bondekone Skrevet 29. mars 2020 #141 Del Skrevet 29. mars 2020 5 minutter siden, Hjärtat skrev: Åja🤦🏼♀️ Men man kan kanskje se om nivået er lavt? Vet det er individuelt hvordan nivået er, men... Joa, det kan man vel forsåvidt. Aldri kommet så langt selv, så ingen ekspert🙈 Men tror ikke det er noen (gode) leger som vil anbefale hcg så sent for å se. Da er det heller UL som blir aktuelt. Men tidligere er det en grei pekepinn😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 29. mars 2020 #142 Del Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, bondekone skrev: Joa, det kan man vel forsåvidt. Aldri kommet så langt selv, så ingen ekspert🙈 Men tror ikke det er noen (gode) leger som vil anbefale hcg så sent for å se. Da er det heller UL som blir aktuelt. Men tidligere er det en grei pekepinn😉 Signerer den. Det er vel også en grunn til at testene til Clear Blue og andre med ukesindikator ikke går lenger enn til uke 6, da nivået etter det stabiliserer seg og flater ut etterhvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 29. mars 2020 #143 Del Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, mingrid skrev: Signerer den. Det er vel også en grunn til at testene til Clear Blue og andre med ukesindikator ikke går lenger enn til uke 6, da nivået etter det stabiliserer seg og flater ut etterhvert. Ja, ikke sant... Kanskje det må bli en TUL i uke 7-8 på meg og da😂🤷🏼♀️ Fader, nå ble jeg frista til å bestille en asap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppsi Skrevet 29. mars 2020 #144 Del Skrevet 29. mars 2020 Jeg har ikke vært hos legen enda, fikk ikke time før jeg er i uke 12. Nå er jeg i uke 6. Når jeg ser på svarene deres, er det sent med første legetime da? (jeg tenker å bestille meg privat TUL før) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 29. mars 2020 #145 Del Skrevet 29. mars 2020 11 minutter siden, Hoppsi skrev: Jeg har ikke vært hos legen enda, fikk ikke time før jeg er i uke 12. Nå er jeg i uke 6. Når jeg ser på svarene deres, er det sent med første legetime da? (jeg tenker å bestille meg privat TUL før) Du har nok ikke fått time før fordi legene egentlig ikke gjør noe svangerskapsrelatert før uke 12. På mitt legesenter vet jeg at en ikke får ta hcg-prøver med mindre en har blødninger eller andre grunner som tilsier at en bør ta denne prøven. Pga ressurser osv. Fikk tydlig beskjed at jeg måtte gå privat hvis jeg skulle sjekke bare for å sjekke i mitt forrige svangerskap... jeg kjenner for min del at jeg er veldig avslappet nå i forhold til forrige svangerskap, glemmer ofte ut at jeg er gravid også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 29. mars 2020 #146 Del Skrevet 29. mars 2020 3 timer siden, Hoppsi skrev: Jeg har ikke vært hos legen enda, fikk ikke time før jeg er i uke 12. Nå er jeg i uke 6. Når jeg ser på svarene deres, er det sent med første legetime da? (jeg tenker å bestille meg privat TUL før) Jeg ringre jordmortjenesten for å høre hvordan status er nå med covid, og fikk satt opp første time når jeg er ca 10+2. Hun jeg snakket med sa jordmor kom til å ringe på forhånd å gi mer informasjon vedr hvordan timen ble siden det meste nå går over tlf. Hvis de ikke tar blodprøver osv on site, men henviser til sykehus kommersiell jeg til å bestille time hos fastlege i stede. I mitt første svangerskap ble jeg nærmest sendt på dør av legen fordi jeg hadde fått time i uke 9, men det var resepsjonen der som hadde satt opp time, og jeg visste ikke bedre. Usympatisk lege. Jordmor sa senere at det kunne være fint å ha første time mellom uke 10-12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 30. mars 2020 #147 Del Skrevet 30. mars 2020 6 timer siden, KaffeLurker skrev: Jeg ringre jordmortjenesten for å høre hvordan status er nå med covid, og fikk satt opp første time når jeg er ca 10+2. Hun jeg snakket med sa jordmor kom til å ringe på forhånd å gi mer informasjon vedr