Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

5+5 i dag ❤️

Wææ, natt til i dag - klokken 00:05 nøyaktig brå våknet jeg av INTENSE smerter i magen (typ SA smerter). Måtte ut å legge meg på baderomsgulvet - våget ikke sette meg på toalettet en gang, var 100% sikker på at stri strøm med blod kom til å komme.... Måtte kaste opp pga smertene. Ca klokken 00:30 (itte mange tårer, føltes som jeg hadde vridd meg i smerter hele natten) - begynte det å avta noe, satt meg på toalettet, null blod 😳 Det ble bedre å bedre å klokken 00:45 var jeg tilbake i seng, ganske skjelven å skremt... 

Noen som har opplevd lignende?? Jeg har kun at vondt når det kommer ut blod ved SA... Men når smertene var så like så klarer jeg ikke helt å roe meg. 

Endret av Idapida567
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Idapida567 skrev:

5+5 i dag ❤️

Wææ, natt til i dag - klokken 00:05 nøyaktig brå våknet jeg av INTENSE smerter i magen (typ SA smerter). Måtte ut å legge meg på baderomsgulvet - våget ikke sette meg på toalettet en gang, var 100% sikker på at stri strøm med blod kom til å komme.... Måtte kaste opp pga smertene. Ca klokken 00:30 (itte mange tårer, føltes som jeg hadde vridd meg i smerter hele natten) - begynte det å avta noe, satt meg på toalettet, null blod 😳 Det ble bedre å bedre å klokken 00:45 var jeg tilbake i seng, ganske skjelven å skremt... 

Noen som har opplevd lignende?? Jeg har kun at vondt når det kommer ut blod ved SA... Men når smertene var så like så klarer jeg ikke helt å roe meg. 

Ved min SA kom spotting før smerter, har ikke opplevd det du beskriver! Forstår godt at det er skremmende!! Håper det går bra med deg😊🤞🏼

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Daisy_B skrev:

Det hørtes veldig tungt ut 🙁 Postafen er visst helt trygt å ta mot svangerskapskvalme, men da blir du vel bare enda trøttere! 😵

Har de heldigvis. Men sovner av de så de funker bare på kveldstid 😅 Får bare smøre meg med tålmodighet og håpe at det går over snaaaaart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AHO skrev:

Har de heldigvis. Men sovner av de så de funker bare på kveldstid 😅 Får bare smøre meg med tålmodighet og håpe at det går over snaaaaart. 

Det er heldigvis et godt tegn at man er kvalm 😅😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg stusser over med gravidappene, er hvordan de regner uker. Appene mine påstår i dag at jeg er cirka i uke 8+3, men dette er jo ikke mulig, da forrige menstruasjon startet for 7 uker og 3 dager siden. Er det slik at gravidappene, for eksempel Flo, regner den første dagen av siste menstruasjon som graviditet i uke 1, dag 1, mens jeg regner det som uke 0, dag 1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Idapida567 skrev:

5+5 i dag ❤️

Wææ, natt til i dag - klokken 00:05 nøyaktig brå våknet jeg av INTENSE smerter i magen (typ SA smerter). Måtte ut å legge meg på baderomsgulvet - våget ikke sette meg på toalettet en gang, var 100% sikker på at stri strøm med blod kom til å komme.... Måtte kaste opp pga smertene. Ca klokken 00:30 (itte mange tårer, føltes som jeg hadde vridd meg i smerter hele natten) - begynte det å avta noe, satt meg på toalettet, null blod 😳 Det ble bedre å bedre å klokken 00:45 var jeg tilbake i seng, ganske skjelven å skremt... 

Noen som har opplevd lignende?? Jeg har kun at vondt når det kommer ut blod ved SA... Men når smertene var så like så klarer jeg ikke helt å roe meg. 

Vet ikke hva det er, men jeg hadde slik i min første graviditet da jeg var litt kortere på vei. Var på jobb, og følte plutselig at jeg holdt på å deles på midten. Lå på gulvet på badet på jobb, og turte ikke se for jeg var sikker på at det var blod. Men ingenting, og babyen har jeg idag♥️ Nevnte det for jordmor en gang og hun kunne heller ikke svare på hva det var. Håper det går fint for deg og at spira holder seg fast! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er kvalme. Når ble dere kvalme? Har det blitt værre og isåfall når? Jeg er 5+2 og har vært småkvalm siden 12dpo ca, og jeg merker at jeg blir fort kvalm når jeg er sulten. Ikke så kvalm lenger når jeg får i meg mat. Noen som har hatt det sånn, og så blitt mer kvalm litt lenger ut i svangerskapet? 🙈

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid «betryggende» å høre andre som har opplevd det samme @månki , takk 😊 

 

Er det noen her som er hos lege for og måle HCG? Jeg skal jo på TUL 21.April, men tenker jo det kanskje hadde vert betryggende å sjekke stigning. Fikk måle HCG ved forrige graviditet (som endte i SA). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Idapida567 skrev:

Alltid «betryggende» å høre andre som har opplevd det samme @månki , takk 😊 

 

Er det noen her som er hos lege for og måle HCG? Jeg skal jo på TUL 21.April, men tenker jo det kanskje hadde vert betryggende å sjekke stigning. Fikk måle HCG ved forrige graviditet (som endte i SA). 

