Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til tannpuss? Får så sykt brekninger når jeg pusser de bakerste tennene!🤢 Noen som har erfaringer om det hjelper med elektrisk tannbørste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, vegasus skrev:

Klarte ikke falle til ro så ringte Volvat. Jeg har time onsdag morgen for kontroll. De hadde ledig time i morgen også, men da sånn at det kræsjer skikkelig med jobb, så jeg får bare bite i det og vente til onsdag. Men da får jeg en sjekk hvertfall, og det er godt å vite bare det. 
Skulle gjerne tatt den timen i morgen, men det passer så utrolig dårlig med jobben, siden alle har ferie er det ikke bare å dra heller.. 

Hvordan gikk det hos legen @vegasus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wamahan skrev:

Hvordan gikk det hos legen @vegasus?

Har ikke time før i morgen tidlig. Men nå blør jeg som vanlig mensen, jeg tror håpet er ute.. 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, vegasus skrev:

Har ikke time før i morgen tidlig. Men nå blør jeg som vanlig mensen, jeg tror håpet er ute.. 🥺

Ikke ta sorgene på forskudd selv om jeg vet veldig godt hvordan du har det..var slik min SA begynte, men det er også folk som har blødninger som mensen selv om de er gravide og det går bra:) ❤️ Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wamahan skrev:

Ikke ta sorgene på forskudd selv om jeg vet veldig godt hvordan du har det..var slik min SA begynte, men det er også folk som har blødninger som mensen selv om de er gravide og det går bra:) ❤️ Krysser fingrene for deg!

Takk ❤️ Jeg oppdaterer i morgen formiddag. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, vegasus skrev:

Takk ❤️ Jeg oppdaterer i morgen formiddag. :) 

🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞💞💞💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Hopptimisten skrev:

Noen som har noen tips til tannpuss? Får så sykt brekninger når jeg pusser de bakerste tennene!🤢 Noen som har erfaringer om det hjelper med elektrisk tannbørste?

Jeg har samme problem! Hjelper om du lager en lyd. Typ «Aaaaaaaa» 🙈 Noe med at når drøvelen er i bevegelse som når man stemmer i en tone så er den ikke så sensitiv. Tror jeg. Når jeg skriver det ser det veldig merkelig ut 🙈 Men hjelper til en viss grad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Jeg har samme problem! Hjelper om du lager en lyd. Typ «Aaaaaaaa» 🙈 Noe med at når drøvelen er i bevegelse som når man stemmer i en tone så er den ikke så sensitiv. Tror jeg. Når jeg skriver det ser det veldig merkelig ut 🙈 Men hjelper til en viss grad!

Tusen takk, det skal jeg prøve 😊 Er helt krise å pusse tennene nå iallefall! Like før jeg kaster opp av tannbørsten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere @vegasus og @Karoline89 ❤️ Håper alt står bra til med knøttene ❤️ 

@Idapida567 Jeg mistet alle symptomer i sånn tre dager, men hadde en normal ultralyd etter dette og symptomene kom tilbake igjen. Håper du ikke bekymrer deg, vanlig at de kommer og går!

@KaffeLurker Takk som spør, jeg er litt treig å svare... ;) Alt er bra! Hadde en ultralyd 8+5 (i følge eggløsning) i slutten av forrige uke. Alt var helt perfekt. Så ut som en liten bamsemums med kjempehode og små arm- og bentotter. Vigla og dansa litt gjorde den også! Filmet til samboer som satt i bilen og ventet. Fosteret målte til og med én dag foran, så 8+6. Helt nytt for meg med normale ultralyder og kun gode nyheter. Lurer jammen på om det går denne gangen? :) Er glad at jeg selv med min "tapshistorikk" (1 MA og 1 SA) klarer å slappe av og nyte det litt nå. Har dessuten fått en liten kul/mage som er der hele døgnet nå. Litt mindre om morgenen, men tyter ut så snart frokosten er inntatt og blir større med hvert måltid. Hvordan står det til med deg?

Håper alle har det fint!!

Et tips må jeg dele med dere. Jeg er en sånn nevrotisk type som ikke sluttet å ta graviditetstester, til og med etter jeg fikk 3+ på Clear Blue digital. En dag begynte de å bli svakere - og dette vedvarte de neste dagene. Ble ikke svakere for hver dag, men man var konstant svakere enn de sterkeste testene jeg hadde tatt tidligere i svangerskapet. Så kom jeg over "Hook"-effekten ved litt googling. Dvs at HCG er så høy at testen streiker. Så jeg tok en test. Eller jeg tok mange på rad (var 7+4 denne dagen) - se bilde under. Øverste test ble dyppet i 100% urin. Neste test ble dyppet i en blanding av ca 70% urin og 30% vann. Slik vannet jeg ut urinen og siste testen er seriøst bare 10% urin og 90% vann (!!!). Er forsatt nesten like sterk som den som er kun med urin! Det er til og med ikke den som er 100% urin som er sterkest. Så lær av meg og slutt å test før dere kommer til dette stadiet - da blir man bare bekymra! 😂

image.png.a4e752614c9744cd80bf558da1e35439.png

 

