Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Pantoten skrev (3 minutter siden):

Har noen lest det siste innlegget hennes? Er det bra? Så ut som det lå bak betalingsmur, vurderer om jeg skal kjøpe tilgang.

Er det det om barndommen hennes? Til Ingeborg?

Hvis det er dette så nei, jeg syns ikke du skal kjøpe tilgang. Det er ikke verdt det.

Screenshot_20210711-190121.jpg

Endret av Elhaym
Postet for tidlig
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elhaym skrev (2 minutter siden):

Er det det om barndommen hennes? Til Ingeborg?

Hvis det er dette så nei, jeg syns ikke du skal kjøpe tilgang. Det er ikke verdt det.

Screenshot_20210711-190121.jpg

Den ja :) Ok, takk🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt for at hun hadde det tøft som barn, og har det fortsatt, men synes ærlig talt vi har hørt historien nå. ( Som hun alltid serverer veldig kryptisk.) Vet ikke om noen andre kommentatorer i store aviser som skriver kommentar etter kommentar om seg selv.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget i Aftenposten var dårlig. Nær noe jeg vil kalle click bait. Bare et innlegg typ «kjære meg, du hadde det vanskelig og skulle aldri la noen få slippe inn, men så dukket det opp en kokk og nå tør jeg.» Mer et lite innlegg, ikke av noen leseverdig verdi, vil jeg påstå. Hvert fall ikke fra journalist fra eget mediehus. 
 

Innlegget er ryddet for brudd på opphavsrett.

 

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2021 at 10:23 PM, Trolltunga said:

Innlegget i Aftenposten var dårlig. Nær noe jeg vil kalle click bait. Bare et innlegg typ «kjære meg, du hadde det vanskelig og skulle aldri la noen få slippe inn, men så dukket det opp en kokk og nå tør jeg.» Mer et lite innlegg, ikke av noen leseverdig verdi, vil jeg påstå. Hvert fall ikke fra journalist fra eget mediehus. 

 

Herlighet som den dama lever i en egen meg, meg, meg-boble. 
Til å være så «samfunnsengasjert, tøff og modig» følger hun jammen ikke mye med på verden rundt seg. Hun har det ganske godt.
 

Virker helt sykelig opptatt av liker-klikk, hjerter og hyllest. På tide å komme seg videre. Gjøre / skrive noe samfunnsnyttig som ikke absolutt må være linket til egen oppvekst eller sykdom. Det er nok nå Ingeborg. Du er ikke den eneste som har hatt det vondt. 

 

Endret av Jessijones
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jessijones skrev (12 minutter siden):

Herlighet som den dama lever i en egen meg, meg, meg-boble. 
Til å være så «samfunnsengasjert, tøff og modig» følger hun jammen ikke mye med på verden rundt seg. Hun har det ganske godt.
 

Virker helt sykelig opptatt av liker-klikk, hjerter og hyllest. På tide å komme seg videre. Gjøre / skrive noe samfunnsnyttig som ikke absolutt må være linket til egen oppvekst eller sykdom. Det er nok nå Ingeborg. Du er ikke den eneste som har hatt der vondt. 

 

Ja, fortelle hele tida, men passe på å holde unna nok info til å holde folk interessert og nysgjerrig. Jeg mener ikke hun har plikt til å fortelle noen om traumer, men det er noe med å bevege seg videre i livet, få et nytt narrativ. Like mye som spiseforstyrrelsen overtok livet hennes da, overtar narrativet hun har nå, som journalist med psykdom og bla-bla, som har så enormt behov for bekreftelse fra kjendiser osv. Om hun ser det selv, vet jeg ikke, men hvis ikke burde andre ta tak i det. Å holde på som hun gjør nå er veldig selvopptatt og manipulerende. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå legger hun ut reklame for egen bok - strategisk markedsføring, som jeg finner suspekt. Bruke egen arbeidsplass og plattformen der til å promotere for egen vinning. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Trolltunga said:

Og nå legger hun ut reklame for egen bok - strategisk markedsføring, som jeg finner suspekt. Bruke egen arbeidsplass og plattformen der til å promotere for egen vinning. 

Men det gjør hun da hele tiden. Og glem ikke all reklamen for samboers arbeidsplass. 

