Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, har den 😂 Fått den av mamma

Anonymkode: 69b50...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hehe!! Jeg vokste opp med bollen, den var til chips på lørdagskvelden, og til søndagsdessert, vi hadde ofte noe hermetisk frukt greier :) 

Mugga hadde vi også, den hadde jeg med meg da jeg flyttet ut. Glass og tallerkner hadde vi også :) 

Anonymkode: e17f0...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har foreldrene mine også! Faktisk har dei to typar av serviset (eller noko som liknar veldig): ein billegvariant på kjøkenet og ein tyngre variant (krystall?) til penbruk i stova. Store skåler, dessertskåler, dessert-asjettar. 

Anonymkode: 2b528...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsomt. Den har vi og. Og vi har flytta mange ganger! Vi har hatt diskusjoner om den kom fra mitt hjem eller mannens hjem. Jeg mener den kommer fra mamma, mens mannen mener den kommer fra hans mor. Men ingen av oss vet egentlig hvor den kommer ifra :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdaget i går at kusinen min også har denne, tror seriøst alle har den liggende er sted 😅

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har den jeg også. Jeg kvittet meg med mitt sett når jeg flyttet sist, men så viste det seg at mannen hadde et på loftet :P Så det ser ikke ut til å forsvinne ut av livet med det første :ler: 

Anonymkode: ec1c6...977

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Googla noe anna, og kom over denne. Så sprøtt. Leste hele tråd. Har og disse. Og mine foreldre og.

Anonymkode: 55291...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert spist flere tonn med popcorn og potetgull fra den der:fnise:

Vi hadde dessertskålene også, det samme hadde besteforeldre og tanter, og når jeg flyttet inn med samboer hadde jaggu han dem også. Tror knapt nok jeg har spist dessert fra andre skåler i mitt 38 årige liv😂

Og nei, jeg synes ikke de er fine i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 Morsomt 😂 Det kan du si, mine foreldre har også denne😅

Anonymkode: 26b24...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og muggene står på jobben her det jeg😂 Morsom tråd😅

Anonymkode: 26b24...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja 😮 Dette er sant! Alle har denne bollen, vel, alle jeg kjenner tror jeg har den.

Anonymkode: d8d62...610

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sånn skål på loppemarked da jeg flytta hjemmefra, på kødd fordi "det er jo ikke et hjem hvis man ikke har en sånn skål."

Mamma mente det var feil, så nå har jeg endelig noe å vise til. x)

Anonymkode: 40f52...cf3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg var en av dem, men jeg har to eller tre dessertskåler av merket. De har hengt med på de fleste flyttelass. Har ikke hjerte til å kaste. Ellers har jeg EvaSolo (mangel på fantasi), men har også skåler fra Ikea som ikke knuses (barnebarn). 

Jeg ikke glad i å gå og lete for å finne ting, derfor blir det litt kjedelig i kjøkkenskapene, men har fargerike krus. Handler mest på Kitin eller det som er nærmest og fat og skåler som ikke knuses så lett. 

Jøss, tenk  at det dukket opp en tråd om noe jeg har i skapene og som brukes av og til. De er etter min farfar. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke den bollen, men mamma har den, så er oppvokst med den bollen😅 hun har en mugge i samme serie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg oppdaget denne tråden for lenge siden så har jeg sett etter denne bollen hos venner og familie, og jammen fader har de den alle sammen, har ledd og fortalt de om denne tråden også 😁

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne skålen i flere størrelser, +noen serveringsfat 😂 aldri tenkt over dette før. Morsomt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...