Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ante ikke at de var så vanlige, men disse er jeg selvsagt oppvokst med.

Anonymkode: 6eee1...8b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og et sted innerst på internett sitter en gjeng og tar ivrige notater. De har siden 1972 samlet informasjon om reaksjonene på glasstøyet de har spredt..... Før overvåka de fasttelefoner, nå spaner de foraer.

Anonymkode: 55291...625

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2020 den 18.10):

Mamma har den, tante har den, mormor har den (ganske sikker på at hun hadde små kakefat i samme serie) og tante på pappa's side har den. Bestevenninen min i barndommen hadde den og ei venninne sa hun har den selv og at hun vokste opp med den. Er ganske sikker på at jeg har sett bilde fra bursdagen til ei i klassen hvor en slik skål/bolle sto på godteri bordet, fra barneskolen altså 15-20 år siden. Satt å scrollet på tik tok og to videoer på rad viser folk som har denne skålen!
Om det er den identiske samme vet jeg ikke, men om det er noe som ligner noe ekstrem er helt sikkert. Forstår ikke hvorfor den er populær for de er jo stygge 🤣

Hva er det med denne skålen?! Hvorfor har alle den? Er er det noe spesielt med den? Er det en sånn "du er ikke voksen før du kjøper deg denne skålen" ting?

Aner ikke hva den heter, så tok bare screenshot av ene videoen på tik tok. Har alltid tenkt at den ligner på et blad, men aner ikke merke eller hvor det er fra. 
1.thumb.jpg.cd356bddf9240473b8a9aecea7f493e0.jpg

Hva er det med denne skålen/bollen og hvorfor har alle den?

Anonymkode: 8cc39...34e

Ah bladskålen. Den var pop på 80-90 tallet. Billig og enkel.

Har den ikke selv, siden det ikke er i min stil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre hadde ikke den, så er ikke oppvokst med den. Men husker andre familier hadde den. Syns ikke den er noe særlig fin, så jeg har den ikke kan jeg vel si. 

Anonymkode: a5278...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie skrev (50 minutter siden):

Hvorfor er det ingen som husker hvor de har fått tak i disse bollene?? De må jo ha blitt kjøpt på et tidspunkt??

 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er et mysterium vi aldri vil få svar på! Jeg har lest hvert eneste svar, og ingen har sagt noe om hvor de har kjøpt dem og heller ikke pris. De aller fleste bare har skålen, uten å vite hvordan den kom i hus eller hvordan familien fikk tak i dem. 😂

Anonymkode: 8cc39...34e

Jeg mener å huske at jeg kjøpte mine på en type lavprisbutikk som hadde litt av «alt». Husker ikke hva butikken het, og den finnes heller ikke lenger. Men husker de hadde en seksjon med 10-kronersmarked, hvor jeg likte å finne julegaver til foreldrene mine da jeg var barn. Lurte alltid veldig fælt på hvorfor pappa aldri brukte den «fine» deodorant-sprayen jeg kjøpte til han der, eller hvorfor den «flotte» salatbollen i rosa plastikk mamma fikk aldri ble brukt :fnise: 

Så, i og med at jeg kjøpte de minste av disse som vannskåler til hunden jeg fikk som barn, så regner jeg med at de var veeeeldig billige. Sikkert mye billigere enn en hundeskål fra dyrebutikken, siden bikkja fikk glass-skåler :P 

Anonymkode: 5bbde...3e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og et sted innerst på internett sitter en gjeng og tar ivrige notater. De har siden 1972 samlet informasjon om reaksjonene på glasstøyet de har spredt..... Før overvåka de fasttelefoner, nå spaner de foraer.

Anonymkode: 55291...625

Og på 100-årsdagen så blir det hele avslørt for den Norske befolkning:skratte:

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2020 den 18.10):

Mamma har den, tante har den, mormor har den (ganske sikker på at hun hadde små kakefat i samme serie) og tante på pappa's side har den. Bestevenninen min i barndommen hadde den og ei venninne sa hun har den selv og at hun vokste opp med den. Er ganske sikker på at jeg har sett bilde fra bursdagen til ei i klassen hvor en slik skål/bolle sto på godteri bordet, fra barneskolen altså 15-20 år siden. Satt å scrollet på tik tok og to videoer på rad viser folk som har denne skålen!
Om det er den identiske samme vet jeg ikke, men om det er noe som ligner noe ekstrem er helt sikkert. Forstår ikke hvorfor den er populær for de er jo stygge 🤣

Hva er det med denne skålen?! Hvorfor har alle den? Er er det noe spesielt med den? Er det en sånn "du er ikke voksen før du kjøper deg denne skålen" ting?

