Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Vestalinn skrev:

KaffeLurker Takk som spør, jeg er litt treig å svare... ;) Alt er bra! Hadde en ultralyd 8+5 (i følge eggløsning) i slutten av forrige uke. Alt var helt perfekt. Så ut som en liten bamsemums med kjempehode og små arm- og bentotter. Vigla og dansa litt gjorde den også! Filmet til samboer som satt i bilen og ventet. Fosteret målte til og med én dag foran, så 8+6. Helt nytt for meg med normale ultralyder og kun gode nyheter. Lurer jammen på om det går denne gangen? :) Er glad at jeg selv med min "tapshistorikk" (1 MA og 1 SA) klarer å slappe av og nyte det litt nå. Har dessuten fått en liten kul/mage som er der hele døgnet nå. Litt mindre om morgenen, men tyter ut så snart frokosten er inntatt og blir større med hvert måltid. Hvordan står det til med deg?

Vi er visst SÅ samkjørte, jeg og hadde TUL på 8+5 og ble satt frem en dag ☺️ Jeg filmet også for å vise herren i huset, han synes det så ut som en vitaminbjørn 😂 Så godt at du kan ta det med ro og nyte dagene ☺️ Hvordan er symptomene?

Her er det litt kvalme, men det er ikke så ødeleggende. Mye magevondt, så har endret kostholdet for å være litt snillere mot fordøyelsen. Jeg har vokst ut av alle BH’er og føler meg nesten vulgær uansett hva jeg har på. Magen har og vokst, men det kan like så godt være dette fordøyelsesbesværet. Og så er jeg SÅ trøtt 😩 Kunne ikke huske alle disse symptomene så tidlig fra forrige gang. Tror jeg har glemt alt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, vegasus skrev:

Ja, det er utrolig kjipt å oppleve. Jeg har vært veldig åpen med mannen hele tiden om hvordan jeg har det, og han er veldig støttende, så det er godt ❤️ 
Jeg tror jeg venter en syklus bare for å være sikker, har ikke lyst til å ta sjansen kjenner jeg. Selvom det helt sikkert kan gå bra også, så hopper jeg over denne ene syklusen. 
Det er veldig godt å slippe og føle seg alene, selvom jeg heller ikke unner noen andre denne følelsen. 
 

Håper det går veien for dere andre nå ❤️

Lykke til videre, @vegasus ❤️ Jeg har selv opplevd en SA og en MA, og vet at det er utrolig kjipt. Jeg tror uansett du gjør rett i å tenke positivt, ta tiden til hjelp og «hoppe i det igjen» når du føler deg klar. Jeg ble gravid én syklus etter MA i januar. Før det hadde det tatt 7 PP, så ting kan jo kanskje tyde på at det blir enklere når kroppen først er satt i gang. 
Ønsker deg alt godt videre 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på TUL, trodde jeg var 7+2, men embryoet tilsvarte 8+2. Deilig med ei uke kortere ventetid! 😁 Alt så bra ut og jeg fikk både se og høre hjertet til lillereka slå. 😍❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjärtat skrev:

Da har jeg vært på TUL, trodde jeg var 7+2, men embryoet tilsvarte 8+2. Deilig med ei uke kortere ventetid! 😁 Alt så bra ut og jeg fikk både se og høre hjertet til lillereka slå. 😍❤️

Så moro 🤗🥳 fikk du vite noe om termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mingrid skrev:

Så moro 🤗🥳 fikk du vite noe om termin?

Nei, hun sa bare at den var 8+2,så i følge appen min er termin 19.11.😅 Blir i siste halvdel av november i hvert fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg må bare si at jeg ble veldig lei meg på dine vegne, @vegasus. Det er virkelig noe av det verste en kan oppleve. Man blir jo så tom, både bokstavelig talt og psykisk. Nå håper jeg det klaffer raskt igjen, og at det går fint hele veien. Masse lykke til! ❤️ 

