Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den har jeg også, men vet ikke hvordan den endte opp i kjøkkenskapet mitt.

Anonymkode: 052bd...475

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, har også! Synes den er veldig fin! Synes generelt  ting jeg har fått av besteforeldre/oldeforeldre en fint

Anonymkode: 4d54c...a00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har den i boller, fat, asjetter, mugge og mye mer. 

Anonymkode: 69d95...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

mamma har den i bolle og glass, mormor har den i glass og vi har den i et fat vi fikk i gave haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte før jeg gikk inn at jeg garnatert ikke har det som det er bilde av, men joda, stor skål og små dessertskåler 😅

Har ikke vokst opp med det da, samboer fikk med hjemmefra da vi flyttet sammen da vi gikk på vgs. 

Disse gir meg også sterke assosiasjoner til skolekjøkken og grendahus 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muggen og seks glass. Samboer hadde dette da jeg traff han for 20 år siden. Sikkert arvet fra besteforeldre. 

Anonymkode: 195f5...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes alle som har en må sette den frem og ta bilder av den, så den får litt ære og berømmelse igjen, skal gjøre det når jeg har gravd ut min fra en flyttboks 😅

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skummelt hvor mange som har denne her!

Anonymkode: 0390f...a3b

Er litt sjokkert selv, tenkte dette er en tråd som ingen vil svare på, bortsett fra troll som vil kalle meg gal også forsvinner den. Men nei da, folk har vist denne! 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha jeg skulle til å åpne tråden og skrive at NEI, ALLE HAR IKKE det samme. Men så må jeg si at moren min har TRE sånne i forskjellig størrelse og jeg har en av dem i flyttelasset mitt 🤣

Anonymkode: f90d2...547

Jeg skrev "ALLE" med store bokstaver i overskriften, men endret det i siste sekund fordi jeg var redd for å bli angrepet for å overdrive. Skrev også originalt "Trenger kanskje ikke bilde for alle vet vell hvilken jeg snakker om allikevel, men jeg tok en screenshot ....." 😂 Skulle ønske jeg beholdt det, for jeg tok tydeligvis ikke feil! 

-ts

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem også. Aner ikke hvor jeg har fått de, de har bare alltid stått i skapet 😅

Anonymkode: d54e3...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror VG bør bringes på banen her, for det er tydelig at ingen har kjøpt disse, men alle har dem. Her er det noe muffens! :skratte:

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror VG bør bringes på banen her, for det er tydelig at ingen har kjøpt disse, men alle har dem. Her er det noe muffens! :skratte:

Anonymkode: 8cc39...34e

De bare oppstår i skapet, derfor har alle en 😅

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja. Det var det første jeg fikk, da jeg flyttet på hybel for første gang. Samlet på det. Hadde bolle, kakefat, dessertskåler, mugge og drikkeglass. Skulle være nærmest uknuselig. Bolle, kakefat og et par dessertskåler er fortsatt i bruk. Resten har forsvunnet i løpet av mange flyttinger, kan ikke huske noe har knust. Aspen fra luminarc. Synes fortsatt det er fint.

Anonymkode: fc4eb...c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine har den! Og glass og mugge også, som jeg kan komme på. Jeg har alltid likt de glassene, de var gode å drikke av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den fra jeg var liten. Ble alltid servert sånn frukt cocktail i den til dessert. Eller riskrem til jul. 

Anonymkode: 4c82d...3d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to slike serier som ligner veldig på hverandre. I den ene har jeg to små serveringsboller og i den andre har jeg små skåler. I tillegg har jeg et kakefat i en av seriene, men jeg husker ikke hvilken.

Serveringsbollene ble kjøpt på bruktbutikk fordi mannen var helt sikker på at de var like en vi hadde fra før, for den var så velkjent. De var ikke like i det hele tatt, men vi hadde nylig vært på besøk hos farmor som har noe som ligner.

De små skålene fant jeg i bruktbutikk, og var sikker på at de var like de bollene mannen hadde kjøpt. Like nok, spesielt når det er noe oppi så man ikke ser mønsteret så nøye.

Kakefatet er også kjøpt brukt, men kun fordi det var et pent kakefat og jeg trengte kakefat. Mamma har minst et av samme type.

Anonymkode: 4dde0...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes to slike serier som ligner veldig på hverandre. I den ene har jeg to små serveringsboller og i den andre har jeg små skåler. I tillegg har jeg et kakefat i en av seriene, men jeg husker ikke hvilken.

Serveringsbollene ble kjøpt på bruktbutikk fordi mannen var helt sikker på at de var like en vi hadde fra før, for den var så velkjent. De var ikke like i det hele tatt, men vi hadde nylig vært på besøk hos farmor som har noe som ligner.

De små skålene fant jeg i bruktbutikk, og var sikker på at de var like de bollene mannen hadde kjøpt. Like nok, spesielt når det er noe oppi så man ikke ser mønsteret så nøye.

Kakefatet er også kjøpt brukt, men kun fordi det var et pent kakefat og jeg trengte kakefat. Mamma har minst et av samme type.

Anonymkode: 4dde0...2bc

Er det Fleur du tenker på: https://www.ebay.com/itm/Arcoroc-FLEUR-7-Round-Bowl-916431-/312290255922

En annen 80-talls serie jeg husker fra samme produsent er åttekantede Octime. Mamma og pappa hadde longdrink- og whiskeyglass i den serien. https://www.google.com/search?q=luminarc+octime&tbm=isch&source=univ&hl=no&client=safari&sa=X&ved=2ahUKEwi6rsiY6bjoAhUVrosKHbpSAMEQsAR6BAgKEAE&biw=1440&bih=730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også de bollene da jeg vokste opp ;)

Anonymkode: 5889e...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har dessertskåler, mugge og stor skål. 
 

Det er også samme type som skolen hadde på skolekjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror både mamma, mormor og svigermor har sånne 😂 Kan nesten kjenne smaken av paprikapotetgull når jeg ser den. 😅

Anonymkode: b483d...f7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...