Jeg fikk målt 4+5 og 5+1. Nå vet jeg ikke hvor langt du er kommet, men etter uke 6 tror jeg ikke det er særlig poeng å sjekke stigningen, da det flater ut en del... 

------

Her spøy jeg for første gang i dag😷 skikkelig kvalm og gåen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg fikk målt 4+5 og 5+1. Nå vet jeg ikke hvor langt du er kommet, men etter uke 6 tror jeg ikke det er særlig poeng å sjekke stigningen, da det flater ut en del... 

------

Her spøy jeg for første gang i dag😷 skikkelig kvalm og gåen. 

Jeg er 5+6 - så da får jeg bare prøve å tenke på noe annet til ul timen (er jo ikke så lenge til, men fy så sakte tiden går, føles som en evighet siden positiv test - Skulle virkelig ønske jeg kunne spole frem til slutten av Mai å bli ferdig med dette å ikke vite, ikke slippe «jubel» løs, slippe å fortrenge 😂
 

Åhhh, men det er jo et «godt» tegn da 😁 Jeg har vert litt kvalm før jeg får i meg frokost - så blir det litt verre når jeg spiser før det blir bedre igjen 😊 Måtte handle inn knekkebrød i går, da det er eneste jeg ikke brekker meg av på morgonen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Idapida567 skrev:

Jeg er 5+6 - så da får jeg bare prøve å tenke på noe annet til ul timen (er jo ikke så lenge til, men fy så sakte tiden går, føles som en evighet siden positiv test - Skulle virkelig ønske jeg kunne spole frem til slutten av Mai å bli ferdig med dette å ikke vite, ikke slippe «jubel» løs, slippe å fortrenge 😂
 

Åhhh, men det er jo et «godt» tegn da 😁 Jeg har vert litt kvalm før jeg får i meg frokost - så blir det litt verre når jeg spiser før det blir bedre igjen 😊 Måtte handle inn knekkebrød i går, da det er eneste jeg ikke brekker meg av på morgonen. 
 

Ja enig, tiden går helt hinsides tregt🙄 håper det går litt raskere etter TUL, regner med vi forteller det til en del da og. 

Ja, er jo et bra tegn sånn sett😝 har vært kvalm hver dag siden 5+6, men uten at det har blitt værre, før nå. Spiser knekkebrød med eplemost hver morgen, og har salte kjeks i bakhånd ved behov😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

Ja enig, tiden går helt hinsides tregt🙄 håper det går litt raskere etter TUL, regner med vi forteller det til en del da og. 

Ja, er jo et bra tegn sånn sett😝 har vært kvalm hver dag siden 5+6, men uten at det har blitt værre, før nå. Spiser knekkebrød med eplemost hver morgen, og har salte kjeks i bakhånd ved behov😝 

Jeg gikk tur med en av mine næreste venninner forrige uke - så sier hun plutselig at hun var gravid - jeg braste ut i gråt (av glede selvsagt), hun ble helt sjokkert 😂 Ble jo selvsagt ENDA mer nervøs også, tenk om jeg mister nå 😩 Jeg klarte ikke å si noe om at det var ei lita spire i min mage også (hun ligger noen uker foran), men etter TUL skal jeg ringe henne uansett hvordan det går tenkte jeg 😊 

 

Lurt å ha liggende noe å sprøtt og salt 😁👍🏻 Har du vert på TUL nå? Eller nærmer det seg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Idapida567 skrev:

Jeg gikk tur med en av mine næreste venninner forrige uke - så sier hun plutselig at hun var gravid - jeg braste ut i gråt (av glede selvsagt), hun ble helt sjokkert 😂 Ble jo selvsagt ENDA mer nervøs også, tenk om jeg mister nå 😩 Jeg klarte ikke å si noe om at det var ei lita spire i min mage også (hun ligger noen uker foran), men etter TUL skal jeg ringe henne uansett hvordan det går tenkte jeg 😊 

 

Lurt å ha liggende noe å sprøtt og salt 😁👍🏻 Har du vert på TUL nå? Eller nærmer det seg? 😊

Så koselig å være så tett på ei vennine da! 