Jeg pleier å vente før jeg joiner tråder som dette, men jeg kjenner at det stiller seg litt annerledes nå som vi bare er hjemme. Det virker hyggelig å ha det litt sosialt, rett og slett. Litt om meg: Jeg er 38 og venter nummer 4, med termin mellom 10. og 17. desember. Vi har prøvd lenge på denne siste, det har tatt sin tid. Det har en tendens til å ende med MA for min del, og da må man jo rykke tilbake til start. I tillegg brukte vi over ett år på å få det til nå sist, men så ble det dessverre MA den gangen også. Så det har gått mye tid. Men så plutselig, så har jeg altså blitt gravid på første forsøk etter utskrapningen! Rakk ikke å få mensen engang. Jeg har jo fått med meg at det skal være enklere å bli gravid rett etter en SA/MA, men har ikke opplevd å ha sånn flaks tidligere. Det er helt utrolig, rett og slett et etterlengtet mirakel! Så denne gangen tillater jeg meg å være forsiktig optimistisk. 

Masse hell og lykke til alle sammen! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daisy_B skrev:

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg må bare si at jeg ble veldig lei meg på dine vegne, @vegasus. Det er virkelig noe av det verste en kan oppleve. Man blir jo så tom, både bokstavelig talt og psykisk. Nå håper jeg det klaffer raskt igjen, og at det går fint hele veien. Masse lykke til! ❤️ 

Jeg pleier å vente før jeg joiner tråder som dette, men jeg kjenner at det stiller seg litt annerledes nå som vi bare er hjemme. Det virker hyggelig å ha det litt sosialt, rett og slett. Litt om meg: Jeg er 38 og venter nummer 4, med termin mellom 10. og 17. desember. Vi har prøvd lenge på denne siste, det har tatt sin tid. Det har en tendens til å ende med MA for min del, og da må man jo rykke tilbake til start. I tillegg brukte vi over ett år på å få det til nå sist, men så ble det dessverre MA den gangen også. Så det har gått mye tid. Men så plutselig, så har jeg altså blitt gravid på første forsøk etter utskrapningen! Rakk ikke å få mensen engang. Jeg har jo fått med meg at det skal være enklere å bli gravid rett etter en SA/MA, men har ikke opplevd å ha sånn flaks tidligere. Det er helt utrolig, rett og slett et etterlengtet mirakel! Så denne gangen tillater jeg meg å være forsiktig optimistisk. 

Masse hell og lykke til alle sammen! 

Gratulerer så mye, og velkommen! 😊Krysser fingrene for at det går hele veien for deg denne gangen 🤞🏼❤️

Endret av Hopptimisten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye man må varmebehandle salami før man kan spise det? Jeg kan vel spise salami/pepperoni/spekeskinke på pizza ol? Isåfall hvor varmt må det bli? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Noen som vet hvor mye man må varmebehandle salami før man kan spise det? Jeg kan vel spise salami/pepperoni/spekeskinke på pizza ol? Isåfall hvor varmt må det bli? 

Det går helt fint på pizza. Usikker på gradene, men har konferert litt med sambo, og han googlet kjapt, og det stod at f.eks. listeria dør ved 65 grader. Så si 100 grader så er du good. 

Heiv i meg kald spekeskinke i går uten å tenke meg om, jeg, så... 🤦🏼‍♀️

Noe litt annet: Fortalte også om graviditeten til foreldre og mine søsken i går. Sååå hyggelig og alle ble veldig glade og rørt. 😁😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et symptom å fryse? Noen andre som fryser mye? Jeg fryser hele tiden!! 🥶

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjärtat skrev:

Det går helt fint på pizza. Usikker på gradene, men har konferert litt med sambo, og han googlet kjapt, og det stod at f.eks. listeria dør ved 65 grader. Så si 100 grader så er du good. 

