Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, du er gæren, alle trenger grønnsaker som kuttes i diamanter og prinsessekroner! 😍

Anonymkode: f90d2...547

Hysj hysj, du må ikke si slikt! 😮 Jeg har klart å overbevise min familie om at grønnsaker smaker likt uansett form de kuttes i, og at viktige vitaminer forsvinner i prosessen dersom grønnsakene blir for fancy og høy på seg selv. Da soler de seg slik i sin egen glans at de glemmer hvilken primæroppgave de faktisk har. 

Dette vet alle som ikke gidder å stå et øyeblikk lengre på kjøkkenet enn helt nødvendig. 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sånn jeg også, hatt den siden jeg flyttet hjemmefra for 20 år siden😂

Anonymkode: 8f247...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn bolle. Mamma har en sånn bolle - flere tror jeg. I tillegg til kakefat. Pappa har glass og mugge 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts, du er helt normal. Dvs, litt unormal hvis du ikke har dette selv? Ta turen på neste loppemarked! Jeg har to slike boller, og en asjett/fat. På hytta til foreldrene mine står mugga, og jeg tror ikke jeg har vært i et norsk hjem uten dette. Jeg har de flaskegrønne også i kjelleren. Skulle kaste dem/gi dem bort, men så tenkte jeg: "Er de \kanskje litt kule?" Kanskje de er kule om noen år. 

Anonymkode: fff0c...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Mamma har den, tante har den, mormor har den (ganske sikker på at hun hadde små kakefat i samme serie) og tante på pappa's side har den. Bestevenninen min i barndommen hadde den og ei venninne sa hun har den selv og at hun vokste opp med den. Er ganske sikker på at jeg har sett bilde fra bursdagen til ei i klassen hvor en slik skål/bolle sto på godteri bordet, fra barneskolen altså 15-20 år siden. Satt å scrollet på tik tok og to videoer på rad viser folk som har denne skålen!
Om det er den identiske samme vet jeg ikke, men om det er noe som ligner noe ekstrem er helt sikkert. Forstår ikke hvorfor den er populær for de er jo stygge 🤣

Hva er det med denne skålen?! Hvorfor har alle den? Er er det noe spesielt med den? Er det en sånn "du er ikke voksen før du kjøper deg denne skålen" ting?

Aner ikke hva den heter, så tok bare screenshot av ene videoen på tik tok. Har alltid tenkt at den ligner på et blad, men aner ikke merke eller hvor det er fra. 
1.thumb.jpg.cd356bddf9240473b8a9aecea7f493e0.jpg

Hva er det med denne skålen/bollen og hvorfor har alle den?

Anonymkode: 8cc39...34e

Åh herregud, får mareritt av den bollen der. Min bedritne far hadde sånt servise. Det er 80-tallet så det holder. Kan nesten kjenne smaken av hermetiske pærer og krem helt hit...

Anonymkode: fba98...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma har/hadde en sånn ja. Har ikke selv. 

Anonymkode: 81960...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Mamma har den, tante har den, mormor har den (ganske sikker på at hun hadde små kakefat i samme serie) og tante på pappa's side har den. Bestevenninen min i barndommen hadde den og ei venninne sa hun har den selv og at hun vokste opp med den. Er ganske sikker på at jeg har sett bilde fra bursdagen til ei i klassen hvor en slik skål/bolle sto på godteri bordet, fra barneskolen altså 15-20 år siden. Satt å scrollet på tik tok og to videoer på rad viser folk som har denne skålen!
Om det er den identiske samme vet jeg ikke, men om det er noe som ligner noe ekstrem er helt sikkert. Forstår ikke hvorfor den er populær for de er jo stygge 🤣

Hva er det med denne skålen?! Hvorfor har alle den? Er er det noe spesielt med den? Er det en sånn "du er ikke voksen før du kjøper deg denne skålen" ting?

Aner ikke hva den heter, så tok bare screenshot av ene videoen på tik tok. Har alltid tenkt at den ligner på et blad, men aner ikke merke eller hvor det er fra. 
1.thumb.jpg.cd356bddf9240473b8a9aecea7f493e0.jpg

Hva er det med denne skålen/bollen og hvorfor har alle den?

Anonymkode: 8cc39...34e

Haha ja har den! Vet ikke hvor den kommer fra. Men hadde også en i barndomshjemmet da jeg vokste opp på 90 tallet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://sg.carousell.com/p/reserved-vintage-arcoroc-france-nesting-bowls-marguerite-58853242/

Jeg har dette, fra samme franske selskap. Ingen bruktbutikker "har alt", men alle har litt. Så jeg har opparbeidet meg opptil flere kakefat, boller i ymse størrelser, middag - og frokosttallerkener til over 12 personer.

Mystisk nok, bare 4 dype tallerkener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har den, men ikke jeg.

Anonymkode: 25476...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne i bolle, og middagstallerkener

Anonymkode: e956a...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh herregud, får mareritt av den bollen der. Min bedritne far hadde sånt servise. Det er 80-tallet så det holder. Kan nesten kjenne smaken av hermetiske pærer og krem helt hit...

Anonymkode: fba98...eff

Haha jeg elsker hermetiske pærer

Anonymkode: e956a...88c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært innom 3 niller, finner ikke bollen. 😥

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste potetgull ut av en sånn skål da jeg var barn:D Har ikke en selv, men ser de ofte på bruktbutikker:)

Anonymkode: fde07...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boller og glass, fått av mamma 😂 nostalgiske!

Anonymkode: 9fd32...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boller i tre størrelser,  tallerkener i to størrelser og en haug sånne små boller. Har fått de av farmor. 

Anonymkode: d0b37...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...