Så det var en diskusjon tidligere i tråden hvorvidt Aftenposten er ansvarlige. Jeg mener HELT KLART. Hun blander inn privatliv og reklame på samme konto som hun bruker når hun er å anse Aftenposten ansatt. 
 

EDIT: reklame for egen bok er overhodet ikke problematisk så lenge det merkes. 
Problemet er bla. å dele svært helseskadelig thinspo. Dette i form av bilder, for det meste stories. Av egen kropp vinklet tynnest mulig, samt matbilder. Dette deles i samme kanal hun bruker som Aftenposten ansatt. Ingeborg må da vite selv at hun har flere følgere som har slitt med anoreksi (eller har andre psykiske vansker og utfordringer). Hun fortsetter allikevel i samme stil. Hun svarer ikke på konstruktiv kritikk, den overses. 

Med hodeløse (sorry) rosabloggere og reality deltagere som bidrar til økt kroppspress så vet man iallefall hva man får. De utgir seg sjeldent for å være spesielt opptatt av psykisk helse. 

Endret av Jessijones
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (4 timer siden):

Og nå legger hun ut reklame for egen bok - strategisk markedsføring, som jeg finner suspekt. Bruke egen arbeidsplass og plattformen der til å promotere for egen vinning. 

Alle forfattere reklamerer for bøkene sine på sosiale medier. Det er virkelig ikke et problem eller rolleblanding. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS og en annen influencer med lignende sykdomsbilde var jo tett en stund. Ikke så mye nå lengre, ser det ut til. Ut ifra det IS legger ut kan jeg egentlig forstå hvorfor. Profilen hennes har i det siste blitt svært triggende.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (4 timer siden):

IS og en annen influencer med lignende sykdomsbilde var jo tett en stund. Ikke så mye nå lengre, ser det ut til. Ut ifra det IS legger ut kan jeg egentlig forstå hvorfor. Profilen hennes har i det siste blitt svært triggende.

Dette har jeg også tenkt mye på. Sånt er utrolig komplisert å håndtere når man selv har en (underliggende) spiseforstyrrelse og er glad i en veldig triggende person.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (18 timer siden):

IS og en annen influencer med lignende sykdomsbilde var jo tett en stund. Ikke så mye nå lengre, ser det ut til. Ut ifra det IS legger ut kan jeg egentlig forstå hvorfor. Profilen hennes har i det siste blitt svært triggende.

Det blir bare spekulasjoner, det kan være alle mulige grunner til at de ikke henger mer. Men det jeg synes er morsomt (i mangel av et bedre ord) er hvor ofte IS sier at det er det å rette blikket bort fra seg selv, som har gjort henne friskere fra sykdommen. Tenker det fortsatt er litt å gå på der. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sarah93 skrev (1 time siden):

Det blir bare spekulasjoner, det kan være alle mulige grunner til at de ikke henger mer. Men det jeg synes er morsomt (i mangel av et bedre ord) er hvor ofte IS sier at det er det å rette blikket bort fra seg selv, som har gjort henne friskere fra sykdommen. Tenker det fortsatt er litt å gå på der. 

Ja, på med marsjstøvlene, for å si det sånn...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en lang vei å gå for kjære Ingeborg. Merkelig hvor lite redaksjonen i enkelte mediehus er opplyst rundt psykisk sykdom, eller er det kanskje det at Senneset har blitt «click-bait»? Så man gir F? Man kaller selvsagt ikke inn en person som bevisst driver med skadelig påvirkning i egne kanaler som en slags ekspert på slankepress, fatshaming, utseende fokus eller spiseforstyrrelse. Ingeborg er gjerne en «ekspert» på det siste, uheldigvis. Hun er bare ikke den rette å konferere slik hun driver på selv. Skulle likt å spørre TV2, men vent det er jo samme kanalen som viser kosemose intervju med svindel-Carl og knytteneve-Isabell på frokost-tv 😑

 

 
 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (På 12.7.2021 den 22.24):

Dette har jeg også tenkt mye på. Sånt er utrolig komplisert å håndtere når man selv har en (underliggende) spiseforstyrrelse og er glad i en veldig triggende person.

Hvem er vennen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri hatt sansen for IS. Synes hun fremstår som en selvsentrert besserwisser 😊

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...