Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke opplevd det samme vedr graviditet, siden jeg ikke har den forhistorien med å miste. Men jeg har vært i situasjoner hvor jeg har opplevd mye stress over tid, hvor jeg har følt at nå trenger jeg virkelig et verktøy for å roe ned litt. Lastet ned appen Headspace og synes det fungerte veldig godt! Mindfullness er støttet igjen og igjen i forskning, så dette har jeg tro på. 

Når pulsen og spenningen i kroppen tar overhånd så lytter jeg til en av de korte sesjonene og synes det hjelper veldig! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et godt poeng @KaffeLurker

Jeg bruker appen Calm til mindfullness. Begynte for litt over et år siden da jeg har slitt en del med panikkangst, og det har hjulpet meg så mye at jeg nesten ikke får noen anfall lenger. Det hjelper faktisk veeeeldig på å roe nervene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott at du har hatt så god effekt @vegasus! Jeg skal laste ned den appen og prøve den ut ☺️

Takk for tips!

Endret av KaffeLurker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KaffeLurker skrev:

Jeg har ikke opplevd det samme vedr graviditet, siden jeg ikke har den forhistorien med å miste. Men jeg har vært i situasjoner hvor jeg har opplevd mye stress over tid, hvor jeg har følt at nå trenger jeg virkelig et verktøy for å roe ned litt. Lastet ned appen Headspace og synes det fungerte veldig godt! Mindfullness er støttet igjen og igjen i forskning, så dette har jeg tro på. 

Når pulsen og spenningen i kroppen tar overhånd så lytter jeg til en av de korte sesjonene og synes det hjelper veldig! 

 

Tusen takk for tips, det skal jeg sjekke ut! 😁👌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert ikke det beste tipset, men det hjelper meg i alle fall. 
Jeg tar graviditetstest (som viser uker) - bare for å få bekreftelse. 
- Har ikke konstant murring lengre, å ikke noe særlig til ømme bryst heller.... 

Er 4+6 ish i dag - mandag sto det 1-2 uker på testen, tok ny i går hvor det sto 2-3 uker. Da klarte jeg å roe meg ned en del når jeg viste det var HCG stigning 😊 

Sist jeg var gravid gjorde jeg det samme - merket jo på testene at dette ikke så bra ut, å fikk forberedt meg mentalt på at spira ikke satt før blødningen kom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg hadde sex i dag tidlig og etter det har jeg hatt menssmerter/murringer i et par timer, litt av og på. Blir selvfølgelig urolig av det😖 Flere som har opplevd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Hjärtat skrev:

Sambo og jeg hadde sex i dag tidlig og etter det har jeg hatt menssmerter/murringer i et par timer, litt av og på. Blir selvfølgelig urolig av det😖 Flere som har opplevd? 

Orgasme fører jo til at livmor trekker seg sammen - Så er kanskje det du kjenner? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hjärtat skrev:

Sambo og jeg hadde sex i dag tidlig og etter det har jeg hatt menssmerter/murringer i et par timer, litt av og på. Blir selvfølgelig urolig av det😖 Flere som har opplevd? 

Helt vanlig, og ikke farlig😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, månki skrev:

Helt vanlig, og ikke farlig😊 

 

18 minutter siden, Idapida567 skrev:

Orgasme fører jo til at livmor trekker seg sammen - Så er kanskje det du kjenner? 😊

Ah, hva skulle man gjort uten Internett?❤️

Har jo hørt det er vanlig osv., men trodde ikke det skulle vare så lenge av gangen. For såvidt sant det med orgasme. Da krysser jeg fingrene og prøver å slappe av. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse murringene som kommer innimellom er ordentlig nervepirrende altså! 😬

Det kjennes liksom mistenkelig likt som mensensmerter, så jeg går liksom og venter på å se blod. 😖 

Prøver å tenke at det er helt normalt og ingenting å bekymre seg over enda. Men det er ikke så lett å beholde roen alltid. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, vegasus skrev:

Disse murringene som kommer innimellom er ordentlig nervepirrende altså! 😬

Det kjennes liksom mistenkelig likt som mensensmerter, så jeg går liksom og venter på å se blod. 😖 

Prøver å tenke at det er helt normalt og ingenting å bekymre seg over enda. Men det er ikke så lett å beholde roen alltid. 😅

Kjenner meg veldig igjen🤪 men nå er jeg blitt litt mer vant med de, så jeg er blitt litt roligere😅 Hadde noen heftige murringer onsdag, da var det så vondt at jeg måtte ta ein ti minutters pause fra jobb før det gikk over. Da var jeg sikker på at det var gått galt, men ingenting skjedde og alt virker å være greit enda😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lumpus skrev:

Kjenner meg veldig igjen🤪 men nå er jeg blitt litt mer vant med de, så jeg er blitt litt roligere😅 Hadde noen heftige murringer onsdag, da var det så vondt at jeg måtte ta ein ti minutters pause fra jobb før det gikk over. Da var jeg sikker på at det var gått galt, men ingenting skjedde og alt virker å være greit enda😅

Jeg kjenner meg også helt igjen😂 Men er enig med deg i at når man har hatt noen litt "ekstreme" erfaringer, og det har gått bra, er det mye lettere å slappe av. 