hvordan timen ble siden det meste nå går over tlf. Hvis de ikke tar blodprøver osv on site, men henviser til sykehus kommersiell jeg til å bestille time hos fastlege i stede. I mitt første svangerskap ble jeg nærmest sendt på dør av legen fordi jeg hadde fått time i uke 9, men det var resepsjonen der som hadde satt opp time, og jeg visste ikke bedre. Usympatisk lege. Jordmor sa senere at det kunne være fint å ha første time mellom uke 10-12. Det er jo litt rart når informasjonen man finner på nettet er at første kontroll finner sted mellom uke 6 og 12, så det er bare å bestille time så fort man vet man er gravid. Lett å bli forvirret i denne jungelen. Jeg synes det virker lenge å vente helt til uke 10 med første time. Men det er kanskje ikke det? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 30. mars 2020 #148 Del Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, vegasus skrev: Det er jo litt rart når informasjonen man finner på nettet er at første kontroll finner sted mellom uke 6 og 12, så det er bare å bestille time så fort man vet man er gravid. Lett å bli forvirret i denne jungelen. Jeg synes det virker lenge å vente helt til uke 10 med første time. Men det er kanskje ikke det? 🤔 Ja, enig. Det er utrolig mye forskjellig på nett! Vanskelig å vite hva som er rett. Jeg tror det er litt individuelle forskjeller mellom leger og jordmødre også. Sist nektet legen å gjøre noen undersøkelser når jeg var i uke 9, så da ventet jeg med å bestille jordmortime til uke 12. Man kan kanskje bare ringe legekontoret og høre hva de sier der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 30. mars 2020 #149 Del Skrevet 30. mars 2020 15 minutter siden, KaffeLurker skrev: Ja, enig. Det er utrolig mye forskjellig på nett! Vanskelig å vite hva som er rett. Jeg tror det er litt individuelle forskjeller mellom leger og jordmødre også. Sist nektet legen å gjøre noen undersøkelser når jeg var i uke 9, så da ventet jeg med å bestille jordmortime til uke 12. Man kan kanskje bare ringe legekontoret og høre hva de sier der? Ja, jeg tenker jeg skal ringe til legekontoret i dag og høre hva de sier. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 30. mars 2020 #150 Del Skrevet 30. mars 2020 For en lykke, hcg på fredag (5+1) var på 4668. 4+6 var den på litt over 1000. Det er iallfall en fantastisk økning😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 30. mars 2020 #151 Del Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, bondekone skrev: For en lykke, hcg på fredag (5+1) var på 4668. 4+6 var den på litt over 1000. Det er iallfall en fantastisk økning😍 Herlig 💞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 30. mars 2020 #152 Del Skrevet 30. mars 2020 8 minutter siden, bondekone skrev: For en lykke, hcg på fredag (5+1) var på 4668. 4+6 var den på litt over 1000. Det er iallfall en fantastisk økning😍 Såå bra 😁💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 30. mars 2020 #153 Del Skrevet 30. mars 2020 Nå ringte jeg og legen for svangerskapskontroll. Og de vil ikke ha meg inn før etter uke 12, siden blodprøver uansett ikke kunne tas før det. Men kan ringe for time tidligere ved behov da. Så skal da ikke inne før jeg er 12+5! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wamahan Skrevet 30. mars 2020 #154 Del Skrevet 30. mars 2020 20 timer siden, Hjärtat skrev: @Wamahan @vegasus Er veldig usikker på TUL jeg og! Har bestemt meg for å ha en i uke 12 for da kan man avdekke evt. feil og bli sendt videre til utredning. Men nå har jeg så lite symptomer og føler meg ikke gravid i det hele tatt, så vet ikke om jeg kanskje må ta en om et par uker også. Men man kan vel se det på blodprøver hos legen også, da, hvor vidt fosteret lever eller ikke. Hvor langt er dere på vei og hvilke symptomer har dere? Jeg er 5+1 i dag og har ingen symptomer annet enn veldig trøtt og oppblåst mage. Jeg har nå bestilt privat UL hos