Skal ha TUL til onsdag, så er veldig spent.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, bondekone skrev:

Så koselig å være så tett på ei vennine da! 

Skal ha TUL til onsdag, så er veldig spent.!

Så spennende 🥰 Krysser fingrene 🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hopptimisten skrev:

Dere som er kvalme. Når ble dere kvalme? Har det blitt værre og isåfall når? Jeg er 5+2 og har vært småkvalm siden 12dpo ca, og jeg merker at jeg blir fort kvalm når jeg er sulten. Ikke så kvalm lenger når jeg får i meg mat. Noen som har hatt det sånn, og så blitt mer kvalm litt lenger ut i svangerskapet? 🙈

Mener at jeg kastet opp for første gang 6+0. Så bygget det seg opp. Det kom brått hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10+0, og kan melde at kvalmen har roet seg betraktelig ☺️

Ble så inspirert av @Hjärtat at vi stappet et TUL bilde i et påskeegg og fikk jr til å gi det til morfar/pappa når han kom innom med et påskeegg til oss ☺️ Veldig spontant, og gøy å ha sagt det til noen ☺️ 

Ellers føler jeg at klærne er ubehagelige stramme, men er fortsatt usikker på om det er en reel babymage eller oppblåstheten som fortsatt ikke har gitt seg. Gruer meg litt til å komme tilbake på jobb når covid har roet seg og plutselig være litt rundere. Ikke lett å holde på noen hemmelighet da. Fler med samme bekymring? Eller redd for å bli «avslørt» før du får sagt noe selv?

Endret av KaffeLurker
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Uke 10+0, og kan melde at kvalmen har roet seg betraktelig ☺️

Ble så inspirert av @Hjärtat at vi stappet et TUL bilde i et påskeegg og fikk jr til å gi det til morfar/pappa når han kom innom med et påskeegg til oss ☺️ Veldig spontant, og gøy å ha sagt det til noen ☺️ 

Ellers føler jeg at klærne er ubehagelige stramme, men er fortsatt usikker på om det er en reel babymage eller oppblåstheten som fortsatt ikke har gitt seg. Gruer meg litt til å komme tilbake på jobb når covid har roet seg og plutselig være litt rundere. Ikke lett å holde på noen hemmelighet da. Fler med samme bekymring? Eller redd for å bli «avslørt» før du får sagt noe selv?

Haha, så gøy at dere gikk for samme løsning! 😁🥰

Selv er jeg veldig overvektig fra før, så er lite bekymret for at kollegaer skal se noe på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å få sånne «eksamensdrømmer»/krisedrømmer om tul overimorgen. Drømmer alt fra at babyen ikke har hjerne (denne er en gjenganger også fra forrige graviditet), at det er to-tre og 4 babyer der inne, at det er siamesiske tvillinger, at babyen ikke har armer osv osv osv. Hver gang jeg sovner på sofaen eller sover om natta så drømmer jeg noe rart om ultralyden. Andre enn meg som drømmer mye rart om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, månki skrev:

Nå har jeg begynt å få sånne «eksamensdrømmer»/krisedrømmer om tul overimorgen. Drømmer alt fra at babyen ikke har hjerne (denne er en gjenganger også fra forrige graviditet), at det er to-tre og 4 babyer der inne, at det er siamesiske tvillinger, at babyen ikke har armer osv osv osv. Hver gang jeg sovner på sofaen eller sover om natta så drømmer jeg noe rart om ultralyden. Andre enn meg som drømmer mye rart om dagen?

Jeg har også tul på tirsdag. Drømmer mye rart men lite om baby. Drømt at det er flere inni der og at jeg får panikk 😅 Og  hatt en drøm om at jeg har baby mage og vet det er jente 🤔 Ellers er det mye annet rart da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 17.30, bondekone skrev:

7+2 i dag, og hjeeeelp så trøtt jeg er🙄 pleier alltid å ha fullt program hver dag. I dag har jeg nesten ikke gjort noen ting, sov likevel 1,5 time, og ligger nå å smådupper på sofaen. Føler meg rett og slett skikkelig syk🙈 

Ellers er ikke kvalmen så ille. Kjenner det i et par timer etter jeg står opp, men ikke værre. Mye strekking i livmor da. Ble ganske bekymret når kvalmen aldri ble værre (den kom 5+6, men ble liksom ikke værre siden), men håper ikke det betyr noe galt. 4 dager igjen til TUL🙏 

Kjenner meg veldig igjen i trøttheten. Jeg på min side skulle gjerne vært litt mer kvalm..er småguggen som deg med en gang jeg våkner, men ellers går det over utover dagen. Jeg er 7+0 i dag og føler liksom jeg skulle hatt flere symptomer nå. Førstegangsgravid så jeg stresser jo over alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...