Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er det ingen som husker hvor de har fått tak i disse bollene?? De må jo ha blitt kjøpt på et tidspunkt??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnAngel skrev (4 minutter siden):

Seff! Ethvert møblert hjem har vel en sånn?? 😅

Tror jeg hadde mer av serien før, men nå har jeg bare denne chipsbollen. Aner ikke hvordan den har kommet i hus, har hatt den i årevis 😁

3B3A5383-A5EF-495F-B9FA-6989559D0A54.jpeg

Så kult, velkommen til klubben 😂

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det ingen som husker hvor de har fått tak i disse bollene?? De må jo ha blitt kjøpt på et tidspunkt??

Det er et mysterium vi aldri vil få svar på! Jeg har lest hvert eneste svar, og ingen har sagt noe om hvor de har kjøpt dem og heller ikke pris. De aller fleste bare har skålen, uten å vite hvordan den kom i hus eller hvordan familien fikk tak i dem. 😂

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle hadde disse på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet. Foreldrene mine, besteforeldrene, tanter, alle. 

Jeg fikk også med meg diverse boller og glass i serien da jeg flyttet hjemmefra. Nå har jeg flyttet veldig mange ganger siden den gang, og hver gang kvittet meg med ting jeg aldri bruker - deriblant disse bollene. 

Men merkelig nok dukker de stadig opp igjen. 

Tror disse er motsatsen til alle sokkene som på merkelig vis forsvinner i vaskemaskinen. Eller kanskje sokkene blir omgjort til boller? 

Anonymkode: c9e48...d30

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Absolutt alle hadde disse på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet. Foreldrene mine, besteforeldrene, tanter, alle. 

Jeg fikk også med meg diverse boller og glass i serien da jeg flyttet hjemmefra. Nå har jeg flyttet veldig mange ganger siden den gang, og hver gang kvittet meg med ting jeg aldri bruker - deriblant disse bollene. 

Men merkelig nok dukker de stadig opp igjen. 

Tror disse er motsatsen til alle sokkene som på merkelig vis forsvinner i vaskemaskinen. Eller kanskje sokkene blir omgjort til boller? 

Anonymkode: c9e48...d30

Man gir vaskemaskin-trollet en sokk og den gir deg en bolle i retur :skratte:

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man gir vaskemaskin-trollet en sokk og den gir deg en bolle i retur :skratte:

Anonymkode: 8cc39...34e

Og så formerer de seg i skapene og flytter inn hos naboer om natta, de fleste jeg spør om hvor de har den fra blir stående og tenke før de kommer med "njaaa sikkert fått av mor/tante/familie/loppemarked/vet ikke de er bare der" 😅

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har den :P men jeg og samboer har den ikke! *stolt*

Anonymkode: 8e131...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det ingen som husker hvor de har fått tak i disse bollene?? De må jo ha blitt kjøpt på et tidspunkt??

Mulig det er nevnt tidligere i tråden (av meg? 😅) men hvis jeg graver i hukommelsen fra min tenåringstid på 80-tallet var dette hyllevare på S-laget. De hadde en hylle med kjøkkenting, vsa hylla med leker, spill og diverse ting som interesserte en 12-åring som kjedet seg sammen med mor og far på storhandling. 😛

Var jo ikke sånn at vi satt i bilen og med iPad...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreldrene mine har den :P men jeg og samboer har den ikke! *stolt*

Anonymkode: 8e131...e5e

Er du sikker, har du sjekket 😁

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha mamma har de skålene. Regner med at jeg får dem i arv🥳

Anonymkode: db63e...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på Finn før jul, at noen skulle selge den lille varianten til den nette sum av 600,-

Anonymkode: c1847...275

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hollie skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det ingen som husker hvor de har fått tak i disse bollene?? De må jo ha blitt kjøpt på et tidspunkt??

 

Jeg veet. Sa til mannen at kanskje må noen bare ha plassert dem som et sosialt prosjekt i hjemmene. For jeg aaaner ikke. Men vi har den. Og i går fant vi en bolle på kottet da vi rydda av denne og. En bolle??? Vi visste ikke vi hadde den.

Anonymkode: 55291...625

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du sikker, har du sjekket 😁

Anonymkode: f90d2...547

Det er ikke sikkert. Kan hende den bare er et sted... Sjekk kott og loft...

Anonymkode: 55291...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreldrene mine har den :P men jeg og samboer har den ikke! *stolt*

Anonymkode: 8e131...e5e

Det spørs hvor lenge det varer... 😄 

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så på Finn før jul, at noen skulle selge den lille varianten til den nette sum av 600,-

Anonymkode: c1847...275

Jøss!  Tror jeg betalte den nette sum av 39 kr for den store på gjenbruksbutikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og så formerer de seg i skapene og flytter inn hos naboer om natta, de fleste jeg spør om hvor de har den fra blir stående og tenke før de kommer med "njaaa sikkert fått av mor/tante/familie/loppemarked/vet ikke de er bare der" 😅

Anonymkode: f90d2...547

Er litt sånn som kollektiv-galskap det her, kanskje vi har en bande i Norge som reiser rundt og er litt som en omvendt tyv. De sniker seg inni hjemmene våre og legger fra seg boller og mugger. En evig lang spøk som ikke har blitt avslørt enda. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Foreldrene mine har den :P men jeg og samboer har den ikke! *stolt*

Anonymkode: 8e131...e5e

Ikke vær så kjepp høy nå. Det kommer nok din dag også skal du se. En dag tar du vårrengjøring på kjøkkenet, står med hue inni stekeovnen i det ene minuttet. Så står du der og ser på din flotte bolle og mugge i skapet et øyeblikk senere og undrer "Hvor kom denne fra?" Dun, dun, duuuuuun! 🎵:skratte:

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men denne versjonen har jeg alldri sett. Sjøgrønn???

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=187210020

 

 

Anonymkode: 55291...625

Wow, de var jo faktisk fine! 😮 Hadde jeg funnet den i stor bolle, så hadde jeg kjøpt den på flekken. 

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha har den selv + i noen asjetter. Når du never det - så Gud veit hvor jeg har fått det fra? 😅 Er i tidlig 30 årene. Har vel arvet fra farmor eller noe? Aner ikke. Men jeg har den bollen. 

Anonymkode: a3dcf...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...