 

Endret av Vestalinn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til idag @vegasus ❤️ krysser fingrene for gode nyheter 🤞 og håper alt går bra med deg også @Karoline89 ❤️

Jeg var selv på ny ultralyd igår da jeg ennå ikke klarer å slå meg helt til ro mtp historikken, men akkurat som deg @Vestalinn begynner jeg å lure om det kan gå bra denne gangen 😊

Alt stod bra til med bamsemumsen med hale. Fin hjerterytme og størrelse. Hele 2,2 cm 🙈  

Men så sa gynekologen at prøverør barn gjee er litt større i starten. Det var jeg ikke klar over. 😊 

Ny kontroll på riksen neste fredag. Håper og tror jeg tar det mer med ro da ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Deseo skrev:

Lykke til idag @vegasus ❤️ krysser fingrene for gode nyheter 🤞 og håper alt går bra med deg også @Karoline89 ❤️

Jeg var selv på ny ultralyd igår da jeg ennå ikke klarer å slå meg helt til ro mtp historikken, men akkurat som deg @Vestalinn begynner jeg å lure om det kan gå bra denne gangen 😊

Alt stod bra til med bamsemumsen med hale. Fin hjerterytme og størrelse. Hele 2,2 cm 🙈  

Men så sa gynekologen at prøverør barn gjee er litt større i starten. Det var jeg ikke klar over. 😊 

Ny kontroll på riksen neste fredag. Håper og tror jeg tar det mer med ro da ❤️

Så fantastisk ❤️❤️🍾 Hvor langt er du på vei nå?? 
 

Hvor mange ul har du hatt til nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var falsk alarm på meg 🤞 ikke hatt noen flere smerter og symptomene øker i form av kvalme og forandringer på brystene. Så jeg ser frem imot TUL om et par uker ☺️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Idapida567 skrev:

Så fantastisk ❤️❤️🍾 Hvor langt er du på vei nå?? 
 

Hvor mange ul har du hatt til nå? 

🤗🥰 Er 8+6 idag. Har hatt to ul. En I uke 7 og en igår 8+5. Siste var riktignok privat for jeg klarer ikke å vente så lenge 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Karoline89 skrev:

Tror det var falsk alarm på meg 🤞 ikke hatt noen flere smerter og symptomene øker i form av kvalme og forandringer på brystene. Så jeg ser frem imot TUL om et par uker ☺️

Herlig 🙌🙌❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bekreftet SA. Så da sniker jeg meg stille og rolig ut herfra. Håper jeg tar med meg "uflaksen" så dere som er igjen her kan bære frem friske fine babyer ❤️
 

Tusen takk for støtten, dere er gode! ❤️ Det har hjulpet meg veldig med støttende ord fra dere. Jeg er trist, men jeg var veldig forberedt på utfallet, og jeg velger å ta med meg videre at jeg kan bli gravid og undersøkelsen viser at alt ser bra ut med meg så jeg har veldig gode sjanser for å bære frem et barn senere. 
 

Ønsker dere alle her alt godt videre, og igjen tusen takk for støtten ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, vegasus skrev:

Fikk bekreftet SA. Så da sniker jeg meg stille og rolig ut herfra. Håper jeg tar med meg "uflaksen" så dere som er igjen her kan bære frem friske fine babyer ❤️
 

Tusen takk for støtten, dere er gode! ❤️ Det har hjulpet meg veldig med støttende ord fra dere. Jeg er trist, men jeg var veldig forberedt på utfallet, og jeg velger å ta med meg videre at jeg kan bli gravid og undersøkelsen viser at alt ser bra ut med meg så jeg har veldig gode sjanser for å bære frem et barn senere. 
 

Ønsker dere alle her alt godt videre, og igjen tusen takk for støtten ❤️

Nei så trist å høre😭😭😭 Unner ingen å oppleve det! 💔💔

Jeg har selv vært igjennom det to ganger, og jeg følte hvertfall at det var vanskelig å snakke med folk rundt meg fordi det ikke er noen av dem som vet hvordan jeg har det og hvordan jeg føler meg! Jeg har vært svært deprimert i ettertid selv, og har hatt mye støtte i mannen min. Mitt råd er iallefall og fortelle samboeren/mannen din om alt du føler så du ikke føler deg så alene i det❤️ De klarer ikke å føle det samme som du føler, men hvis du ikke forteller om hvordan du har det og hva du trenger så dytter man dem bare bort!😔 Min mann presset meg til å åpne meg om følelsene mine og fortelle han hva jeg tenker på, og jeg har hvertfall merket at ved å dele det så har jeg kunnet sette ord på egne følelser og det har gjort det litt enklere å bearbeide smerten selv om den alltid vil være med deg💔

