (1 time siden):

Hun tar ALLTID bilde fra nøyaktig den vinkelen, ovenifra og ned for å se tynnere ut. 

Klassisk pro-ana posering. Vinkle bilde ovenfra og ned samtidig som man vipper frem overkroppen for å skape " lollipop-hode" effekten. 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneV

Typisk for en som ikke er frisk av sine spiseforstyrrelser er å rette fingeren mot alle andre enn seg selv. På den måten kamuflerer de seg. Senneset er raskt ute med å kritisere andre og deres dårlige påvirkningskraft, og retter dermed  fokuset bort fra seg selv.  Først når det blir veldig tydelig så må hun innrømme noe, men fortsetter i samme spor,  og  håper at ingen skal merke det. Feks dette med fillers i lepper mm.  og retusjering. Å lyve hører med sykdommen. Man blir en mester til det. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (På 2.6.2023 den 18.28):

I mine øyne er det sykelig oppførsel å legge ut et slikt bilde til følgerne (skjermdump fra Insta-story fra i dag). Forrige gang hun la ut noe tilsvarende, hintet jeg til i kommentarfeltet om at dette var thinspo/proana, og  jeg spurte om hun selv  syntes bildet var innafor. Selvfølgelig uten å få svar.

For ikke å snakke om da hun "skrøt" på stories over at guttestørrelse 14 år var perfekt, med ledsagende bilde hvor hun hadde på seg plagget hun hadde kjøpt. Heldigvis ble bildet slettet etter kort tid.

Noen må få stoppet den livsfarlige some-påvirkningen hun driver med.

Skjermbilde 2023-06-02 165023.jpg

Og så var det aircondition, kaldt og nakne lår-bildet her for 1-2 uker siden…da klikka det nesten for meg.  Og det du delte nå, jeg blir så rasende. Hun vet så jævlig godt hva hun holder på med! Hvorfor får hun lov?! Og denne samrøren med privat og jobb og alt midt imellom. 

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg si jeg lurer på hvor all denne nesegruse beundringen fra folk i kommentarfeltene kommer fra. Langt på vei ukritisk. Det er knalt noen gang kritiske innspill. Heltedyrkelse nærmest. Og virker som det bare er bensin på bålet for henne og forsterker sykdomsfokuset. Avhengighet kommer i mange former…

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bildet redigert i tillegg? 😬

Det er noe rart i skrittet som ser ut til å være at deler av låret er kuttet vekk. 

Jeg er ingen ekspert, so correct me if I'm wrong. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (23 minutter siden):

Er bildet redigert i tillegg? 😬

Det er noe rart i skrittet som ser ut til å være at deler av låret er kuttet vekk. 

Jeg er ingen ekspert, so correct me if I'm wrong. 

Venstre side (altså IS sin side)? I så fall sannsynligvis «bare» skjevt framskutt hoftekam… («se så tynn jeg er»). Du ser venstrefoten er rotert utover. Da får du sånn effekt i hofta med lav nok vekt og «riktig» klær.

Endret av Ninaen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (22 minutter siden):

Venstre side (altså IS sin side)? I så fall sannsynligvis «bare» skjevt framskutt hoftekam… («se så tynn jeg er»). Du ser venstrefoten er rotert utover. Da får du sånn effekt i hofta med lav nok vekt og «riktig» klær.

Jeg tenker på det lille "hakket" midt i skrittet.  Kan være fjernet noe på innsiden av høyre lår for å få større thigh gap. 

Eller jeg kan ta feil.  🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker på det lille "hakket" midt i skrittet.  Kan være fjernet noe på innsiden av høyre lår for å få større thigh gap. 

Eller jeg kan ta feil.  🙈

Jeg ser hva du mener. Kan det være en reim fra sekken som henger ned? Om så ikke, elendig Photoshop 😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 13.3.2023 den 19.04):

Mange i tråden som har sympati med Senneset som privatperson.

Det at man kan ha sympati med hvor syk hun er betyr ikke at man bør eller skal overse at måten hun velger å tjene penger på i stor grad er ved å fronte et ideal som gjør at andre blir syke, sykere og til og med kan dø - fordi hun velger å fronte et livsfarlig ideal for kvinnekroppen.

Å påpeke at Senneset i sitt yrkesliv opptrer på en måte som er skadelig og ødeleggende for andre, det har ingenting med at man ønsker å "styre debatten".

Senneset er utdannet og autorisert helsepersonell, det pålegger henne også en del plikter. Hun nevner i yrkessammenheng innimellom at hun er sykepleier, og dermed bør det påpekes at hun driver uforsvarlig når hun fronter idealer som er skadelig for andre.

Du må skille person og sak, og privatperson fra yrkesrolle.

Hvor kommer alt dette hatet fra? Hva har hun gjort som får folk til å gå av hengslene? Er det rein misunnelse eller ligger det noe annet bak...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (11 timer siden):

Jeg tenker på det lille "hakket" midt i skrittet.  Kan være fjernet noe på innsiden av høyre lår for å få større thigh gap. 

