Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

AnonymBrukerx skrev (13 timer siden):

Jeg er overrasket at hun ser ut som hun veier mindre nå enn i artikkelen fra 2011 og de andre artiklene i 2012/2013. Er det jeg som ser feil eller er hun normalvektig nå? Jeg mener ikke være frekk. Håper hun er frisk og har et bra liv ellers. 

Hun har vel om jeg ikke husker feil sagt at hun har fått tilbakefall ila corona?

Frisk er hun iallefall langt ifra. Det ser man jo.

Hun har jo også lagt ut bilder av seg selv som mer normalt slank - hvor alle trodde hun var frisk - og skrevet om hvor syk hun også var da. 

Men ja, jeg tolker henne som veldig langt fra frisk- og heller ikke at hun selv fremstiller seg som det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun snakker veldig fint og ærlig om hvordan pandemien har påvirket psyken hennes i podcasten Psyk Hverdag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBrukerx said:

Jeg er overrasket at hun ser ut som hun veier mindre nå enn i artikkelen fra 2011 og de andre artiklene i 2012/2013. Er det jeg som ser feil eller er hun normalvektig nå? Jeg mener ikke være frekk. Håper hun er frisk og har et bra liv ellers. 

Definitivt tynnere nå enn da, hun har vært tynnere i ganske mange år. Intervjuet ble gjort i 2011 var hun fortsatt lagt inn og ble passet godt på. Mulig de på sykehuset også var bevisst på at bildene ikke skulle likne på "thinspo". Hun så veldig flott ut på de bildene, en veldig pen blondine i naturlige positurer. Skjønner ikke hvorfor man må sminke og fikse på et så fordelaktig utseende fra naturen. Men det er vel en del av sykdommen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Lafamiglia skrev (På 2021-7-15 den 23.00):

Nå er det langtfra sikkert at hun er gravid, men OM hun skulle vise seg å være det, håper jeg hun får tett oppfølging.

Når en person med et fullstendig forvrengt syn på kropp, kosthold og vekt får barn, trengs det jo en god del veiledning for at det skal gå bra.

Se f.eks. her: https://spiseforstyrrelser.no/disorders/graviditet-og-barsel/

Hun har jo for eksempel hengt ut Ernæringsmamma, som bare anbefaler helt normal, ren mat som grønnsaker, kjøtt, fisk, bær, nøtter, osv., og hun har også uttalt seg skarpt mot Gunhild Stordalen fordi hun driver med periodisk faste. Begge de to har (sannsynligvis) et sunt og bra forhold til mat og kosthold, i motsetning til Ingeborg selv.

Når det gjelder kosthold, ernæring, kropp og vekt, er Ingeborg virkelig fullstendig ute å kjøre. (Skulle derfor også ønske at hun hadde sluttet å skrive om det i Aftenposten og poste om det i sosiale media, men det er sikkert for mye å forlange.)

Men det som er utrolig bra, er at kjæresten hennes er kokk, med stor innsikt i matlaging og bra mat. Så hvis han får siste ordet, kommer det nok til å gå bra.

Hvis hun er gravid, da. 

Men det er hun sikkert ikke. Den der IG-posten var sikkert for å ha det artig med folk. Og det er selvfølgelig helt greit.

Jeg har aldri klart å holde vekta bedre enn da jeg begynte på periodisk faste. (Var lett overvektig, er nå normalvektig igjen).

Vi mennesker er ikke laget for å ha ubegrenset tilgang på mat og periodisk faste er fryktelig enkelt (for meg). Jeg står opp skrubbsulten og rører ikke drikke eller mat før 6-7 timer etter at jeg står opp. Sulten gir seg så fort kroppen kommer i gang, altså innen 30minutter fra jeg står opp. Jeg har mer energi, føler meg bedre og slipper å sulte meg (i mer enn 30minutter).

Før da jeg spiste frokost kunne jeg enten spise to 100% grove brødskiver med makrell i tomat, havregrøt, e.l., mat som liksom er kjent for å være mettende. Men jeg følte meg ikke mett, følte bare ar jeg ville ha MER MER MER! Rundt lunsj ble jeg skikkelig fysen på noe søtt og det gav seg ikke ut over dagen, måtte konstant stå imot (hvis jeg klarte det). Det er lettere å være skrubbsulten i 30minutter når jeg uansett dusjer og sminker meg om morningen, enn det er å spise frokost, lunsj og et mellommåltid og likevel føle meg skrubbsulten i hele den 6,5 lange perioden frem til sen lunsj på jobb/middag i helgene.

Det eneste som er dumt og som jeg gjør "feil" er å faste tidlig på dagen. Ideelt sett skal man faste etter middag og ikke før, for man skal helst ikke fylle magen med mat før man sover (kroppen bearbeider ikke maten så bra). Men det ødelegger meg helt hvis jeg spiser frokost, for spiser jeg før kl.15/16 så blir magen som et tomt hull jeg aldri klarer å fylle og tankene er på mat konstant...

