Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Her er lille jenta 5 uker allerede og det går stort sett veldig fint. Vi hadde en del startproblemer med stramt tungebånd, ammeproblemer og dårlig vektøkning. Men dette løste seg heldigvis da vi fikk klipt tungebåndet. 

Ellers er hun veldig kontaktsøkende på dagtid, og liker best å bli holdt, trillet eller vippet i vippestol. Legger jeg henne fra meg starter hun som regel å gråte. På nattestid går det fint, da sover hun 3-4 timer i strekk i egen seng. 

Ellers synes jeg det er superdeilig å være ferdig med graviditeten. Er på trilletur nesten hver dag, kjenner at formen sakte blir bedre for hver dag (og at jeg ikke lenger føler meg som en hval 🤭 )

@AHO Har det gått fint å være hjemme alene med mini? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rediken det gikk heldigvis greit. Min mor var innom hver dag for avlastning, men merket det var litt rart å være alene hjemme på kveld og natt med baby 😬 Han hadde noen gode skriketokter ila nettene, men fikk heldigvis sove litt ut på morgenen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Lenge siden @AHO 🥰

Olivia fylte 1 år for 2 uker siden. Det første året har gått veldig fort, og jeg føler at at det ikke er lenge siden jeg satt med en nyfødt i armene.

Hos oss har egentlig det gått veldig fint. I starten hadde vi litt problemer med amming (stramt tungebånd) og nakke og rygg, men dette løste seg heldigvis fint etter vi fikk hjelp med en dyktig barnelege. 

Appetitten og søvnrutinen har gått fint. Men hun bestemte det plutselig i august for at hun ikke ville ammes lenger. Jeg syntes det var litt trist, siden jeg i utgangspunktet hadde tenkt å amme henne lenger. 

Startet å arbeide i starten av september, det var en brå overgang for min del. Skulle gjerne vært hjemme lenger. Har heldigvis ferie til gode, så skal ta 3 uker hjemme før barnehagestart (hun starter rett over nyttår). 

Nå er det full futt i henne, hun krabber i full fart og skal undersøke alt. Hun har så vidt begynt å ta sine første ustødig steg 🥰 Motorisk er hun litt tregere sammenlignet med mine 2 tidligere barn (som begge gikk før de var 1 år). Men til gjengjeld er hun mer utviklet språklig. Hun sier mamma, pappa, pus, der og Ada (navnet på søsteren). 

Hun har veldig god appetitt og liker det meste av mat, og er spesielt glad i middagsmat. Dette synes jeg er veldig kjekt siden de 2 andre barna har vært svært kresne. Håper bare det fortsetter slik 🤞

Er spent på barnehagestart over nyttår, håper hun trives og finner seg raskt til rette. 

Håper alt går fint med dere andre også 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AHO skrev (På 25.10.2021 den 20.24):

Rart å lese her inne snart ett år etter fødsel 😊❤️ Hvordan har det første året vært for dere? @Rediken @KaffeLurker @bondekone @månki

Og resten av gjengen såklart 😊

Hei😊 

første året har vært hektisk. En baby som hadde det travelt helt fra hun kom ut i rakettfart i starten av desember. Føler hun aldri har vært baby😂 rulla når hun var 2 mnd, krabba når hun var 4,5, gikk når hun var 9,5😅 så kan trygt si vi løper mye etter henne! Men for en herlig personlighet skal en lete lenge etter, en skikkelig moroklump med glimt i øyet. Skal være Med på alt storebroren gjør så da må hun henge i.. 

En ting vi har slitt med er søvnen hennes. Hun har sovet lite og dårlig siden hun ble født. Sov 2x20-30 minutt på dagen fra hun ble født til hun var rundt 6-7 mnd da vi prøvde å kutte ned til en hvil for å se om det ble bedre da. Så siden da har hun sovet en gang på dagtid i ca 1,5 time. Og nettene er fremdeles helt forferdelige. Kan vel si at vi sover mellom 2 og 5 Timer tilsammen fordelt på hele natta😫 håper at barnehagestart neste måned kan slite henne litt ut slik at nettene blir litt bedre, men jeg har mine tvil. Hun har ikke tid til å sove rett og slett! 
 

Syntes hun ble stor så alt for fort, og kjenner at jeg skulle ønske jeg kunne bysset henne i armene litt lenger🥰 (kanskje det er tegnet på at jeg ikke er ferdig med barn enda?🤣

 

helt rart å tenke på at det er et helt år siden vi delte små ig store oppdateringer med hverandre om disse små vi enda ikkje kjente🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...