Men blir bra med TUL på onsdag, så jeg forhåpentligvis får se hjertet slå ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, vegasus skrev:

Disse murringene som kommer innimellom er ordentlig nervepirrende altså! 😬

Det kjennes liksom mistenkelig likt som mensensmerter, så jeg går liksom og venter på å se blod. 😖 

Prøver å tenke at det er helt normalt og ingenting å bekymre seg over enda. Men det er ikke så lett å beholde roen alltid. 😅

Enig! Og litt ekstra "skummelt" når man har litt mye utflod også så det kjennes ut som mensen kommer i tillegg😵 

Men jeg får veldig sterke murringer/kraftig stikk noen ganger når jeg f. eks reiser meg eller gjør noe brått. Da gjør det skikkelig vondt. 😬 Noen andre som har eller har hatt det sånn? Blir også veldig fort svimmel når jeg reiser meg opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Lumpus skrev:

Kjenner meg veldig igjen🤪 men nå er jeg blitt litt mer vant med de, så jeg er blitt litt roligere😅 Hadde noen heftige murringer onsdag, da var det så vondt at jeg måtte ta ein ti minutters pause fra jobb før det gikk over. Da var jeg sikker på at det var gått galt, men ingenting skjedde og alt virker å være greit enda😅

 

53 minutter siden, Hjärtat skrev:

Jeg kjenner meg også helt igjen😂 Men er enig med deg i at når man har hatt noen litt "ekstreme" erfaringer, og det har gått bra, er det mye lettere å slappe av. 

Men blir bra med TUL på onsdag, så jeg forhåpentligvis får se hjertet slå ❤️

 

16 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Enig! Og litt ekstra "skummelt" når man har litt mye utflod også så det kjennes ut som mensen kommer i tillegg😵 

Men jeg får veldig sterke murringer/kraftig stikk noen ganger når jeg f. eks reiser meg eller gjør noe brått. Da gjør det skikkelig vondt. 😬 Noen andre som har eller har hatt det sånn? Blir også veldig fort svimmel når jeg reiser meg opp! 

Det hjelper jo litt bare å vite at man ikke er alene om det, både når det gjelder murringer og hva man føler om disse murringene. Blir jo mye lettere å tenke at "dette er normalt" når man er flere som opplever og føler det samme 😊 

Hadde en periode jeg ble svimmel når jeg reiste meg @Hopptimisten Tror det var i slutten av uke 4 eller noe sånt. 🤔

 

I dag er jeg 6+0 🤩😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjärtat skrev:

Jeg kjenner meg også helt igjen😂 Men er enig med deg i at når man har hatt noen litt "ekstreme" erfaringer, og det har gått bra, er det mye lettere å slappe av. 

Men blir bra med TUL på onsdag, så jeg forhåpentligvis får se hjertet slå ❤️

Spennende med TUL snart - jeg tenkte å ta i uke 12, men det føles så lenge til, kanskje jeg må ta en før likevel😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, vegasus skrev:

 

 

Det hjelper jo litt bare å vite at man ikke er alene om det, både når det gjelder murringer og hva man føler om disse murringene. Blir jo mye lettere å tenke at "dette er normalt" når man er flere som opplever og føler det samme 😊 

Hadde en periode jeg ble svimmel når jeg reiste meg @Hopptimisten Tror det var i slutten av uke 4 eller noe sånt. 🤔

 

I dag er jeg 6+0 🤩😁

Helt enig med deg! 😅 Er litt mer avslappende og beroligende å høre at andre opplever det samme, også er det litt deilig å kunne snakke om hva man opplever med folk som forstår 😊

Jeg er 4+2 nå, og er mye svimmel. Innimellom så svimmel at jeg må sette meg ned på gulvet 😆 

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Helt enig med deg! 😅

Jeg er 4+2 nå, og er mye svimmel. Innimellom så svimmel at jeg må sette meg ned på gulvet 😆

Du får passe på å holde et stabilt blodsukker og reise deg sakte en liten periode 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lumpus skrev:

Spennende med TUL snart - jeg tenkte å ta i uke 12, men det føles så lenge til, kanskje jeg må ta en før likevel😅

Jeg skal ta både førstkommende onsdag (er 6+6 i dag), og i uke 12 for å skjekke neseben og nakkefold. 😊 Jeg føler meg veldig lite gravid, så å gå helt til uke 12 hadde blitt tøft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn fortalte meg at de blir alltid så glade når kvinner sier de opplever disse murringene, fordi det betyr at livmoren strekker seg. Mange førstegangs tror ofte det er et dårlig tegn (inkl meg som er andregangs), men det var bare positivt sa hun! Det betyr ikke at det ikke er plagsomt 🙈

Nå er jeg så lei denne trøttheten! Sitter å tvinger i meg kaffe for å klare å jobbe på masteroppgaven. Noen andre tips mot trøtthet? Jeg har så absolutt ikke tid til det her 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...