Aner ikke hva den heter, så tok bare screenshot av ene videoen på tik tok. Har alltid tenkt at den ligner på et blad, men aner ikke merke eller hvor det er fra. 
1.thumb.jpg.cd356bddf9240473b8a9aecea7f493e0.jpg

Hva er det med denne skålen/bollen og hvorfor har alle den?

Anonymkode: 8cc39...34e

Tror dagligvarebutikker av typen som nå heter Coop solgte disse. Aner ikke hvorfor de ble så populære.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og på 100-årsdagen så blir det hele avslørt for den Norske befolkning:skratte:

Anonymkode: 8cc39...34e

Helt rett!

Anonymkode: 55291...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre små som jeg bruker til agurk, tomat og guacamole når vi har taco.. Aner ikke hvor og når de er kjøpt, haha! 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (2 minutter siden):

Tror dagligvarebutikker av typen som nå heter Coop solgte disse. Aner ikke hvorfor de ble så populære.

Sikkert fordi de ikke går i stykker, noensinne, etter denne tråden å dømme hehe

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hactar skrev (På 26.3.2020 den 18.26):

Jepp, det har på mystisk havnet noen serveringsfat av den typen i skapene her. Jeg vet at jeg ikke har kjøpt dem. Jeg tror egentlig ikke det er noen som kjøper dem, men at de bare dukker opp etter kakeselskap med slekta.

Serviset burde meldes på Åndenes makt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svartfugl skrev (3 minutter siden):

Serviset burde meldes på Åndenes makt.

 

Signerer.

Anonymkode: 55291...625

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 30 år stiller noen det samme spørsmålet om kahler vasen 😆🤔

Men ja, de der bollene er jeg selvsagt vokst opp med. Tror ikke vi har dem nå, men jeg blir ikke overrasket om jeg finner en i skapet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Jeg mener å huske at jeg kjøpte mine på en type lavprisbutikk som hadde litt av «alt». Husker ikke hva butikken het, og den finnes heller ikke lenger. Men husker de hadde en seksjon med 10-kronersmarked, hvor jeg likte å finne julegaver til foreldrene mine da jeg var barn. Lurte alltid veldig fælt på hvorfor pappa aldri brukte den «fine» deodorant-sprayen jeg kjøpte til han der, eller hvorfor den «flotte» salatbollen i rosa plastikk mamma fikk aldri ble brukt :fnise: 

Så, i og med at jeg kjøpte de minste av disse som vannskåler til hunden jeg fikk som barn, så regner jeg med at de var veeeeldig billige. Sikkert mye billigere enn en hundeskål fra dyrebutikken, siden bikkja fikk glass-skåler :P 

Anonymkode: 5bbde...3e3

 

Nille??

Anonymkode: 55291...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så, i og med at jeg kjøpte de minste av disse som vannskåler til hunden jeg fikk som barn, så regner jeg med at de var veeeeldig billige. Sikkert mye billigere enn en hundeskål fra dyrebutikken, siden bikkja fikk glass-skåler :P 

Anonymkode: 5bbde...3e3

Når ble billig og bra feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
Hollie skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det ingen som husker hvor de har fått tak i disse bollene?? De må jo ha blitt kjøpt på et tidspunkt??

Jeg fikk mine fra foreldrene mine, men vet ikke hvor de har fått tak i det de har. Husker bare at vi har hatt dem veldig lenge. De holder seg veldig godt og er i bruk ofte. Foreldrene mine bruker skålene til alt mulig i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvekst med deler av denne serien. Såvidt jeg fant ut heter den Aspen. Produsert i Frankrike. Koster slikk & ingenting. Men serien er i herdet glass så de tåler ganske mye.

Disse viste jeg var overalt 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...