Når jeg faster føler jeg meg lettere til sinns også (fordi jeg ikke må stå imot matsuget og sukkersuget i alle mine våkne timer). Jeg anser det derfor som sunnere for meg.

Nå handler ikke dette om meg, men det er min erfaring. Her på KG hjelper det aldri å skrive noe man mener uten begrunnelse fordi man får spørsmål uansett, så jeg prøver bare å være litt føre var. 

Så kan jeg ikke forstå hva hun har imot ernæringsmamma?? Ingeborg innrømmer å fortsatt være syk, ernæringsmamma ser frisk og sprek ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (På 22.7.2021 den 17.51):

Jeg svippet innom fb siden hennes og så at hun for et par måneder siden delte et innlegg som kritiserer reklame for kosmetisk kirurgi. Har hun ikke selv fikset på leppene? Det ser veldig sånn ut synes jeg. Har hun sagt noe offentlig om hva hun har gjort, utover nødvendig tannbehandling? 

Driver hun med reklame for kosmetisk kirurgi?

Er fillers kosmetisk kirurgi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, jabx said:

Driver hun med reklame for kosmetisk kirurgi?

Er fillers kosmetisk kirurgi?

Reklame for filler og botox går under reklame for kosmetisk kirurgi ja. 

…Og Ingeborg Senneset er en levende reklameplakat. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg om hun sikter til Funkygine, Treningsfrue eller dem begge, ikke følger jeg noen av dem heller. Men vil påstå de er langt sunnere å følge enn Ingeborg. 
 

Og altså, «samme innhold som gamle pro-ana bloggere bare nå med selvbruning og glis» (pluss på filler). 

Ingeeebooorg, har du null selvinnsikt? 
Kanskje på tide å gå gjennom egen feed hos deg også? 😏

81B2E1BB-17E1-4071-9BE1-6D108D815EC8.jpeg

Endret av Jessijones
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessijones skrev (21 minutter siden):

Nå vet ikke jeg om hun sikter til Funkygine, Treningsfrue eller dem begge, ikke følger jeg noen av dem heller. Men vil påstå de er langt sunnere å følge enn Ingeborg. 
 

Og altså, «samme innhold som gamle pro-ana bloggere bare nå med selvbruning og glis» (pluss på filler). 

Ingeeebooorg, har du null selvinnsikt? 
Kanskje på tide å gå gjennom egen feed hos deg også? 😏

81B2E1BB-17E1-4071-9BE1-6D108D815EC8.jpeg

Jeg hadde sansen for Ingeborg før, men det begynner å bli lenge siden. Nå fremstår hun som en hykler som retter sin moralske pekefinger på alt hun finner triggende samtidig som hun selv legger ut selfies for å fremheve egen undervekt. Hun virker å tro at hun har fått utdelt frikort i å kunne legge ut hva hun vil fordi «alle» vet at hun er spiseforstyrret. For ikke å snakke om dobbeltmoralen - hun følger selv influencere som Sophie Elise og Caroline Berg Eriksen som i mine øyne faller inn under den kategorien hun nettopp plasserte fitnessentusiastene i. Har hun noen gang kritisert de for det? Eller sin venninne Kristine Ullebø som riktignok har fjernet mesteparten av bildene på sin IG-konto, men som også var særdeles flink til å passe på å legge ut bilder mange anser som thinspo? 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri klart å holde vekta bedre enn da jeg begynte på periodisk faste. (Var lett overvektig, er nå normalvektig igjen).

Vi mennesker er ikke laget for å ha ubegrenset tilgang på mat og periodisk faste er fryktelig enkelt (for meg). Jeg står opp skrubbsulten og rører ikke drikke eller mat før 6-7 timer etter at jeg står opp. Sulten gir seg så fort kroppen kommer i gang, altså innen 30minutter fra jeg står opp. Jeg har mer energi, føler meg bedre og slipper å sulte meg (i mer enn 30minutter).

Før da jeg spiste frokost kunne jeg enten spise to 100% grove brødskiver med makrell i tomat, havregrøt, e.l., mat som liksom er kjent for å være mettende. Men jeg følte meg ikke mett, følte bare ar jeg ville ha MER MER MER! Rundt lunsj ble jeg skikkelig fysen på noe søtt og det gav seg ikke ut over dagen, måtte konstant stå imot (hvis jeg klarte det). Det er lettere å være skrubbsulten i 30minutter når jeg uansett dusjer og sminker meg om morningen, enn det er å spise frokost, lunsj og et mellommåltid og likevel føle meg skrubbsulten i hele den 6,5 lange perioden frem til sen lunsj på jobb/middag i helgene.

Det eneste som er dumt og som jeg gjør "feil" er å faste tidlig på dagen. Ideelt sett skal man faste etter middag og ikke før, for man skal helst ikke fylle magen med mat før man sover (kroppen bearbeider ikke maten så bra). Men det ødelegger meg helt hvis jeg spiser frokost, for spiser jeg før kl.15/16 så blir magen som et tomt hull jeg aldri klarer å fylle og tankene er på mat konstant...

