Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, SkjultBruker skrev:

Aspen heter det. 

takker

Anonymkode: 8cc39...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja. Vokst opp med den. Skål, mugge, kakefat og flate skåler som jeg husker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har sånne dessertskåler. Husker jeg syntes de egentlig var for små til å spise is av :fnise:

Tror onkelen min har arvet slike tallerkener etter besteforeldrene mine.

Anonymkode: b1e36...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den! To boller og mange asjetter. Har vokst opp med disse. Mulig de kan være kjøpt på Nille?

Anonymkode: 33a2b...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har sånn 😊

Fast potetgullskål i hele barndommen 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor har, ikke jeg.

Men nå fikk jeg lyst på bare for gøy :P 

Anonymkode: 7032f...b5a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22161027_rel-glass-aspen-bilde-1a-storkjokken-scheie-co-as.jpg?width=600&lb=true

Muggen er fantastisk, for den søler aldri fra tuten. Det er ikke ordentlig sommer uten at denne står på bordet i hagen med kald saft i til ungene. Har også kakefat, tallerkener, dessertskåler... Mangler bare glass selv :)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den ikke, men mamma har en slik, bestemor har en slik, farmor hadde en slik og vi har en på jobben. Haha. 

Anonymkode: a7449...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TeamWP skrev:

Oh!! Har aldri sett annet enn den store skålen! Den var fast potetgullskål på lørdager i barndomsheimen😊 jeg har fått den av mamma,og hos meg er den salatbolle🤭 vært morsomt å få i flere deler av serien.

Den store bollen minner meg om julaften, nyttårsaften og bursdager. For vi måtte alltid dra frem den store bollen om vi skulle servere mye snacks og potetgull til mange. Den sto alltid øverst i skapet og ble brukt sist når alt annet var tatt. Av en eller annen grunn. 

Morsomt at det ikke bare er jeg som har sett disse over alt. 

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde den, men den ble knust. Hadde ikke rund men i sånn pæreform men joda, så helt lik ut. 

Anonymkode: 53b4f...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SkjultBruker skrev:

22161027_rel-glass-aspen-bilde-1a-storkjokken-scheie-co-as.jpg?width=600&lb=true

Muggen er fantastisk, for den søler aldri fra tuten. Det er ikke ordentlig sommer uten at denne står på bordet i hagen med kald saft i til ungene. Har også kakefat, tallerkener, dessertskåler... Mangler bare glass selv :)

Den saftgreia har jeg sett virkelig overalt! Og alle skålene, men ikke tallerkenen?.....Hm.

Anonymkode: 7032f...b5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SkjultBruker skrev:

22161027_rel-glass-aspen-bilde-1a-storkjokken-scheie-co-as.jpg?width=600&lb=true

Muggen er fantastisk, for den søler aldri fra tuten. Det er ikke ordentlig sommer uten at denne står på bordet i hagen med kald saft i til ungene. Har også kakefat, tallerkener, dessertskåler... Mangler bare glass selv :)

Åja mamma har resten av serien også 😊 han må ha tjent seg søkkrik han som designet/produserte dette her 😉

jeg har faktisk ikke sett disse 'overalt' 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SkjultBruker skrev:

22161027_rel-glass-aspen-bilde-1a-storkjokken-scheie-co-as.jpg?width=600&lb=true

Muggen er fantastisk, for den søler aldri fra tuten. Det er ikke ordentlig sommer uten at denne står på bordet i hagen med kald saft i til ungene. Har også kakefat, tallerkener, dessertskåler... Mangler bare glass selv :)

Den muggen minner meg om mormor, angrer nå på at jeg ikke sa at jeg ønsket å arve den. Tviler på at den ble kastet. Hun hadde også kakefat, om det var d eller b er jeg usikker på. 

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg den, trolig var det solgt gjennom Samvirkelaget over det ganske land fra 70 tallet eller noe. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har på mystisk havnet noen serveringsfat av den typen i skapene her. Jeg vet at jeg ikke har kjøpt dem. Jeg tror egentlig ikke det er noen som kjøper dem, men at de bare dukker opp etter kakeselskap med slekta.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kakefat for ikke å glemme. 

Anonymkode: a058e...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hactar skrev:

Jepp, det har på mystisk havnet noen serveringsfat av den typen i skapene her. Jeg vet at jeg ikke har kjøpt dem. Jeg tror egentlig ikke det er noen som kjøper dem, men at de bare dukker opp etter kakeselskap med slekta.

Det er noe mystisk med den ja. Så du har nok rett, det er kanskje noe som plutselig dukker opp i skapet til folk og ingen tviler et sekund på det. De bare godtar at den er der 😂

Googlet serien og det kom ikke opp noe direkte kjent nettbutikk. Så hvor folk faktisk kjøper dem er vist et mysterium. 

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessertskålene, fine til havregrøt eller müsli. Mamma har større skåler.

Disse er fra 70-tallet, så lenge før Nille kom på banen. Men er de fremdeles i produksjon?

Merket er forøvrig Arcoroc. Fransk, tror jeg.

Edit: Luminarc er sikkert riktig, ser en annen har skrevet det.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...