Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Noen som har fått litt tegn på kroppen at noe er i gang? Har hatt mye vonde murringer i mage/rygg og hofter de siste 2-3 dagene, slimproppen gikk igår og jeg var kvalm og kastet opp imorges. Så ligger til sengs nå og håper at noe skjer 👏 Men typisk at jeg blir bedre utover dagen og alt går som ingenting har hendt 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fire dager over termin og har null tegn 😭 Blir nok igangsetting her! Hver gang jeg har tenkt er dette murring? Eller er dette tegn på noe? Så legger jeg meg på kvelden og våkner helt fin uten at noe har skjedd. Så leser jeg om de som går med 4 cm åpning i flere uker uten at noe skjer..
 

Hvor langt er du nå @AHO? Krysser fingrene for at kroppen din er i gang! Virker som ganske tydelige tegn du beskriver ☺️☺️


Gøy å lede fødselshistorier din @Rediken! Håper du koser det masse med den lille 🥰 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med murringer i flere uker, men ingenting skjer.... neste kontroll er om ei uke og da skal jeg be legen sjekke om det er noe som helst modning. Krysser fingrene for at all den murringen ikke bare er lurerier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Jeg er fire dager over termin og har null tegn 😭 Blir nok igangsetting her! Hver gang jeg har tenkt er dette murring? Eller er dette tegn på noe? Så legger jeg meg på kvelden og våkner helt fin uten at noe har skjedd. Så leser jeg om de som går med 4 cm åpning i flere uker uten at noe skjer..
 

Hvor langt er du nå @AHO? Krysser fingrene for at kroppen din er i gang! Virker som ganske tydelige tegn du beskriver ☺️☺️


Gøy å lede fødselshistorier din @Rediken! Håper du koser det masse med den lille 🥰 
 

 

Jeg er 39+0 idag. Skal settes i gang neste mandag hvis ingenting har hendt, men håper jo at det skjer før den tid 😅

Har du prøvd noe akupunktur eller annet for å prøve å sette fart på ting @KaffeLurker? Jeg skaffet meg en sånn gymball jeg har sittet og gynget på i noen dager og det satte endel fart på ting hos meg mtp modningsrier 🤔 

Endret av AHO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 38+6, gått med sterke kynnere og murringer flere uker, men ingen tegn til modning🙄 hatt to behandlinger med modningsakupunktur, og skal ha iallfall 2 til. Håååper det gjør at kroppen modner! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket appen og er 41 uker i dag 😩 Uff så lei. Takk for tips @AHO, jeg har en gymball men får ikke noen merkbar effekt av å bruke den. Har sett litt på nett på ulike øvelser osv. Har ikke prøvd akupunktur, for det skulle visst ha effekt i format kjapp fødsel men ikke nødvendigvis det å sette i gang fødsel i følge min jordmor. Hvorfor skal de sette deg i gang før 40 uker? 
 

🤞 for modning @bondekone

Kanskje vi er heldige og havner i fødsel i løpet av helgen alle tre? ☺️🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Sjekket appen og er 41 uker i dag 😩 Uff så lei. Takk for tips @AHO, jeg har en gymball men får ikke noen merkbar effekt av å bruke den. Har sett litt på nett på ulike øvelser osv. Har ikke prøvd akupunktur, for det skulle visst ha effekt i format kjapp fødsel men ikke nødvendigvis det å sette i gang fødsel i følge min jordmor. Hvorfor skal de sette deg i gang før 40 uker? 
 

🤞 for modning @bondekone

Kanskje vi er heldige og havner i fødsel i løpet av helgen alle tre? ☺️🤞 

Har mild svangerskapsforgiftning så da får man ikke gå lengre enn termin. Håper at det skjer noe hos deg snart da 😅 Hadde vært gull om vi alle hadde bare vært ferdig nå til helgen er over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AHO skrev:

Har mild svangerskapsforgiftning så da får man ikke gå lengre enn termin. Håper at det skjer noe hos deg snart da 😅 Hadde vært gull om vi alle hadde bare vært ferdig nå til helgen er over. 

Huff da! Håper alt står bra til med deg og at du er i fin form til tross ☺️ Ja, la oss satse på at helga gjør trikset for oss 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det fortsatt ikke skjedd noe! Hvordan er status hos resten av dere? Formen? God/dårlig? Lei/fornøyd? Murringer eller ikke? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte faktisk på om vannet gikk i går! Kjente plutselig at det rant ut, i to omganger. Kom meg på do, og trusa var rimelig våt, men kom ikke mer. Helt tynt (som vann) og ikke noe lukt eller farge... ringte fødeavdelingen, så fikk beskjed om å se det ann, men ikke kommet mer, så var vel falsk alarm. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville og trodd det var vannet! Så spennende da ☺️ Fikk du kynnere eller murring i etterkant? Her blir det overtidskontroll i morgen.. fortsatt ingen tegn 🙈 En som koser seg inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Jeg ville og trodd det var vannet! Så spennende da ☺️ Fikk du kynnere eller murring i etterkant? Her blir det overtidskontroll i morgen.. fortsatt ingen tegn 🙈 En som koser seg inni der.

Har mye kynnere hele tiden, så det var likt. Litt mer murringer kanskje, men det har jeg og jevnlig, så var nok falsk alarm. Men veldig merkelig, føltes ikke ut som utflod🙈 

Blir spennende i morgen da, hvor mye overtid er du? V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager over termin 😩 Ganske lei nå, så ønsker egentlig at de bare setter i gang med ballong med en gang 🙈 Har ingen ting og klage på egentlig. Formen er fin, og babyen er livat. Likevel er jeg veldig klar for å få han ut! Hvordan ligger du an? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, KaffeLurker skrev:

8 dager over termin 😩 Ganske lei nå, så ønsker egentlig at de bare setter i gang med ballong med en gang 🙈 Har ingen ting og klage på egentlig. Formen er fin, og babyen er livat. Likevel er jeg veldig klar for å få han ut! Hvordan ligger du an? ☺️

Skjønner, virkelig lov å være lei da😬 jeg er ikke mer enn 39+2, så har aldeles ingenting å klage på, men er likevel lei🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2020 den 11.04, KaffeLurker skrev:

Her har det fortsatt ikke skjedd noe! Hvordan er status hos resten av dere? Formen? God/dårlig? Lei/fornøyd? Murringer eller ikke? ☺️

Ble innlagt inatt på sykehuset. Stod på badet og kjente at det rant noe varmt nedover lårene og tenkte "yes, vannet gikk" helt til jeg tok meg på innsiden av låret og så at det var blod 😩 Ble mildt sagt litt panikk i heimen. Men vi kom oss til føden og CTG viste en litt slapp baby. Så de skulle akkurat til å ta vannet mitt før han våknet litt til heldigvis. Hadde gode, regelmessige rier frem til 0330 før alt opphørte 🤷‍♀️ Blødningen er liten nå heldigvis. Så ligger her og venter på mer rier (fått klyster for å hjelpe til). Har ikke så lyst å bli sendt hjem heller. 

Håper noe skjer hos deg snart!! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AHO skrev:

Ble innlagt inatt på sykehuset. Stod på badet og kjente at det rant noe varmt nedover lårene og tenkte "yes, vannet gikk" helt til jeg tok meg på innsiden av låret og så at det var blod 😩 Ble mildt sagt litt panikk i heimen. Men vi kom oss til føden og CTG viste en litt slapp baby. Så de skulle akkurat til å ta vannet mitt før han våknet litt til heldigvis. Hadde gode, regelmessige rier frem til 0330 før alt opphørte 🤷‍♀️ Blødningen er liten nå heldigvis. Så ligger her og venter på mer rier (fått klyster for å hjelpe til). Har ikke så lyst å bli sendt hjem heller. 