Allikevel er det godt å vite at man ikke er alene ❤️❤️ 

Med tanke på å bli gravid igjen etter spontanabort, så deler jeg gjerne min erfaring 😊 Mange sier at man burde vente til man har hatt en mens etter spontanaborten, og min erfaring er at kroppen uansett ikke blir gravid på nytt før den er klar for det. Etter min siste abort begynte vi å prøve igjen rett etter blødningen hadde stoppet. Hadde ganske kort lutealfase i syklusene etter aborten, og først på min første ordentlige syklus nå (med normal sykluslengde) ble jeg gravid igjen 😊

Mulig noen andre har andre erfaringer, vi er alle forskjellige. Men bare fint om vi kan hjelpe hverandre 😊 Håper det klaffer for deg neste gang 🤞🏼❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Nei så trist å høre😭😭😭 Unner ingen å oppleve det! 💔💔

Jeg har selv vært igjennom det to ganger, og jeg følte hvertfall at det var vanskelig å snakke med folk rundt meg fordi det ikke er noen av dem som vet hvordan jeg har det og hvordan jeg føler meg! Jeg har vært svært deprimert i ettertid selv, og har hatt mye støtte i mannen min. Mitt råd er iallefall og fortelle samboeren/mannen din om alt du føler så du ikke føler deg så alene i det❤️ De klarer ikke å føle det samme som du føler, men hvis du ikke forteller om hvordan du har det og hva du trenger så dytter man dem bare bort!😔 Min mann presset meg til å åpne meg om følelsene mine og fortelle han hva jeg tenker på, og jeg har hvertfall merket at ved å dele det så har jeg kunnet sette ord på egne følelser og det har gjort det litt enklere å bearbeide smerten selv om den alltid vil være med deg💔

Allikevel er det godt å vite at man ikke er alene ❤️❤️ 

Med tanke på å bli gravid igjen etter spontanabort, så deler jeg gjerne min erfaring 😊 Mange sier at man burde vente til man har hatt en mens etter spontanaborten, og min erfaring er at kroppen uansett ikke blir gravid på nytt før den er klar for det. Etter min siste abort begynte vi å prøve igjen rett etter blødningen hadde stoppet. Hadde ganske kort lutealfase i syklusene etter aborten, og først på min første ordentlige syklus nå (med normal sykluslengde) ble jeg gravid igjen 😊

Mulig noen andre har andre erfaringer, vi er alle forskjellige. Men bare fint om vi kan hjelpe hverandre 😊 Håper det klaffer for deg neste gang 🤞🏼❤️

Ja, det er utrolig kjipt å oppleve. Jeg har vært veldig åpen med mannen hele tiden om hvordan jeg har det, og han er veldig støttende, så det er godt ❤️ 
Jeg tror jeg venter en syklus bare for å være sikker, har ikke lyst til å ta sjansen kjenner jeg. Selvom det helt sikkert kan gå bra også, så hopper jeg over denne ene syklusen. 
Det er veldig godt å slippe og føle seg alene, selvom jeg heller ikke unner noen andre denne følelsen. 
 

Håper det går veien for dere andre nå ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, vegasus skrev:

Fikk bekreftet SA. Så da sniker jeg meg stille og rolig ut herfra. Håper jeg tar med meg "uflaksen" så dere som er igjen her kan bære frem friske fine babyer ❤️
 

Tusen takk for støtten, dere er gode! ❤️ Det har hjulpet meg veldig med støttende ord fra dere. Jeg er trist, men jeg var veldig forberedt på utfallet, og jeg velger å ta med meg videre at jeg kan bli gravid og undersøkelsen viser at alt ser bra ut med meg så jeg har veldig gode sjanser for å bære frem et barn senere. 
 

Ønsker dere alle her alt godt videre, og igjen tusen takk for støtten ❤️

Så ufattelig trist @vegasus 😭💞 Jeg føler så med deg! Godt at alt fortsatt ser bra ut for sjansen til å bli gravid igjen 💞 Du er alltid velkommen her hvis du vil dele tankene dine eller trenger noen å prate med 💞 Ønsker deg bare godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det var trist å lese @vegasus, men du er heldigvis ung! På min alder, mener jeg å huske? 😊 Da har man ikke helt det samme stresset, tenker jeg i hvert fall. Likevel utrolig kjedelig å miste og så måtte vente nye uker. ❤️

Skal på TUL i ettermiddag selv, føler meg ikke særlig gravid, så spent på om det er liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vegasus skrev:

Fikk bekreftet SA. Så da sniker jeg meg stille og rolig ut herfra. Håper jeg tar med meg "uflaksen" så dere som er igjen her kan bære frem friske fine babyer ❤️
 

Tusen takk for støtten, dere er gode! ❤️ Det har hjulpet meg veldig med støttende ord fra dere. Jeg er trist, men jeg var veldig forberedt på utfallet, og jeg velger å ta med meg videre at jeg kan bli gravid og undersøkelsen viser at alt ser bra ut med meg så jeg har veldig gode sjanser for å bære frem et barn senere. 
 

Ønsker dere alle her alt godt videre, og igjen tusen takk for støtten ❤️

Så trist å lese! Håper det går fint videre og at det sitter på neste forsøk! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...