Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke selv, men foreldrene mine har hatt fullt sett ja

Anonymkode: f0988...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skål og et lite kakefat, aner ikke hvor det er kommet fra. Skåla brukes ofte, kakefatet sjeldnere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den, fikk den i gave av farmor 😂Mamma har også 🤪

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessertskåler i samme, dritstygge.  ja vokste opp med den store skålen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

De er jo ikke stygge! Helt grei serie... tidløs. Morsomt forslag at dette er noe som bare popper opp i skapene til folk. Jeg har to salatboller i forskj størrelser. Den ene har vi hatt siden vi flyttet sammen for noenåtyve år siden. Den andre bare dukket opp i forbindelse med flytting.... tror det var noe som var etterlatt i en leilighet vi bodde i midlertidig. 
Glassene! De hadde mamma!

Og som en annen sier, enhver helseinstitusjon med respekt for seg selv serverer sviskegrøten i disse. Solide er de også!

Jeg kan aldri huske at jeg har kjøpt noe i serien 😅 men husker godt fra min grønne ungdom på 80-tallet at Samvirkelaget solgte disse..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
Akkurat nå, Helgeline skrev:

Aner ikke, men det var noe kjent med dem. Tipper at de er produsert rundt 1970...

Var tykke og ruglete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn. Fant den da en nabo stakk og etterlot masse greier i gangen med beskjed om å bare ta hvis man ville ha. Den største.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Keikolina skrev:

Var tykke og ruglete

Ja, har vært borti de for leeeenge siden. Ikke noe vi hadde hjemme, tror mamma syntes de var stygge. Husker enda hvordan hun gremmet seg på 70-tallet da alle malte vindusposten mørkebrune, og toalett og hvitevarer også skulle være brune/røde/grønne. Nei, hvitt og grått og lyst ville hun ha det. Hygienisk. Hun hadde elsket de siste årenes interiørstil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  Jeg var helt sikker på at jeg ikke hadde noe sånt, men så kom jeg på kakefatet som står aller innerst borterst i skapet - og joda...der var det et gitt. Teknisk sett har jeg rett siden det er fat og ikke skål, men uhyggelig nær likevel. Tror jeg må ha fått det i gave en gang, for jeg kan ikke huske jeg har kjøpt det selv. Min mor har/hadde iallfall dessertskålene og muggen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå føler jeg seriøs en trang til å bare kjøpe en bolle. Føler det er noe jeg bare må ha, for å ha fordi det er slik det skal være!
Må titte innom nille neste gang 😂 

-ts

Anonymkode: 8cc39...34e

Ta heller en tur innom en gjenbruksbutikk, bruker å være godt utvalg.

Anonymkode: 39015...a6d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også en sånn bolle 😂😂 

Var helt sikker på at jeg ikke hadde det som var postet her, da jeg ikke er særlig til å følge moter, jeg bare følger min egen greie. 

Men joda (selv om denne ikke er mote Kanskje?), denne har jeg 😂 

Anonymkode: e1efb...d59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mamma har den, tante har den, mormor har den (ganske sikker på at hun hadde små kakefat i samme serie) og tante på pappa's side har den. Bestevenninen min i barndommen hadde den og ei venninne sa hun har den selv og at hun vokste opp med den. Er ganske sikker på at jeg har sett bilde fra bursdagen til ei i klassen hvor en slik skål/bolle sto på godteri bordet, fra barneskolen altså 15-20 år siden. Satt å scrollet på tik tok og to videoer på rad viser folk som har denne skålen!
Om det er den identiske samme vet jeg ikke, men om det er noe som ligner noe ekstrem er helt sikkert. Forstår ikke hvorfor den er populær for de er jo stygge 🤣

Hva er det med denne skålen?! Hvorfor har alle den? Er er det noe spesielt med den? Er det en sånn "du er ikke voksen før du kjøper deg denne skålen" ting?

Aner ikke hva den heter, så tok bare screenshot av ene videoen på tik tok. Har alltid tenkt at den ligner på et blad, men aner ikke merke eller hvor det er fra. 
1.thumb.jpg.cd356bddf9240473b8a9aecea7f493e0.jpg

Hva er det med denne skålen/bollen og hvorfor har alle den?

Anonymkode: 8cc39...34e

Skummelt hvor mange som har denne her!

Anonymkode: 0390f...a3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg hadde en slik. Fikk av noen. Eller vant jeg den kanskje? Den er blitt borte må jeg innrømme. 😄

Hah, den er nok ikke borte på ordentlig. Tipper den bare gjemmer seg bak ei fonduegryte eller et annet lurt sted. Tror ikke søpla biter på dem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åja, den ja. Den har både mamma og mormor 😅

Anonymkode: dac4c...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor og mamma hadde den. Tror mamma kastet den når de flyttet sist. Men det var fast bolle til sånn fromasj med rullekake rundt eller fruktsalat på 90 tallet. 

Anonymkode: 45597...e90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært så himla redd for å lage riper, hakk eller knuse slike skåler. De virker så utrolig skjøre!

Anonymkode: 0a886...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg skulle til å åpne tråden og skrive at NEI, ALLE HAR IKKE det samme. Men så må jeg si at moren min har TRE sånne i forskjellig størrelse og jeg har en av dem i flyttelasset mitt 🤣

Anonymkode: f90d2...547

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...