Gå til innhold

Talla (snapchat)


Lolland78

Anbefalte innlegg

Gjest Jegserdeg
1 minutt siden, Hukulebonusmammaen skrev:

Mulig jeg ikke har fulgt med.. Hvem er Linn ??😬

Tidligere medlem ifra oppstart Steinsland, driver med forever living hun også😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Jegserdeg skrev:

Tidligere medlem ifra oppstart Steinsland, driver med forever living hun også😅

Ååja ! Klarer sikkert å plassere navnet på ansiktet om jeg ramler over henne på en snapp konto en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sint om jeg hadde hatt et gavekort, men blitt nedprioritert på den måten der! Jeg liker Talla, men det der var drøyt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Solfridmedhatten skrev:

Jeg hadde blitt sint om jeg hadde hatt et gavekort, men blitt nedprioritert på den måten der! Jeg liker Talla, men det der var drøyt.

Jeg og. Hadde blitt kjempe skuffet. Det er jævla  useriøs business...... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Justsaying skrev:

Hvordan vet du om hvordan folk betaler? Og hvorfor skal du kunne bestemme hvor syk Talla er? Kanskje hun syns enkelte oppdrag/kunder er enklere enn andre. Man har vel all rett til å ordne negler selv om man ikke er på jobb? Dette er fordelen med eget firma kontra å jobbe i kassa på Rema. Konserten var kanskje betalt for lenge siden, hvem skal bestemme om hun kan gå på den? Du? 😃

Hun ba om kunder som kunne betale med penger her forleden fordi at hun var blakk..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange grunner til at man kan være syk fra jobben som tattovør, men fortsatt kan fikse negler og gå på konsert. F. Eks senebetennelse eller andre vondter i hender. 

Men å avlyse kunder for så å trenge raske kash og ta inn andre drop-in kunder er drøyt! Tar hun pengene der og da? Blir det fort regnskap, skattet av og tatt ut lønn forresten?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, minister-mio skrev:

Det er mange grunner til at man kan være syk fra jobben som tattovør, men fortsatt kan fikse negler og gå på konsert. F. Eks senebetennelse eller andre vondter i hender. 

Men å avlyse kunder for så å trenge raske kash og ta inn andre drop-in kunder er drøyt! Tar hun pengene der og da? Blir det fort regnskap, skattet av og tatt ut lønn forresten?

Kansje det burde blitt meldt til skatteetaten?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
8 timer siden, minister-mio skrev:

Tar hun pengene der og da? Blir det fort regnskap, skattet av og tatt ut lønn forresten?

Hørtes ut på henne som hun skulle ha de pengene der og da, ja. Siden hun kun ville ha kunder som betalte kontant fordi hun nærmet seg blakk og trengte til mat.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jegserdeg skrev:

Flettfrid, Linn?

😂😎 

Spekulerer hardt nå for å få satt meg i bås. Heldigvis er jeg såpass anonym at dere ikke klarer å treffe blink uansett 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chroma skrev:

Hørtes ut på henne som hun skulle ha de pengene der og da, ja. Siden hun kun ville ha kunder som betalte kontant fordi hun nærmet seg blakk og trengte til mat.  

Men er det lov til å gjøre sånt? Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende så har ikke peiling på lover og regler 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talla har drevet firma i så mange år, så hun har nok kontroll på det hun gjør. 

Syns det er litt skummelt av dere å sitte å beskylde henne for å driv svart arbeid osv

Alt går nok inn på bedriftskonto, der hun setter av til skatt og moms før hun tar ut i utbytte. De uttalelsen "kontant" innkluderer nok både vipps og bankoverføring til bedriftskonto vil jeg tro,ikke bare seddler rett i hånd. 

Men jeg ser den kan missforstås, tenkte på det når hun snappet det. 

Samtidig tenker jeg at det er lov å tenke litt lengre å se at hun kunne ordlegge seg på en dårlig måte akkurat der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
29 minutter siden, Hukulebonusmammaen skrev:

Det blir vel svart arb da hun tar inn cash kontant uten å skatte av det.🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️

Skjønner dere hva jeg mener med at dere konspirerer og slenger dritt? Er det virkelig mulig. Dere er (muligens) voksne og oppegående mennesker som bør bruke den sunne fornuften deres på det virkelige liv, og ikke sitte her på nett og synse og mene om ETT menneskes privatliv. Det dere driver med er kvaltmt og sikkert psykisk ødeleggende (hvis vedkommende ser det). 