Heiv i meg kald spekeskinke i går uten å tenke meg om, jeg, så... 🤦🏼‍♀️

Noe litt annet: Fortalte også om graviditeten til foreldre og mine søsken i går. Sååå hyggelig og alle ble veldig glade og rørt. 😁😍

Ååå så koselig! 🥰 Hvordan fortalte du/dere det? «Tada jeg er graviiid?» 😄 

Vi møtte på svigers i dag, og jeg gjorde alt jeg kan for ikke å vekke mistanke 🙈 Føler nesten det blir merkelig å skulle fortelle nå når det har vært hemmelig «så lenge». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hopptimisten jeg er iallefall blitt mye kaldere når jeg er gravid!!! Er til vanlig veeeeldig varm av meg, men når jeg er gravid er det ull, tepper, ekstra dyne osv osv. Blir aldri varm føler jeg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, månki skrev:

@Hopptimisten jeg er iallefall blitt mye kaldere når jeg er gravid!!! Er til vanlig veeeeldig varm av meg, men når jeg er gravid er det ull, tepper, ekstra dyne osv osv. Blir aldri varm føler jeg! 

Akkurat samme her! Konstant gåsehud og frysninger, selvom jeg har på ulltøy og ullpledd! 🥶😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Ååå så koselig! 🥰 Hvordan fortalte du/dere det? «Tada jeg er graviiid?» 😄 

Vi møtte på svigers i dag, og jeg gjorde alt jeg kan for ikke å vekke mistanke 🙈 Føler nesten det blir merkelig å skulle fortelle nå når det har vært hemmelig «så lenge». 

Til søsknene mine facetimet jeg og viste dem ultralydbilde. 😊 Til mamma og pappa hadde jeg stappet bildet inn i et egg jeg malte i fjor (😂😂😂) sammen med litt kakestrø, da jeg var innom der og fikk mitt påskeegg, sa jeg at vi hadde et egg til dem og. Så knuste de det og jeg fikk snikfilmet hele greia, søsknene mine var nemlig veldig spente på reaksjonen deres. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Hjärtat skrev:

Til søsknene mine facetimet jeg og viste dem ultralydbilde. 😊 Til mamma og pappa hadde jeg stappet bildet inn i et egg jeg malte i fjor (😂😂😂) sammen med litt kakestrø, da jeg var innom der og fikk mitt påskeegg, sa jeg at vi hadde et egg til dem og. Så knuste de det og jeg fikk snikfilmet hele greia, søsknene mine var nemlig veldig spente på reaksjonen deres. 😊

Å så koselig! 🥰 og kreativt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, KaffeLurker skrev:

Å så koselig! 🥰 og kreativt! 

Hihi, ja, de skjønte virkelig ikke hva det var før de så bildet. Var litt spontant funnet på på formiddagen fra min side, ikke noe videre planlagt. 

Men ja, skjønner det er litt rart når man har ventet en stund med å fortelle. Svigers får ikke vite det ennå. Sambo har ikke det samme behovet som meg og vi ser dem sjeldent pga. avstand. Egentlig hadde jeg tenkt til å vente til uke 12😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om å fortelle til resten etter tul på tirsdag (hvis alt er bra vel å merke). Vi har kjøpt Storebror-body til gutten vår som han skal ha på seg når vi går til svigers, så får vi se om de ser det selv. Resten ringer vi nok på facetime til og viser han i bodyen😊 har hele familiene våre strødd over hele landet så mest praktiske måten å gjøre det på. Iallefall når det ikke er noen konkrete planer om at hele familien skal samles igjen før jul, og håper jo at babyen er her til da🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Hopptimisten skrev:

Er det et symptom å fryse? Noen andre som fryser mye? Jeg fryser hele tiden!! 🥶

Jeg også fryser hele tiden.

Merkelig fenomen siden temperaturen min nesten er 1 grad over det den normalt sett er når jeg ikke er gravid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, månki skrev:

Vi har planer om å fortelle til resten etter tul på tirsdag (hvis alt er bra vel å merke). Vi har kjøpt Storebror-body til gutten vår som han skal ha på seg når vi går til svigers, så får vi se om de ser det selv. Resten ringer vi nok på facetime til og viser han i bodyen😊 har hele familiene våre strødd over hele landet så mest praktiske måten å gjøre det på. Iallefall når det ikke er noen konkrete planer om at hele familien skal samles igjen før jul, og håper jo at babyen er her til da🤪

Hvor har du kjøpt den bodyen? Jeg har og så lyst til å bare ta på jr en sånn genser og så dra på besøk uten å si noe helt til se oppdager set selv ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...