Eller jeg kan ta feil.  🙈

Du tar nok feil!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusse bare på at hun nesten alltid går i t-skjorte eller singlet. Og viser mye bar hud generelt. Trodde man ville skjule kroppen ved spiseforstyrrelse, men virker som man heller skal ta biler fra vinkler som gjør deg tynn, med minst mulig klær på. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (49 minutter siden):

Jeg stusse bare på at hun nesten alltid går i t-skjorte eller singlet. Og viser mye bar hud generelt. Trodde man ville skjule kroppen ved spiseforstyrrelse, men virker som man heller skal ta biler fra vinkler som gjør deg tynn, med minst mulig klær på. 

Det kommer veldig an på . Mange med spiseforstyrrelser kan også næres og se på det som en seier når de har på seg lite klær og får sjokkerte blikk eller kommentarer om at de er for tynne. Se f.eks på Eugenia Cooney, som aldri har vært tynnere enn hun er nå, og går i mindre klær enn noengang. 

Det er en myte at man nødvendigvis vil skjule kroppen ved spiseforstyrrelse. Er vokst opp med spiseforstyrret mor selv, dessverre.

Endret av Vaati
  • Liker 15
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (55 minutter siden):

Jeg stusse bare på at hun nesten alltid går i t-skjorte eller singlet. Og viser mye bar hud generelt. Trodde man ville skjule kroppen ved spiseforstyrrelse, men virker som man heller skal ta biler fra vinkler som gjør deg tynn, med minst mulig klær på. 

Hun er vel stolt av kroppen sin, og det må være greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen går i alt for mye klær, fordi de er for tykke. Det er også et problem. Tusenvis sliter med fedme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (1 time siden):

Jeg stusse bare på at hun nesten alltid går i t-skjorte eller singlet. Og viser mye bar hud generelt. Trodde man ville skjule kroppen ved spiseforstyrrelse, men virker som man heller skal ta biler fra vinkler som gjør deg tynn, med minst mulig klær på. 

Enig... samme storien flere ganger i uken. Hun tasser barbeint og uten bukser på bortover golvet mens hun filmer sine egne bein for så å vise en liten snutt av hunden. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (1 time siden):

Hvor kommer alt dette hatet fra? Hva har hun gjort som får folk til å gå av hengslene? Er det rein misunnelse eller ligger det noe annet bak...... 

Jeg hater ingen, og jeg har heller ikke uttrykt noe hat for noen, heller ikke Ingeborg Senneset.

Den eneste jeg ser hater, det er dessverre IS selv, som har så dårlig forhold til egen kropp. Men IS er syk, alvorlig syk, og et slikt hat er dessverre typisk for denne typen diagnose som hun har innrømmet å ha.

 

Jeg ser at du bare er ute etter å provosere, ev. på en merkelig måte forsøker å forsvare IS, du vet vel selv best hva din agenda er. Men for å bruke dine egne ord... man kan jo lure på hva som ligger bak ditt behov for å konstruere løgner om de som saklig kritiserer det at Ingeborg Senneset bevisst fronter proana og slik skader andre? Er det rein beundring eller ligger det noe annet bak dette behovet ditt.....

Folk går ikke av hengslene. Folk kommer med saklig krtikk av en offentlig person, journalist og influencer som velger å bruke sin posisjon for å fronte skadelig og potensielt dødelig proana. Selv om dette nok er en del av IS sitt sykdomsbilde, et forsøk på å fremstille seg som "flink" anorektiker, så er det hun gjør likevel sterkt kritikkverdig og hun skader andre, trigger andre inn i spiseforstyrrelser, kan trigge noen til å bli syke igjen, og siden IS er såpass ekstrem i sin egen sykdom og til å vise den frem, så kan hun til og med være skyldig i andre personers alvorlige sykdom og død.

HUN er en offentlig person. AFTENPOSTEN lar Ingeborg Senneset bruke avisen for å fronte sin sykdom og fremstille seg selv som "flink anorektiker". NRK Radio gjør stadig det samme.

INGEBORG SENNESET er helsepersonell, sykepleier. Det gir henne et særskilt ansvar for ikke å skade andre. Siden IS stadig har fremhevet egen utdannelse godt blandet med proana, så hjelper det ikke at hun ett øyeblikk "taler de med spiseforstyrrelsers sak" - når hun i det neste øyeblikket legger ut skrift og bilder for å tjene penger på proana!

Jeg tror ikke IS ønsker å skade noen. Men faktum er at hun gjør det. Og det må hun slutte med før det går riktig ille. Hun bør trekke seg tilbake fra offentligheten så lenge hun ikke greier å la være å være en forkjemper for proana. Så kan hun heller komme tilbake når hun er frisk, om hun da takler det uten å bli syk igjen.

Jeg ønsker IS alt godt, hun er en smart dame. Hun bør bruke det til å innse at det hun holder på med via både egen influencerkanaler og Aftenposten og Nrk skader andre. Jeg tror ikke hun ønsker det. Og det er så lett å slutte å legge ut slikt som hun gjør. Greier hun ikke la være - da må hun trekke seg tilbake fra det offentlige inntil hun greier å la være å legge ut slikt.