Håper noe skjer hos deg snart!! :)

😩 Skjønner godt det blir panikk i heimen når det plutselig kommer en blødning! Godt å komme seg på sykehuset da ❤️ Og så kjedelig at riene ga seg! 🤞 for noen skikkelig arbeidsomme rier 🤞

 

Jeg går fortsatt og venter.. legen hadde ingen tro på at dette skulle gå av seg selv, så nå venter jeg på tid og dato for igangsetting 😩 De var så travle så de måtte ringe nærmere helgen.. straks 42 uker og nesten på gråten hele tiden. Utrolig teit egentlig, for alt er bra med babyen og helsa mi, så ingenting å klage på egentlig. Likevel 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gutten vår kom imorges kl. 0438. 😊 

Begynte med at vannet gikk spontant i 19 draget igår mens jeg så på tv 😆 Hørte bare et stort "knepp" fra magen og skjønte at her var det noe som skjedde. Heldigvis så sildret det bare litt og litt over en lengre periode istedenfor at sofaen ble gjennomvåt. Riene begynte kort tid etterpå. 

På føden så hadde jeg bare 3-4 cm, men riene tok seg godt opp. Fikk fort epidural og syns ting var ganske bra helt til jeg nådde 8 cm og barnet var for langt nede i bekkenet til at epiduralen fungerte. De to siste cm husker jeg svært lite av, men mannen min sleit tydeligvis med å se at jeg hadde det vondt. Hadde nesten ikke pauser mellom riene som sleit meg helt ut. Var så svett at alt av ledninger som var teipet på meg datt av 😅 Å presse ut barnet var ekstremt slitsomt men ikke noe særlig vondt. Mistet dessverre endel blod pga livmor som trakk seg dårlig sammen og litt rifter så ble lagt i narkose og operert etterpå. 

Ligger her på føden nå og prøver å få til amming 🤪 anbefaler dere å begynne tidlig med multi mam kompressor for såre brystvorter for å forebygge. Drikk masse vann/saft mens dere kan, og spis enkle ting som sjokolade, nøtter og druer. 

Det var en utrolig opplevelse 😊😊❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med resten? 


her skjer ingenting, mye rieaktivitet (målt på ctg på ekstra kontroll på sykehuset i helga) og 2 cm åpning på legekontroll. Har hatt mye murringer noen uker nå, men setter liksom aldri skikkelig igang😩 

begynner å bli litt urolig med tanke på overtid osv. menstermin var 14 november, altså 10 dager siden. Mens ul-termin ikke er før lørdag 28 november. Syns det er litt skummelt når avviket er så stort, og har begynt tenke på om det har noe å si for babyen om jeg går for lenge. Men leste i retningslinjene til SUS at hvis menstermin og ul-termin har 14 eller flere dager i avvik så blir en satt i gang max 7 dager på «overtid». Spent på hva legen sier om dette på fredag, hvis jeg ikke har født før! Så heldigvis ikke så lenge igjen uansett! 

ellers er formen tipptopp. Alle plager med halsbrann, bekkenplager osv er helt bortevekk. Litt vondt i ryggen og må tisse hele tiden, men ellers er alt helt fint. Greit å få en avslutning som er fin, og ikke tung og fæl og at dagene snegler seg avgårde. 
 

lykke til med innspurten alle sammen😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i går! Helt ekstremt intens og ut av deg sjæl opplevelse! 

Begynte med modningsrier på fredag, disse økte på på lørdag, og da kom også slimproppen. Lørdag kveld ble disse hyppigere og gjennom natta var de nede i hvert 3 min. Sov ingenting denne natta. Var nede på sjekk på formiddagen, men hadde nesten ingen åpning, men var moden. Modningsriene roet seg e del, og kom sjeldnere, men var noe vondere utover dagen, men fikk iallefall sove mellom dem. 

Kl 0200 gikk plutselig vannet, og riene haglet på. Var på sykehuset kl 03.15, og han var ute 05.15☺ 

@månki kjedelig at det ikke setter igang! Har du blitt strippet eller fått modningsakupunktur e.l.? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...