Gå til innhold

Talla (snapchat)


Lolland78

Anbefalte innlegg

Gjest Såfii
7 timer siden, Louis Tomlinson skrev:

Veldig snedig. Hadde jeg sykemeldt meg grunnet en familiesituasjon (veldig rar grunn å sykemelde seg for, forøvrig) hadde jeg aldeles ikke turt å fikse neglene for så og dra på konsert - og heller ikke dokumentere det og legge ut på SOME i allefall. Jeg tør forøvrig nesten ikke å dra på butikken de få gangene jeg har vært syk/sykmeldt.

Det fremstår som usedvanlig useriøs business, som er relativt tragisk når hun er sin egen sjef. Rart hun ikke ser dette selv.

Det at du ikke tør å reise på butikken når du er syk/sykmeldt sier mer om deg enn hva andre tenker. Hvorfor skulle du ikke tørre det? Man er jo (mest sannsynlig) ikke sengeliggende at man absolutt ikke orker å reise ut. Og mat må man ha, så det er jo selvfølgelig helt greit og dra på butikken når man er syk/sykmeldt. Må slutte og bry oss om hva alle andre tenker og mener hele tiden, for vi har INGENTING med hverandres liv og gjøre.. Got it?🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Såfii skrev:

Har det noengang slått deg/dere at alt det hun sier og gjør er fordi hun ønsker å irritere og plage dere bedrevitere? Bare en tanke. Er kanskje en grunn til at dere må slutte å vie så mye tid på noen. Hu syns det sikkert bare er gøy å irritere dere som er så sykelig opptatte av henne, for hu har det moro på deres bekostning 😅 

Veldig spesielt å hylgråte på offentlig kanal og avlyse kunder for å more seg på kritiske røsters bekostning. 

17 minutter siden, Såfii skrev:

Det at du ikke tør å reise på butikken når du er syk/sykmeldt sier mer om deg enn hva andre tenker. Hvorfor skulle du ikke tørre det? Man er jo (mest sannsynlig) ikke sengeliggende at man absolutt ikke orker å reise ut. Og mat må man ha, så det er jo selvfølgelig helt greit og dra på butikken når man er syk/sykmeldt. Må slutte og bry oss om hva alle andre tenker og mener hele tiden, for vi har INGENTING med hverandres liv og gjøre.. Got it?🙃

Det handler om å ha ansvars- og pliktfølelse, samt litt skam i livet. Forresten artig at du preker om å slutte å bry oss om hva andre tenker og mener, når du åpenbart ikke er i nærheten av å håndtere ting på den måten selv. (Ref.den voldsomme interessen du har for oss som er bekymret for og kritiske til ting en offentlig SoMe-aktør gjør og sier.)

Endret av EllaSays
Autokorrekt
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
13 minutter siden, EllaSays skrev:

Veldig spesielt å hylgråte på offentlig kanal og avlyse kunder for å more seg på kritiske røsters bekostning. 

Det handler om å ha ansvars- og pliktfølelse, samt litt skam i livet. Forresten artig at du preker om å slutte å bry oss om hva andre tenker og mener, når du åpenbart ikke er i nærheten av å håndtere ting på den måten selv. (Ref.den voldsomme interessen du har for oss som er bekymret for og kritiske til ting en offentlig SoMe-aktør gjør og sier.)

Skamme seg fordi man er sykmeldt? Altså herreminhatt, skjerp deg. Hvis du har skamfølelse i livet ditt pga at du er sykemeldt - ja da syns jeg regelrett synd på deg. Stakkars menneske! Da er det hvertfall du som bør oppsøke hjelp, for å bli kvitt den følelsen, for den følelsen er langt fra bra. 

Jeg er hvertfall ikke sykelig opptatt av ett menneskes privatliv da, heldigvis 🙏🏼 Såpass oppegående er jeg - og takk og pris for det 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Såfii skrev:

Skamme seg fordi man er sykmeldt? Altså herreminhatt, skjerp deg. Hvis du har skamfølelse i livet ditt pga at du er sykemeldt - ja da syns jeg regelrett synd på deg. Stakkars menneske! Da er det hvertfall du som bør oppsøke hjelp, for å bli kvitt den følelsen, for den følelsen er langt fra bra. 

