Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Krokofilla skrev (35 minutter siden):

Det er Ingeborg som tjener på dette ved å fremstå som et mer sympatisk menneske.

Det var vel det som var meningen, tipper jeg. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere. Leste bare deler av den lange artikkelen. Postet linken så fort som mulig fordi jeg var faktisk ikke overrasket at hun hadde gått ut om noe sånt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sterkt på hvordan dette fremstilles slik at det nærmest kom noe godt ut av dette - for Senneset selv.  Det som gjorde meg til et bedre menneske, var å oppleve hvordan hun håndterte mobbingen i etterkant [sitat fra NRK-artikkelen], der Senneset videre beskriver at offeret sto rakrygget og sa hun hadde tilgitt.  Som flere sier, dette ble Ingeborgs historie, offeret er knapt til stede, og da kun som et svært så godhjertet menneske som har gjort sitt eget mobbeoffer til et bedre menneske.  Samtidig vil hun ikke delta i reportasjen; det burde medført at hele greia skulle blitt droppet.  En slik offentlig "unnskyldning" der en viktig grunn virker å være å fremheve sin egen godhet, hadde ikke betydd noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (3 minutter siden):

Det som gjorde meg til et bedre menneske, var å oppleve hvordan hun håndterte mobbingen i etterkant [sitat fra NRK-artikkelen], der Senneset videre beskriver at offeret sto rakrygget og sa hun hadde tilgitt.

😮😮😮

Makan til narsissistisk utsagn. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (5 timer siden):

😮😮😮

Makan til narsissistisk utsagn. 

Enig. Skummelt å skrive. For å trekke det langt: setningen antyder at mobbing ikke alltid er så ille, mange mobbere kan ende opp som bedre mennesker.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

happygilmore skrev (13 minutter siden):

Enig. Skummelt å skrive. For å trekke det langt: setningen antyder at mobbing ikke alltid er så ille, mange mobbere kan ende opp som bedre mennesker.

Synes det er forkastelig å publisere det her. Er det ingen hjemme med kritisk sans i redaksjonen?  

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (8 timer siden):

Jeg reagerer sterkt på hvordan dette fremstilles slik at det nærmest kom noe godt ut av dette - for Senneset selv.  Det som gjorde meg til et bedre menneske, var å oppleve hvordan hun håndterte mobbingen i etterkant [sitat fra NRK-artikkelen], der Senneset videre beskriver at offeret sto rakrygget og sa hun hadde tilgitt.  Som flere sier, dette ble Ingeborgs historie, offeret er knapt til stede, og da kun som et svært så godhjertet menneske som har gjort sitt eget mobbeoffer til et bedre menneske.  Samtidig vil hun ikke delta i reportasjen; det burde medført at hele greia skulle blitt droppet.  En slik offentlig "unnskyldning" der en viktig grunn virker å være å fremheve sin egen godhet, hadde ikke betydd noe for meg.

Ja... Hvordan kan mobberen vite om det er en genuin tilgivelse? Hvem ville ikke følt seg presset til å tilgi om noen kommer til dem og sier at de har innsett at det de gjorde var feil? Hvor kjip er du om du ikke vil bidra på noen sin reise mot å bli et bedre menneske?🙃 Har ikke vært i eksakt samme situasjon, men kan se for meg at jeg kunne funnet på å sagt "jada, du er tilgitt" for å få være i fred.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarte skrev (17 timer siden):

Jeg må legge til at jeg selv hadde blitt sint om en av mine mobbere fra barneskolen hadde gått til avisen for å fortelle om min historie. Det gnager litt når hun sier ting som at det ikke var like ille hele tiden. Hvordan vet du det Ingeborg? Det var ikke du som var offeret her, og du vet ikke hvordan hun hadde det. Du opplevde kun hvordan mobbingen var fra mobberens side, ikke fra offerets. 

Jeg er helt enig 🙌🏻 Som tidligere mobbeoffer hadde dette vært utrolig sårt om det hadde handlet om meg. All sympati til jenta som ikke ønsket å bidra til artikkelen. 

  • Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (15 minutter siden):

Alle bør lese tweetsene fra @alfarbe på Twitter fra 11. september. Jeg syns det er helt ufattelig frekt! Han skriver at Senneset ikke har bedt mobbeofferet om unnskyldning og at offeret i stedet fikk en plutselig telefon fra NRK med spørsmål om hun ville kommentere saken. Noe hun selvfølgelig ikke ville. At det går an!

Leste det nå. Spot on. Og fy faen så jævla drøyt av Senneset og NRK! 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender, faktisk ganske ofte, at Senneset moraliserer over andre menneskers handlinger. Dette gjør hun ofte ved å skrive i kraft av å være en ekspert som er faktabasert, bare at det oftest handler om henne selv i kjernen. Hun har tyngde og troverdighet i dette på grunn av at hun er utdannet sykepleier. Hvis noen andre skrev opptil flere innlegg hvor en ba folk holde seg til helvete hjemme i pandemien (wow, for et orginalt bidrag, lærte mye, visste det ikke fra før), så hadde en vel neppe blitt hylla for dette på samme måte.

Uansett, så opparbeider man seg en del fallhøyde når man flagger moraliserende meninger, uttaler seg som ekspert på områder som angår mange, fletter inn egne opplevelser, for så å kjøre dette stuntet. 

Jeg håper noen stiller NRK og Senneset til veggs for dette, på en skikkelig måte, for jeg er oppriktig spent på vurderingene bak innlegget, og hva de tenker dette tilfører av verdi. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK uttalte i kommentarfelt at de har selvfølgelig snakket med den som ble mobbet før de publiserte artikkelen og at det var helt i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARima skrev (1 time siden):

NRK uttalte i kommentarfelt at de har selvfølgelig snakket med den som ble mobbet før de publiserte artikkelen og at det var helt i orden. 

Nrk sier vel bare at de har snakket med vedkommende og vil ikke si noe mer i hensyn til at hun ikke ville bidra og at de ikke har brutt presseetikk. Var det jeg fant i kommentarfeltet (4-5 ganger). Jeg tolker ikke det som godkjenning. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søgni skrev (14 timer siden):

Det hender, faktisk ganske ofte, at Senneset moraliserer over andre menneskers handlinger. Dette gjør hun ofte ved å skrive i kraft av å være en ekspert som er faktabasert, bare at det oftest handler om henne selv i kjernen. Hun har tyngde og troverdighet i dette på grunn av at hun er utdannet sykepleier. Hvis noen andre skrev opptil flere innlegg hvor en ba folk holde seg til helvete hjemme i pandemien (wow, for et orginalt bidrag, lærte mye, visste det ikke fra før), så hadde en vel neppe blitt hylla for dette på samme måte.

Uansett, så opparbeider man seg en del fallhøyde når man flagger moraliserende meninger, uttaler seg som ekspert på områder som angår mange, fletter inn egne opplevelser, for så å kjøre dette stuntet. 

Jeg håper noen stiller NRK og Senneset til veggs for dette, på en skikkelig måte, for jeg er oppriktig spent på vurderingene bak innlegget, og hva de tenker dette tilfører av verdi. 

Har inntrykk av at det brukes store ressurser på å holde henne aktuell. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk hun fra bare selvopptatt til direkte usympatisk for meg. Hun gjør virkelig ALT for oppmerksomhet, også å dra inn andres smertefulle historier for å tilfredsstille sin egen grenseløse narsissisme. Det høres ut som mobbingen var alvorlig og at hun var direkte slem, og hva man gjør som barn er jo også et tegn på hva slags karakter man har. Hun har mistet det siste hun hadde av respekt fra meg. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg selv at når den andre parten i saken ikke vil bidra får vi kun en side av saken. At hun ikke sa ifra fordi hun var veldig tøff er kun spekulasjoner. På den tiden måtte man stort sett bare finne seg i det utroligste, det kan like godt være at hun ikke ville si ifra av den grunn. Jeg er omtrent like gammel som henne og gikk på skole med en elev som elsket å utøve livsfarlig vold mot alle som var svakere enn han. Det ble nesten fatalt flere ganger. Det måtte vi bare finne oss i. 

Egentlig synes jeg det intervjuet burde ha blitt sett på av pfu, om det var innenfor god presseskikk eller ikke. Man kan klage anonymt dersom privatlivets fred eller personlige forhold skal beskyttes.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...