Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

14 hours ago, velociraptor said:

Dette er et normalt bilde av en tynn person, her ser jeg ingen pro-ana posering.

OK da vet jeg det. Jeg stusset litt over posituren hvor ribbeina synes veldig godt, men siden jeg ikke har vært anorektiker og knapt vært inne på en eneste pro ana side var jeg usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

n_97 skrev (1 time siden):

OK da vet jeg det. Jeg stusset litt over posituren hvor ribbeina synes veldig godt, men siden jeg ikke har vært anorektiker og knapt vært inne på en eneste pro ana side var jeg usikker. 

Jeg tipper at det ikke finnes en positur hvor de ribbeina ikke viser (sånn ut over å dekke seg med klær). Å være tynn i seg selv er ikke pro-ana.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Avsendere med psykiske lidelser trenger noen ganger rett og slett å skjerpe seg og droppe delingen i sosiale medier til fordel for en samtale med kompetente mennesker. « 😳

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/Kv5VGe/utstikkende-ribbein-matorgier-barberblader-saa-lenge-folk-sliter-vi

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessijones skrev (1 time siden):

«Avsendere med psykiske lidelser trenger noen ganger rett og slett å skjerpe seg og droppe delingen i sosiale medier til fordel for en samtale med kompetente mennesker. « 😳

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/Kv5VGe/utstikkende-ribbein-matorgier-barberblader-saa-lenge-folk-sliter-vi

Ja, deeeeeet var jo rette rævva som feis! 

Beklager et noget vulgært uttrykk, men det passet så bra. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (19 timer siden):

Dette er et normalt bilde av en tynn person, her ser jeg ingen pro-ana posering.

Dette er et pro-ana bilde.

Men det siste bildet der, hvor hun kanskje ønsker å vise tatoveringene sine, hvordan kan hun gjøre det uten at det tolkes som pro-ana? 

Spør av ren nysgjerrighet!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (15 minutter siden):

Men det siste bildet der, hvor hun kanskje ønsker å vise tatoveringene sine, hvordan kan hun gjøre det uten at det tolkes som pro-ana? 

Spør av ren nysgjerrighet!

 

Samle bena, feks. Det er ofte et mål å ha så tynne lår som mulig/ så stor avstand mellom bena som mulig. Eller ta Bilde av dem sittende. Ved å ligge slik fremstår det som enda mer avmagret, og særlig vinkelbruk er utbredt blant pro ana-bilder. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, parmanoia said:

Ja, deeeeeet var jo rette rævva som feis! 

Beklager et noget vulgært uttrykk, men det passet så bra. 

Ja, det var nettopp det 😐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (39 minutter siden):

Samle bena, feks. Det er ofte et mål å ha så tynne lår som mulig/ så stor avstand mellom bena som mulig. Eller ta Bilde av dem sittende. Ved å ligge slik fremstår det som enda mer avmagret, og særlig vinkelbruk er utbredt blant pro ana-bilder. 

Takk for svar 😊👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tatoveringer brukes som en unnskyldning til å vise mer hud? Altså jeg mistenker at hvis man kritiserer henne pga det så vil hun si at hun vil vise tattisene sine og derfor blir sånne bilder tatt og delt. Ingen tvil om at hun liker tatoveringer altså, jeg bare lurer om det gjør det enklere å vise en avmarga kropp uten at hun får kritikk. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (På 11.6.2021 den 18.07):

Samle bena, feks. Det er ofte et mål å ha så tynne lår som mulig/ så stor avstand mellom bena som mulig. Eller ta Bilde av dem sittende. Ved å ligge slik fremstår det som enda mer avmagret, og særlig vinkelbruk er utbredt blant pro ana-bilder. 

Utseendet på knærne var det første som slo meg. Jeg har alltid hatt slanke ben, men knærne mine ser ikke ut som bein-bein (vet ikke hvordan jeg skal forklare det). Dette bildet sjokkerte meg (følger henne på insta). Jeg ser alle disse symbolene nå. Aldri sett det før det gikk opp et lys tidligere i denne tråden. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (På 13.4.2020 den 7.48):

Dyktig, faktabasert journalist. 

Veldig mange folk har en hang til det alternative og udokumenterte, og de liker så klart ikke at journalister som Senneset skriver rett ut at det de tror på er sprøyt. Og underbygger det med gode kilder. 

Flere journalister skulle vært som Senneset. 

Mye pandemi-relaterte hun har uttalt seg bastant om har vel også vært udokumentert, vaksinene for eksempel. Sunn kost, mat som medisin og at normal vekt kan forebygge en rekke sykdommer er IKKE verken udokumentert eller alternativt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coronaviruset skrev (På 13.4.2020 den 18.35):

Hm, hun trekker fram og kritiserer feks «ernæringsmamma» men da denne tar til motmæle og svarer saklig i kommentarfeltet er Ingeborg helt tyst. Hun er faktisk helt tyst hele veien, bortsett fra når noen roser henne, da kommer hun på banen og takker. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (15 timer siden):

Mye pandemi-relaterte hun har uttalt seg bastant om har vel også vært udokumentert, vaksinene for eksempel. Sunn kost, mat som medisin og at normal vekt kan forebygge en rekke sykdommer er IKKE verken udokumentert eller alternativt. 