Tenk over hvordan dere uttaler og snakker om ett menneske på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Flettfrid skrev:

Talla har drevet firma i så mange år, så hun har nok kontroll på det hun gjør. 

Syns det er litt skummelt av dere å sitte å beskylde henne for å driv svart arbeid osv

Alt går nok inn på bedriftskonto, der hun setter av til skatt og moms før hun tar ut i utbytte. De uttalelsen "kontant" innkluderer nok både vipps og bankoverføring til bedriftskonto vil jeg tro,ikke bare seddler rett i hånd. 

Men jeg ser den kan missforstås, tenkte på det når hun snappet det. 

Samtidig tenker jeg at det er lov å tenke litt lengre å se at hun kunne ordlegge seg på en dårlig måte akkurat der.

Kontant betyr da ikke bankoverføring

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
2 timer siden, FiffiK skrev:

Men er det lov til å gjøre sånt? Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende så har ikke peiling på lover og regler 😅

Kan ikke alle reglene selv, men det høres «fishy» ut og iallfall noe jeg personlig ikke ville valgt å støtte. 

2 minutter siden, minister-mio skrev:

Kontant betyr da ikke bankoverføring

Nei, ikke sant. Kontakt betyr cash/kontant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, minister-mio skrev:

Kontant betyr da ikke bankoverføring

I den settingen hun var i, så var det nin ett fett om det kom via vipps eller i kroner i hånden. Så lenge det var kunder som skulle betale og ikke bruke gavekort. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cash kontant betyr rett i hånden . 
uten overføring via bank . 
Folk som driver med svart arbeid får jo pengene rett i hånden . For å unnslippe skatt etc .

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Såfii skrev:

Skjønner dere hva jeg mener med at dere konspirerer og slenger dritt? Er det virkelig mulig. Dere er (muligens) voksne og oppegående mennesker som bør bruke den sunne fornuften deres på det virkelige liv, og ikke sitte her på nett og synse og mene om ETT menneskes privatliv. Det dere driver med er kvaltmt og sikkert psykisk ødeleggende (hvis vedkommende ser det). 

Tenk over hvordan dere uttaler og snakker om ett menneske på! 

I lige måde. Bruk tiden på det virkelige livet og mindre tid her inne. Ble du stressa for at folk begynner å forstå at du tar endel svart og muligens melder deg til skatteetaten, at du bare måtte svare her inne. 

Du hadde nok hatt mulighet til å ta ut bedre lønn i mnd hvis du hadde gjort ting ordentlig. Merkelig at du har solgt så ufattelig mange gavekort de siste mnd og storhandle med det samme. Hadde du gjort ting riktig så kunne du porsjonert ut lønnen din istedenfor å fortsette med svartejobber. Og hadde alt av inntekt blitt bokført siden du har drevet så mange år så hadde du også hatt mulighet til å kjøpe deg hus,leilighet,bil + ++ men det har du ikke. Det vil si at du bokfører altfor lite så mange ikke vil gi deg lån

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Såfii skrev:

Skjønner dere hva jeg mener med at dere konspirerer og slenger dritt? Er det virkelig mulig. Dere er (muligens) voksne og oppegående mennesker som bør bruke den sunne fornuften deres på det virkelige liv, og ikke sitte her på nett og synse og mene om ETT menneskes privatliv. Det dere driver med er kvaltmt og sikkert psykisk ødeleggende (hvis vedkommende ser det). 

Tenk over hvordan dere uttaler og snakker om ett menneske på! 

Helt enig med deg. Får vondt av og se så mye stygge kommentarer.. 😕 Syns talla virker som en god person ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa aldri noe om at de skulle betale cash. Hun sa bare noen som kan betale fullpris, som ikke har gavekort. Så jeg forstår ikke hvorfor dere spekulerer ang. Dette. Ingen vet om hun fikk det rett i hånda eller ei. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...