  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

Jeg hater ingen, og jeg har heller ikke uttrykt noe hat for noen, heller ikke Ingeborg Senneset.

Den eneste jeg ser hater, det er dessverre IS selv, som har så dårlig forhold til egen kropp. Men IS er syk, alvorlig syk, og et slikt hat er dessverre typisk for denne typen diagnose som hun har innrømmet å ha.

 

Jeg ser at du bare er ute etter å provosere, ev. på en merkelig måte forsøker å forsvare IS, du vet vel selv best hva din agenda er. Men for å bruke dine egne ord... man kan jo lure på hva som ligger bak ditt behov for å konstruere løgner om de som saklig kritiserer det at Ingeborg Senneset bevisst fronter proana og slik skader andre? Er det rein beundring eller ligger det noe annet bak dette behovet ditt.....

Folk går ikke av hengslene. Folk kommer med saklig krtikk av en offentlig person, journalist og influencer som velger å bruke sin posisjon for å fronte skadelig og potensielt dødelig proana. Selv om dette nok er en del av IS sitt sykdomsbilde, et forsøk på å fremstille seg som "flink" anorektiker, så er det hun gjør likevel sterkt kritikkverdig og hun skader andre, trigger andre inn i spiseforstyrrelser, kan trigge noen til å bli syke igjen, og siden IS er såpass ekstrem i sin egen sykdom og til å vise den frem, så kan hun til og med være skyldig i andre personers alvorlige sykdom og død.

HUN er en offentlig person. AFTENPOSTEN lar Ingeborg Senneset bruke avisen for å fronte sin sykdom og fremstille seg selv som "flink anorektiker". NRK Radio gjør stadig det samme.

INGEBORG SENNESET er helsepersonell, sykepleier. Det gir henne et særskilt ansvar for ikke å skade andre. Siden IS stadig har fremhevet egen utdannelse godt blandet med proana, så hjelper det ikke at hun ett øyeblikk "taler de med spiseforstyrrelsers sak" - når hun i det neste øyeblikket legger ut skrift og bilder for å tjene penger på proana!

Jeg tror ikke IS ønsker å skade noen. Men faktum er at hun gjør det. Og det må hun slutte med før det går riktig ille. Hun bør trekke seg tilbake fra offentligheten så lenge hun ikke greier å la være å være en forkjemper for proana. Så kan hun heller komme tilbake når hun er frisk, om hun da takler det uten å bli syk igjen.

Jeg ønsker IS alt godt, hun er en smart dame. Hun bør bruke det til å innse at det hun holder på med via både egen influencerkanaler og Aftenposten og Nrk skader andre. Jeg tror ikke hun ønsker det. Og det er så lett å slutte å legge ut slikt som hun gjør. Greier hun ikke la være - da må hun trekke seg tilbake fra det offentlige inntil hun greier å la være å legge ut slikt.

Hvis du er ferdig med å øse ut eder og galle, ja jeg beundrer henne. Og det får ikke du gjort noen ting med. 

Du må tåle at noen har andre meninger en deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (2 minutter siden):

Hvis du er ferdig med å øse ut eder og galle, ja jeg beundrer henne. Og det får ikke du gjort noen ting med. 

Du må tåle at noen har andre meninger en deg. 

Eder og galle???

Uansett, du er selvfølgelig i din fulle rett til å beundre henne.

Likevel, det å avfeie saklig kritikk som hat, er å skyte fullstendig over målet, og dessuten totalt usaklig.

Hvis du vil bli tatt seriøst, bør du heller imøtegå de saklige argumentene i denne tråden, i stedet for bare å kategorisere dem som oppgulp.

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (6 timer siden):

Noen går i alt for mye klær, fordi de er for tykke. Det er også et problem. Tusenvis sliter med fedme. 

Nei det er ikke et problem. Folk med fedme blir shamet og devaluert, de blir hetset og mobbet. Mens pro ana forbilder blir fremsnakket.. 

  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (På 3.6.2023 den 9.11):

Er det ingen voksne hjemme? Dette er skikkelig trist. Tragisk.

Vi får sende bekymringsmelding til de ansvarlige. Forklare den ekstremt farlige påvirkningen IS driver med i sine sosiale medier. De kan ikke hjelpe henne med dette, kamuflere det som "viktig samfunnsstemme". 

Jeg tenker at akkurat dette er viktig. Å si fra. Tenker at noen må starte med å ta ansvar, og varsle om såpass alvorlige forbilder som presser ut hva som helst i sosiale medier. Bildet her ser så retusjert ut og hele høyre side mangler konturer helt fra hakeparti og ned. Proporsjonene er bare merkelige. 

Hun ser jo bare helt vanvittig syk ut, og det er trist at hennes omgangskrets, som man skulle tro bestod av folk som brydde seg om henne, ikke sier fra ang hennes rolle og negative påvirkningskraft rettet mot unge jenter. Med den sykelige utviklingen i samfunnet i dag med unge som sliter mer enn før er dette rett og slett skremmende. Hun, som skal representere disse ungdommene kommer med et svært f*** Y** og driter jo loddrett i deres psykiske helse. Motbydelig. 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...