jordmorklinikken i uke 10. Da er jeg sånn midt i mellom. Jeg er 38 så jeg kan også få henvisning og fått tatt fostervannsprøve for å sjekke at alt er som det skal mtp at jeg begynner å bli "GAMMAL" babywise:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 30. mars 2020 #155 Del Skrevet 30. mars 2020 Ringte legekontoret nå, fikk ikke bestilt time nå, må ringe igjen over påske. De sier også uke 10-12 for første svangerskapskontroll. Da spørs det om jeg ikke bestiller tidlig ul. Bare det å vite at hjertet slår vil jo være betryggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wamahan Skrevet 30. mars 2020 #156 Del Skrevet 30. mars 2020 6 minutter siden, vegasus skrev: Ringte legekontoret nå, fikk ikke bestilt time nå, må ringe igjen over påske. De sier også uke 10-12 for første svangerskapskontroll. Da spørs det om jeg ikke bestiller tidlig ul. Bare det å vite at hjertet slår vil jo være betryggende. jordmorklinikken.no er veldig bra:) Var der jeg var før siste MA og de var veldig flinke. Det koster jo litt mer, men da får du også gått tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 30. mars 2020 #157 Del Skrevet 30. mars 2020 20 minutter siden, Wamahan skrev: jordmorklinikken.no er veldig bra:) Var der jeg var før siste MA og de var veldig flinke. Det koster jo litt mer, men da får du også gått tidligere Var inne og tittet nå. Den er foreløpig stengt pga corona, men da ser jeg an over påske om jeg føler for tul 😊 Hadde jo vært ålreit å ta i uke 10-12 så jeg kan vite at det lever før jeg begynner å fortelle folk om graviditeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 30. mars 2020 #158 Del Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, vegasus skrev: Var inne og tittet nå. Den er foreløpig stengt pga corona, men da ser jeg an over påske om jeg føler for tul 😊 Hadde jo vært ålreit å ta i uke 10-12 så jeg kan vite at det lever før jeg begynner å fortelle folk om graviditeten. Åh, jordmorklinikken så veldig bra ut, synd de er stengt, tenkte å bestille en time allerede neste onsdag, da er jeg 7+2. Men jeg så på Dr dropin, noen med erfaring derfra? Var relativt billig, så ble litt skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 30. mars 2020 #159 Del Skrevet 30. mars 2020 (endret) 4 timer siden, bondekone skrev: Nå ringte jeg og legen for svangerskapskontroll. Og de vil ikke ha meg inn før etter uke 12, siden blodprøver uansett ikke kunne tas før det. Men kan ringe for time tidligere ved behov da. Så skal da ikke inne før jeg er 12+5! Jeg snakket akkurat med jordmor på helsestasjonen, og de har avviklet alle kontroller før uke 24 med mindre det er en spesiell grunn for at man trenger oppfølging. Kontroller før det går over tlf, og blodprøver etc får man rekvisisjon til i posten, slik at man selv tar det på sykehus eller legekontor. Så da tror jeg at jeg gjør som deg, og kontakter fastlegen for første kontroll ☺️ Litt spesiell situasjon nå i disse covid-tider! Edit: Så oppdager jeg at fastlegekontoret er stengt fordi en ansatt der har fått påvist covid.... Nå synes jeg ikke det var så unødvendig av meg å bestille TUL allerede i uke 8 likevel. Greit å få en sjekk før privatklinikken brått stenger og 🙃 Endret 30. mars 2020 av KaffeLurker oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wamahan Skrevet 30. mars 2020 #160 Del Skrevet 30. mars 2020 7 timer siden, vegasus skrev: Var inne og tittet nå. Den er foreløpig stengt pga corona, men da ser jeg an over påske om jeg føler for tul 😊 Hadde jo vært ålreit å ta i uke 10-12 så jeg kan vite at det lever før jeg begynner å fortelle folk om graviditeten. men det er mulig å bestille UL likevel tror jeg? jeg bestilte for en uke siden til slutten av april. de er jo per nå bare stengt til 13.april selv om det sikkert blir forlenget. Men da har jeg uansett bestilt time så får den heller bli avlyst:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå