Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

h/k skrev (7 minutter siden):

Nok en "kommentar" som kun er et utdrag fra boken hennes. I andre nyheter: vann er vått og himmelen er blå. 

 

https://www.klikk.no/kommentarer/ingeborg-senneset-pa-kvinnedagen-7263943?fbclid=IwAR2ypY1ssJPy8esHj-iOvvmRbHk_DZ0WXQhgaIdtc24Gn-RMZLhsRsS9vYs

Synes dette var en god og viktig tekst jeg da. Tross alt. Trenger ikke slakte alt, selv om jeg er kritisk til mye med dama. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

parmanoia skrev (Akkurat nå):

Synes dette var en god og viktig tekst jeg da. Tross alt. Trenger ikke slakte alt, selv om jeg er kritisk til mye med dama. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (19 timer siden):

Synes dette var en god og viktig tekst jeg da. Tross alt. Trenger ikke slakte alt, selv om jeg er kritisk til mye med dama. 

Tenker dette nettopp viser hvor ute og kjøre IS er: hun skriver drivende bra når hun skriver-skriver, og med fokus på rett plass og ikke all oppmerksomheten og sykdommen og bilder og ja…så er hun en dyktig skribent, og hun kunne oppnådd så mye mer, med en helt annen troverdighet og med så mye bedre helseeffekt for seg selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (3 timer siden):

Tenker dette nettopp viser hvor ute og kjøre IS er: hun skriver drivende bra når hun skriver-skriver, og med fokus på rett plass og ikke all oppmerksomheten og sykdommen og bilder og ja…så er hun en dyktig skribent, og hun kunne oppnådd så mye mer, med en helt annen troverdighet og med så mye bedre helseeffekt for seg selv. 

Bortsett fra at hun HAR oppnådd veldig mye, da. Mer enn de aller fleste i Norge. Men tror de fleste hadde satt pris på mindre sykdomsfokus fra henne. Det betyr ikke at hun ikke kan være personlig og bruke personlige erfaringer - som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (3 timer siden):

Bortsett fra at hun HAR oppnådd veldig mye, da. Mer enn de aller fleste i Norge. Men tror de fleste hadde satt pris på mindre sykdomsfokus fra henne. Det betyr ikke at hun ikke kan være personlig og bruke personlige erfaringer - som her.

Tenkte per nå og framover 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kritisk til folk som legger ut bilder av barn, men i dag gjør hun det selv. Sikkert fått tillatelse av foreldrene, men likevel kritikkverdig. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunga skrev (10 minutter siden):

Teflon for kritikk. Alltid kun henvise til noe hun har prestert. 

5F75BEBA-1BB6-4971-A094-CC8C2B7D93B9.jpeg

Hun burde blitt politiker. De svarer heller ikke på det som de blir spurt om.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trolltunga said:

Teflon for kritikk. Alltid kun henvise til noe hun har prestert. 

 

Snakk om å lete etter feil hos andre... 

Hun har kritisert andre for å dele bilder av barn for å tjene penger på det, ikke det å dele bilde av barn med tillatelse. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden):

Hun burde blitt politiker. De svarer heller ikke på det som de blir spurt om.

Synes svaret på tittelen i artikkelen hun deler sier alt som trengs. 

Hun har aldri sagt at ingen skal få dele bilder av barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (2 timer siden):

Synes svaret på tittelen i artikkelen hun deler sier alt som trengs. 

Hun har aldri sagt at ingen skal få dele bilder av barn. 

Hun svarte ikke på meldingen.. noe som er typisk for denne influncer/journalisten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden):

Hun svarte ikke på meldingen.. noe som er typisk for denne influncer/journalisten. 

Hun svarte med artikkel. Den forklarer godt hva hun mener om deling av bilder av barn. Mer informasjon er ikke nødvendig og hun svarte på spørsmålet om tillatelse fra foreldre. 

Så jo, hun har svart.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får betegnelsen "troll" fordi de har litt sympati med Senneset. Mer skal det ikke til. Noen vil tydeligvis styre debatten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaeols skrev (2 timer siden):

Folk får betegnelsen "troll" fordi de har litt sympati med Senneset. Mer skal det ikke til. Noen vil tydeligvis styre debatten. 

Mange i tråden som har sympati med Senneset som privatperson.

Det at man kan ha sympati med hvor syk hun er betyr ikke at man bør eller skal overse at måten hun velger å tjene penger på i stor grad er ved å fronte et ideal som gjør at andre blir syke, sykere og til og med kan dø - fordi hun velger å fronte et livsfarlig ideal for kvinnekroppen.

Å påpeke at Senneset i sitt yrkesliv opptrer på en måte som er skadelig og ødeleggende for andre, det har ingenting med at man ønsker å "styre debatten".

Senneset er utdannet og autorisert helsepersonell, det pålegger henne også en del plikter. Hun nevner i yrkessammenheng innimellom at hun er sykepleier, og dermed bør det påpekes at hun driver uforsvarlig når hun fronter idealer som er skadelig for andre.

Du må skille person og sak, og privatperson fra yrkesrolle.

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal dømme ut fra insta-stories, ser hun dessverre ut til å være sykere nå enn hun har vært på mange år. Håper arbeidsgiver snart setter foten ned, for eksponeringen hun får gjennom dem, er jo så til de grader med på å fronte den særdeles skadelige fortellingen om "flink anorektiker" som hun forsøker å få fram. Jeg kjenner ikke godt nok til "vær varsom-plakaten" til å kunne si noe om hvorvidt hennes some-opptreden er i strid med noen regler der, men Aftenposten, som en stor samfunnsaktør, burde uansett utvise skjønn fornuft - og ikke minst ansvar overfor de sårbare personene som hun potensielt skader med mange av innleggene sine samt ulike medieopptredener.

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I mine øyne er det sykelig oppførsel å legge ut et slikt bilde til følgerne (skjermdump fra Insta-story fra i dag). Forrige gang hun la ut noe tilsvarende, hintet jeg til i kommentarfeltet om at dette var thinspo/proana, og  jeg spurte om hun selv  syntes bildet var innafor. Selvfølgelig uten å få svar.

For ikke å snakke om da hun "skrøt" på stories over at guttestørrelse 14 år var perfekt, med ledsagende bilde hvor hun hadde på seg plagget hun hadde kjøpt. Heldigvis ble bildet slettet etter kort tid.

Noen må få stoppet den livsfarlige some-påvirkningen hun driver med.

Skjermbilde 2023-06-02 165023.jpg

  • Liker 16
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lafamiglia skrev (15 minutter siden):

I mine øyne er det sykelig oppførsel å legge ut et slikt bilde til følgerne (skjermdump fra Insta-story fra i dag). Forrige gang hun la ut noe tilsvarende, hintet jeg til i kommentarfeltet om at dette var thinspo/proana, og  jeg spurte om hun selv  syntes bildet var innafor. Selvfølgelig uten å få svar.

For ikke å snakke om da hun "skrøt" på stories over at guttestørrelse 14 år var perfekt, med ledsagende bilde hvor hun hadde på seg plagget hun hadde kjøpt. Heldigvis ble bildet slettet etter kort tid.

Noen må få stoppet den livsfarlige some-påvirkningen hun driver med.

Skjermbilde 2023-06-02 165023.jpg

At Aftenposten ikke stopper henne fra å legge ut knytningen til dem på hennes sosiale kanaler, det er ubegripelig.

Jeg har nesten helt sluttet å lese Aftenposten, for de støtter aktivt proana/thinspo fra en av sine medarbeidere. (Og innholdet ellers i Aftenposten er dessuten dårligere enn det var før.)

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

At Aftenposten ikke stopper henne fra å legge ut knytningen til dem på hennes sosiale kanaler, det er ubegripelig.

Ja, og attpåtil i et innlegg hvor hun skriver at hun skal lede ungdomsdebattsatsningen Si;D.

Det er fullstendig skammelig og totalt uansvarlig.

  • Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (14 timer siden):

I mine øyne er det sykelig oppførsel å legge ut et slikt bilde til følgerne (skjermdump fra Insta-story fra i dag). Forrige gang hun la ut noe tilsvarende, hintet jeg til i kommentarfeltet om at dette var thinspo/proana, og  jeg spurte om hun selv  syntes bildet var innafor. Selvfølgelig uten å få svar.

For ikke å snakke om da hun "skrøt" på stories over at guttestørrelse 14 år var perfekt, med ledsagende bilde hvor hun hadde på seg plagget hun hadde kjøpt. Heldigvis ble bildet slettet etter kort tid.

Noen må få stoppet den livsfarlige some-påvirkningen hun driver med.

Skjermbilde 2023-06-02 165023.jpg

Hun tar ALLTID bilde fra nøyaktig den vinkelen, ovenifra og ned for å se tynnere ut. 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Lafamiglia skrev (12 timer siden):

Ja, og attpåtil i et innlegg hvor hun skriver at hun skal lede ungdomsdebattsatsningen Si;D.

Det er fullstendig skammelig og totalt uansvarlig.

Er det ingen voksne hjemme? Dette er skikkelig trist. Tragisk.

Vi får sende bekymringsmelding til de ansvarlige. Forklare den ekstremt farlige påvirkningen IS driver med i sine sosiale medier. De kan ikke hjelpe henne med dette, kamuflere det som "viktig samfunnsstemme". 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...