Hadde vært veldig sunt om en kjent fjes hadde kritisert henne, og da mener jeg saklig kritikk. Stille spørsmålstegn ved ukritisk bildedeling, udokumenterte uttalelser og "råd", den dobbeltmoralen som herjer hver bidige dag, etc. Jeg må også si at det er stusselig når hun deler "vaksine quotes" og dette er da typiske bilder med tekst som hun finner rundt om kring på det store internettet, sånne ting er litt barnslig og sier vel mye om henne. 

Jeg tror at fordi hun er såpass kjent og har fått rykte på at "hun er viktig" så tør ingen å åpne kjeften selv om de mener det ene og det andre. Men som denne tråden viser så er vi flere som ser det som ikke snakkes om 🤪

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobleplasten
Flytendesåpe skrev (13 timer siden):

Hadde vært veldig sunt om en kjent fjes hadde kritisert henne, og da mener jeg saklig kritikk. Stille spørsmålstegn ved ukritisk bildedeling, udokumenterte uttalelser og "råd", den dobbeltmoralen som herjer hver bidige dag, etc. Jeg må også si at det er stusselig når hun deler "vaksine quotes" og dette er da typiske bilder med tekst som hun finner rundt om kring på det store internettet, sånne ting er litt barnslig og sier vel mye om henne. 

Jeg tror at fordi hun er såpass kjent og har fått rykte på at "hun er viktig" så tør ingen å åpne kjeften selv om de mener det ene og det andre. Men som denne tråden viser så er vi flere som ser det som ikke snakkes om 🤪

Norsk "elite"offentlighet er en liten og incestuøs vennegjeng. Det er aldri noen som tør å kritisere hverandre, da blir det dårlig stemning. Så da går man stort sett på marginale influencere, paradise-deltagere osv. som uansett ganske snart skal ut av rampelyset så man aldri trenger å tenke på om det blir kjipt å jobbe med dem et annet sted i medieverden om 2-10 år. 

Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en gang med å få mest mulig knokler, sener og kjevebenet frem. Jeg synes det begynner å bli skummelt. Samtidig skal hun få legge ut bilder av seg selv, men det er hva hun avbilder. Hører til at her er det også for å høste respons fra følgere, altså et bekreftelsesbehov. 

FAFC02DB-F467-4676-9F5B-C382B824440F.jpeg

B47D80AD-1EA4-4C5F-A132-6983BE1EC7D8.jpeg

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (På 13.6.2021 den 7.52):

Hm, hun trekker fram og kritiserer feks «ernæringsmamma» men da denne tar til motmæle og svarer saklig i kommentarfeltet er Ingeborg helt tyst. Hun er faktisk helt tyst hele veien, bortsett fra når noen roser henne, da kommer hun på banen og takker. 

Hun har også fått annen god og saklig kritikk for bilder og uttalelse ifbm sykdom og nav, fra andre som ikke er influensere eller kjendiser. Hun svarer ikke. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, parmanoia said:

Hun har også fått annen god og saklig kritikk for bilder og uttalelse ifbm sykdom og nav, fra andre som ikke er influensere eller kjendiser. Hun svarer ikke. 

Hvor da? 
Hun som (tilsynelatende?) er så opptatt av at saklig kritikk skal besvares? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessijones skrev (16 minutter siden):

Hvor da? 
Hun som (tilsynelatende?) er så opptatt av at saklig kritikk skal besvares? 

Twitter og FB. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessijones skrev (21 minutter siden):

Hvor da? 
Hun som (tilsynelatende?) er så opptatt av at saklig kritikk skal besvares? 

Av u.t. på Twitter nå i vår bl.a. Helt tyst. Etter boka hennes kom fikk hun også saklig kritikk fra enkelte av oss bl.a. på bildebruk, da rykket kjendisvennene ut som pitbuller i kommentarfeltet, og i innboksen til hun som skrev et saklig avisinnlegg om bildebruken både i boka til Senneset og bildebruk knyttet til fotografen som nå er død som Morten Krogvold samarbeida med. Senneset posta kopi av innlegget på Facebook-siden til boka, trakk seg stille ut og lot kjendisvennene ta seg av de få av oss som turte å støtte Johanne Magnus i kommentarfeltet. Det er symptomatisk, og har vært modus operandi minst siden 2016/2017. Så 🤷🏻‍♀️

 

Endret av Kanin46
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (14 timer siden):

Av u.t. på Twitter nå i vår bl.a. Helt tyst. Etter boka hennes kom fikk hun også saklig kritikk fra enkelte av oss bl.a. på bildebruk, da rykket kjendisvennene ut som pitbuller i kommentarfeltet, og i innboksen til hun som skrev et saklig avisinnlegg om bildebruken både i boka til Senneset og bildebruk knyttet til fotografen som nå er død som Morten Krogvold samarbeida med. Senneset posta kopi av innlegget på Facebook-siden til boka, trakk seg stille ut og lot kjendisvennene ta seg av de få av oss som turte å støtte Johanne Magnus i kommentarfeltet. Det er symptomatisk, og har vært modus operandi minst siden 2016/2017. Så 🤷🏻‍♀️

 

Men kjære vene da. Hun beskrev jo SINE EGNE TANKER OM SEG SELV. Jeg får helt bakoversveis av måten dette blir vridd til at hun slenger dritt om andre som er syke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...