Jeg er hvertfall ikke sykelig opptatt av ett menneskes privatliv da, heldigvis 🙏🏼 Såpass oppegående er jeg - og takk og pris for det 🙃

Nå velger du å misforstå. Man skammer seg jo ikke for sykdommen, men for å ikke kunne følge opp jobben sin og pliktene i perioden. 

Resten velger jeg å avstå fra å kommentere. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tickettothemoon

Var det ikke hun som gråt over at hun ønsket å være der for F, og når han da er der drar hun på konsert?  Og hva med alle som har kjøpt gavekort og ser henne på neglesalong og frisør? Henger ikke på grep altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo tydeligvis F der, så da kan det jo hende ting går tilbake til normalen med jobb osv. 

Tenker den konserten i går er planlagt over tid og at billett ble kjøpt for en tid tilbake. 

Ikke sikkert hun hadde oppsatt kunder i går for at hun i utgangspunktet var opptatt med andre ting/hadde planer. 

 

Å dette med at hun ikke står opp tidlig og har normal arbeidstid, ser enkelte påpeker det. Tattovører må vel nesten ha litt unormal arbeidatid for å få tattovert folk med normal arbeidstid. De fleste kundene er nok tilgjengelig på ettermiddag/kveld og helg. Så hvorfor skal Talla stå opp kl 7 da? For å tilfredstille folk her inne? 

For alt vi vet så fungerer den hverdagen de har kjempebra for de. Å de har funnet sine "rutiner". 

Er ganske sikker på at folk her i tråden har mange forskjellige arbtider,tider å stå opp osv. 

Jeg f.eks ligger i senga enda, skal snart stå opp å starte min dag. 

 

Endret av Flettfrid
Rettet skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Talakoppen

Jeg likte å følge henne før, men sånn som hun driver på får meg jo til å begynne å spekulere.. Ifjor da hun var høygravid og rett etter fødsel syntes jeg synd på henne med alt hun gikk igjennom og delte mye personlig (enn hva andre) gjør. Hun deler ved å snakke i koder samtidig som hun deler mye så følgere forstår mer samtidig som man spekulerer. Hun har vært veldig på at hun og F er særboere, men når han er borte i noen dager rabler det jo nesten for henne. Og hun viser/sier mye til følgerne sine. Samtidig virker det som hun sitter her inne og forsvarer seg selv veldig! Det er kanskje på tide å slutte med det.. Noen har ikke noe i rampelyset å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Såfii skrev:

Det at du ikke tør å reise på butikken når du er syk/sykmeldt sier mer om deg enn hva andre tenker. Hvorfor skulle du ikke tørre det? Man er jo (mest sannsynlig) ikke sengeliggende at man absolutt ikke orker å reise ut. Og mat må man ha, så det er jo selvfølgelig helt greit og dra på butikken når man er syk/sykmeldt. Må slutte og bry oss om hva alle andre tenker og mener hele tiden, for vi har INGENTING med hverandres liv og gjøre.. Got it?🙃

Var ikke dette som var hovedpoenget i det jeg sa, og du misforstår med vilje.

Handler om det at hun virkelig vil fremstå at hennes firma er så useriøst, og melder seg sykemeldt men drar på konsert, fikser neglene og drar til frisøren. Istedenfor å dra på konsert/fikse neglene/dra til frisøren så kunne hun smetta inn i det minste 2-3 kunder.
 

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har vurdert å ta tattovering der, men etter disse dagene kjenner jeg at jeg ikke har lyst til at en så useriøs tattovør som nedprioriterer kundene sine, skal tattovere meg. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Flettfrid skrev:

Tviler på at hun mister kunder, de fleste har forståelse for at livet skjer å driter loddrett i hva som skrives f.eks her inne. 

Tror dere det er bare Talla som må avlys for at ting skjer? 

Talla får nok avbestillinger fra kunder på kort varsel rett som det er, av mange forskjellige grunner.

Sykdom og avlysning kan selvsagt skje alle instanser, men om "min" tatovør avlyste timen min, gikk for å fikse negler og på konsert og tok inn andre kunder i stedet for meg, ja da hadde jeg lett funnet en annen tatovør som min nye faste. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
1 time siden, Ryuk skrev:

Sykdom og avlysning kan selvsagt skje alle instanser, men om "min" tatovør avlyste timen min, gikk for å fikse negler og på konsert og tok inn andre kunder i stedet for meg, ja da hadde jeg lett funnet en annen tatovør som min nye faste. 

