Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klikket meg inn på denne tråden og tenkte, hva er det nå for noe rart alle liksom har.. Så ser jeg søren meg bilde av Arcoroc bollen vi også hadde i hjemmet jeg vokste opp i.. 😂

(I tillegg til en mugge og noen glass av samme merke...)

Morsom tråd!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har skålen, serveringsfat og tallerkner hjemme hos oss. Mine foreldre har mugge, lurer på om vi også kanskje har en sånn mugge innerst i skapet. Klassiker 😅

Anonymkode: 8c363...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Jeg klikket meg inn på denne tråden og tenkte, hva er det nå for noe rart alle liksom har.. Så ser jeg søren meg bilde av Arcoroc bollen vi også hadde i hjemmet jeg vokste opp i.. 😂

(I tillegg til en mugge og noen glass av samme merke...)

Morsom tråd!

Jeg tenkte å skrive "ALLE!" med store bokstaver i tittelen, men jeg tenkte at da kom jeg til å bli angrepet. For det er nok bare i mitt hode at alle har den og jeg overdriver bare. Men nei da, jeg overdrev ikke. 
I forrige uke så jeg 2 videoer på rad på tik tok med denne bollen. For ikke så lenge siden så jeg ei matblogger på snapchat som brukte denne bollen.  Jeg er ikke gal! 😂 De er over alt! 

Har enda ikke funnet bollen i butikk da. Så hvordan folk får tak i disse, er fortsatt et mysterium. Er flere som rapporterte om at disse produktene bare dukket opp utav intet. Ingen som kan huske å ha dratt til en butikk og kjøpt de med viten og vilje, de bare dukket opp i livet til folk. 😂

-ts

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp hadde vi to skåler (en stor og en litt mindre, ble alltid brukt til chips, fruktsalat o.l.), et kakefat, et par drikkeglass og en mugge. Ganske sikker på at alle ble gitt bort da barndomshjemmet ble solgt for noen år siden.

Anonymkode: 26cb3...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg vokste opp hadde vi to skåler (en stor og en litt mindre, ble alltid brukt til chips, fruktsalat o.l.), et kakefat, et par drikkeglass og en mugge. Ganske sikker på at alle ble gitt bort da barndomshjemmet ble solgt for noen år siden.

Anonymkode: 26cb3...baf

Kom på at vi hadde dessertskåler også 😅

Anonymkode: 26cb3...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2020 den 18.10):

Mamma har den, tante har den, mormor har den (ganske sikker på at hun hadde små kakefat i samme serie) og tante på pappa's side har den. Bestevenninen min i barndommen hadde den og ei venninne sa hun har den selv og at hun vokste opp med den. Er ganske sikker på at jeg har sett bilde fra bursdagen til ei i klassen hvor en slik skål/bolle sto på godteri bordet, fra barneskolen altså 15-20 år siden. Satt å scrollet på tik tok og to videoer på rad viser folk som har denne skålen!
Om det er den identiske samme vet jeg ikke, men om det er noe som ligner noe ekstrem er helt sikkert. Forstår ikke hvorfor den er populær for de er jo stygge 🤣

Hva er det med denne skålen?! Hvorfor har alle den? Er er det noe spesielt med den? Er det en sånn "du er ikke voksen før du kjøper deg denne skålen" ting?

Aner ikke hva den heter, så tok bare screenshot av ene videoen på tik tok. Har alltid tenkt at den ligner på et blad, men aner ikke merke eller hvor det er fra. 
1.thumb.jpg.cd356bddf9240473b8a9aecea7f493e0.jpg

Hva er det med denne skålen/bollen og hvorfor har alle den?

Anonymkode: 8cc39...34e

Ja 😂 Har både skål og kakefat!

Anonymkode: 56c85...afb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, jeg har den store og 6-7 små dessertskåler. 
hatt de i 100år , aner ikke hvor de kommer fra , om jeg har kjøpt eller fått de😝

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2020 den 18.16):

MUGGE! Det hadde bestemor også, det, bolle og kakefat som jeg husker. muggen hadde jeg helt glemt. 🤣
Nå angrer jeg litt på at jeg ikke spurte om å få arve dem fra bestemor, for jeg husker denne skålen og fatene mest fra henne. Må høre med mamma om jeg får arve hennes. For det er tydeligvis noe med dem. 

Gøy at det bare ikke er jeg som er helt sprø og ser disse bollene over alt. :skratte:

Ts

Anonymkode: 8cc39...34e

Skålen har jeg sett mange ha ja. Tror ikke foreldrene mine har den, men de har vannmugge i samme stil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/26/2020 at 6:28 PM, T-Rex said:

Jeg har dessertskålene, fine til havregrøt eller müsli. Mamma har større skåler.

Disse er fra 70-tallet, så lenge før Nille kom på banen. Men er de fremdeles i produksjon?

Merket er forøvrig Arcoroc. Fransk, tror jeg.

Edit: Luminarc er sikkert riktig, ser en annen har skrevet det.

(Det må sies at jeg har en drøss andre dessertskåler. Inkludert diverse Hadeland.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (2 minutter siden):

(Det må sies at jeg har en drøss andre dessertskåler. Inkludert diverse Hadeland.)

Jaja men du har fra denne serien og det er det som teller 😅

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jaja men du har fra denne serien og det er det som teller 😅

Anonymkode: f90d2...547

Hrmf.

Eller: jeg synes i grunnen de er ganske fine.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu meg jeg er også oppvokst med disse! Og jeg er fra Island 😄

Anonymkode: 2be93...179

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten skål og et lite kakefat, og nå fant jeg en stor skål til salat også på bruktbutikk! 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TheCatLady

Foreldrene mine har noen skåler. Både noen små og noen middelsstore. De har også kakefat og noen asjetter som blir brukt til kaker og dessert. 

Jeg fikk også noen av de middelsstore, men lurer på om de ble igjen hos eksen. 

Jeg er egentlig ganske nøytral til disse. Synes de er helt greie og ikke så grusomme som enkelte fremstiller det som, men artig at så mange har disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ingen tenker på, er at alle har dem fordi de OVERLEVER det meste. I motsetning til krystall.

Det de ikke overlever er: isj...

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff! Ethvert møblert hjem har vel en sånn?? 😅

Tror jeg hadde mer av serien før, men nå har jeg bare denne chipsbollen. Aner ikke hvordan den har kommet i hus, har hatt den i årevis 😁

3B3A5383-A5EF-495F-B9FA-6989559D0A54.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...