Når jeg faster føler jeg meg lettere til sinns også (fordi jeg ikke må stå imot matsuget og sukkersuget i alle mine våkne timer). Jeg anser det derfor som sunnere for meg.

Nå handler ikke dette om meg, men det er min erfaring. Her på KG hjelper det aldri å skrive noe man mener uten begrunnelse fordi man får spørsmål uansett, så jeg prøver bare å være litt føre var. 

Så kan jeg ikke forstå hva hun har imot ernæringsmamma?? Ingeborg innrømmer å fortsatt være syk, ernæringsmamma ser frisk og sprek ut.

Det er akkurat slik jeg har det!!! Aldri hjulpet meg å spise en sunn og god frokost, det gjør at jeg spiser sykt mye gjennom dagen. Hele livet har jeg leve med å faste frem til ettermiddagen. Slik har jeg alltid holdt vekten ganske stabil. Noen mennesker er redd for å være sulten og spiser/kjøper derfor alt for mye. Det er ikke farlig å være sulten! Det man burde lære seg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessijones skrev (3 timer siden):

Nå vet ikke jeg om hun sikter til Funkygine, Treningsfrue eller dem begge, ikke følger jeg noen av dem heller. Men vil påstå de er langt sunnere å følge enn Ingeborg. 
 

Og altså, «samme innhold som gamle pro-ana bloggere bare nå med selvbruning og glis» (pluss på filler). 

Ingeeebooorg, har du null selvinnsikt? 
Kanskje på tide å gå gjennom egen feed hos deg også? 😏

81B2E1BB-17E1-4071-9BE1-6D108D815EC8.jpeg

Hvor og når er dette fra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fizzypo said:

Jeg hadde sansen for Ingeborg før, men det begynner å bli lenge siden. Nå fremstår hun som en hykler som retter sin moralske pekefinger på alt hun finner triggende samtidig som hun selv legger ut selfies for å fremheve egen undervekt. Hun virker å tro at hun har fått utdelt frikort i å kunne legge ut hva hun vil fordi «alle» vet at hun er spiseforstyrret. For ikke å snakke om dobbeltmoralen - hun følger selv influencere som Sophie Elise og Caroline Berg Eriksen som i mine øyne faller inn under den kategorien hun nettopp plasserte fitnessentusiastene i. Har hun noen gang kritisert de for det? Eller sin venninne Kristine Ullebø som riktignok har fjernet mesteparten av bildene på sin IG-konto, men som også var særdeles flink til å passe på å legge ut bilder mange anser som thinspo? 

Meget godt poeng !!! 👍🏼

Endret av Jessijones
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffegirl skrev (På 2021-7-26 den 19.08):

Stopp all shamingen! Bildet er IKKE redigert! Er bare tightsen som er for stor for en avmagret kropp sånn at det lager en fold av stoffet! Jeg sliter også vansker med mat og kropp og er undervektig, og har mange bildet hvor øverste del av lår ser litt rart ut nettopp pga dette!

Jeg stusset også over bildet, men greide ikke helt å tro på at det var redigert. Jeg har absolutt aldri hatt thigh gap (kanskje med unntak av da jeg ble født 😛), så jeg tenkte ikke tanken på at det kunne være stoffet som var skyld i den svarte "klumpen" på låret. Takk for oppklaring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nikea skrev (7 minutter siden):

Jeg stusset også over bildet, men greide ikke helt å tro på at det var redigert. Jeg har absolutt aldri hatt thigh gap (kanskje med unntak av da jeg ble født 😛), så jeg tenkte ikke tanken på at det kunne være stoffet som var skyld i den svarte "klumpen" på låret. Takk for oppklaring :)

thigh gap trenger ikke ha med undervekt å gjøre, det kan også bare ha med vinkelen på lårbeinet å gjøre. Jeg har alltid hatt thigh gap, også da jeg var høygravid og over 70 kilo på mine ca 160 cm. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

thigh gap trenger ikke ha med undervekt å gjøre, det kan også bare ha med vinkelen på lårbeinet å gjøre. Jeg har alltid hatt thigh gap, også da jeg var høygravid og over 70 kilo på mine ca 160 cm. 

Ja, jeg vet. Jeg hadde nok aldri fått det uansett selv, uten at jeg synes det har noe å si. Trenger ikke være bekymra for å miste telefonen i do, lårene tar imot 😄 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg vet. Jeg hadde nok aldri fått det uansett selv, uten at jeg synes det har noe å si. Trenger ikke være bekymra for å miste telefonen i do, lårene tar imot 😄 

😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nikea skrev (1 time siden):

Ja, jeg vet. Jeg hadde nok aldri fått det uansett selv, uten at jeg synes det har noe å si. Trenger ikke være bekymra for å miste telefonen i do, lårene tar imot 😄 

Beste kommentaren på leeenge!😂👌🏻 Så ærlig! Love it!😜

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (1 time siden):

Ja, jeg vet. Jeg hadde nok aldri fått det uansett selv, uten at jeg synes det har noe å si. Trenger ikke være bekymra for å miste telefonen i do, lårene tar imot 😄 

Ikke ha telefon på do 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...