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at et par stykker her ikke ser poenget. Har ei lokal sjappe er jeg bor hvor hun som driver er i samme vennekrets som meg. Hun skriver på siden til bedriften sin at hun er syk i tillegg til at hun sendet melding til de som har time den aktuelle dagen om sykdom oppstår. De dette innvolverer har selvfølgelig aksept for at også de som tatoverer kan bli syke! Det de aller fleste ikke har aksept for er hvis tatovøren hadde gått på konsert, fikset neglene sine og vært til frisøren i tillegg til å ta på seg kunder som kan betale kontant, foran de som har bestilt time og gjerne ventet en stund. Det er ingenting annet enn dårlig arbeidsmoral og ei jævla dårlig holdning til kundene sine. Fascinerende at det faktisk finnes folk som skal kverulere på det. 

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står fortsatt på at Såfiii er Talla også er flettfrid sikkert ei som har vært gjest eller er fast på joviale. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Superbobla skrev:

Står fortsatt på at Såfiii er Talla også er flettfrid sikkert ei som har vært gjest eller er fast på joviale. 

Hvorfor spekulere i hvem som er hvem? Er ikke det brukerdebatt? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
45 minutter siden, Superbobla skrev:

Rart at et par stykker her ikke ser poenget. Har ei lokal sjappe er jeg bor hvor hun som driver er i samme vennekrets som meg. Hun skriver på siden til bedriften sin at hun er syk i tillegg til at hun sendet melding til de som har time den aktuelle dagen om sykdom oppstår. De dette innvolverer har selvfølgelig aksept for at også de som tatoverer kan bli syke! Det de aller fleste ikke har aksept for er hvis tatovøren hadde gått på konsert, fikset neglene sine og vært til frisøren i tillegg til å ta på seg kunder som kan betale kontant, foran de som har bestilt time og gjerne ventet en stund. Det er ingenting annet enn dårlig arbeidsmoral og ei jævla dårlig holdning til kundene sine. Fascinerende at det faktisk finnes folk som skal kverulere på det. 

 

Hvordan vet du om hvordan folk betaler? Og hvorfor skal du kunne bestemme hvor syk Talla er? Kanskje hun syns enkelte oppdrag/kunder er enklere enn andre. Man har vel all rett til å ordne negler selv om man ikke er på jobb? Dette er fordelen med eget firma kontra å jobbe i kassa på Rema. Konserten var kanskje betalt for lenge siden, hvem skal bestemme om hun kan gå på den? Du? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se lengre opp i tråden. Talla hadde gått ut med at hun var på jakt etter kunder som kunne betale kontant da hun trengte penger inn i kassa. Jeg har ikke bestemt hvor syk hun er eller ikke ei heller hva folk skal betale med. Det er meg revnende likegyldig faktisk. Like likegyldig som jeg er til når konserten ble betalt, noe jeg ikke har nevnt en døyt om.Jeg forteller hvordan det fremstår for meg etter å ha fulgt med på hva personen selv har sagt. Synes du det ser bra ut du da? Avlyse noen kunder, men være villig til å ta dropin, så lenge det ble betalt kontant. Hun sa selv at hun var sykemeldt pga situasjonen hun brettet ut om på snapchat så det er det jeg baserer utalelsene mine på. Jeg sier ikke at man ikke kan gjøre ting når man er sykemeldt, men man bør tenke over hva man deler og hvordan det fremstår for mottakeren. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Baresierdet skrev:

Hvorfor spekulere i hvem som er hvem? Er ikke det brukerdebatt? 

Det kan være. Ny i gamet her inne, skal la det være fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superbobla skrev:

Står fortsatt på at Såfiii er Talla også er flettfrid sikkert ei som har vært gjest eller er fast på joviale. 

Flettfrid har aldri snappet for Joviale, å kommer aldri til å gjøre det fordi jeg ikke liker har sansen for flere av de som snapper der.

Snappkonseptet jeg er del av er ett helt annet enn det Joviale er. 

 

Fordi om jeg ser ting på en annen måte enn mange her så betyr det ikke at jeg ikke forstår, kjenner Talla eller er i omgangskretsen hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegserdeg
4 timer siden, Superbobla skrev:

Står fortsatt på at Såfiii er Talla også er flettfrid sikkert ei som har vært gjest eller er fast på joviale. 

Flettfrid, Linn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jegserdeg skrev:

Flettfrid, Linn?

Mulig jeg ikke har fulgt med.. Hvem er Linn ??😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...